Καλάθι του νοικοκυριού: Διορθώσεις στις λίστες με μειώσεις τιμών και δέσμευση των Βιομηχάνων
11.11.2022
06:45
Αναμένεται η υπουργική απόφαση με τη νέα λίστα των κατηγοριών προϊόντων – Οι προσθήκες που αναμένονται – Τι έγινε στη χθεσινή συνάντηση Γεωργιάδη – Βιομηχάνων
Με την υπερψήφιση της τροπολογίας με τις διορθωτικές παρεμβάσεις στο «καλάθι του νοικοκυριού» χθες απ’ τη Βουλή, πλέον ανοίγει ο δρόμος για την έκδοση της υπουργικής απόφασης που θα επικαιροποιήσει τις κατηγορίες των προϊόντων που συμμετέχουν στο καλάθι με ισχύ απ’ την προσεχή Τετάρτη. Κάτι που ίσως γίνει και σήμερα.
Ήδη η νέα λίστα βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας με τις τελευταίες πληροφορίες να αναφέρουν πως θα υπάρξουν αλλαγές, όχι όμως μεγάλες. Στο πλαίσιο αυτό πάντως αναμένεται να ενταχθούν και κατηγορίες προϊόντων που απευθύνονται σε καταναλωτές με ειδικές διατροφικές ανάγκες που όμως αποτελούν πλέον υπολογίσιμη μάζα, όπως είναι οι διαβητικοί. Έτσι εκτός απροόπτου αναμένεται να ενταχθούν τα υποκατάστατα ζάχαρης και τα δημητριακά ολικής άλεσης.
Την ίδια ώρα συνεχίζεται η προσπάθεια να συμμετέχουν ακόμα περισσότερα επώνυμα προϊόντα στις λίστες των σούπερ μάρκετ. Κάτι που ήδη φάνηκε στις λίστες που έδωσαν τα περισσότερα σούπερ μάρκετ την τρέχουσα εβδομάδα αξιοποιώντας προωθητικές ενέργειες που είχαν συμφωνηθεί εδώ και καιρό.
Τι διημείφθη στη συνάντηση Γεωργιάδη – Βιομηχάνων
Χθες έγινε μία προσπάθεια στην τηλεδιάσκεψη που είχαν η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης υπό τον κ. Αδ. Γεωργιάδη και του ΔΣ του ΣΕΒΤ υπό τον Πρόεδρο του κ. Ιωάννη Γιώτη, της γνωστής Βιομηχανίας, προκειμένου να εξευρεθούν τρόποι ώστε η ελληνική βιομηχανία τροφίμων να συμμετέχει πιο δυναμικά στο μέτρο.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ο υπουργός προέτρεψε τους Βιομηχάνους να έχουν πιο ενεργό ρόλο στην προσπάθεια να συγκρατηθούν οι τιμές με αιχμή το «καλάθι του νοικοκυριού» και να αντιληφθούν την κοινωνική ευθύνη που έχουν. Είχαν προηγηθεί παράπονα των λιανεμπόρων για απουσία ικανών προσφορών απ’ το μεγαλύτερο κομμάτι της Βιομηχανίας τροφίμων, αποδίδοντας έτσι και το γεγονός ότι χρησιμοποίησαν κατά κόρον προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στις αρχικές λίστες.
Κάτι βέβαια που ευνοεί τις ίδιες με δεδομένο ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους για τις αλυσίδες.
Απ’ την πλευρά των Βιομηχάνων πάντως τονίστηκε στον υπουργό ότι η Βιομηχανία Τροφίμων τιμά την κοινωνική ευθύνη που έχει φροντίζοντας ως σήμερα να συγκρατεί το μεγαλύτερο μέρος του τεράστιου κόστους που επιβαρύνει τη μεταποίηση. Τόνισαν, ωστόσο, πως δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε απαιτήσεις για εκπτώσεις που στο τέλος θα παρακρατηθούν απ’ τις ίδιες τις αλυσίδες.
Δέσμευση των Βιομηχάνων
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το ΔΣ του ΣΕΒΤ μάλιστα δηλώνει πως «η Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών θα συνεχίσει να στηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή, προκειμένου τα προϊόντα που παράγει να αποτελούν τη συνειδητή επιλογή του», και ενθαρρύνει τα μέλη του Συνδέσμου «να εντατικοποιήσουν τις ενέργειές τους, διευρύνοντας τη συμμετοχή τους στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Η ανακοίνωση αναλυτικά έχει ως εξής:
«Η Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών στηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή.
Η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών προσφέρει σταθερά στους καταναλωτές προϊόντα επώνυμα, ασφαλή, υψηλής ποιότητας, με διαρκείς προωθητικές ενέργειες, διασφαλίζοντας παράλληλα την επάρκεια σε προϊόντα διατροφής.
Πιο συγκεκριμένα, από τις αρχές του τρέχοντος έτους, το ποσοστό της προωθητικής έντασης για τα επώνυμα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στην κατηγορία Τρόφιμα & Ποτά ανήλθε στο 42,3%, με σταθερά ανοδική τάση (πηγή: NielsenIQ).
Συμμεριζόμενη την κρισιμότητα της κατάστασης, η Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών θα συνεχίσει να στηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή, προκειμένου τα προϊόντα που παράγει να αποτελούν τη συνειδητή επιλογή του.
Ήδη η νέα λίστα βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας με τις τελευταίες πληροφορίες να αναφέρουν πως θα υπάρξουν αλλαγές, όχι όμως μεγάλες. Στο πλαίσιο αυτό πάντως αναμένεται να ενταχθούν και κατηγορίες προϊόντων που απευθύνονται σε καταναλωτές με ειδικές διατροφικές ανάγκες που όμως αποτελούν πλέον υπολογίσιμη μάζα, όπως είναι οι διαβητικοί. Έτσι εκτός απροόπτου αναμένεται να ενταχθούν τα υποκατάστατα ζάχαρης και τα δημητριακά ολικής άλεσης.
Την ίδια ώρα συνεχίζεται η προσπάθεια να συμμετέχουν ακόμα περισσότερα επώνυμα προϊόντα στις λίστες των σούπερ μάρκετ. Κάτι που ήδη φάνηκε στις λίστες που έδωσαν τα περισσότερα σούπερ μάρκετ την τρέχουσα εβδομάδα αξιοποιώντας προωθητικές ενέργειες που είχαν συμφωνηθεί εδώ και καιρό.
Τι διημείφθη στη συνάντηση Γεωργιάδη – Βιομηχάνων
Χθες έγινε μία προσπάθεια στην τηλεδιάσκεψη που είχαν η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης υπό τον κ. Αδ. Γεωργιάδη και του ΔΣ του ΣΕΒΤ υπό τον Πρόεδρο του κ. Ιωάννη Γιώτη, της γνωστής Βιομηχανίας, προκειμένου να εξευρεθούν τρόποι ώστε η ελληνική βιομηχανία τροφίμων να συμμετέχει πιο δυναμικά στο μέτρο.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ο υπουργός προέτρεψε τους Βιομηχάνους να έχουν πιο ενεργό ρόλο στην προσπάθεια να συγκρατηθούν οι τιμές με αιχμή το «καλάθι του νοικοκυριού» και να αντιληφθούν την κοινωνική ευθύνη που έχουν. Είχαν προηγηθεί παράπονα των λιανεμπόρων για απουσία ικανών προσφορών απ’ το μεγαλύτερο κομμάτι της Βιομηχανίας τροφίμων, αποδίδοντας έτσι και το γεγονός ότι χρησιμοποίησαν κατά κόρον προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στις αρχικές λίστες.
Κάτι βέβαια που ευνοεί τις ίδιες με δεδομένο ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους για τις αλυσίδες.
Απ’ την πλευρά των Βιομηχάνων πάντως τονίστηκε στον υπουργό ότι η Βιομηχανία Τροφίμων τιμά την κοινωνική ευθύνη που έχει φροντίζοντας ως σήμερα να συγκρατεί το μεγαλύτερο μέρος του τεράστιου κόστους που επιβαρύνει τη μεταποίηση. Τόνισαν, ωστόσο, πως δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε απαιτήσεις για εκπτώσεις που στο τέλος θα παρακρατηθούν απ’ τις ίδιες τις αλυσίδες.
Δέσμευση των Βιομηχάνων
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το ΔΣ του ΣΕΒΤ μάλιστα δηλώνει πως «η Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών θα συνεχίσει να στηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή, προκειμένου τα προϊόντα που παράγει να αποτελούν τη συνειδητή επιλογή του», και ενθαρρύνει τα μέλη του Συνδέσμου «να εντατικοποιήσουν τις ενέργειές τους, διευρύνοντας τη συμμετοχή τους στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Η ανακοίνωση αναλυτικά έχει ως εξής:
«Η Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών στηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή.
Η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών προσφέρει σταθερά στους καταναλωτές προϊόντα επώνυμα, ασφαλή, υψηλής ποιότητας, με διαρκείς προωθητικές ενέργειες, διασφαλίζοντας παράλληλα την επάρκεια σε προϊόντα διατροφής.
Πιο συγκεκριμένα, από τις αρχές του τρέχοντος έτους, το ποσοστό της προωθητικής έντασης για τα επώνυμα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στην κατηγορία Τρόφιμα & Ποτά ανήλθε στο 42,3%, με σταθερά ανοδική τάση (πηγή: NielsenIQ).
Συμμεριζόμενη την κρισιμότητα της κατάστασης, η Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών θα συνεχίσει να στηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή, προκειμένου τα προϊόντα που παράγει να αποτελούν τη συνειδητή επιλογή του.
O ΣΕΒΤ, στο πλαίσιο του θεσμικού του ρόλου, ενθαρρύνει τα Μέλη του να εντατικοποιήσουν τις ενέργειές τους, διευρύνοντας τη συμμετοχή τους στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Μειώσεις τιμών
Εν τω μεταξύ οι διορθωτικές κινήσεις στις λίστες που έχουν κοινοποιήσει τα Σούπερ Μάρκετ για την τρέχουσα εβδομάδα συνεχίζονται. Πληροφορίες ανέφεραν πως χθες σχεδόν το σύνολο των αλυσίδων προχώρησαν σε μικροτροποποιήσεις προσθαφαιρώντας κάποια προϊόντα ή τροποποιώντας τις τιμές. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως όλες οι τροποποιήσεις των τιμών αφορούσαν μειώσεις, ένδειξη ότι πιθανόν αρχίζει να δημιουργείται ο ανταγωνισμός απ’ τον οποίο προσδοκά το υπ. Ανάπτυξης ότι θα επιτευχθεί η συγκράτηση των τιμών έστω στα βασικά αγαθά του «καλαθιού».
Υπενθυμίζεται πως με τις διορθώσεις στο μέτρο που υπερψηφίστηκαν χθες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν την υποχρέωση να έχουν επαρκή αποθέματα των προϊόντων που εντάσσουν στη λίστα του «καλαθιού του νοικοκυριού» και στην περίπτωση που κάτι εξαντληθεί να το αντικαθιστούν με αντίστοιχο προϊόν ίσης ή χαμηλότερης αξίας. Παράλληλα υποχρεούνται να τοποθετήσουν σήμανση συγκεκριμένων διαστάσεων στα ράφια με προϊόντα του «καλαθιού» καθώς και να αναρτήσουν σε εμφανές μέρος λίστα με το σύνολο των προϊόντων και τις τιμές τους.
Ειδήσεις σήμερα:
Ιταλία: Νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης
Η Μαντόνα... ξέφυγε: Γλείφει νερό από μπολ σκύλου και ποζάρει σεξουαλικά με διάφορα αντικείμενα - Δείτε βίντεο
Κορωνοϊός - Καλά νέα από τον ΠΟΥ: Τα 2/3 του παγκόσμιου πληθυσμού μπορεί να έχουν ήδη αντισώματα
Μειώσεις τιμών
Εν τω μεταξύ οι διορθωτικές κινήσεις στις λίστες που έχουν κοινοποιήσει τα Σούπερ Μάρκετ για την τρέχουσα εβδομάδα συνεχίζονται. Πληροφορίες ανέφεραν πως χθες σχεδόν το σύνολο των αλυσίδων προχώρησαν σε μικροτροποποιήσεις προσθαφαιρώντας κάποια προϊόντα ή τροποποιώντας τις τιμές. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως όλες οι τροποποιήσεις των τιμών αφορούσαν μειώσεις, ένδειξη ότι πιθανόν αρχίζει να δημιουργείται ο ανταγωνισμός απ’ τον οποίο προσδοκά το υπ. Ανάπτυξης ότι θα επιτευχθεί η συγκράτηση των τιμών έστω στα βασικά αγαθά του «καλαθιού».
Υπενθυμίζεται πως με τις διορθώσεις στο μέτρο που υπερψηφίστηκαν χθες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν την υποχρέωση να έχουν επαρκή αποθέματα των προϊόντων που εντάσσουν στη λίστα του «καλαθιού του νοικοκυριού» και στην περίπτωση που κάτι εξαντληθεί να το αντικαθιστούν με αντίστοιχο προϊόν ίσης ή χαμηλότερης αξίας. Παράλληλα υποχρεούνται να τοποθετήσουν σήμανση συγκεκριμένων διαστάσεων στα ράφια με προϊόντα του «καλαθιού» καθώς και να αναρτήσουν σε εμφανές μέρος λίστα με το σύνολο των προϊόντων και τις τιμές τους.
Ειδήσεις σήμερα:
Ιταλία: Νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης
Η Μαντόνα... ξέφυγε: Γλείφει νερό από μπολ σκύλου και ποζάρει σεξουαλικά με διάφορα αντικείμενα - Δείτε βίντεο
Κορωνοϊός - Καλά νέα από τον ΠΟΥ: Τα 2/3 του παγκόσμιου πληθυσμού μπορεί να έχουν ήδη αντισώματα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr