Λιονέλ Μέσι: Οι μεγάλες business του «μάγου» της μπάλας και ένας «στρατός» από… χορηγούς
Λιονέλ Μέσι: Οι μεγάλες business του «μάγου» της μπάλας και ένας «στρατός» από… χορηγούς
Τα «χρυσά» deals με Adidas, Pepsi, Socios.com, Hard Rock International - Τα 6 ξενοδοχεία, το brand ρούχων και τα εισοδήματα 130 εκατ. δολ. που τον καθιστούν πλουσιότερο αθλητή του 2022 - Μουντιάλ 2022: Η Αργεντινή υποδέχεται τους ήρωες του Κατάρ
Τον προσεχή Ιούνιο θα κλείσει τα 36 του χρόνια και αναπόφευκτα ο χρόνος δεν θα αργήσει να αρχίσει να μετρά αντίστροφα για την «δύση» μιας μεγάλης καριέρας, ωστόσο, ο Λιονέλ Μέσι αποδεικνύει ότι παραμένει ακόμα ακμαίος στα γήπεδα.
Στο Μουντιάλ του Κατάρ σήκωσε την κούπα με την εθνική Αργεντινής, νικητής στον τελικό κόντρα στην Γαλλία του Κιλιάν Εμπαπέ και για τους φανατικούς οπαδούς του θεωρείται ο κορυφαίος ποδοσφαιριστής του 21ου αιώνα.
Όμως και στις business δεν τα πάει καθόλου άσχημα. Αντιθέτως, ο Λατινοαμερικάνος «μάγος» της μπάλας και πρωταθλητής κόσμου πετυχαίνει εντυπωσιακά επιχειρηματικά «γκολ» και εκτός αγωνιστικών χώρων. Κι επειδή δόξα και χρήμα πάνε μαζί στην «αθλητική βιομηχανία», το brand Μέσι δεν χάνει ποτέ την λάμψη του.
Απόδειξη ότι εκτός από τα προσωπικά εγχειρήματά του στον ξενοδοχειακό κλάδο ή σε αυτόν του εμπορίου και της ένδυσης και τις άλλες επενδύσεις του στο real estate κ.α., οι πηγές των εσόδων του διαρκώς πληθαίνουν.
Και πώς αλλιώς, όταν ένας «στρατός» από… χορηγούς στέκεται πάντα δίπλα του και του προσφέρει επιπλέον εισοδήματα δεκάδων εκατομμυρίων, πέρα από όσα κερδίζει ο Μέσι από την «χρυσή» συμφωνία του με την Παρί Σεντ Ζερμέν του βαθύπλουτου Άραβα Νασέρ Αλ Κελαϊφί.
Ως οικογενειάρχης και πατέρας τριών παιδιών έχει κάθε λόγο να κοιτά και την επόμενη μέρα της ζωής του.
«Χρυσάφι» από την Adidas
Από πού να ξεκινήσει και που να τελειώσει κανείς. Η λίστα του μάλιστα συνεχώς ανανεώνεται με νέες «εισόδους. Στην κορυφή της, βέβαια, φιγουράρει σταθερά ο γερμανικός «κολοσσός» της Adidas.
Ο Λίο Μέσι φοράει τα παπούτσια της από το 2006, από τα πρώτα χρόνια της παρουσίας του στην Μπαρτσελόνα. Τον Φεβρουάριο του 2017 ο κατά πολλούς διάδοχος του αείμνηστου Ντιέγκο Μαραντόνα υπέγραψε «ισόβιο συμβόλαιο» με τους επικεφαλής της Adidas, με τις ετήσιες αποδοχές του από αυτήν να εκτινάσσονται στα 22 εκατ. δολ.
Αναμφίβολα πρόκειται για το πιο προσοδοφόρο deal του παίκτη, καθώς τα συνολικά εμπορικά έσοδα του από σπόνσορες, διαφημιζόμενους κ.λπ. υπολογίζονται, σήμερα, στα 55 εκατ. δολ.
Το όνομα του τοποθετείται στο Νο 1 της κατάταξης των πλουσιότερων σταρ του αθλητισμού στον πλανήτη για το 2022 με ποσό 130 εκατ. δολ., εκ των οποίων τα 75 εκατ. δολ. προέρχονται από το συμβόλαιο του με την γαλλική Παρί (Πηγή: Forbes) και την ατομική του περιουσία να εκτιμάται ότι υπερβαίνει το «φράγμα» των 600-650 εκατ. δολ., με πολυτελή ακίνητα, έναν στόλο από πανάκριβα ΙΧ (όπως η Ferrari 335 S Spider Scaglietti του 1957 που φέρεται να αγόρασε 37 εκατ. δολ. σε δημοπρασία, Audi, Mercedes, Maserati, Range Rover, μια Pagani Zonda κ.α.), σκάφη και ιδιωτικό αεροπλάνο.
Ένας από τους πιο επίκαιρους χορηγούς που του αποδίδονται θεωρείται η Ooredoo, μια διεθνοποιημένη εταιρεία τηλεπικοινωνιών με έδρα το Κατάρ, έδρα του 22ου Παγκοσμίου Κυπέλλου της FIFA, με την οποία συνεργάζεται από το 2013 και πρωταγωνίστησε, ως τώρα, σε πολλές καμπάνιες της σε διάφορες πλατφόρμες media.
Στο Μουντιάλ του Κατάρ σήκωσε την κούπα με την εθνική Αργεντινής, νικητής στον τελικό κόντρα στην Γαλλία του Κιλιάν Εμπαπέ και για τους φανατικούς οπαδούς του θεωρείται ο κορυφαίος ποδοσφαιριστής του 21ου αιώνα.
Όμως και στις business δεν τα πάει καθόλου άσχημα. Αντιθέτως, ο Λατινοαμερικάνος «μάγος» της μπάλας και πρωταθλητής κόσμου πετυχαίνει εντυπωσιακά επιχειρηματικά «γκολ» και εκτός αγωνιστικών χώρων. Κι επειδή δόξα και χρήμα πάνε μαζί στην «αθλητική βιομηχανία», το brand Μέσι δεν χάνει ποτέ την λάμψη του.
Απόδειξη ότι εκτός από τα προσωπικά εγχειρήματά του στον ξενοδοχειακό κλάδο ή σε αυτόν του εμπορίου και της ένδυσης και τις άλλες επενδύσεις του στο real estate κ.α., οι πηγές των εσόδων του διαρκώς πληθαίνουν.
Και πώς αλλιώς, όταν ένας «στρατός» από… χορηγούς στέκεται πάντα δίπλα του και του προσφέρει επιπλέον εισοδήματα δεκάδων εκατομμυρίων, πέρα από όσα κερδίζει ο Μέσι από την «χρυσή» συμφωνία του με την Παρί Σεντ Ζερμέν του βαθύπλουτου Άραβα Νασέρ Αλ Κελαϊφί.
Ως οικογενειάρχης και πατέρας τριών παιδιών έχει κάθε λόγο να κοιτά και την επόμενη μέρα της ζωής του.
«Χρυσάφι» από την Adidas
Από πού να ξεκινήσει και που να τελειώσει κανείς. Η λίστα του μάλιστα συνεχώς ανανεώνεται με νέες «εισόδους. Στην κορυφή της, βέβαια, φιγουράρει σταθερά ο γερμανικός «κολοσσός» της Adidas.
Ο Λίο Μέσι φοράει τα παπούτσια της από το 2006, από τα πρώτα χρόνια της παρουσίας του στην Μπαρτσελόνα. Τον Φεβρουάριο του 2017 ο κατά πολλούς διάδοχος του αείμνηστου Ντιέγκο Μαραντόνα υπέγραψε «ισόβιο συμβόλαιο» με τους επικεφαλής της Adidas, με τις ετήσιες αποδοχές του από αυτήν να εκτινάσσονται στα 22 εκατ. δολ.
Αναμφίβολα πρόκειται για το πιο προσοδοφόρο deal του παίκτη, καθώς τα συνολικά εμπορικά έσοδα του από σπόνσορες, διαφημιζόμενους κ.λπ. υπολογίζονται, σήμερα, στα 55 εκατ. δολ.
Το όνομα του τοποθετείται στο Νο 1 της κατάταξης των πλουσιότερων σταρ του αθλητισμού στον πλανήτη για το 2022 με ποσό 130 εκατ. δολ., εκ των οποίων τα 75 εκατ. δολ. προέρχονται από το συμβόλαιο του με την γαλλική Παρί (Πηγή: Forbes) και την ατομική του περιουσία να εκτιμάται ότι υπερβαίνει το «φράγμα» των 600-650 εκατ. δολ., με πολυτελή ακίνητα, έναν στόλο από πανάκριβα ΙΧ (όπως η Ferrari 335 S Spider Scaglietti του 1957 που φέρεται να αγόρασε 37 εκατ. δολ. σε δημοπρασία, Audi, Mercedes, Maserati, Range Rover, μια Pagani Zonda κ.α.), σκάφη και ιδιωτικό αεροπλάνο.
Ένας από τους πιο επίκαιρους χορηγούς που του αποδίδονται θεωρείται η Ooredoo, μια διεθνοποιημένη εταιρεία τηλεπικοινωνιών με έδρα το Κατάρ, έδρα του 22ου Παγκοσμίου Κυπέλλου της FIFA, με την οποία συνεργάζεται από το 2013 και πρωταγωνίστησε, ως τώρα, σε πολλές καμπάνιες της σε διάφορες πλατφόρμες media.
Κατά καιρούς, έχουν «παρελάσει» από το portfolio του Μέσι δεκάδες εταιρείες, από πολλούς κλάδους: πλην αυτών της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης και τις τηλεπικοινωνίες, από τρόφιμα, αναψυκτικά, αθλητικά ποτά, μπύρες μέχρι αεροπορικές, αυτοκινητοβιομηχανίες, ωρολογοποιίες, εστίαση, καζίνο, κρυπτονομίσματα, start ups κ.α., κ.α.
PepsiCo, Hard Rock, Socios.com
Με την PepsiCo συνδέεται από το 2014. Η Αμερικάνικη μάρκα βασίσθηκε σε απόλυτο σχεδόν βαθμό επί μεγάλο χρονικό διάστημα στην εικόνα του Μέσι για να προβάλει στα τηλεοπτικά διαφημιστικά της σποτ τα πατατάκια Lay’s, ενώ έναν χρόνο νωρίτερα έγινε πρεσβευτής του αγαπημένου του αναψυκτικού, της Pepsi, όπως συνέβη και με ένα τρίτο brand του ιδίου group, το Gatorade.
(Ο σχετικός μύθος αναφέρει ότι ο πρώην προπονητής του στην Μπάρτσα, Πεπ Γκουαρντιόλα, έδωσε κάποτε εντολή να «εξαφανισθούν» από το προπονητικό κέντρο της ομάδας οι αυτόματοι πωλητές αναψυκτικών cola για να μην πίνει πολλά ο Λιονέλ και παίρνει περιττά κιλά.).
Ο Μέσι έγινε brand ambassador το 2019 και για την Αμερικανική κατασκευάστρια ρολογιών πολυτελείας Jacob & Co, το 2020 πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιο του την ζυθοποιία Budweiser (Anheuser-Busch) και το 2021 ακολούθησε άλλο ένα αντίστοιχο σημαντικό deal, με την αλυσίδα θεματικών εστιατορίων, καταστημάτων αξεσουάρ και καζίνο Hard Rock International.
Η start up Sirin Labs, εταιρεία τεχνολογίας γνωστή για το high-security smartphone της Finney που απευθύνεται στους λάτρεις της κρυπτογράφησης επέλεξε, επίσης, τον διάσημο άσο για την προβολή των προϊόντων της. Το ίδιο και το fashion brand SikSilk που λάνσαρε τη συλλογή The Messi x SikSilk collection, υπό την καθοδήγηση της μικρότερης αδελφής του Μαρία Σολ.
Στα τέλη του 2021 ήρθε η συμφωνία για το κρυπτονόμισμα Leafty που σχεδιάσθηκε στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση του «στίγματος» που βαραίνει τον κλάδο και τον Μάρτιο του 2022 αυτή με την cryptocurrency-platform (NFTs) Socios.com η οποία διατηρεί ισχυρή βάση φιλάθλων, με 3ετές deal αξίας 20 εκατ. δολ.
Η μακρά λίστα των χορηγών του Μέσι συμπληρώνεται και από άλλες επιχειρήσεις, φίρμες ή brands από όλα τα μέρη του κόσμου, τις:
Mengniu (η μεγαλύτερη μάρκα γαλακτοκομικών της Κίνας), Pro Evolution Soccer (βιντεοπαιχνίδι προσομοίωσης ποδοσφαίρου), OrCam Technologies (ισραηλινή τεχνολογική εταιρεία οφθαλμικής φροντίδας), Mastercard, Konami, YPF (κρατικός ενεργειακός όμιλος εξόρυξης/επεξεργασίας πετρελαίου και φυσικού αερίου, με έδρα την Αργεντινή), παλαιότερα με τις Gillette, Turkish Airlines κ.α.
Παραμονές του Μουντιάλ έκλεισε με τις BYJU’S (ινδική εταιρεία edtech), Louis Vuitton (ο γαλλικός οίκος δημοσίευσε στους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης την διάσημη πλέον φωτογραφία του με τον Κριστιάνο Ρονάλντο, σε μια σπάνια κοινά αμειβομένη συνεργασία) και J&T Express (εταιρεία logistics από την Ινδονησία).
Το «παζλ» συμπληρώνεται με το Messicirque (συμμετοχή σε ταινία/ Messi 10 by Cirque du Soleil και χορηγό την Rakuten), την αποδοχή πρότασης να πρωταγωνιστήσει στη σειρά «Los Protectores» της Αργεντίνικης τηλεόρασης και τη συμφωνία με τον κρατικό τουριστικό φορέα της Σαουδικής Αραβίας για την προβολή του από τον ποδοσφαιριστή.
Μόδα και ξενοδοχεία
Στις άλλες business του, ο Μέσι εισήλθε στον κόσμο της μόδας το 2016 όταν κυκλοφόρησε στην παγκόσμια αγορά τα lifestyle ρούχα της δικής του μάρκας, το 2019 άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στην Βαρκελώνη και από τον Ιούνιο του 2020 το Messi Store διευθύνεται από την Τζίνι Χίλφιγκερ, διάσημη σχεδιάστρια και αδελφή του Τόμι Χίλφιγκερ, σε συνεργασία με την αδελφή του Λιονέλ, Μαρία Σολ Μέσι.
Το ντεμπούτο του ποδοσφαιρικού κροίσου στην «τουριστική βιομηχανία» έγινε με την αλυσίδα MiM (Messi and Majestic) την οποία «τρέχει» επιχειρηματικά ο ένας αδελφός του, ο Ροντρίγκο και διαθέτει 3 εν λειτουργία ξενοδοχεία στην Ισπανία.
Το 2017 απέκτησε αντί 30-40 εκατ. δολ. το Hotel MiM Sitges σε μια παραθαλάσσια περιοχή της Βαρκελώνης, την ίδια χρονιά πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιο του ένα Art-Deco resort στην Ιμπίζα και το 2019 ήρθε το MiM Mallorca.
Ακολούθησαν το 141 δωματίων 4άστερο Himalaia hotel στο ισπανικό χιονοδρομικό κέντρο Baqueira-Beret και 5η μονάδα που προστέθηκε στην αλυσίδα του ήταν το Casa Canut στην Ανδόρα σε μια φημισμένη τουριστική περιοχή, δυναμικότητας 31 luxurious δωματίων.
Πέρσι τον Δεκέμβριο γράφτηκε στην Ισπανία ότι εξαπατήθηκε, διότι εξαγόρασε το MiM Sitges χωρίς να ξέρει ότι ήταν υπό κατεδάφιση. (στην ιστοσελίδα της επιχείρησης εντούτοις το συγκεκριμένο εξακολουθεί να υφίσταται και γίνεται λόγος για την προσθήκη και ενός 6ου ξενοδοχείου, του MiM Sotogrande).
Ο Μέσι φέρεται να «σκόραρε» στον ανερχόμενο κλάδο των NFTs, επενδύοντας προ εβδομάδων στη γαλλική Sorare.
Η εταιρεία συμμετοχών
Πιο πρόσφατη εξέλιξη στις επιχειρηματικές δραστηριότητές του Μέσι υπήρξε η ίδρυση μιας νέας εταιρείας συμμετοχών, η οποία θα επενδύει στον χώρο των σπορ, των media και της τεχνολογίας: της Play Time Sports-Tech HoldCo με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, όπου θα κινεί τα νήματα ο Αμερικανός επιχειρηματίας Ράζμιγκ Χοβαγκίμιαν, εταίρος του venture capital Graph Ventures, με ειδικό σύμβουλο τον Μίκαελ Μαρκέζ, ιδρυτή της επενδυτικής τράπεζας Code Advisors.
Η δήλωση του Μέσι: «Αισθάνομαι ενθουσιασμένος που «απλώνω» τις ρίζες μου στη Σίλικον Βάλεϊ και είμαι βέβαιος ότι η Play Time θα συνεργαστεί με τολμηρούς επιχειρηματίες απ’ όλο τον κόσμο».
Σύμφωνα με ένα από τα σενάρια που διοχετεύθηκαν τους προηγούμενους μήνες, ο Μέσι σκεφτόταν να αγοράσει το καλοκαίρι μετοχές της Ίντερ Μαϊάμι του Ντέιβιντ Μπέκαμ και να παίξει στο MLS από το 2023.
Πηγή: newmoney.gr
PepsiCo, Hard Rock, Socios.com
Με την PepsiCo συνδέεται από το 2014. Η Αμερικάνικη μάρκα βασίσθηκε σε απόλυτο σχεδόν βαθμό επί μεγάλο χρονικό διάστημα στην εικόνα του Μέσι για να προβάλει στα τηλεοπτικά διαφημιστικά της σποτ τα πατατάκια Lay’s, ενώ έναν χρόνο νωρίτερα έγινε πρεσβευτής του αγαπημένου του αναψυκτικού, της Pepsi, όπως συνέβη και με ένα τρίτο brand του ιδίου group, το Gatorade.
(Ο σχετικός μύθος αναφέρει ότι ο πρώην προπονητής του στην Μπάρτσα, Πεπ Γκουαρντιόλα, έδωσε κάποτε εντολή να «εξαφανισθούν» από το προπονητικό κέντρο της ομάδας οι αυτόματοι πωλητές αναψυκτικών cola για να μην πίνει πολλά ο Λιονέλ και παίρνει περιττά κιλά.).
Ο Μέσι έγινε brand ambassador το 2019 και για την Αμερικανική κατασκευάστρια ρολογιών πολυτελείας Jacob & Co, το 2020 πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιο του την ζυθοποιία Budweiser (Anheuser-Busch) και το 2021 ακολούθησε άλλο ένα αντίστοιχο σημαντικό deal, με την αλυσίδα θεματικών εστιατορίων, καταστημάτων αξεσουάρ και καζίνο Hard Rock International.
Η start up Sirin Labs, εταιρεία τεχνολογίας γνωστή για το high-security smartphone της Finney που απευθύνεται στους λάτρεις της κρυπτογράφησης επέλεξε, επίσης, τον διάσημο άσο για την προβολή των προϊόντων της. Το ίδιο και το fashion brand SikSilk που λάνσαρε τη συλλογή The Messi x SikSilk collection, υπό την καθοδήγηση της μικρότερης αδελφής του Μαρία Σολ.
Στα τέλη του 2021 ήρθε η συμφωνία για το κρυπτονόμισμα Leafty που σχεδιάσθηκε στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση του «στίγματος» που βαραίνει τον κλάδο και τον Μάρτιο του 2022 αυτή με την cryptocurrency-platform (NFTs) Socios.com η οποία διατηρεί ισχυρή βάση φιλάθλων, με 3ετές deal αξίας 20 εκατ. δολ.
Η μακρά λίστα των χορηγών του Μέσι συμπληρώνεται και από άλλες επιχειρήσεις, φίρμες ή brands από όλα τα μέρη του κόσμου, τις:
Mengniu (η μεγαλύτερη μάρκα γαλακτοκομικών της Κίνας), Pro Evolution Soccer (βιντεοπαιχνίδι προσομοίωσης ποδοσφαίρου), OrCam Technologies (ισραηλινή τεχνολογική εταιρεία οφθαλμικής φροντίδας), Mastercard, Konami, YPF (κρατικός ενεργειακός όμιλος εξόρυξης/επεξεργασίας πετρελαίου και φυσικού αερίου, με έδρα την Αργεντινή), παλαιότερα με τις Gillette, Turkish Airlines κ.α.
Παραμονές του Μουντιάλ έκλεισε με τις BYJU’S (ινδική εταιρεία edtech), Louis Vuitton (ο γαλλικός οίκος δημοσίευσε στους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης την διάσημη πλέον φωτογραφία του με τον Κριστιάνο Ρονάλντο, σε μια σπάνια κοινά αμειβομένη συνεργασία) και J&T Express (εταιρεία logistics από την Ινδονησία).
Το «παζλ» συμπληρώνεται με το Messicirque (συμμετοχή σε ταινία/ Messi 10 by Cirque du Soleil και χορηγό την Rakuten), την αποδοχή πρότασης να πρωταγωνιστήσει στη σειρά «Los Protectores» της Αργεντίνικης τηλεόρασης και τη συμφωνία με τον κρατικό τουριστικό φορέα της Σαουδικής Αραβίας για την προβολή του από τον ποδοσφαιριστή.
Μόδα και ξενοδοχεία
Στις άλλες business του, ο Μέσι εισήλθε στον κόσμο της μόδας το 2016 όταν κυκλοφόρησε στην παγκόσμια αγορά τα lifestyle ρούχα της δικής του μάρκας, το 2019 άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στην Βαρκελώνη και από τον Ιούνιο του 2020 το Messi Store διευθύνεται από την Τζίνι Χίλφιγκερ, διάσημη σχεδιάστρια και αδελφή του Τόμι Χίλφιγκερ, σε συνεργασία με την αδελφή του Λιονέλ, Μαρία Σολ Μέσι.
Το ντεμπούτο του ποδοσφαιρικού κροίσου στην «τουριστική βιομηχανία» έγινε με την αλυσίδα MiM (Messi and Majestic) την οποία «τρέχει» επιχειρηματικά ο ένας αδελφός του, ο Ροντρίγκο και διαθέτει 3 εν λειτουργία ξενοδοχεία στην Ισπανία.
Το 2017 απέκτησε αντί 30-40 εκατ. δολ. το Hotel MiM Sitges σε μια παραθαλάσσια περιοχή της Βαρκελώνης, την ίδια χρονιά πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιο του ένα Art-Deco resort στην Ιμπίζα και το 2019 ήρθε το MiM Mallorca.
Ακολούθησαν το 141 δωματίων 4άστερο Himalaia hotel στο ισπανικό χιονοδρομικό κέντρο Baqueira-Beret και 5η μονάδα που προστέθηκε στην αλυσίδα του ήταν το Casa Canut στην Ανδόρα σε μια φημισμένη τουριστική περιοχή, δυναμικότητας 31 luxurious δωματίων.
Πέρσι τον Δεκέμβριο γράφτηκε στην Ισπανία ότι εξαπατήθηκε, διότι εξαγόρασε το MiM Sitges χωρίς να ξέρει ότι ήταν υπό κατεδάφιση. (στην ιστοσελίδα της επιχείρησης εντούτοις το συγκεκριμένο εξακολουθεί να υφίσταται και γίνεται λόγος για την προσθήκη και ενός 6ου ξενοδοχείου, του MiM Sotogrande).
Ο Μέσι φέρεται να «σκόραρε» στον ανερχόμενο κλάδο των NFTs, επενδύοντας προ εβδομάδων στη γαλλική Sorare.
Η εταιρεία συμμετοχών
Πιο πρόσφατη εξέλιξη στις επιχειρηματικές δραστηριότητές του Μέσι υπήρξε η ίδρυση μιας νέας εταιρείας συμμετοχών, η οποία θα επενδύει στον χώρο των σπορ, των media και της τεχνολογίας: της Play Time Sports-Tech HoldCo με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, όπου θα κινεί τα νήματα ο Αμερικανός επιχειρηματίας Ράζμιγκ Χοβαγκίμιαν, εταίρος του venture capital Graph Ventures, με ειδικό σύμβουλο τον Μίκαελ Μαρκέζ, ιδρυτή της επενδυτικής τράπεζας Code Advisors.
Η δήλωση του Μέσι: «Αισθάνομαι ενθουσιασμένος που «απλώνω» τις ρίζες μου στη Σίλικον Βάλεϊ και είμαι βέβαιος ότι η Play Time θα συνεργαστεί με τολμηρούς επιχειρηματίες απ’ όλο τον κόσμο».
Σύμφωνα με ένα από τα σενάρια που διοχετεύθηκαν τους προηγούμενους μήνες, ο Μέσι σκεφτόταν να αγοράσει το καλοκαίρι μετοχές της Ίντερ Μαϊάμι του Ντέιβιντ Μπέκαμ και να παίξει στο MLS από το 2023.
Πηγή: newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα