Τι είδαν οι Γιαπωνέζοι (στο Μαξίμου), οι προπέλες και οι χρηματιστηριακές τρέλες, ο Αρτούρο και η Lamborghini
Τι είδαν οι Γιαπωνέζοι (στο Μαξίμου), οι προπέλες και οι χρηματιστηριακές τρέλες, ο Αρτούρο και η Lamborghini
Χαίρετε, με δύο λόγια έχει βγει… όλος ο ΣΥΡΙΖΑ στο μεϊντάνι (δηλαδή στην T.V.) από τον Γιώργο Τσίπρα με το περισπούδαστο υφάκι, μέχρι τον Σπίρτζη, τη Βαγενά, τον Παππά, κ.λπ. και αποκαλούν τους πολιτικούς τους αντιπάλους παιδόφιλους, βιαστές, κόμμα παιδεραστών κ.λπ.
Λίγο νωρίτερα ο Πολάκης βγήκε σ’ ένα κανάλι και είπε ότι οι δημοσιογράφοι είναι σάπιοι και τα παίρνουν όλοι από έναν «καραστοχοποιημένο» επιχειρηματία, ενώ ημέρες νωρίτερα πάλι ο εξάδελφος Γιώργος μάς είπε ότι «τα παίρνουν οι δημοσιογράφοι των Financial Times» γιατί έγραψαν ένα θετικό άρθρο για την Κυβέρνηση. Προφανώς, δύο τινά συμβαίνουν: ή η όποια προσπάθεια κανονικής αντιπολίτευσης δεν αποδίδει, οπότε πάμε στην κλασική μέθοδο του απλού – ούτε καν πολιτικού – μπινελικώματος του αντιπάλου, κλέφτες, απατεώνες, δολοφόνοι (είπε ο Κουρουμπλής για τις ΜΕΘ στην πανδημία) παιδοβιαστές κ.λπ. ΄Η, το πιθανότερο, αυτοί είμαστε και αυτά λέμε ως κόμμα, γιατί έτσι κάναμε καριέρα.
Ως το τέλος του μήνα η τροπολογία για τους servicers
-Κινητοποίηση επικρατεί στα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη και στους εκπροσώπους των σημαντικότερων servicers, προκειμένου μέχρι το τέλος του μήνα να επιλυθεί το πρόβλημα που δημιουργήθηκε μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου, που μπλόκαρε τους πλειστηριασμούς ακινήτων που διενεργούν οι servicers για λογαριασμό των funds. Πρόκειται για εξαιρετικά σοβαρό θέμα, το οποίο -αν δεν λυθεί σύντομα- απειλεί με κατάρρευση τις τιτλοποιήσεις και ειδικά σε μια περίοδο που αρκετές από αυτές προσεγγίζουν την ολοκλήρωση της διετούς περιόδου χάριτος, ενώ και τα business plan έχουν μείνει πίσω λόγω και του κορωνοϊού.
Νέα business plan καταθέτουν οι τράπεζες
-Τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου οι τράπεζες πρέπει να καταθέσουν στις εποπτικές αρχές τα επικαιροποιημένα business plan, τα οποία είναι προσαρμοσμένα στη βάση των νέων συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί από την ενεργειακή κρίση, τον πληθωρισμό κ.λπ.
Μετά 17 χρόνια πάτησαν Γιαπωνέζοι στο Μαξίμου
-Η αντιπροσωπεία των Ιαπώνων επιχειρηματιών που συνάντησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης χθες στο Μέγαρο Μαξίμου δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για την KEIDANREN, τον ιαπωνικό ΣΕΒ, στον οποίο μετέχουν κολοσσοί όπως οι Hitachi, Sumitomo, Japan Airlines, Mitsubishi κ.ά. στελέχη των οποίων μετείχαν στη χθεσινή συνάντηση. Το πολύ ενδιαφέρον είναι το εξής: η τελευταία φορά που αντιπροσωπεία της KEIDANREN είχε επισκεφτεί τη χώρα μας ήταν πριν από 17 χρόνια. Όσο για το μενού των συζητήσεων, πέραν της διερεύνησης των επιλογών για ενίσχυση επενδυτικών σχέσεων των δύο χωρών, οι Ιάπωνες ζήτησαν, μεταξύ άλλων, να ενημερωθούν για τη στρατηγική της Ελλάδας αναφορικά με τη διαφοροποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού, καθώς τόσο η Ιαπωνία όσο και η Ελλάδα εισάγουν σημαντικές ποσότητες ενεργειακών πόρων.
Στο τιμόνι της Eurometaux ο Ευαγ. Μυτιληναίος
-Μεγάλη και σοβαρή διάκριση για τον Eυάγγελο Μυτιληναίο η εκλογή του στη θέση του Πρόεδρου της Eurometaux, της Πανευρωπαϊκής Ένωσης Βιομηχανιών μη-σιδηρούχων μετάλλων. Πρώτη φορά Έλληνας επιχειρηματίας αναλαμβάνει μια τόσο σημαντική θέση σε μια ευρωπαϊκή επιχειρηματική ένωση με κομβικό ρόλο στην παγκόσμια βιομηχανία και μέλη εταιρείες - κολοσσούς από όλη την Ευρώπη, όπως η Alcoa, Glencore, Hydro, Rio Tinto κ.ά. Η εκλογή του Ευαγ. Μυτιληναίου έγινε παμψηφεί καθώς, όπως συνηθίζεται σε τέτοιους οργανισμούς, επιλέγεται ένα πρόσωπο στο οποίο συγκλίνουν όλα τα μέλη και στη συνέχεια η επιλογή επικυρώνεται με την ψηφοφορία. Η Eurometaux, υπό την προεδρία του Ευ. Μυτιληναίου, θα δώσει έμφαση στη συνεργασία τόσο με τις ευρωπαϊκές αρχές όσο και τις εθνικές κυβερνήσεις των κρατών μελών της Ε.Ε., προκειμένου να αμβλυνθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία μετάλλων, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης.
Στο μικροσκόπιο οι προσφορές για Αλεξανδρούπολη
-Ο μεγάλος διαγωνισμός για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπαίνει στην τελική ευθεία μετά την κατάθεση των δύο προσφορών, από την κοινοπραξία Ιnternational Port Investments Alexandroupolis, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group – Euroports – EFA Group και ΓΕΚΤΕΡΝΑ και τη Liberty Port Holdings (Quintana). Στο διάστημα που μεσολάβησε μετά την κατάθεση των προσφορών, οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ ζήτησαν διευκρινίσεις από τους δύο διεκδικητές, επί των νομιμοποιητικών εγγράφων που κατέθεσαν. Εφόσον όλα προχωρήσουν ομαλά, οι φάκελοι των προσφορών θα ανοίξουν για να αναδειχθεί ο προτιμητέος επενδυτής το συντομότερο δυνατό, όπως λένε αρμόδιες πηγές.
Μια χρυσή επένδυση: Η πρώτη «ελληνική» Lamborghini Murcielago
-Ήταν κάπου στο 2002 όταν έφθασε σε ελληνικό έδαφος η πρώτη Lamborghini Murcielago που αγοράστηκε στη χώρα. Το μοντέλο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας (που αντικαθιστούσε τη θρυλική Diablo) είχε παραγγελθεί και πληρωθεί προ ευρώ, με 120 εκατομμύρια δραχμές, από τον αγιογράφο και συλλέκτη έργων τέχνης Σοφοκλή Γεωργιάδη. Η κίτρινη χειροκίνητη Murcielago -μια από τις πρώτες που παρήχθησαν ποτέ- κυκλοφόρησε για κάποια χρόνια στη χώρα μας και, έκτοτε, ήταν σταθμευμένη σε κάποιο υπόγειο πάρκινγκ της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνοντας υπεραξία - κάτι που ακούγεται πως συνέβη πολύ ικανοποιητικά. Σήμερα έφτασε η ώρα για τη θρυλική Ιταλίδα να επιστρέψει στην πατρίδα της καθώς πουλήθηκε σε Ιταλό συλλέκτη, για άγνωστο ποσό.
Η Δομική Κρήτης επιβεβαιώνει την έλευση του «απέθαντου»
-Τα είπαμε χθες, μην επαναλαμβανόμαστε: Η Δομική Κρήτης επιβεβαίωσε ότι ο Γ. Συνατσάκης βρίσκεται σε συζητήσεις με επενδυτές που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για ενδεχόμενη συμμετοχή τους στη Δομική Κρήτης. Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο, έχει ξεκινήσει νομικός και οικονομικός έλεγχος της ΔΟΜΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (κατόπιν υπογραφής συμφωνητικών περί εμπιστευτικότητος), όμως δεν υπάρχει ακόμη συμφωνία. Οι επενδυτές υπενθυμίζω είναι ο “απέθαντος” των κατασκευών Δ. Κούτρας και ο Κύπρος Τσέντας της WADE Adams.
“Μελόνουν” αλλαγές στη Hellenic Trains
-Οι ιταλικές εκλογές επηρεάζουν τους Ελληνικούς Σιδηρόδρομους. Η εκλογική νίκη της Μελόνι φαίνεται πως θα επηρεάσει τη διοικητική ιεραρχία και στην εταιρεία Hellenic Trains (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Η σημερινή διοίκηση του Maurizio Capotorto τελεί υπό καθεστώς αδράνειας, αφού όλα δείχνουν ότι ο υπ’ αριθμόν 1… της εταιρείας (είχε πολύ καλές σχέσεις με τον πρώην πρωθυπουργό Mario Draghi) θα συνταξιοδοτηθεί και από του χρόνου «νέοι» άνθρωποι, με «νέες» ιδέες και ικανότητες, θα αναλάβουν τις ευθύνες.
Πετρέλαια, προπέλες, χρηματιστηριακές και άλλες τρέλες
-Υπάρχει ένα... παλαιικό αίτημα για πωλήσεις χρηματιστηριακών εταιριών. Έκανα το λάθος να γράψω -με αφορμή μια μεγάλη ΑΧΕΠΕΥ που ψάχνει γαμπρό- κι έκτοτε έχω βαρεθεί να μετράω, καθώς μου προέκυψαν… επτά χρηματιστηριακές εταιρίες που έχουν βάλει πωλητήριο! Ο καθένας γνώριζε για μια άλλη! Όλες οι σοβαρές πηγές συγκλίνουν ότι τα πωλητήρια στις ΑΧΕΠΕΥ περισσεύουν, αλλά οι δυνητικοί αγοραστές είναι σπάνιο είδος, σε πλήρη έλλειψη. Και μέχρι εδώ βρίσκω το ρεπορτάζ λογικό. Επειδή όμως ζούμε σε ωραία χώρα, από εδώ και πέρα αρχίζει το παράλογο ώστε να μη βαριόμαστε, σας καταθέτω τα εξής: Μου λένε, λοιπόν, ότι δύο λεβέντες που περπατάνε και κροταλούν τα τάληρα, που όλα τα σφάζουν κι όλα τα πληρώνουν, γιατί η προπέλα να γυρίζει, πετρέλαιο να γεμίζει κ.λπ. κ.λπ., θέλουν τώρα να αναπτυχθούν και στο investment banking. Για αυτό, μου λένε, ότι μιλάνε με μέτοχο μεγάλης χρηματιστηριακής, που θέλει να πουλήσει και να συνεχίσει να απολαμβάνει τις μακαρονάδες. Θέλουν, μου λένε, να μπουν στον κλάδο των ΑΧΕΠΕΥ, να συνενώνουν εταιρείες και να αποκτήσουν έτσι παρουσία στο investment banking. Προσωπικά, όλα αυτά μου φαίνονται τρέλες, κάτι μεταξύ ευσεβών πόθων και παραληρήματος, αλλά με τόσα που έχουμε δει τελευταία από το δίδυμο, ακόμη κι ένα τέτοιο ενδεχόμενο έχει κάποιες πιθανότητες. Άλλωστε, στις business υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να χάσεις τα λεφτά σου.
Τα roadshows δεν ανανέωσαν το πελατολόγιο
-Τρία είναι τα βασικά θέματα συζήτησης, με τους ξένους αναλυτές και διαχειριστές, κάθε φορά που μια ελληνική επιχείρηση προσπαθεί να επικοινωνήσει με τις διεθνείς αγορές: Ενέργεια – Πολιτικός Κίνδυνος – Investment Grade. Mε αυτή τη σειρά. Το οδυνηρό παράδειγμα της Βρετανίας όπου, μέσα σε 2 εβδομάδες, οι λανθασμένοι χειρισμοί και ρητορική της νέας κυβέρνησης -κυριολεκτικά- διέλυσαν την αγορά και προκάλεσαν τη μεγαλύτερη καταβαράθρωση αξιών στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο, αναδεικνύει πόσο σοβαρός είναι ο κίνδυνος για την Ελλάδα, αν κι εφόσον διολισθήσει στις κακές συνήθειες του παρελθόντος. Ο πολιτικός κίνδυνος καθυστερεί και την ανάκτηση επενδυτικής βαθμίδας. Γι’ αυτό άλλωστε στα roadshows ελληνικών εταιρειών εμφανίζονται πάλι τα ίδια και τα ίδια hedge funds, αλλά και οι βιαστικοί καιροσκόποι που αναζητούν γρήγορες αποδόσεις και ελάχιστες δεσμεύσεις.
Ο Arturo (της Enagas) θέλει και την Αριάδνη
-Δεν δημοσιοποιήθηκαν πολλές λεπτομέρειες και παρασκήνιο, από την πρόσφατη παρουσία του Arturo Aizipri στην Αθήνα και τη συνάντησή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Ακούστηκε ότι ο Arturo επιβεβαίωσε το ζωηρό ενδιαφέρον της Enagas για το 20% του "Αριάδνη Interconnection". Μάθαμε επίσης ότι ο διευθύνων σύμβουλος του ισπανικού κολοσσού, πέραν του φορέα διασύνδεσης (με ηλεκτρικό καλώδιο) της Αττικής (Λαύριο) με την Κρήτη, έκανε και τα παράπονά του για την καθυστέρηση του διαγωνισμού για την Υπόγεια Αποθήκη της Νότιας Καβάλας. Αυτό που δεν έγινε γνωστό ωστόσο, είναι το επιχείρημα του Ισπανού στον Πρωθυπουργό: Του υπενθύμισε ότι η Ελλάδα είναι από τις χώρες-εξαίρεση της Ε.Ε που δεν διαθέτει υπόγεια αποθήκη LNG, εν μέσω πρωτοφανούς ενεργειακής κρίσης. Εδώ όμως ξεκινά το παρασκήνιο: Η υπενθύμιση του Arturo περιλαμβάνει δύο... λεπτομέρειες ζωτικού ενδιαφέροντος για την Enagas. O όμιλος Enagas (και μέτοχος της ΔΕΣΦΑ) αποτιμάται στο Χρηματιστήριο του Μιλάνο 3,81 δισ. ευρώ και είναι ο μεγαλύτερος διαχειριστής LNG της Ευρώπης, με monitoring σε projects του κλάδου. Μία από τις αγορές ενδιαφέροντος της Enagas είναι και η Αλβανία, με την οποία o Arturo Gonzalo Aizipri έχει υπογράψει MoU (από τον Ιούνιο) για τον τερματικό σταθμό Vlora LNG. Στον σχεδιασμό προβλέπεται -λένε οι πληροφορίες- και η εξαγορά μετοχών της κρατικής AlbaGaz. Δεν μπορεί να είναι τυχαίο ότι ο Arturo υπέγραψε (την περασμένη Τρίτη) νέα συμφωνία με τον Arber Avrami της AlbaGaz για αναβάθμιση της συνεργασίας των 2 πλευρών. Τώρα, σιγά σιγά, τα κουτάκια μπαίνουν στη θέση τους.
Αποκαλυπτήρια σήμερα για 3 τράπεζες των ΗΠΑ
Ως το τέλος του μήνα η τροπολογία για τους servicers
-Κινητοποίηση επικρατεί στα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη και στους εκπροσώπους των σημαντικότερων servicers, προκειμένου μέχρι το τέλος του μήνα να επιλυθεί το πρόβλημα που δημιουργήθηκε μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου, που μπλόκαρε τους πλειστηριασμούς ακινήτων που διενεργούν οι servicers για λογαριασμό των funds. Πρόκειται για εξαιρετικά σοβαρό θέμα, το οποίο -αν δεν λυθεί σύντομα- απειλεί με κατάρρευση τις τιτλοποιήσεις και ειδικά σε μια περίοδο που αρκετές από αυτές προσεγγίζουν την ολοκλήρωση της διετούς περιόδου χάριτος, ενώ και τα business plan έχουν μείνει πίσω λόγω και του κορωνοϊού.
Νέα business plan καταθέτουν οι τράπεζες
-Τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου οι τράπεζες πρέπει να καταθέσουν στις εποπτικές αρχές τα επικαιροποιημένα business plan, τα οποία είναι προσαρμοσμένα στη βάση των νέων συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί από την ενεργειακή κρίση, τον πληθωρισμό κ.λπ.
Μετά 17 χρόνια πάτησαν Γιαπωνέζοι στο Μαξίμου
-Η αντιπροσωπεία των Ιαπώνων επιχειρηματιών που συνάντησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης χθες στο Μέγαρο Μαξίμου δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για την KEIDANREN, τον ιαπωνικό ΣΕΒ, στον οποίο μετέχουν κολοσσοί όπως οι Hitachi, Sumitomo, Japan Airlines, Mitsubishi κ.ά. στελέχη των οποίων μετείχαν στη χθεσινή συνάντηση. Το πολύ ενδιαφέρον είναι το εξής: η τελευταία φορά που αντιπροσωπεία της KEIDANREN είχε επισκεφτεί τη χώρα μας ήταν πριν από 17 χρόνια. Όσο για το μενού των συζητήσεων, πέραν της διερεύνησης των επιλογών για ενίσχυση επενδυτικών σχέσεων των δύο χωρών, οι Ιάπωνες ζήτησαν, μεταξύ άλλων, να ενημερωθούν για τη στρατηγική της Ελλάδας αναφορικά με τη διαφοροποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού, καθώς τόσο η Ιαπωνία όσο και η Ελλάδα εισάγουν σημαντικές ποσότητες ενεργειακών πόρων.
Στο τιμόνι της Eurometaux ο Ευαγ. Μυτιληναίος
-Μεγάλη και σοβαρή διάκριση για τον Eυάγγελο Μυτιληναίο η εκλογή του στη θέση του Πρόεδρου της Eurometaux, της Πανευρωπαϊκής Ένωσης Βιομηχανιών μη-σιδηρούχων μετάλλων. Πρώτη φορά Έλληνας επιχειρηματίας αναλαμβάνει μια τόσο σημαντική θέση σε μια ευρωπαϊκή επιχειρηματική ένωση με κομβικό ρόλο στην παγκόσμια βιομηχανία και μέλη εταιρείες - κολοσσούς από όλη την Ευρώπη, όπως η Alcoa, Glencore, Hydro, Rio Tinto κ.ά. Η εκλογή του Ευαγ. Μυτιληναίου έγινε παμψηφεί καθώς, όπως συνηθίζεται σε τέτοιους οργανισμούς, επιλέγεται ένα πρόσωπο στο οποίο συγκλίνουν όλα τα μέλη και στη συνέχεια η επιλογή επικυρώνεται με την ψηφοφορία. Η Eurometaux, υπό την προεδρία του Ευ. Μυτιληναίου, θα δώσει έμφαση στη συνεργασία τόσο με τις ευρωπαϊκές αρχές όσο και τις εθνικές κυβερνήσεις των κρατών μελών της Ε.Ε., προκειμένου να αμβλυνθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία μετάλλων, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης.
Στο μικροσκόπιο οι προσφορές για Αλεξανδρούπολη
-Ο μεγάλος διαγωνισμός για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπαίνει στην τελική ευθεία μετά την κατάθεση των δύο προσφορών, από την κοινοπραξία Ιnternational Port Investments Alexandroupolis, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group – Euroports – EFA Group και ΓΕΚΤΕΡΝΑ και τη Liberty Port Holdings (Quintana). Στο διάστημα που μεσολάβησε μετά την κατάθεση των προσφορών, οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ ζήτησαν διευκρινίσεις από τους δύο διεκδικητές, επί των νομιμοποιητικών εγγράφων που κατέθεσαν. Εφόσον όλα προχωρήσουν ομαλά, οι φάκελοι των προσφορών θα ανοίξουν για να αναδειχθεί ο προτιμητέος επενδυτής το συντομότερο δυνατό, όπως λένε αρμόδιες πηγές.
Μια χρυσή επένδυση: Η πρώτη «ελληνική» Lamborghini Murcielago
-Ήταν κάπου στο 2002 όταν έφθασε σε ελληνικό έδαφος η πρώτη Lamborghini Murcielago που αγοράστηκε στη χώρα. Το μοντέλο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας (που αντικαθιστούσε τη θρυλική Diablo) είχε παραγγελθεί και πληρωθεί προ ευρώ, με 120 εκατομμύρια δραχμές, από τον αγιογράφο και συλλέκτη έργων τέχνης Σοφοκλή Γεωργιάδη. Η κίτρινη χειροκίνητη Murcielago -μια από τις πρώτες που παρήχθησαν ποτέ- κυκλοφόρησε για κάποια χρόνια στη χώρα μας και, έκτοτε, ήταν σταθμευμένη σε κάποιο υπόγειο πάρκινγκ της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνοντας υπεραξία - κάτι που ακούγεται πως συνέβη πολύ ικανοποιητικά. Σήμερα έφτασε η ώρα για τη θρυλική Ιταλίδα να επιστρέψει στην πατρίδα της καθώς πουλήθηκε σε Ιταλό συλλέκτη, για άγνωστο ποσό.
Η Δομική Κρήτης επιβεβαιώνει την έλευση του «απέθαντου»
-Τα είπαμε χθες, μην επαναλαμβανόμαστε: Η Δομική Κρήτης επιβεβαίωσε ότι ο Γ. Συνατσάκης βρίσκεται σε συζητήσεις με επενδυτές που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για ενδεχόμενη συμμετοχή τους στη Δομική Κρήτης. Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο, έχει ξεκινήσει νομικός και οικονομικός έλεγχος της ΔΟΜΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (κατόπιν υπογραφής συμφωνητικών περί εμπιστευτικότητος), όμως δεν υπάρχει ακόμη συμφωνία. Οι επενδυτές υπενθυμίζω είναι ο “απέθαντος” των κατασκευών Δ. Κούτρας και ο Κύπρος Τσέντας της WADE Adams.
“Μελόνουν” αλλαγές στη Hellenic Trains
-Οι ιταλικές εκλογές επηρεάζουν τους Ελληνικούς Σιδηρόδρομους. Η εκλογική νίκη της Μελόνι φαίνεται πως θα επηρεάσει τη διοικητική ιεραρχία και στην εταιρεία Hellenic Trains (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Η σημερινή διοίκηση του Maurizio Capotorto τελεί υπό καθεστώς αδράνειας, αφού όλα δείχνουν ότι ο υπ’ αριθμόν 1… της εταιρείας (είχε πολύ καλές σχέσεις με τον πρώην πρωθυπουργό Mario Draghi) θα συνταξιοδοτηθεί και από του χρόνου «νέοι» άνθρωποι, με «νέες» ιδέες και ικανότητες, θα αναλάβουν τις ευθύνες.
Πετρέλαια, προπέλες, χρηματιστηριακές και άλλες τρέλες
-Υπάρχει ένα... παλαιικό αίτημα για πωλήσεις χρηματιστηριακών εταιριών. Έκανα το λάθος να γράψω -με αφορμή μια μεγάλη ΑΧΕΠΕΥ που ψάχνει γαμπρό- κι έκτοτε έχω βαρεθεί να μετράω, καθώς μου προέκυψαν… επτά χρηματιστηριακές εταιρίες που έχουν βάλει πωλητήριο! Ο καθένας γνώριζε για μια άλλη! Όλες οι σοβαρές πηγές συγκλίνουν ότι τα πωλητήρια στις ΑΧΕΠΕΥ περισσεύουν, αλλά οι δυνητικοί αγοραστές είναι σπάνιο είδος, σε πλήρη έλλειψη. Και μέχρι εδώ βρίσκω το ρεπορτάζ λογικό. Επειδή όμως ζούμε σε ωραία χώρα, από εδώ και πέρα αρχίζει το παράλογο ώστε να μη βαριόμαστε, σας καταθέτω τα εξής: Μου λένε, λοιπόν, ότι δύο λεβέντες που περπατάνε και κροταλούν τα τάληρα, που όλα τα σφάζουν κι όλα τα πληρώνουν, γιατί η προπέλα να γυρίζει, πετρέλαιο να γεμίζει κ.λπ. κ.λπ., θέλουν τώρα να αναπτυχθούν και στο investment banking. Για αυτό, μου λένε, ότι μιλάνε με μέτοχο μεγάλης χρηματιστηριακής, που θέλει να πουλήσει και να συνεχίσει να απολαμβάνει τις μακαρονάδες. Θέλουν, μου λένε, να μπουν στον κλάδο των ΑΧΕΠΕΥ, να συνενώνουν εταιρείες και να αποκτήσουν έτσι παρουσία στο investment banking. Προσωπικά, όλα αυτά μου φαίνονται τρέλες, κάτι μεταξύ ευσεβών πόθων και παραληρήματος, αλλά με τόσα που έχουμε δει τελευταία από το δίδυμο, ακόμη κι ένα τέτοιο ενδεχόμενο έχει κάποιες πιθανότητες. Άλλωστε, στις business υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να χάσεις τα λεφτά σου.
Τα roadshows δεν ανανέωσαν το πελατολόγιο
-Τρία είναι τα βασικά θέματα συζήτησης, με τους ξένους αναλυτές και διαχειριστές, κάθε φορά που μια ελληνική επιχείρηση προσπαθεί να επικοινωνήσει με τις διεθνείς αγορές: Ενέργεια – Πολιτικός Κίνδυνος – Investment Grade. Mε αυτή τη σειρά. Το οδυνηρό παράδειγμα της Βρετανίας όπου, μέσα σε 2 εβδομάδες, οι λανθασμένοι χειρισμοί και ρητορική της νέας κυβέρνησης -κυριολεκτικά- διέλυσαν την αγορά και προκάλεσαν τη μεγαλύτερη καταβαράθρωση αξιών στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο, αναδεικνύει πόσο σοβαρός είναι ο κίνδυνος για την Ελλάδα, αν κι εφόσον διολισθήσει στις κακές συνήθειες του παρελθόντος. Ο πολιτικός κίνδυνος καθυστερεί και την ανάκτηση επενδυτικής βαθμίδας. Γι’ αυτό άλλωστε στα roadshows ελληνικών εταιρειών εμφανίζονται πάλι τα ίδια και τα ίδια hedge funds, αλλά και οι βιαστικοί καιροσκόποι που αναζητούν γρήγορες αποδόσεις και ελάχιστες δεσμεύσεις.
Ο Arturo (της Enagas) θέλει και την Αριάδνη
-Δεν δημοσιοποιήθηκαν πολλές λεπτομέρειες και παρασκήνιο, από την πρόσφατη παρουσία του Arturo Aizipri στην Αθήνα και τη συνάντησή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Ακούστηκε ότι ο Arturo επιβεβαίωσε το ζωηρό ενδιαφέρον της Enagas για το 20% του "Αριάδνη Interconnection". Μάθαμε επίσης ότι ο διευθύνων σύμβουλος του ισπανικού κολοσσού, πέραν του φορέα διασύνδεσης (με ηλεκτρικό καλώδιο) της Αττικής (Λαύριο) με την Κρήτη, έκανε και τα παράπονά του για την καθυστέρηση του διαγωνισμού για την Υπόγεια Αποθήκη της Νότιας Καβάλας. Αυτό που δεν έγινε γνωστό ωστόσο, είναι το επιχείρημα του Ισπανού στον Πρωθυπουργό: Του υπενθύμισε ότι η Ελλάδα είναι από τις χώρες-εξαίρεση της Ε.Ε που δεν διαθέτει υπόγεια αποθήκη LNG, εν μέσω πρωτοφανούς ενεργειακής κρίσης. Εδώ όμως ξεκινά το παρασκήνιο: Η υπενθύμιση του Arturo περιλαμβάνει δύο... λεπτομέρειες ζωτικού ενδιαφέροντος για την Enagas. O όμιλος Enagas (και μέτοχος της ΔΕΣΦΑ) αποτιμάται στο Χρηματιστήριο του Μιλάνο 3,81 δισ. ευρώ και είναι ο μεγαλύτερος διαχειριστής LNG της Ευρώπης, με monitoring σε projects του κλάδου. Μία από τις αγορές ενδιαφέροντος της Enagas είναι και η Αλβανία, με την οποία o Arturo Gonzalo Aizipri έχει υπογράψει MoU (από τον Ιούνιο) για τον τερματικό σταθμό Vlora LNG. Στον σχεδιασμό προβλέπεται -λένε οι πληροφορίες- και η εξαγορά μετοχών της κρατικής AlbaGaz. Δεν μπορεί να είναι τυχαίο ότι ο Arturo υπέγραψε (την περασμένη Τρίτη) νέα συμφωνία με τον Arber Avrami της AlbaGaz για αναβάθμιση της συνεργασίας των 2 πλευρών. Τώρα, σιγά σιγά, τα κουτάκια μπαίνουν στη θέση τους.
Αποκαλυπτήρια σήμερα για 3 τράπεζες των ΗΠΑ
-Τα απογοητευτικά στοιχεία πληθωρισμού στην πιο ανταγωνιστική οικονομία του πλανήτη, ανέβασαν πάλι τα επιτόκια των αμερικανικών ομολόγων πάνω από το 4%. Σήμερα Παρασκευή τρεις μεγάλες αμερικανικές τράπεζες (JP Morgan, Morgan Stanley και Wells Fargo) ανακοινώνουν αποτελέσματα 9μήνου για να παρουσιάσουν τις επιπτώσεις του πληθωρισμού στην πραγματική οικονομία, με τα στεγαστικά επιτόκια να ίπτανται στα επίπεδα του 7%. Εδώ στην Ελλάδα, θα ανακοινώσει πρώτη αποτελέσματα 9μήνου η Entersoft, καθώς οι εταιρείες Πληροφορικής έχουν τη δυνατότητα συγκέντρωσης και ανακοίνωσης αποτελεσμάτων γρηγορότερα από τις υπόλοιπες εισηγμένες. Τα αποτελέσματα όμως αφορούν το παρελθόν. Οι αγορές ανησυχούν για το μέλλον...
ΠΗΓΗ: https://www.newmoney.gr
ΠΗΓΗ: https://www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα