Το φαινόμενο Shein: Έφτασε να αξίζει όσο το Zara και η H&M μαζί – Πώς τα κατάφερε
Το φαινόμενο Shein: Έφτασε να αξίζει όσο το Zara και η H&M μαζί – Πώς τα κατάφερε
Η κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας που ξεπέρασε πολλούς από τους ανταγωνιστές της και δραστηριοποιείται διαδικτυακά σε περισσότερες από 150 χώρες, πέτυχε αποτίμηση 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μετά από έναν επιτυχημένο κύκλο χρηματοδότησης
Η κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Shein κατέλαβε την πρώτη θέση ως η εφαρμογή με τα περισσότερα download στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Μάιο, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας πληροφοριών Marketplace Pulse. Ο γίγαντας της μόδας ξεπέρασε τις επιδόσεις του TikTok και του Instagram στο Apple App Store και ήταν πολύ μπροστά από την Amazon.
Από το 2015, η Shein έχει γίνει ηγέτης στον κλάδο της, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή που ονομάζονται «λιανική πώληση σε πραγματικό χρόνο».
Η γέννηση της Shein
To όνομα της εφαρμογής προφέρεται «Σι Ιν» και προέρχεται από την αρχική επωνυμία της εταιρείας, «Sheinside». Το 2015, η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει το brand name της για να το απλοποιήσει και να κάνει πιο εύκολη την αναζήτησή του online. Κάπως έτσι γεννήθηκε η Shein.
Έκτοτε, η εφαρμογή απέκτησε μία στρατιά από φανατικούς ακόλουθους, οι οποίοι μπαίνουν καθημερινά για να τσεκάρουν τα νέα ρούχα και αξεσουάρ που πρόσθεσε στα ηλεκτρονικά «ράφια» της.
Το αποτέλεσμα είναι ότι σύμφωνα με τους ειδικούς, η Shein καταφέρνει να κερδίσει ακόμα και τους γίγαντες του fast fashion, την Zara και την H&M, στο ίδιο τους το παιχνίδι: Τεχνολογικά πιο προηγμένη, κάνει τα ρούχα της διαθέσιμα ακόμα γρηγορότερα στο κοινό της.
«Κάνουν την fast fashion να φαίνεται αργή», λέει για τους ανθρώπους της Shein η Erin Schmidt, αναλύτρια της Coresight Research. «Άλλαξαν τo μοντέλο».
Πραγματικά, η Shein «εθίζει» τους χρήστες της στην εφαρμογή της, περίπου όπως κάνουν τα online games. Νεαρά κορίτσια μπαίνουν στο app καθημερινά γιατί με αυτό τον τρόπο κερδίζουν πόντους. Όσο περισσότερους πόντους έχουν, τόσο περισσότερα κερδίζουν όταν κάνουν αγορές.
«Απλά σταμάτησα να αγοράζω από την H&M όταν άρχισα να χρησιμοποιώ το Shein», λέει στο CNN μία έφηβος από το Χονγκ Κονγκ. «Γιατί παίρνω τα ίδια πράγματα που έβλεπα στην H&M αλλά φθηνότερα».
Η Shein γεννήθηκε αρχικά υπό το όνομα ZZKKO στην Κίνα, το 2008. Ο ιδρυτής της, Chris Xu, είχε εμπειρία ως σύμβουλος marketing και search engine optimization, η οποία του φάνηκε χρήσιμη όταν έφτιαξε τον πανίσχυρο αλγόριθμο της Shein. Αρχικά, η εταιρεία πουλούσε μόνο νυφικά, αλλά αργότερα επεκτάθηκε στα γυναικεία ρούχα.
Με τη βοήθεια της πανδημίας και της στροφής στο online shopping, η Shein βίωσε εκρηκτική ανάπτυξη και έγινε ένα από τα λιγοστά brand names της Κίνας που έχουν διεθνή αναγνώριση.
Ο ρόλος των social media
Από το 2015, η Shein έχει γίνει ηγέτης στον κλάδο της, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή που ονομάζονται «λιανική πώληση σε πραγματικό χρόνο».
Η γέννηση της Shein
To όνομα της εφαρμογής προφέρεται «Σι Ιν» και προέρχεται από την αρχική επωνυμία της εταιρείας, «Sheinside». Το 2015, η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει το brand name της για να το απλοποιήσει και να κάνει πιο εύκολη την αναζήτησή του online. Κάπως έτσι γεννήθηκε η Shein.
Έκτοτε, η εφαρμογή απέκτησε μία στρατιά από φανατικούς ακόλουθους, οι οποίοι μπαίνουν καθημερινά για να τσεκάρουν τα νέα ρούχα και αξεσουάρ που πρόσθεσε στα ηλεκτρονικά «ράφια» της.
Το αποτέλεσμα είναι ότι σύμφωνα με τους ειδικούς, η Shein καταφέρνει να κερδίσει ακόμα και τους γίγαντες του fast fashion, την Zara και την H&M, στο ίδιο τους το παιχνίδι: Τεχνολογικά πιο προηγμένη, κάνει τα ρούχα της διαθέσιμα ακόμα γρηγορότερα στο κοινό της.
«Κάνουν την fast fashion να φαίνεται αργή», λέει για τους ανθρώπους της Shein η Erin Schmidt, αναλύτρια της Coresight Research. «Άλλαξαν τo μοντέλο».
Πραγματικά, η Shein «εθίζει» τους χρήστες της στην εφαρμογή της, περίπου όπως κάνουν τα online games. Νεαρά κορίτσια μπαίνουν στο app καθημερινά γιατί με αυτό τον τρόπο κερδίζουν πόντους. Όσο περισσότερους πόντους έχουν, τόσο περισσότερα κερδίζουν όταν κάνουν αγορές.
«Απλά σταμάτησα να αγοράζω από την H&M όταν άρχισα να χρησιμοποιώ το Shein», λέει στο CNN μία έφηβος από το Χονγκ Κονγκ. «Γιατί παίρνω τα ίδια πράγματα που έβλεπα στην H&M αλλά φθηνότερα».
Η Shein γεννήθηκε αρχικά υπό το όνομα ZZKKO στην Κίνα, το 2008. Ο ιδρυτής της, Chris Xu, είχε εμπειρία ως σύμβουλος marketing και search engine optimization, η οποία του φάνηκε χρήσιμη όταν έφτιαξε τον πανίσχυρο αλγόριθμο της Shein. Αρχικά, η εταιρεία πουλούσε μόνο νυφικά, αλλά αργότερα επεκτάθηκε στα γυναικεία ρούχα.
Με τη βοήθεια της πανδημίας και της στροφής στο online shopping, η Shein βίωσε εκρηκτική ανάπτυξη και έγινε ένα από τα λιγοστά brand names της Κίνας που έχουν διεθνή αναγνώριση.
Ο ρόλος των social media
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν παίξει, και εξακολουθούν να παίζουν, καίριο ρόλο στην τεράστια επιτυχία του Shein. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι το brand έχει 24,8 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram και 26,6 εκατομμύρια στο Facebook, ενώ τα βιντεάκια «Shein Hauls», με influencers να ανοίγουν το πακέτο με τα ψώνια τους από το Shein και να δοκιμάζουν τα νέα τους ρούχα μπροστά στο κοινό, έχουν δισεκατομμύρια προβολές στο YouTube και το TikTok.
Οι αντιδράσεις
Εκτός από ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας και αντιγραφές, το Shein κατηγορείται ακόμα για απάνθρωπες συνθήκες εργασίας, με τους υπαλλήλους να καταγγέλλεται ότι δουλεύουν 75 ώρες την εβδομάδα, σε ένα περιβάλλον που παραβιάζει τα στάνταρ της ασφάλειας. Σημαντική κριτική δέχεται επίσης η εταιρεία για τις καθυστερήσεις των παραδόσεων. Για την ακρίβεια, το standard delivery χρειάζεται από 12 έως 14 μέρες, ενώ έχουν καταγγελθεί και περιπτώσεις που το πακέτο με την παραγγελία δεν παραδόθηκε ποτέ. Κριτική ασκείται ακόμα και για την κακή ποιότητα των ρούχων.
Πηγή: newmoney.gr
Οι αντιδράσεις
Εκτός από ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας και αντιγραφές, το Shein κατηγορείται ακόμα για απάνθρωπες συνθήκες εργασίας, με τους υπαλλήλους να καταγγέλλεται ότι δουλεύουν 75 ώρες την εβδομάδα, σε ένα περιβάλλον που παραβιάζει τα στάνταρ της ασφάλειας. Σημαντική κριτική δέχεται επίσης η εταιρεία για τις καθυστερήσεις των παραδόσεων. Για την ακρίβεια, το standard delivery χρειάζεται από 12 έως 14 μέρες, ενώ έχουν καταγγελθεί και περιπτώσεις που το πακέτο με την παραγγελία δεν παραδόθηκε ποτέ. Κριτική ασκείται ακόμα και για την κακή ποιότητα των ρούχων.
Πηγή: newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα