Δεξαμενόπλοια που ελέγχονται από τα ΗΑΕ, την Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία μετέφεραν πάνω από το 60% του ρωσικού πετρελαίου
11.01.2023
10:57
Πρόκειται για ποσοστό υπερδιπλάσιο από το προηγούμενο πριν από το εμπάργκο της ΕΕ
Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων ξεκίνησε τη χρονιά με το… λάθος πόδι. Ο δείκτης BDTI καλωσόρισε το 2023 με πτώση σχεδόν 26% την πρώτη εβδομάδα κλείνοντας στις 1.391 μονάδες, ενώ ο δείκτης BCTI είχε τεράστια πτώση 50% από εβδομάδα με εβδομάδα (44% την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης του έτους) και έκλεισε στις 1.068 μονάδες.
«Οι περισσότεροι αναλυτές πιστεύουν ότι το ξέσπασμα του Covid στην Κίνα έχει παίξει τεράστιο ρόλο σε αυτή την πτώση, καθώς η ζήτηση πλοίων κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα και οι τιμές πιέζονται προς τα κάτω. Τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου αμβλύνονται κυρίως λόγω της αδύναμης κινεζικής ζήτησης πετρελαίου, καθώς τα κινεζικά διυλιστήρια αγοράζουν πετρέλαιο από το εξωτερικό και προσπαθούν να βασίζονται κυρίως στα αποθέματά τους» τονίζουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
«Εν τω μεταξύ, οι ρωσικές εξαγωγές αργού πετρελαίου συρρικνώνονται όχι μόνο προς τη δυτική Ευρώπη και τη Μεσόγειο αλλά και προς την Ασία. Όμως η Ρωσία δεν σκύβει το κεφάλι, αλλά αντίθετα προσπαθεί να προωθήσει περισσότερο αργό πετρέλαιο που παράγεται στην Αρκτική προς την Ινδία παρέχοντας μεγάλες εκπτώσεις. Σε μια προσπάθεια να βρει εναλλακτικές διαδρομές για το πετρέλαιο της Αρκτικής μετά την εισαγωγή από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα κράτη της G7 και την Αυστραλία του ανώτατου ορίου τιμών στο ρωσικό πετρέλαιο τον Δεκέμβριο, επιπλέον του εμπάργκο της ΕΕ στο ρωσικό αργό πετρέλαιο μέσω θαλάσσης, η Ρωσία το πουλάει στην Ινδία με μεγάλες εκπτώσεις».
Διαβάστε αναλυτικά στο newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Η κυβέρνηση αποφασίζει για την ταφή του Κωνσταντίνου - Τι θα συζητηθεί στο Μαξίμου
Πώς ήρθαν οι Γλύξμπουργκ στην Ελλάδα: Από τον βασιλιά Γεώργιο στον Κωνσταντίνο
Γέλη Παπαγιαννοπούλου - Αγγελοπούλου: Η γυναίκα πίσω από τον «εμφύλιο» μιας δυναστείας
«Οι περισσότεροι αναλυτές πιστεύουν ότι το ξέσπασμα του Covid στην Κίνα έχει παίξει τεράστιο ρόλο σε αυτή την πτώση, καθώς η ζήτηση πλοίων κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα και οι τιμές πιέζονται προς τα κάτω. Τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου αμβλύνονται κυρίως λόγω της αδύναμης κινεζικής ζήτησης πετρελαίου, καθώς τα κινεζικά διυλιστήρια αγοράζουν πετρέλαιο από το εξωτερικό και προσπαθούν να βασίζονται κυρίως στα αποθέματά τους» τονίζουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
«Εν τω μεταξύ, οι ρωσικές εξαγωγές αργού πετρελαίου συρρικνώνονται όχι μόνο προς τη δυτική Ευρώπη και τη Μεσόγειο αλλά και προς την Ασία. Όμως η Ρωσία δεν σκύβει το κεφάλι, αλλά αντίθετα προσπαθεί να προωθήσει περισσότερο αργό πετρέλαιο που παράγεται στην Αρκτική προς την Ινδία παρέχοντας μεγάλες εκπτώσεις. Σε μια προσπάθεια να βρει εναλλακτικές διαδρομές για το πετρέλαιο της Αρκτικής μετά την εισαγωγή από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα κράτη της G7 και την Αυστραλία του ανώτατου ορίου τιμών στο ρωσικό πετρέλαιο τον Δεκέμβριο, επιπλέον του εμπάργκο της ΕΕ στο ρωσικό αργό πετρέλαιο μέσω θαλάσσης, η Ρωσία το πουλάει στην Ινδία με μεγάλες εκπτώσεις».
Διαβάστε αναλυτικά στο newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Η κυβέρνηση αποφασίζει για την ταφή του Κωνσταντίνου - Τι θα συζητηθεί στο Μαξίμου
Πώς ήρθαν οι Γλύξμπουργκ στην Ελλάδα: Από τον βασιλιά Γεώργιο στον Κωνσταντίνο
Γέλη Παπαγιαννοπούλου - Αγγελοπούλου: Η γυναίκα πίσω από τον «εμφύλιο» μιας δυναστείας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr