Καλάθι του νοικοκυριού - Γεωργιάδης: Κάθε βδομάδα οι αλυσίδες προσπαθούν να παρουσιάσουν καλύτερες τιμές

«Πρωτοφανής ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις αλυσίδες» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης 

«Κάθε βδομάδα οι αλυσίδες προσπαθούν να παρουσιάσουν καλύτερες τιμές στο καλάθι» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης.

Αρχικά ο υπουργός - μιλώντας στο Mega - σημείωσε πως το «καλάθι» δεν θα λύσει και δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα του πληθωρισμού και «δεν είναι αυτός ο στόχος του».

«Ωστόσο, η τέταρτη εβδομάδα λειτουργίας του απέδειξε πως ήταν ένα τέχνασμα και έχει βάλει τις αλυσίδες σε έναν ανταγωνισμό μεταξύ τους, πρωτοφανή» σημείωσε ο υπουργός.

Αναφορικά με τα αντικλεπτικά που έχουν τοποθετηθεί σε ορισμένα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ είπε: «Είναι κάτι που συμβαίνει σε αρκετές χώρες της Ευρώπης και εκτός. Είναι άσχημη εικόνα. Ωστόσο οι αλυσίδες που τα έχουν βάλει μου είπαν πως δεν αφορούν την μεμονωμένη κλοπή, αλλά γιατί σε ορισμένα είδη υπάρχουν οργανωμένες σπείρες που στέλνουν άτομα να τα κλέβουν και ύστερα τα πουλάνε σε παζάρια».

Μιλώντας συγκεκριμένα για τα βρεφικά γάλατα σε μορφή σκόνης που αποτελούν ένα από τα πρώτα είδη στη λίστα κλοπών, ο υπουργός αποκάλυψε πως είναι ένα προϊόν που χρησιμοποιούν οι χρήστες ναρκωτικών για να πάρουν τη δόση τους και «είναι ένα από τα βασικότερα είδη που πωλούν στη μαύρη αγορά».

«Τα σούπερ μάρκετ δεν θέλουν να βάλουν αντικλεπτικά, τους βλάπτει αυτή η εικόνα και είναι αντιεμπορική» κατέληξε ο υπουργός.

Μειωμένο έως κατά 18% το συνολικό κόστος στο «καλάθι του νοικοκυριού»

Σε νέες μειώσεις που ανήλθαν έως το -18,1% προχώρησαν οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που γνωστοποίησαν στο υπουργείο Ανάπτυξης την Τετάρτη (23/11) και ισχύουν για την τέταρτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου, μέχρι δηλαδή την ερχόμενη Τρίτη (29/11).



«Black Friday αυτή την εβδομάδα και από ότι φαίνεται ξεκίνησε με τις νέες τιμές στο «Καλάθι του Νοικοκυριού». Η πρώτη αποτίμηση των νέων τιμών δείχνει ότι από τα 816 προϊόντα, 60 έχουν αύξηση και 167 μείωση ενώ 589 παραμένουν τα ίδια. Το σημαντικότερο: όλες οι αλυσίδες έχουν μείωση», επεσήμανε με ανάρτησή του στο Twitter ο Άδωνις Γεωργιάδης.



Αναλυτικά, από το σύνολο 816 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα

-στα 167, ποσοστό 20,5%, η τιμή μειώθηκε
-στα 589, ποσοστό 72,1% η τιμή παρέμεινε σταθερή
-και μόλις σε 60, ποσοστό 7,3%, η τιμή αυξήθηκε ελαφρά στις περισσότερες περιπτώσεις.

Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης «το συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» είναι αισθητά μειωμένο στη συντριπτική πλειονότητα των σούπερ μάρκετ με τη μεγαλύτερη μείωση -18,1% στην αλυσίδα My market».

Από την πλευρά του ο υπουργός Ανάπτυξης με δεύτερη ανάρτησή του στο Twitter παρουσίασε την «τελική κατάταξη των αλυσίδων ως προς την προσπάθεια τους για τον έλεγχο των τιμών στο «Καλάθι του Νοικοκυριού»».

«Οι μειώσεις τιμών πλέον είναι συνεχείς και μεγάλες. Όσο και αν χλευάστηκε αρχικά αυτή μας η πρωτοβουλία αποδίδει υπέρ των καταναλωτών! Ευχαριστώ όλες τις αλυσίδες» καταλήγει στην ανάρτησή του ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr