MBC Group: Τι «είδαν» στην Ελλάδα οι Σαουδάραβες και μπήκαν στον Antenna

Ο αραβικός μιντιακός κολοσσός που απέκτησε το 30% του Antenna Ελλάδος δρομολογεί νέες επενδύσεις σε studios παραγωγής ταινιών και τηλεοπτικών σειρών τύπου Netflix για όλο τον κόσμο - Έτοιμη μέχρι το Πάσχα και συνδρομητική πλατφόρμα

Οι συζητήσεις και οι διαπραγματεύσεις κράτησαν περισσότερο από έναν χρόνο. Παράγοντες που γνωρίζουν τα ενδότερα αναφέρονται σε 15 μήνες. Το deal, όμως, μεταξύ του Ομίλου Αντέννα και του MBC Group έκλεισε, με τον αραβικό μιντιακό κολοσσό να αποκτά ποσοστό 30% μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 225 εκατ. ευρώ, αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες συμφωνίες στον χώρο των media διεθνώς τα τελευταία χρόνια.

Ταυτόχρονα, όμως, και μία «βαρύτιμη» ψήφο εμπιστοσύνης στη χώρα και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.

Ενα «ιδανικό πάντρεμα»
Εξετάζοντας τα μεγέθη και τα χαρακτηριστικά των δύο συνεταίρων μπορεί κανείς να μιλήσει για ένα «ιδανικό πάντρεμα». Από τη μία, ο Ομιλος Αντέννα που ακολουθώντας μια συνεπή στρατηγική εξωστρέφειας έχει καταστεί από ένα κανάλι εθνικής εμβέλειας, σε κορυφαίο πολυεθνικό οργανισμό media, τρίτος μεγαλύτερος σε κάλυψη στην Ευρώπη, που δραστηριοποιείται ακόμη στη Βόρεια Αμερική και στην Αυστραλία. Διατηρεί 31 κανάλια και 3 ψηφιακές πλατφόρμες, σε 22 χώρες, ενώ απευθύνεται σε ένα παγκόσμιο κοινό που ξεπερνάει τα 150 εκατομμύρια.

Από την άλλη πλευρά, το MBC Group είναι ο μεγαλύτερος όμιλος media στη Μέση Ανατολή και στη Βόρεια Αφρική. Διαθέτει streaming πλατφόρμα καθώς και πάνω από 17 κανάλια, ενώ απευθύνεται σε κοινό που αγγίζει τα 350 εκατομμύρια ανθρώπους.
Ενώνοντας τις δυνάμεις τους δημιουργούν έναν νέο «πρωταγωνιστή» στη διεθνή αγορά, με 48 κανάλια, ψηφιακές πλατφόρμες, εμβέλεια σε 5 ηπείρους και σε έναν πληθυσμό 500 εκατομμυρίων.

Η στρατηγική Κυριακού
Καταλυτικό ρόλο για να πέσουν τελικά οι υπογραφές έπαιξε η στρατηγική που ακολουθεί ο επικεφαλής του Ομίλου Θοδωρής Κυριακού σε τέτοιες διαπραγματεύσεις για μεγάλες συμφωνίες, η οποία τον έχει δικαιώσει επανειλημμένα. Μια στρατηγική που προτάσσει την ουσία και τις προοπτικές της κάθε συμφωνίας μέσα από τις συνέργειες που δημιουργούνται.
Με άλλα λόγια, καθιστώντας ξεκάθαρο τον στόχο του από την αρχή, μπορεί να διαβλέψει αν υπάρχει ή όχι ενδιαφέρον από την άλλη πλευρά.
Στην προκειμένη περίπτωση τα θετικά ήταν πολλά, μεταξύ των οποίων και το γεγονός ότι οι δύο όμιλοι «εκπροσωπούν» αγορές με συνάφεια και μεγάλη πληθυσμιακή βάση.



Οπως επισημαίνεται από οικονομικούς αναλυτές, αλλά και γνώστες του κλάδου, το μέγεθος της επένδυσης αντιστοιχεί στο 13% των ξένων άμεσων επενδύσεων που έγιναν το 2020 στη χώρα μας, εκτός του τομέα real estate. Επιπλέον, η επένδυση αυτή είναι αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και όχι κάποια εξαγορά. Δηλαδή, τα κεφάλαια επενδύονται στην Ελλάδα, ενισχύοντας την εθνική οικονομία. Κάτι που μεταφράζεται σε δημιουργία θέσεων εργασίας, νέες παραγωγές, σημαντικές εξαγωγές και εισροή συναλλάγματος. Παράλληλα, αποτελεί και ένα θετικό «μήνυμα» προς τον αραβικό κόσμο στην κατεύθυνση προσέλκυσης και άλλων κεφαλαίων σε διαφορετικούς τομείς.
Μία ακόμη και ιδιαίτερα σημαντική πτυχή του deal, όπως τονίζουν πηγές του Ομίλου, είναι ότι αναβάθμισε τις αποτιμήσεις όλων των ελληνικών media, επιδρώντας ευεργετικά για το σύνολο του κλάδου.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, για το Antenna Group είναι μια ακόμη μεγάλη συμφωνία που έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά αντίστοιχων συμφωνιών και τοποθετήσεων με διεθνές εκτόπισμα. Υπενθυμίζεται ότι ο Ομιλος έχει επενδύσει στο Facebook, το Twitter, το Spotify καθώς και σε καινοτόμες εταιρείες όπως η Vice Media Group, η Τhrive Global και η Cheddar. Επίσης, είναι στρατηγικός εταίρος και ένας από τους βασικούς μετόχους της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας Raine Group. που εξειδικεύεται αποκλειστικά στον χώρο των media και των νέων τεχνολογιών.
Το καλοκαίρι μάλιστα αυξήθηκε το ποσοστό του Ομίλου στη Vice Media, όπου πλέον ο Αντέννα είναι ο ένας από τους τρεις μεγαλύτερους μετόχους της, μαζί με τον Ομιλο Μέρντοχ και το fund TPG.
Για την ηγεσία του Ομίλου, όπως αναφέρουν ενημερωμένοι παράγοντες, σημασία δεν έχει η εθνικότητα των media partners του. Ετσι και αυτό το πρόσφατο ηχηρό deal με το MBC Group δεν αντιμετωπίζεται σε πρώτη φάση ως μια τοποθέτηση αραβικών κεφαλαίων, αλλά ως μια win-win συμφωνία που έρχεται να προστεθεί στην παλέτα των διεθνών συμμαχιών του. Αλλωστε, το οικοσύστημα των μεγάλων media groups είναι απόλυτα παγκοσμιοποιημένο, αλλά και «ολιγομελές», μετρώντας όχι πάνω από 15 τέτοιους ομίλους που πρωταγωνιστούν στο διεθνές στερέωμα. Ανάμεσά τους και ο ελληνικός Ομιλος Αντέννα, «ο μόνος στη Νοτιοανατολική Ευρώπη με τέτοιες αποδόσεις στις επενδύσεις του» όπως επισημαίνεται.

Η επένδυση σε νέα στούντιο
Ποια είναι όμως τα στοιχεία που «μέτρησε» το MBC Group; Πηγές με γνώση των συζητήσεων απαντούν ότι πέραν της προοπτικής της ελληνικής οικονομίας, αλλά και των προωθούμενων μεταρρυθμίσεων, η ηγεσία του αραβικού ομίλου αξιολόγησε το γεγονός ότι οι Ελληνες μπορούν να δημιουργήσουν υψηλού επιπέδου περιεχόμενο, σε ανταγωνιστικό κόστος, το οποίο μπορεί να «ταξιδέψει» στη Μ. Ανατολή.
Ως «μαγνήτης» λειτούργησε το ίδιο το διεθνοποιημένο εκτόπισμα του Ομίλου Αντέννα και ασφαλώς η πλούσια εμπειρία τριών και πλέον δεκαετιών στην παραγωγή επιτυχημένου προγράμματος.

Το MBC Group κερδίζει γιατί θα εξασφαλίσει αφενός ανταγωνιστικού κόστους και υψηλών προδιαγραφών περιεχόμενο, αφετέρου υψηλές αποδόσεις από τις επενδυτικές τοποθετήσεις του ελληνικού Ομίλου ως μέτοχος με το 30%.
Το σημαντικότερο ίσως σκέλος της συμφωνίας αφορά τη μεγάλη επένδυση που ήδη σχεδιάζεται για τη δημιουργία στην Ελλάδα υπερσύγχρονων και πρωτοποριακών στούντιο και υποδομών διεθνών προδιαγραφών για την προσέλκυση τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών από ολόκληρο τον κόσμο, έτσι ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες προγραμμάτων για τα 48 κανάλια της ελληνοαραβικής «μιντιακής συμμαχίας».

Παράγοντες του Ομίλου εξηγούν ότι αυτό το εγχείρημα έχει τρία σκέλη: το ένα είναι να αξιολογηθούν οι ανάγκες που υπάρχουν για τα κανάλια του Αντέννα στη ΝΑ Ευρώπη, δεύτερο, τι αντίστοιχες ανάγκες έχει το MBC Group για τα δικά του κανάλια και τρίτο, οι δυνατότητες «μεταφοράς» παραγωγών από το Χόλιγουντ.
Σημειώνεται ότι το Antenna Group συμμετέχει σε δύο εταιρείες της «Μέκκας του κινηματογράφου», την Imagine Entertainment και την Propagate, ενώ πριν από λίγες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε συνάντηση του Θ. Κυριακού με τον θρυλικό Τζιμ Γιαννόπουλο -με τον οποίο συνδέονται με στενή φιλία-, προκειμένου να συζητήσουν την πιθανότητα συνεργασίας προς αυτή την κατεύθυνση. Υπενθυμίζεται ότι ο Τζιμ Γιαννόπουλος είναι ένας από τους πλέον επιφανείς μάνατζερ του Χόλιγουντ, έχοντας διατελέσει διευθύνων σύμβουλος της FOX Studios και στη συνέχεια επικεφαλής της Paramount Pictures, δηλαδή των δύο μεγαλύτερων ονομάτων του χώρου στο Χόλιγουντ. Παράλληλα, υπάρχουν επαφές και με παράγοντες από το Σικάγο, καθώς και με τουλάχιστον άλλους πέντε-έξι ενδιαφερομένους, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι στην πορεία στο όλο εγχείρημα θα συμμετάσχουν και άλλες εξειδικευμένες εταιρείες που θα εισφέρουν σε επίπεδο τεχνογνωσίας.

Σε εξέλιξη βρίσκεται ήδη η έρευνα σχετικά με την κατάλληλη τοποθεσία για την ανάπτυξη των νέων στούντιο, καθώς θα πρέπει να είναι κοντά σε απαραίτητες υποδομές, όπως οδικοί άξονες, πεντάστερο ξενοδοχείο κ.ά.

Αυτό που επίσης διευκρινίζεται από πηγές της ηγεσίας του Αντέννα είναι ότι στο πλαίσιο των νέων επενδύσεων δεν πρόκειται να διατεθούν κεφάλαια προς τα υφιστάμενα ελληνικά κανάλια του ΑΝΤ1 TV και του Μακεδονία, καθώς εκτιμάται ότι ήδη καταγράφουν μια ιδιαίτερα θετική πορεία, ενώ θα επωφεληθούν τα μέγιστα από τις παραγωγές περιεχομένου που θα προκύψουν μέσα από τη συνεργασία με το MBC Group.

Στόχος, επομένως, είναι οι παραγωγές για όλο το χαρτοφυλάκιο καναλιών του Ομίλου στο εξωτερικό.

Πρωτοποριακά στούντιο
Αναλυτές σημειώνουν πως η συγκεκριμένη επένδυση αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα, καθώς οι δύο όμιλοι πρόκειται να κατασκευάσουν υπερσύγχρονα και πρωτοποριακά στούντιο (χολιγουντιανών προδιαγραφών) και να δημιουργήσουν υποδομές διεθνούς επιπέδου για την κάλυψη των κοινών αναγκών τους σε επίπεδο παραγωγής περιεχομένου, καλύπτοντας όμως και ένα κρίσιμο κενό. Γιατί πράγματι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες ώστε η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών, χωρίς όμως να διαθέτει την κατάλληλη υποδομή και τεχνογνωσία.
Τώρα, με τις νέες υποδομές που θα δημιουργηθούν, ανοίγεται η προοπτική για την προσέλκυση τέτοιων παραγωγών και τη δυνατότητα ανάδειξης της χώρας σε διεθνή κόμβο οπτικοακουστικής παραγωγής που θα ενθαρρύνει την αύξηση των σχετικών επενδύσεων.
Το κράτος έχει ήδη θεσπίσει σημαντικά κίνητρα προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, θα πρέπει κάθε κυβέρνηση να παρακολουθεί τι κάνουν οι άλλες χώρες, ώστε η Ελλάδα να παραμείνει ανταγωνιστική. Αλλωστε, το κόστος των κινήτρων είναι ελάχιστο σε σχέση με τα πολλαπλασιαστικά οφέλη, όπως εισροή συναλλάγματος, θέσεις εργασίας, προβολή της χώρας στο εξωτερικό κ.ά.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ομιλος έχει ήδη δεχθεί προτάσεις για διεθνείς παραγωγές στην Ελλάδα (αφορούν το 2023) και βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις, ώστε παράλληλα με την υλοποίηση των επενδύσεων για τα νέα στούντιο να διαμορφωθεί ένα στοκ σχετικών συμφωνιών.


Παράλληλα, προχωράει και το σχέδιο ανέγερσης των νέων κεντρικών γραφείων και στούντιο του Antenna Group στην περιοχή Καλυφτάκη της Κηφισιάς. Θα πρόκειται για 5ώροφο κτίριο, σύγχρονων προδιαγραφών, που θα κατασκευαστεί σε οικόπεδο 10 στρεμμάτων, με συνολική δομημένη επιφάνεια περίπου 24.000 τ.μ.
Μια ακόμη, ιδιαίτερα σημαντική, πλευρά του deal αφορά την απόφαση της ηγεσίας του Αντέννα να επενδύσει σε ελληνικές startups -καθώς και σε επιχειρήσεις digital υπηρεσιών- προσφέροντάς τους, πέρα από κεφάλαια, πολύτιμες συνέργειες ώστε να δοκιμαστούν και να «μεγαλώσουν» σε όλες τις χώρες που καλύπτουν οι δύο όμιλοι. Δηλαδή, θα μπορούν να απευθύνονται όχι στην Ελλάδα των 10 εκατομμυρίων, αλλά σε ένα κοινό 500 εκατομμυρίων ανθρώπων και μάλιστα σε αγορές στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μ. Ανατολή που είναι σχετικά παρθένες και δεν έχουν τον τεράστιο ανταγωνισμό των ΗΠΑ ή της Δ. Ευρώπης.

Στα σκαριά, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται από τον Ομιλο και ένα ειδικό πρόγραμμα για την ένταξη νέων ανέργων που θα εκπαιδευτούν για παραγωγοί, μοντέρ, καμεραμάν, σκηνοθέτες. Ετσι, οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις αναμένεται να δημιουργήσουν εκατοντάδες ή και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και να αξιοποιήσουν ειδικότητες προηγμένης τεχνολογίας, δίνοντας ώθηση στην αναπτυσσόμενη ψηφιακή οικονομία.

Νέα συνδρομητική πλατφόρμα
Στην «πυξίδα» του Θοδωρή Κυριακού, όπως αναφέρουν παράγοντες που συνομιλούν μαζί του, βρίσκονται νέες συμφωνίες και πλάνα περαιτέρω επέκτασης και ενίσχυσης του Ομίλου.
Πρόσφατα έγινε μία ακόμη σημαντική επένδυση, αυτή τη φορά στη Univision, τη Νο1 εταιρεία και πλατφόρμα στον κόσμο για τους ισπανόφωνους τηλεθεατές, δηλαδή τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο πληθυσμό στον πλανήτη.
Τον περασμένο Οκτώβριο εξαγοράστηκε το χαρτοφυλάκιο της Sony Pictures Television, το οποίο περιέχει 22 κανάλια σε 12 χώρες στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Αυτή την περίοδο τα συγκεκριμένα κανάλια αναπτύσσονται και ξεκινούν ψηφιακές πλατφόρμες τύπου Netflix, τόσο στο εξωτερικό, όσο και στην Ελλάδα.Ιδιαίτερα για τη χώρα μας, η νέα συνδρομητική πλατφόρμα που προς το παρόν φέρει την ονομασία «AΝΤ1 Plus» θα εγκαινιαστεί, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός των επομένων εβδομάδων -σίγουρα πριν το καλοκαίρι- και θα παρέχει στους συνδρομητές μια ευρύτατη γκάμα θεαμάτων, με νέες παραγωγές (πριν προβληθούν από τον AΝΤ1 TV), ξένο πρόγραμμα, ντοκιμαντέρ κ.ά.

Η συνδρομητική πλατφόρμα θα ξεκινήσει την πορεία της στην αγορά έχοντας ένα μεγάλο ατού που δεν είναι άλλο από το Μουντιάλ στο Κατάρ. Δεδομένου ότι ο Αντέννα έχει ήδη εξασφαλίσει -για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε ιδιωτικό κανάλι- τα δικαιώματα του Μουντιάλ, σχεδιάζεται οι μισοί και σημαντικότεροι αγώνες να προβληθούν από το κανονικό τηλεοπτικό κανάλι AΝΤ1 TV και οι άλλοι μισοί μέσω της νέας πλατφόρμας.
Παράλληλα, εξετάζεται η επέκταση του Ομίλου σε μερικές ακόμη χώρες, καθώς και η εξαγορά εταιρειών παραγωγής στην Ευρώπη, σχέδια που έχουν παγώσει λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της γενικότερης γεωπολιτικής έντασης, αλλά εκτιμάται ότι θα επαναδρομολογηθούν μετά το καλοκαίρι.

Τα «χρυσοφόρα» deals
Η δυναμική μεγέθυνση και διεθνοποίηση του Ομίλου Αντέννα είναι αποτέλεσμα μιας συγκροτημένης στρατηγικής που εφαρμόζει εδώ και χρόνια ο επικεφαλής του, Θοδωρής Κυριακού. Είναι μια πορεία με πολλά, μεγάλα ή μικρότερα, κερδισμένα επενδυτικά «στοιχήματα» και ευκαιρίες, αλλά και εμβληματικά ορόσημα. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν τα τρία χρυσοφόρα deals που έφεραν φρέσκα κεφάλαια στον Ομιλο πάνω από 1 δισ. ευρώ.

Το πρώτο και καθοριστικό, το 2008, όταν ο Αντέννα πούλησε στον σκανδιναβικό Ομιλο Modern Times τη Nova TV στη Βουλγαρία. Μια εταιρεία που είχε αποκτήσει προς 3,6 εκατ. δολάρια το 2000 και την πούλησε για 628 εκατ., πετυχαίνοντας μία από τις μεγαλύτερες συμφωνίες που πραγματοποιήθηκαν ποτέ στον τομέα των ευρωπαϊκών μέσων ενημέρωσης. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι αυτό το deal έκλεισε μια εβδομάδα πριν από την κατάρρευση της Lehman Brothers, η οποία σηματοδότησε την έναρξη της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Ακολούθησε, τον Δεκέμβριο του 2018 η πώληση, έναντι 180 εκατ. ευρώ, των εταιρειών του Ομίλου στη Σερβία και το Μαυροβούνιο στη σερβική Kopernikus Technology, με το χαρτοφυλάκιο να περιλαμβάνει δύο κανάλια ελεύθερης λήψης, έξι συνδρομητικά, τέσσερα websites και έναν ραδιοφωνικό σταθμό στη Σερβία, ενώ στο Μαυροβούνιο ένα κανάλι εθνικής εμβέλειας και έναν ραδιοφωνικό σταθμό. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Ομιλος Αντέννα εισήλθε στην αγορά της Σερβίας εξαγοράζοντας το κανάλι Fox Televizija Serbia του Ρούπερτ Μέρντοχ με μερίδιο αγοράς 4% αναπτύσσοντάς το σε κυρίαρχο media group της χώρας. Επένδυσε στην παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου υψηλής ποιότητας και κατέστη ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής στην τοπική αγορά με περισσότερες από 4.000 ώρες τοπικού προγράμματος.

Το deal με το MBC Group που ανακοινώθηκε στις αρχές Μαρτίου έφερε άλλα 225 εκατ. ευρώ στο ταμείο του Ομίλου, ανεβάζοντας τον πήχη των συνολικών κεφαλαίων που έχουν εξασφαλιστεί μόνο από αυτές τις τρεις μεγάλες συμφωνίες άνω του 1 δισ. ευρώ.

Η ιστορική διαδρομή
Το ημερολόγιο έγραφε 2 Αυγούστου του 1989 όταν ο αείμνηστος Μίνωας Κυριακού έβαζε τον θεμέλιο λίθο ιδρύοντας τον Antenna TV, που εξέπεμψε για πρώτη φορά σήμα στις 31 Δεκεμβρίου της ίδιας χρονιάς. Ο εμβληματικός επιχειρηματίας έγινε έτσι ένας από τους ελάχιστους «σκαπανείς» του κλάδου που θα εξελισσόταν στην ιδιωτική τηλεόραση όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Με κύρια δραστηριότητα τη ναυτιλία -βραχίονας που και σήμερα παραμένει απόλυτα ενεργός-, για αυτόν τον οραματιστή και πρωτοπόρο της νέας πραγματικότητας η ιδιωτική ραδιοφωνία και τηλεόραση ήταν ένα πάθος, που δεν υπάκουε σε κανόνες επιχειρηματικής λογικής. Ηταν το άνοιγμα σε έναν «θαυμαστό καινούριο κόσμο» τόσο για τον ίδιο όσο και για την ελληνική κοινωνία. Για αυτό και δεν «τσιγκουνεύτηκε» ποτέ ούτε ώρες δουλειάς, αλλά ούτε και κεφάλαια.

Η μετάβαση στη νέα εποχή, με το πέρασμα του πηδαλίου στον Θοδωρή Κυριακού, άλλαξε την κατεύθυνση του «σκάφους». Χωρίς καμία έκπτωση στο όραμα του ιδρυτή, ούτε και στους πόρους, δηλαδή στα συστατικά στοιχεία που έκαναν τον Αντέννα έναν τόσο επιτυχημένο τηλεοπτικό σταθμό, χαράχτηκε μια πορεία περαιτέρω ισχυροποίησης, αλλά και εξωστρέφειας.
Ο Θοδωρής Κυριακού πιστώνεται αναμφισβήτητα τη μετεξέλιξη του Αντέννα και ασφαλώς τη διεθνοποίηση και τη γιγάντωσή του στον τρίτο μεγαλύτερο μιντιακό όμιλο της Ευρώπης, με συνεταίρους κολοσσούς και συμμετοχές σε μυθικά ονόματα της παγκόσμιας αγοράς του θεάματος.

Οπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν, όταν κλήθηκε από τον πατέρα του αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του να αναλάβει καθήκοντα στο κανάλι ο μοναδικός «όρος» που έθεσε, ήταν όλο αυτό το εγχείρημα να αναπτυχθεί πλέον σε επιχειρηματική βάση. Ετσι ξεκίνησε την επέκταση του Ομίλου αρχικά στις ΗΠΑ, μετά στην Αυστραλία, στα Βαλκάνια και αλλού, μέσα από διαδοχικά deals. Στη συνέχεια προχώρησε στην αναδιοργάνωση της εταιρείας και στην Ελλάδα, θέτοντας νέους στόχους και συγκεκριμένη στρατηγική. Στην αφετηρία του παρέλαβε ένα τηλεοπτικό κανάλι και έναν ραδιοφωνικό σταθμό σε μία χώρα. Στα δικά του χέρια ο Ομιλος εκτοξεύθηκε και περιλαμβάνει 31 κανάλια, 7 ραδιοφωνικούς σταθμούς και περί τους 9 κλάδους με ψηφιακά και συνδρομητικά μέσα, μουσικές παραγωγές, εκδόσεις, εκπαιδευτικό πυλώνα κ.ά. σε 22 χώρες και τρεις ηπείρους. Κι αυτά πριν το πρόσφατο deal.

Οσοι είναι κοινωνοί των σχεδίων του αναφέρουν ότι για τα επόμενα χρόνια έχει στο μυαλό του την περαιτέρω ενίσχυση του Ομίλου στην Ευρώπη, νέες επενδύσεις σε στούντιο, αλλά και νέες επενδυτικές τοποθετήσεις στις ΗΠΑ. Με καινούρια εργαλεία, όπως επιτάσσει η τεχνολογική εξέλιξη, αλλά πάντα με την ίδια επιτυχημένη συνταγή, που δίνει προτεραιότητα στις παραγωγές υψηλού επιπέδου και στην αξιόπιστη ειδησεογραφία.

Πηγή: www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr