Ακτοπλοΐα: Αυξήσεις έως και 28% στις τιμές των εισιτηρίων λόγω ενεργειακής κρίσης
16.06.2022
09:44
«Φωτιά» στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια βάζουν οι τιμές των καυσίμων - Εντονο προβληματισμό προκαλούν και οι συνθήκες έντασης που δημιουργεί η Τουρκία στο Ανατολικό Αιγαίο
«Πιο φθηνά έρχεται στον τουρίστα να πάει σε νησί με αεροπλάνο παρά με πλοίο. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος». Με τα λόγια αυτά αποτύπωσε στο newmoney στέλεχος της ακτοπλοΐας την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί για το καλοκαίρι του 2022.
Η δραματική αύξηση του κόστους των καυσίμων από 80% έως 120% αναλόγως τον τύπο, έχει ως αποτέλεσμα οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων να κυμαίνονται από 20% έως 28%. Ειδικά σε μακρινούς προορισμούς τα εισιτήρια είναι τσουχτερά.
Ειδικότερα τα καύσιμα αποτελούσαν το 30%-35% του λειτουργικού κόστους ενός πλοίου το 2019 ενώ από το δ’ τρίμηνο του 2021 έχει εκτοξευθεί στο 60%-70%.
Η επιβατική κίνηση το 2022 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα είναι 10%-20% χαμηλότερη από το 2019 χρονιά ορόσημο για τον τουρισμό. Πλήγμα τα lockdown στην Κίνα και η μειωμένη κίνηση των group λόγω κορωνοϊού.
Προβληματισμό έντονο δημιουργούν και οι συνθήκες έντασης που δημιουργεί η Τουρκία στο Ανατολικό Αιγαίο.
Όσο αφορά την κίνηση του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία άγγιξε τη χρονιά ρεκόρ του 2019 για κοντινούς προορισμούς και για τις Κυκλάδες.
«Στόχος παραμένει το μεταφορικό έργο του 2019 αλλά σε ετήσια βάση, το οποίο δεν θα συμβεί το 2022», επισημαίνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.
Ειδήσεις σήμερα
Ελληνοτουρκικές «επαφές» σε Οχρίδα και Βρυξέλλες - Μηνύματα στην Άγκυρα να ρίξει τους τόνους
Διπλή απειλή για την Ευρώπη με ομόλογα και φυσικό αέριο: Το νέο «σωσίβιο» της ΕΚΤ και οι κλειστές στρόφιγγες της Gazprom
Κορωνοϊός: Γιατί ανεβαίνουν πάλι τα κρούσματα - Τι εκτιμούν οι ειδικοί
Η δραματική αύξηση του κόστους των καυσίμων από 80% έως 120% αναλόγως τον τύπο, έχει ως αποτέλεσμα οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων να κυμαίνονται από 20% έως 28%. Ειδικά σε μακρινούς προορισμούς τα εισιτήρια είναι τσουχτερά.
Ειδικότερα τα καύσιμα αποτελούσαν το 30%-35% του λειτουργικού κόστους ενός πλοίου το 2019 ενώ από το δ’ τρίμηνο του 2021 έχει εκτοξευθεί στο 60%-70%.
Η επιβατική κίνηση το 2022 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα είναι 10%-20% χαμηλότερη από το 2019 χρονιά ορόσημο για τον τουρισμό. Πλήγμα τα lockdown στην Κίνα και η μειωμένη κίνηση των group λόγω κορωνοϊού.
Προβληματισμό έντονο δημιουργούν και οι συνθήκες έντασης που δημιουργεί η Τουρκία στο Ανατολικό Αιγαίο.
Όσο αφορά την κίνηση του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία άγγιξε τη χρονιά ρεκόρ του 2019 για κοντινούς προορισμούς και για τις Κυκλάδες.
«Στόχος παραμένει το μεταφορικό έργο του 2019 αλλά σε ετήσια βάση, το οποίο δεν θα συμβεί το 2022», επισημαίνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.
Ειδήσεις σήμερα
Ελληνοτουρκικές «επαφές» σε Οχρίδα και Βρυξέλλες - Μηνύματα στην Άγκυρα να ρίξει τους τόνους
Διπλή απειλή για την Ευρώπη με ομόλογα και φυσικό αέριο: Το νέο «σωσίβιο» της ΕΚΤ και οι κλειστές στρόφιγγες της Gazprom
Κορωνοϊός: Γιατί ανεβαίνουν πάλι τα κρούσματα - Τι εκτιμούν οι ειδικοί
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr