Η ιστορία πίσω από τα Rolex – Πώς γεννήθηκε η «αυτοκρατορία» των ρολογιών
Η ιστορία πίσω από τα Rolex – Πώς γεννήθηκε η «αυτοκρατορία» των ρολογιών
Αν και ελβετική, ιδρύθηκε στη Βρετανία, αλλά μετέφερε την έδρα της στη Γενεύη για... φορολογικούς λόγους - Σήμερα εκτός από διάσημο brand, θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς στον κόσμο
Είναι γεγονός, πως η διάσημη εταιρεία ρολογιών Rolex αποτελεί ένα από τα πιο ενδεικτικά παραδείγματα, πολυτελών εμπορικών σημάτων παγκοσμίως.
Η γέννηση μίας premium μάρκας
Αν και η Rolex αποτελεί ένα premium ελβετικό brand ρολογιών, ιδρύθηκε ωστόσο, στη Βρετανία, και συγκεκριμένα, στο Λονδίνο το 1905. Ονομάστηκε αρχικά, Wilsdorf and Davis (W&D), καθώς ανήκε στον επιχειρηματία, Χανς Βίλσντορφ και τον κουνιάδο του Άλφρεντ Ντέιβις.
Το 1908, ο Βίλεσντορφ, επιθυμούσε ένα διαφορετικό όνομα για την εταιρεία του. Κατοχύρωσε έτσι, τη Rolex ως το εμπορικό σήμα της επιχείρησής του. Το 1910, η εταιρεία κέρδισε για πρώτη φορά, το βραβείο εξαιρετικής χρονομετρικής ικανότητας στη Βιέννη της Ελβετίας. Η μάρκα κατάφερε να γίνει μία από τις καλύτερες στον τομέα της, χάρη στη χρονομετρική της υπεροχή.
Σύμφωνα μάλιστα, με τα όσα αναφέρει το therichest, η Rolex Watch Co. Ltd αργότερα, καταχωρήθηκε ως MontresRolex SA στη Γενεύη λόγω των υψηλών μεταπολεμικών φόρων που επιβλήθηκαν στα είδη πολυτελείας. Παράλληλα, η μάρκα Montres Rolex SA μετέφερε τη βάση των εργασιών της στη Γενεύη της Ελβετίας. Στη συνέχεια, μετονομάστηκε τελικά, σε Rolex SA.
Ανάπτυξη και πρόοδος
Όταν ο Χανς Βίλσντορφ ίδρυσε την εταιρεία του, είχε ένα συγκεκριμένο όρμα αναφορικά με το τι ήθελε να αντιπροσωπεύουν τα ρολόγια χειρός που δημιουργούσε. Φιλοσοφία της εταιρείας, ήταν τα ρολόγια να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των ιδιοκτητών τους.
Ακόμη και όταν η Rolex κατάφερε να πετύχει τον συγκεκριμένο στόχο, ο ιδιοκτήτης της ήθελε περισσότερα. Επιθυμούσε τα προϊόντα της διάσημης εταιρείας του να διαθέτουν εξαιρετικές επιδόσεις ανεξάρτητα από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται. Το γεγονός αυτό, οδήγησε στη δημιουργία της επωνυμίας Oyster Rolex, μιας από τις πρώτες αδιάβροχες μάρκες ρολογιών χειρός. Η εν λόγω κίνηση άλλαξε μια για πάντα, το παιχνίδι για τη Rolex.
Τα επόμενα 50 χρόνια κυκλοφόρησαν πολλές σειρές ρολογιών Rolex. Κάθε συλλογή με την υπογραφή της επωνυμίας Rolex ήταν εξαιρετική. Στο μεταξύ, ο Βίλσντορφ βρήκε με κάποιο τρόπο, χρόνο να δημιουργήσει ένα δίδυμο brand, την μάρκα Tudor. Το νέο brand ιδρύθηκε γύρω στα 1946 με στόχο της ανάπτυξης μιας λιγότερο πολυτελούς αλλά συγχρόνως, υψηλής ποιότητας μάρκας ρολογιών σε χαμηλότερες τιμές.
Ίδρυμα Χανς Βίλσντορφ
Ενώ, μπορεί ακόμα να αναρωτιέστε πώς η μη κερδοσκοπική επωνυμία συνδέεται με μια μάρκα όπως η Rolex SA που πουλά πολυτελή ρολόγια σε ακριβές τιμές, θα πρέπει να σημειώσετε ότι το Ίδρυμα Hans Wilsdorf ιδρύθηκε το 1944 όταν η σύζυγος του Βίλσντορφ, πέθανε. Μετά τον θάνατό της, ο Βίλσντορφ, πέρασε όλες τις μετοχές του ως μοναδικός ιδιοκτήτης από τη Rolex SA στο Ίδρυμα Hans Wilsdorf το οποίο έχει εγκριθεί από την ελβετική κυβέρνηση να λειτουργεί ως φιλανθρωπικό ίδρυμα. Με τον τρόπο αυτό, απαλλάσσεται από την καταβολή φόρων.
Μη κερδοσκοπικός οργανισμός
Η γέννηση μίας premium μάρκας
Αν και η Rolex αποτελεί ένα premium ελβετικό brand ρολογιών, ιδρύθηκε ωστόσο, στη Βρετανία, και συγκεκριμένα, στο Λονδίνο το 1905. Ονομάστηκε αρχικά, Wilsdorf and Davis (W&D), καθώς ανήκε στον επιχειρηματία, Χανς Βίλσντορφ και τον κουνιάδο του Άλφρεντ Ντέιβις.
Το 1908, ο Βίλεσντορφ, επιθυμούσε ένα διαφορετικό όνομα για την εταιρεία του. Κατοχύρωσε έτσι, τη Rolex ως το εμπορικό σήμα της επιχείρησής του. Το 1910, η εταιρεία κέρδισε για πρώτη φορά, το βραβείο εξαιρετικής χρονομετρικής ικανότητας στη Βιέννη της Ελβετίας. Η μάρκα κατάφερε να γίνει μία από τις καλύτερες στον τομέα της, χάρη στη χρονομετρική της υπεροχή.
Σύμφωνα μάλιστα, με τα όσα αναφέρει το therichest, η Rolex Watch Co. Ltd αργότερα, καταχωρήθηκε ως MontresRolex SA στη Γενεύη λόγω των υψηλών μεταπολεμικών φόρων που επιβλήθηκαν στα είδη πολυτελείας. Παράλληλα, η μάρκα Montres Rolex SA μετέφερε τη βάση των εργασιών της στη Γενεύη της Ελβετίας. Στη συνέχεια, μετονομάστηκε τελικά, σε Rolex SA.
Ανάπτυξη και πρόοδος
Όταν ο Χανς Βίλσντορφ ίδρυσε την εταιρεία του, είχε ένα συγκεκριμένο όρμα αναφορικά με το τι ήθελε να αντιπροσωπεύουν τα ρολόγια χειρός που δημιουργούσε. Φιλοσοφία της εταιρείας, ήταν τα ρολόγια να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των ιδιοκτητών τους.
Ακόμη και όταν η Rolex κατάφερε να πετύχει τον συγκεκριμένο στόχο, ο ιδιοκτήτης της ήθελε περισσότερα. Επιθυμούσε τα προϊόντα της διάσημης εταιρείας του να διαθέτουν εξαιρετικές επιδόσεις ανεξάρτητα από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται. Το γεγονός αυτό, οδήγησε στη δημιουργία της επωνυμίας Oyster Rolex, μιας από τις πρώτες αδιάβροχες μάρκες ρολογιών χειρός. Η εν λόγω κίνηση άλλαξε μια για πάντα, το παιχνίδι για τη Rolex.
Τα επόμενα 50 χρόνια κυκλοφόρησαν πολλές σειρές ρολογιών Rolex. Κάθε συλλογή με την υπογραφή της επωνυμίας Rolex ήταν εξαιρετική. Στο μεταξύ, ο Βίλσντορφ βρήκε με κάποιο τρόπο, χρόνο να δημιουργήσει ένα δίδυμο brand, την μάρκα Tudor. Το νέο brand ιδρύθηκε γύρω στα 1946 με στόχο της ανάπτυξης μιας λιγότερο πολυτελούς αλλά συγχρόνως, υψηλής ποιότητας μάρκας ρολογιών σε χαμηλότερες τιμές.
Ίδρυμα Χανς Βίλσντορφ
Ενώ, μπορεί ακόμα να αναρωτιέστε πώς η μη κερδοσκοπική επωνυμία συνδέεται με μια μάρκα όπως η Rolex SA που πουλά πολυτελή ρολόγια σε ακριβές τιμές, θα πρέπει να σημειώσετε ότι το Ίδρυμα Hans Wilsdorf ιδρύθηκε το 1944 όταν η σύζυγος του Βίλσντορφ, πέθανε. Μετά τον θάνατό της, ο Βίλσντορφ, πέρασε όλες τις μετοχές του ως μοναδικός ιδιοκτήτης από τη Rolex SA στο Ίδρυμα Hans Wilsdorf το οποίο έχει εγκριθεί από την ελβετική κυβέρνηση να λειτουργεί ως φιλανθρωπικό ίδρυμα. Με τον τρόπο αυτό, απαλλάσσεται από την καταβολή φόρων.
Μη κερδοσκοπικός οργανισμός
Μπορεί η Rolex να θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς στον κόσμο, αυτό ωστόσο, δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως η διάσημη εταιρεία ρολογιών δεν καταγράφει κέρδη ούτε, όμως ότι δεν ενδιαφέρεται για την δημιουργία κερδών. Στην πραγματικότητα, η Rolex SA ξοδεύει το σημαντικότερο μέρος των κερδών της σε φιλανθρωπικούς σκοπούς και όχι σε πληρωμές και καταβολές bonus μετόχων και μεγαλοστελεχών, σε αντίθεση με άλλες πολυτελείς μάρκες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα