Σιδηρόδρομοι: Μαστίγιο αλλά και καρότο από τον Χατζηδάκη
Το σχέδιο ανασυγκρότησης του ελληνικού σιδηροδρόμου παρουσίασε την Τρίτη ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, αδιαφορώντας για τις αντιδράσεις που εδώ και καιρό έχουν ξεσπάσει από εργαζόμενους και συνδικαλιστές.
Το σχέδιο διαθέτει διετή ορίζοντα υλοποίησης, προβλέπει την εθελουσία έξοδο 2.000-3.000 εργαζομένων μέχρι το 2011, αλλαγές δρομολογίων και τιμών εισιτηρίων, περικοπές και απολύσεις. Πρόκειται δηλαδή για ένα πολεμικό κοκτέιλ που σίγουρα θα οδηγήσει σε εντάσει
Το σχέδιο ανασυγκρότησης του ελληνικού σιδηροδρόμου παρουσίασε την Τρίτη ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, αδιαφορώντας για τις αντιδράσεις που εδώ και καιρό έχουν ξεσπάσει από εργαζόμενους και συνδικαλιστές.
Το σχέδιο διαθέτει διετή ορίζοντα υλοποίησης, προβλέπει την εθελουσία έξοδο 2.000-3.000 εργαζομένων μέχρι το 2011, αλλαγές δρομολογίων και τιμών εισιτηρίων, περικοπές και απολύσεις. Πρόκειται δηλαδή για ένα πολεμικό κοκτέιλ που σίγουρα θα οδηγήσει σε εντάσεις εντός του ΟΣΕ.
Ο υπουργός εκτός των άλλων αναφέρθηκε και σε μια σειρά καινοτομιών όπως τη σύσταση Υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου, τη βελτίωση διαδικασιών προμηθειών και αναθέσεων, καθώς και τη λήψη θεσμικών μέτρων όπως η σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Σιδηροδρόμων και Αρχής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, προετοιμάζοντας ταυτόχρονα το έδαφος για τη συνεργασία με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους. Πρόκειται για συμφωνία που προωθήθηκε στην πρόσφατη επίσκεψη του Γάλλου προέδρου κ. Νικολά Σαρκοζί στη χώρα μας. Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι το σχέδιο περιλαμβάνει ευαισθητοποίηση του προσωπικού για την τήρηση των κανόνων ασφαλείας, δημιουργία νέου κανονισμού εργασίας, θέσπιση κινήτρων για την τήρηση των κανονισμών, υποχρεωτικός έλεγχος των γραμμών τουλάχιστον δύο φορές τον χρόνο και εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού για προσοχή στις ισόπεδες διαβάσεις. Για την εξυγίανση ο κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε ως κρίσιμο τον τομέα αυτό, μια και τα έξοδα του Οργανισμού είναι πολλαπλάσια των εσόδων, ενώ το συνολικό έλλειμμα του Οργανισμού έκλεισε το 2007 στα 7 δισ. ευρώ και προβλέπεται να εκτιναχθεί στα 12,3 δισ. ευρώ το 2010.
ΤΑ ΜΕΤΡΑ
· Εθελουσία έξοδος 2-3.000 εργαζομένων μέχρι το 2011. Η διαδικασία αυτή θα είναι στοχευμένη και θα αφορά προσωπικό που δεν είναι απαραίτητο.
· Πρόσληψη 100 νέων μηχανοδηγών για περιορισμό των υπερωριών.
· Συντήρηση του δικτύου με εξωτερικές εργολαβίες, περιστολή δευτερευουσών αμοιβών κατά τουλάχιστον 20%.
· Περιορισμός κατά 25% του αριθμού προσωπικού επί των αμαξοστοιχιών.
· Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να αποδώσει περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.
· Εκλογίκευση των δρομολογίων.
Αναφορικά με τον τέταρτο άξονα που είναι η ανάπτυξη, ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι στις προτεραιότητες περιλαμβάνονται:
· Ανάπτυξη του δικτύου. Στο σημείο αυτό ανακοίνωσε ότι είναι υπό επανεξέταση ο δυτικός σιδηροδρομικός άξονας.
· Επαναπροσδιορισμός των αναγκών σε τροχαίο υλικό.
· Εταιρικός μετασχηματισμός.
· Θωράκιση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα πάρει «προίκα», μετοχικό κεφάλαιο και τροχαίο υλικό.
· Ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα κατασκευάζει πλέον όλα τα έργα του ΟΣΕ.
· Θεσμικά μέτρα όπως η σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Σιδηροδρόμων και Αρχής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, τα οποία θα ενταχθούν σε πολυνομοσχέδιο που σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr