Η «γκρι αγορά» των Rolex – Γιατί κάποιοι αγοράζουν μανιωδώς ρολόγια των 60.000 ευρώ

Η «γκρι αγορά» των Rolex – Γιατί κάποιοι αγοράζουν μανιωδώς ρολόγια των 60.000 ευρώ

Εάν κάποιος θέλει να αγοράσει ένα premium ρολόι θα πρέπει να περιμένει έως και 12 μήνες - Η επιλογή της second hand αγοράς και οι τιμές που έχουν «ξεφύγει» για τα καλά

Η «γκρι αγορά» των Rolex – Γιατί κάποιοι αγοράζουν μανιωδώς ρολόγια των 60.000 ευρώ
Θα δίνατε 40.000, 50.000 ή και 60.000 ευρώ προκειμένου να αγοράσετε ένα αυθεντικό ρολόι Rolex από το διαδίκτυο; Σε πολλούς, τα συγκεκριμένα χρήματα φαίνονται εξωφρενικά. Και όχι άδικα. Αλλά σε λίγους μήνες, τα 60.000 ευρώ ενδεχομένως θα φαντάζουν ένα πολύ καλό ποσό, ιδίως αν αναλογιστούμε τους φρενήρεις ρυθμούς αύξησης των τιμών σε μια σειρά επώνυμων ρολογιών πολυτελείας.

Δεν είναι τυχαίο ότι λόγω της μειωμένης προσφοράς, των ελλείψεων στην αγορά και της σταθερά υψηλής ζήτησης, ολοένα και περισσότεροι πελάτες στρέφονται στη «γκρι αγορά» των μεταχειρισμένων (second hand), από τη στιγμή θα πρέπει να περιμένουν έως και έναν χρόνο, προκειμένου να προμηθευτούν το αγαπημένο του ρολόι από κάποιο επίσημο κανάλι πώλησης της Rolex και των υπόλοιπων εταιρειών.

Το αποτέλεσμα είναι το εξής: Οι τιμές στις διαδικτυακές πλατφόρμες είναι πολλαπλάσιες των τιμών καταλόγου. Έτσι, αρκετοί έχουν αρχίσει να «βλέπουν» στην αγορά ρολογιών προσοδοφόρες επενδυτικές ευκαιρίες. Αγοράζουν ένα επώνυμο ρολόι, το οποίο στη συνέχεια μεταπωλούν σε υψηλότερη τιμή στη «γκρι αγορά», εξασφαλίζοντας μεγάλες αποδόσεις.

Ας πάρουμε όμως, τα πράγματα από την αρχή.

Η «γκρι αγορά»
Οι μεγαλύτερες εταιρείες premium ρολογιών βιώνουν εδώ και ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα μια άνευ προηγουμένου κατάσταση: Η προσφορά έχει περιοριστεί (ή για άλλους, έχει μείνει στάσιμη), η ζήτηση έχει εκτοξευτεί και οι τιμές έχουν πάρει (για τα καλά) τη ανιούσα. Κι αυτό, όχι μόνο εξαιτίας της πανδημίας, καθώς το πρόβλημα φαίνεται ότι προϋπήρχε. Τι ακριβώς συνέβη;

Το 2016, η βιομηχανία άρχισε να υφίσταται ορισμένα σημαντικά προβλήματα στην παραγωγή. Μειωμένα αποθέματα, ελλείψεις σε πρώτες ύλες και βασικά αγαθά, αλλά και καθυστερήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες δημιούργησαν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, το οποίο είχε ένα αποτέλεσμα: Τα εργοστάσια «κατέβασαν» ρυθμούς και οι πελάτες θα έπρεπε να περιμένουν αρκετούς μήνες (ή και χρόνια) για να φορέσουν το τελευταίο Daytona ή Submariner.

Η κατάσταση αντικατοπτρίζεται καλύτερα στην περίπτωση της Rolex, τον «βασιλιά» των ρολογιών. Τα προϊόντα της ελβετικής εταιρείας κατέχουν περίοπτη θέση στις επιλογές των πλούσιων καταναλωτών, ανεξαρτήτως των συνθηκών στην παγκόσμια οικονομία. Το έτος – καμπή εντοπίζεται στο 2016. Η ζήτηση για το «θρυλικό» κομμάτι Daytona 116500LN αυξήθηκε σημαντικά, χάρη στη φήμη που δημιουργήθηκε από στόμα σε στόμα και στα social media.

Ωστόσο, παρά την αύξηση της ζήτησης, η προσφορά (δηλαδή η παραγωγή) παρέμεινε στα ίδια -αν όχι σε χαμηλότερα- επίπεδα, εξαιτίας των προβλημάτων σε πρώτες ύλες και logistics, αλλά και στη σκόπιμη επιλογή της Rolex να «συντηρήσει» τις υψηλές τιμές και άρα, το μεγάλο περιθώριο κέρδους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, ο πελάτης να χρειάζεται να περιμένει έως και έναν χρόνο, έως ότου παραλάβει το προϊόν από το επίσημο κανάλι πώλησης.

Κλείσιμο
Όμως, ποιος θέλει να περιμένει για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα; Ιδίως, αν έχει τη χρηματική άνεση. Έτσι, σιγά – σιγά δημιουργήθηκε μια «γκρι αγορά». Τι σημαίνει αυτό; Μέσω του διαδικτύου μπορούσε κάποιος να βρει ετοιμοπαράδοτα ρολόγια πολυτελείας. Είτε αυθεντικά είτε πολύ καλές απομιμήσεις. Έτσι, η αυξημένη ζήτηση οδήγησε σ’ ένα παράλληλο ημι-επίσημο κανάλι πώλησης.

Πηγή: www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης