Μάικ Σπυριδάκος: Ο εφοπλιστής από το Κερατσίνι που εξοπλίζει με «made in Greece» drones την Πυροσβεστική
Μάικ Σπυριδάκος: Ο εφοπλιστής από το Κερατσίνι που εξοπλίζει με «made in Greece» drones την Πυροσβεστική
Ο γιος του καπετάνιου που δημιούργησε τον όμιλο SpiritWorld, η ιδέα για την κατασκευή του drone SARISA και πώς θα αποτελέσει φέτος "όπλο" στην καταπολέμηση των πυρκαγιών
Πριν από μερικά χρόνια, σε ένα γιοτ -το “Μαύρο Μαργαριτάρι”– στο οποίο φιλοξενούνταν Αμερικανοί αξιωματούχοι και Έλληνες επιχειρηματίες, ο ιδιοκτήτης σχεδόν μονολογούσε: “Κάτι πρέπει να κάνουμε για την Ελλάδα μας. Δεν γίνεται οι γείτονες να έχουν τέτοια εξέλιξη στα drones και εμείς να είμαστε στάσιμοι”. Και συζητούσε με τους παρευρισκόμενους τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τη χρήση νέων τεχνολογιών. Λίγοι πίστευαν ότι ο ιδιοκτήτης του γιοτ και του ομίλου SpiritWorld Group, ο εφοπλιστής και επιχειρηματίας Μιχάλης Σπυριδάκος (Μάικ, όπως τον φωνάζουν οι φίλοι του), σκεφτόταν σοβαρά να πρωταγωνιστήσει στην ανάπτυξη drones.
Fast forward στο 2022: Η Latsco Shipping Limited, η ναυτιλιακή της οικογένειας Λάτση την οποία διαχειρίζεται ο Πάρις Κασσιδόκωστας- Λάτσης, δωρίζει στην Πυροσβεστική, δύο drones της SAS -εταιρείας του Σπυριδάκου- με την ονομασία SARISA. Τα drones, κατασκευάστηκαν -όπως δηλώνει και το όνομα της σάρισας– με σκοπό τις στρατιωτικές χρήσεις, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση θα εξυπηρετούν τους Έλληνες πυροσβέστες όπως ακριβώς το οραματίστηκαν εκείνοι.
Ήτοι, θα μεταφέρουν γρήγορα και αποτελεσματικά επεκτάσεις σωλήνων και άλλα υλικά, ή θα κάνουν κατάσβεση σε μικρές εστίες φωτιάς, σε σημεία που είναι δύσκολο, ή αδύνατο να προσεγγίσει άνθρωπος. Και κάπως έτσι, ελπίζουμε ότι φέτος θα προλαβαίνουμε τις πυρκαγιές σε απόκρημνες πλαγιές εν τη γεννέσει τους και θα γλιτώσουμε από τον εφιάλτη των αναζωπυρώσεων. Οι δύο πρώτες “Σάρισες” που αποτελούνται και από έναν σταθμό εδάφους MPGS-S3, είναι έτοιμες, έχουν παραληφθεί από την Π.Υ. και το μόνο που μένει είναι η εκπαίδευση- εξπρές των πυροσβεστών στον χειρισμό τους, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός ολίγων ημερών.
“Τεχνολογική καινοτομία με ελληνική υπογραφή” αποκαλεί τα drones που εξέλιξε η εταιρεία του ο κ. Σπυριδάκος. Για την ακρίβεια, η ομάδα των επιστημόνων και μηχανικών που έχει “επιστρατεύσει” η SAS δεν είχαν φανταστεί ότι το σύστημα SARISA, το οποίο παρουσιάσθηκε για πρώτη φορά δημοσίως στην έκθεση αμυντικού υλικού DEFEA 2021 τον Ιούνιο του 2021, σχεδιασμένο ως drone μεταφοράς οπλικού φορτίου, ως πλατφόρμα εναερίου υποστηρίξεως χερσαίων τμημάτων θα είχε και τέτοιες χρήσεις.
Η τυπική έκδοση SRS-1A, παρουσιάσθηκε με τυπικό φορτίο δύο ρουκέτες Hydra των 70 mm ενώ αργότερα, σε συνεργασία με ξένους φορείς, αναπτύχθηκε διαμόρφωση φορτίου 4 ρουκετών 55 mm ανατολικής προελεύσεως. Εφόσον ως οπλισμός υιοθετηθεί σύστημα ρουκέτες κατευθύνσεως λέιζερ, τυπικού βεληνεκούς 5.000 μέτρων, βάσει των επιδόσεων ταχύτητος και αυτονομίας του drone, αυτό μπορεί ανέτως να καλύψει απόσταση 10-15 χλμ. και κατ’ αυτό τον τρόπο να πετύχει πλήγματα ακριβείας σε αποστάσεις 15-20 χλμ. από την θέση απογειώσεως!
Μέχρι σήμερα, η SAS Technology έχει αναπτύξει τρεις βασικές αντιλήψεις οπλισμένου SARISA, που προορίζονται για κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών ενώ κάθε μία μπορεί να εξελιχθεί περαιτέρω αναλόγως πιο εξειδικευμένων αποστολών που θα υποδεχθούν από τον επιχειρησιακό χρήστη.
Ποιος είναι ο Μάικ Σπυριδάκος
Η εξέλιξη σε χρόνο-ρεκόρ συστημάτων drone για τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας ήταν σίγουρα μια έκπληξη για τα… ελληνικά δεδομένα. Όχι, ωστόσο, για όσους ξέρουν προσωπικά τον Μάικ Σπυριδάκο. Η ζωή του και η πορεία του όλη, άλλωστε, είναι μια… έκπληξη. Άλλωστε, ο ιδιοκτήτης του ομίλου SpiritWorld Group δεν ανήκει σε κάποιο “τζάκι” που του άνοιξε δρόμους στη ζωή του.
Ο, γεννημένος το 1973 Μιχάλης Σπυριδάκος, μεγάλωσε σε μια μεσοαστική οικογένεια σε μια γειτονία στο Κερατσίνι στον Πειραιά, όπου κατοικεί ακόμα. Γιος ναυτικού, καπετάνιου, άκουγε πάντα τον πατέρα του να τον ορκίζει να μην ασχοληθεί με τη ναυτιλία και τη θάλασσα. Έτσι, μάλλον… αναγκαστικά, έδωσε μέσω Πανελληνίων εξετάσεων δύο φορές για Ιατρική, χωρίς επιτυχία. Η καρδιά του, άλλωστε, ανήκε αλλού. Σκέφτηκε “θα ρισκάρω” και αποφάσισε να μπει στη ναυτιλία.
Τελειώνοντας το στρατό, ξεκίνησε σε μια σχολή Ναυτιλιακών σπουδών και παράλληλα -το 1994- μπήκε στον κλάδο της διαμεταφοράς, εργαζόμενος σε μια εταιρεία, την Condor, όπου και έμεινε 10 έτη. Εκεί, δίπλα σε ανθρώπους-γνώστες της αγοράς που τον αγκάλιασαν και με τους οποίους διατηρεί ακόμα πολύ καλές σχέσεις, πήρε τις βάσεις του και κεφαλαιοποίησε την εμπειρία τους για την μετέπειτα πορεία του.
Το 2004 είχε έρθει η ώρα να ανοίξει τα φτερά του. Τότε ήταν που προχώρησε στην δημιουργία της πρώτης εταιρείας του ομίλου, της SpiritWorld Ναυτιλιακή & Διαμεταφορική, αρχίζοντας έτσι να γράφει την ιστορία του SW Group. Η οποία και εξελίχθηκε με ταχύτατους ρυθμούς. Το freight forwarding (μεταφορά φορτίων με container) καθώς και το chartering με το οποίο ασχολήθηκε πρώτα έφερε (το 20060) το «άνοιγμα» στην Aσία, με την Spirit China Services Ltd (με έδρα στο Xονγκ Kονγκ), και με στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών του σε Kεντρική Eυρώπη και Mεσόγειο. Ως και σήμερα, η Spirit China Services είναι η μοναδική ελληνικών συμφερόντων εταιρεία με ιδιόκτητα γραφεία στην Kίνα και η μοναδική ελληνική εταιρία μέλος του HKSOA Hong Kong Shipowners Association.
Μετά την εξαγορά της World Trade Solution Hong Kong με σκοπό να παρέχει στους πελάτες της Spirit World και της Spirit China υπηρεσίες pre loading inspection και product trading facilities από τις αγορές της Kίνας, μπήκε στον τομέα του trading, το 2009 ίδρυσε την Spirit Supplies Commercial με αποκλειστικό αντικείμενο το ship supplies and logistic service, λίγο αργότερα επεκτάθηκε στο cruise and yacht supplies και μετά στον κλάδο του HORECA δημιουργώντας παράλληλα και το πρώτο Food Logistic Center στην Eλλάδα.
Fast forward στο 2022: Η Latsco Shipping Limited, η ναυτιλιακή της οικογένειας Λάτση την οποία διαχειρίζεται ο Πάρις Κασσιδόκωστας- Λάτσης, δωρίζει στην Πυροσβεστική, δύο drones της SAS -εταιρείας του Σπυριδάκου- με την ονομασία SARISA. Τα drones, κατασκευάστηκαν -όπως δηλώνει και το όνομα της σάρισας– με σκοπό τις στρατιωτικές χρήσεις, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση θα εξυπηρετούν τους Έλληνες πυροσβέστες όπως ακριβώς το οραματίστηκαν εκείνοι.
Ήτοι, θα μεταφέρουν γρήγορα και αποτελεσματικά επεκτάσεις σωλήνων και άλλα υλικά, ή θα κάνουν κατάσβεση σε μικρές εστίες φωτιάς, σε σημεία που είναι δύσκολο, ή αδύνατο να προσεγγίσει άνθρωπος. Και κάπως έτσι, ελπίζουμε ότι φέτος θα προλαβαίνουμε τις πυρκαγιές σε απόκρημνες πλαγιές εν τη γεννέσει τους και θα γλιτώσουμε από τον εφιάλτη των αναζωπυρώσεων. Οι δύο πρώτες “Σάρισες” που αποτελούνται και από έναν σταθμό εδάφους MPGS-S3, είναι έτοιμες, έχουν παραληφθεί από την Π.Υ. και το μόνο που μένει είναι η εκπαίδευση- εξπρές των πυροσβεστών στον χειρισμό τους, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός ολίγων ημερών.
“Τεχνολογική καινοτομία με ελληνική υπογραφή” αποκαλεί τα drones που εξέλιξε η εταιρεία του ο κ. Σπυριδάκος. Για την ακρίβεια, η ομάδα των επιστημόνων και μηχανικών που έχει “επιστρατεύσει” η SAS δεν είχαν φανταστεί ότι το σύστημα SARISA, το οποίο παρουσιάσθηκε για πρώτη φορά δημοσίως στην έκθεση αμυντικού υλικού DEFEA 2021 τον Ιούνιο του 2021, σχεδιασμένο ως drone μεταφοράς οπλικού φορτίου, ως πλατφόρμα εναερίου υποστηρίξεως χερσαίων τμημάτων θα είχε και τέτοιες χρήσεις.
Η τυπική έκδοση SRS-1A, παρουσιάσθηκε με τυπικό φορτίο δύο ρουκέτες Hydra των 70 mm ενώ αργότερα, σε συνεργασία με ξένους φορείς, αναπτύχθηκε διαμόρφωση φορτίου 4 ρουκετών 55 mm ανατολικής προελεύσεως. Εφόσον ως οπλισμός υιοθετηθεί σύστημα ρουκέτες κατευθύνσεως λέιζερ, τυπικού βεληνεκούς 5.000 μέτρων, βάσει των επιδόσεων ταχύτητος και αυτονομίας του drone, αυτό μπορεί ανέτως να καλύψει απόσταση 10-15 χλμ. και κατ’ αυτό τον τρόπο να πετύχει πλήγματα ακριβείας σε αποστάσεις 15-20 χλμ. από την θέση απογειώσεως!
Μέχρι σήμερα, η SAS Technology έχει αναπτύξει τρεις βασικές αντιλήψεις οπλισμένου SARISA, που προορίζονται για κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών ενώ κάθε μία μπορεί να εξελιχθεί περαιτέρω αναλόγως πιο εξειδικευμένων αποστολών που θα υποδεχθούν από τον επιχειρησιακό χρήστη.
Ποιος είναι ο Μάικ Σπυριδάκος
Η εξέλιξη σε χρόνο-ρεκόρ συστημάτων drone για τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας ήταν σίγουρα μια έκπληξη για τα… ελληνικά δεδομένα. Όχι, ωστόσο, για όσους ξέρουν προσωπικά τον Μάικ Σπυριδάκο. Η ζωή του και η πορεία του όλη, άλλωστε, είναι μια… έκπληξη. Άλλωστε, ο ιδιοκτήτης του ομίλου SpiritWorld Group δεν ανήκει σε κάποιο “τζάκι” που του άνοιξε δρόμους στη ζωή του.
Ο, γεννημένος το 1973 Μιχάλης Σπυριδάκος, μεγάλωσε σε μια μεσοαστική οικογένεια σε μια γειτονία στο Κερατσίνι στον Πειραιά, όπου κατοικεί ακόμα. Γιος ναυτικού, καπετάνιου, άκουγε πάντα τον πατέρα του να τον ορκίζει να μην ασχοληθεί με τη ναυτιλία και τη θάλασσα. Έτσι, μάλλον… αναγκαστικά, έδωσε μέσω Πανελληνίων εξετάσεων δύο φορές για Ιατρική, χωρίς επιτυχία. Η καρδιά του, άλλωστε, ανήκε αλλού. Σκέφτηκε “θα ρισκάρω” και αποφάσισε να μπει στη ναυτιλία.
Τελειώνοντας το στρατό, ξεκίνησε σε μια σχολή Ναυτιλιακών σπουδών και παράλληλα -το 1994- μπήκε στον κλάδο της διαμεταφοράς, εργαζόμενος σε μια εταιρεία, την Condor, όπου και έμεινε 10 έτη. Εκεί, δίπλα σε ανθρώπους-γνώστες της αγοράς που τον αγκάλιασαν και με τους οποίους διατηρεί ακόμα πολύ καλές σχέσεις, πήρε τις βάσεις του και κεφαλαιοποίησε την εμπειρία τους για την μετέπειτα πορεία του.
Το 2004 είχε έρθει η ώρα να ανοίξει τα φτερά του. Τότε ήταν που προχώρησε στην δημιουργία της πρώτης εταιρείας του ομίλου, της SpiritWorld Ναυτιλιακή & Διαμεταφορική, αρχίζοντας έτσι να γράφει την ιστορία του SW Group. Η οποία και εξελίχθηκε με ταχύτατους ρυθμούς. Το freight forwarding (μεταφορά φορτίων με container) καθώς και το chartering με το οποίο ασχολήθηκε πρώτα έφερε (το 20060) το «άνοιγμα» στην Aσία, με την Spirit China Services Ltd (με έδρα στο Xονγκ Kονγκ), και με στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών του σε Kεντρική Eυρώπη και Mεσόγειο. Ως και σήμερα, η Spirit China Services είναι η μοναδική ελληνικών συμφερόντων εταιρεία με ιδιόκτητα γραφεία στην Kίνα και η μοναδική ελληνική εταιρία μέλος του HKSOA Hong Kong Shipowners Association.
Μετά την εξαγορά της World Trade Solution Hong Kong με σκοπό να παρέχει στους πελάτες της Spirit World και της Spirit China υπηρεσίες pre loading inspection και product trading facilities από τις αγορές της Kίνας, μπήκε στον τομέα του trading, το 2009 ίδρυσε την Spirit Supplies Commercial με αποκλειστικό αντικείμενο το ship supplies and logistic service, λίγο αργότερα επεκτάθηκε στο cruise and yacht supplies και μετά στον κλάδο του HORECA δημιουργώντας παράλληλα και το πρώτο Food Logistic Center στην Eλλάδα.
Διαβάστε περισσότερα: www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα