Κώστας Γεράρδος: Τριετές επενδυτικό πλάνο 30 εκατ. ευρώ για την Πλαίσιο Computers
06.02.2023
08:57
Το σχέδιο για την επόμενη μέρα του Ομίλου - Πώς θα μετεξελιχθεί πατώντας στις αρχές του λεγόμενου «seamless omnichannel experience», που θα αποτελέσει το μέλλον της λιανικής
Ο όμιλος Πλαίσιο ετοιμάζεται να εισέλθει σε μια νέα εποχή. Και σε αυτήν η οικογένεια Γεράρδου θα εξακολουθήσει να είναι ο ιδιοκτήτης, ξεκαθαρίζει στο «b.s.» ο κ. Κώστας Γεράρδος, επιχειρώντας να απαντήσει στις φήμες που διακινούνται εσχάτως για το μέλλον και κυρίως τις προθέσεις της οικογένειας μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας πρότασης, την επαναγορά του συνόλου των μετοχών και εν τέλει την έξοδό του από το Χ.Α. Η τελευταία, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα έχει συντελεστεί έως το ερχόμενο καλοκαίρι. Παράλληλα ο κ. Γεράρδος παρουσιάζει το σχέδιο για την επόμενη μέρα του ομίλου, το οποίο περιλαμβάνει ένα τριετές επενδυτικό πλάνο συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ, με το οποίο, όπως λέει, η εταιρεία φιλοδοξεί να μετεξελιχθεί πατώντας στις αρχές του λεγόμενου «seamless omnichannel experience» που θα αποτελέσει το μέλλον της λιανικής.
Πρώτα όμως οι διευκρινίσεις και οι απαντήσεις επί της φημολογίας περί επικείμενου πωλητήριου… «Οχι, η εταιρεία δεν τίθεται προς πώληση», απαντά ορθά κοφτά ο κ. Γεράρδος. «Ούτε ψάχνουμε να κάνουμε κάποιο deal», συμπληρώνει, αν και παραδέχεται πως μετά τη δημόσια πρόταση υπήρξαν πολλές βολιδοσκοπήσεις από τρίτους. «Εχουμε ταμειακές ροές 50 εκατ. ευρώ, να πάμε να βάλουμε κάποιον πάνω απ’ το κεφάλι μας να μας λέει “πέτυχες το ένα; Πέτυχες το άλλο;” Οχι!», ξεκαθαρίζει.
«Αυτό που πάντα λέγαμε και εξακολουθούμε να λέμε είναι πως εάν κάποια στιγμή μπορούσαμε, θα παίρναμε (σ.σ. εξαγοράζαμε) κάποιον που θα μας βοηθούσε να χτίσουμε ένα διευρυμένο φάσμα προϊοντικό και εταιρικό, πολύ ισχυρότερο από το σημερινό. Ή το αντίστροφο, να έμπαινε κάποιος σε εμάς μετοχικά, πολύ μεγάλος, που θα προσέδιδε αξία στο Πλαίσιο ώστε να γίνουμε ακόμα πιο μεγάλοι. Αυτή όμως είναι μία συζήτηση στην οποία ήμασταν ανοιχτοί πριν από το Χ.Α., κατά τη διάρκειά του, αλλά και μετά… Μία στρατηγική συνεργασία δηλαδή, ώστε να πάμε σε συνέργειες αλλά και επέκταση», σημειώνει ο κ. Γεράρδος, σπεύδοντας ωστόσο να διευκρινίσει: «Αυτό παραμένει σε θεωρητική βάση. Εξάλλου πιστεύουμε ακράδαντα πως η σημερινή εποχή ευνοεί την οργανική ανάπτυξη. Είναι ίσως η καλύτερη στιγμή που έχουμε τα τελευταία 18 χρόνια!», προσθέτει και εξηγεί: «Την περίοδο 2005-2008 είχαμε τέλεια τρικυμία στην αγορά, αφού είχαμε να ανταγωνιστούμε 11 αξιόπιστους και μεγάλους ανταγωνιστές. Επειτα, το 2008, μας καίνε το κατάστημα στην οδό Στουρνάρη. Το 2009 μπαίνουμε στην κρίση, οπότε έως το 2012 έχουν εξαφανιστεί και οι μισοί παίκτες από την αγορά. Το 2014 παίρνουμε μια ανάσα, για να έρθει το 2015 και τα capital controls. Ερχεται μετά ο COVID-19, τώρα ο Πούτιν… Και φτάνουμε στο σήμερα, λοιπόν, όπου μπορεί να υπάρχει πάλι μια δυσχερής συνθήκη στην οικονομία, όμως η αγορά εξακολουθεί να κρατά και επίσης οι ανταγωνιστές έχουν περιοριστεί σε τρεις, ο καθένας με το δικό του προφίλ και τα δικά του θέματα να αντιμετωπίσει. Κάτι που επίσης σημαίνει ότι δεν απαιτούνται κινήσεις με τεράστιο ρίσκο στο πλαίσιο μιας άκρως επιθετικής εμπορικής πολιτικής. Οπότε για την Πλαίσιο μπορώ να πω ότι είναι η καλύτερή της φάση εδώ και 18 χρόνια. Γι’ αυτό και επιμένουμε στην αρχή μας για οργανική ανάπτυξη. Τώρα, εάν μέσα σε όλα αυτά κάτσει μια συνεργασία που θα μπορούσε να μας προσφέρει αξία, θα τη δούμε, όπως θα τη βλέπαμε και επί των ημερών του Χ.Α. Επαναλαμβάνω, αυτό είναι κάτι θεωρητικό».
«Θα μπορούσατε να φανταστείτε τον εαυτό σας εκτός του Πλαισίου κάποια στιγμή;», τον ρωτάμε. «Τελείως εκτός; Δύσκολα! Ξέρετε, το Πλαίσιο είναι μια κοινότητα. Δεν είναι απλά εγώ ή ο πατέρας μου. Είναι ένας ιστός που έχει φτιαχτεί από ανθρώπους που δουλεύουν πολλά χρόνια. Δεν είναι ένα μαγαζί όπου θα πρέπει να δεχθώ ότι κάποια στιγμή π.χ. μπορεί να θέλω να κάνω κάτι άλλο, θα το πουλήσω και απλά θα πρέπει να διαχειριστώ τον “χωρισμό” μου με αυτό. Η κοινότητα στηρίζεται σε εμάς. Κι εμείς στην κοινότητα. Είναι πιο πολύπλοκο απ’ ό,τι ακούγεται. Και σίγουρα δεν είναι θέμα χρημάτων. Δεν είναι π.χ. ένα startup που έχανε χρήματα αλλά έχει momentum και λες “πρέπει να το διώξω από πάνω μου διότι θα κάτσω με την κιμωλία’’. Εμείς έχουμε κερδοφορία 52 χρόνια, από την πρώτη ημέρα λειτουργίας… Ταμειακές ροές μεγάλες! Γενικά τα νούμερά μας είναι μια χαρά. Δεν υπάρχει κάποια ανάγκη πίσω από αυτό», ξεκαθαρίζει ο κ. Γεράρδος.
Η έξοδος
Σε κάθε περίπτωση η δημόσια πρόταση και η δρομολογούμενη έξοδος της Πλαίσιο Computers από το ΧΑ φέρνουν ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες στον ίδιο και τον κ. Γιώργο Γεράρδο, αφού αναμένεται να ανακτήσουν το σύνολο των μετοχών της εταιρείας. Μία διαδικασία που ξεκίνησε ως ιδέα περίπου το περασμένο καλοκαίρι, όπως λέει.
Ετσι θα κλείσει και ένα κεφάλαιο 24 ετών για την εταιρεία που ξεκίνησε από το μαγαζάκι των 12 τ.μ. το 1969 στην οδό Στουρνάρη, πλησίον του ΕΜΠ, και έχει εξελιχθεί σε μία δυναμική αλυσίδα λιανικής που πρωταγωνιστεί.
«Το Χ.Α. είναι ένα όχημα που μπορείς να αντλήσεις κεφάλαια και να αυξήσεις την αξία της εταιρείας σου χρησιμοποιώντας το με έναν τρόπο θεσμικό και συγκεκριμένο. Και όλα αυτά ξεκινούν από ένα business story που πρέπει να δώσεις στο επενδυτικό κοινό ώστε να προσελκύεις ενδιαφέρον και αργότερα να αυξάνεις σιγά σιγά την ελεύθερη διασπορά της μετοχής, με τρόπο όμως που θα σου δίνει αξία ώστε αυτό που απομένει στον βασικό μέτοχο να είναι μεγαλύτερο από αυτό που είχε πριν. Κάτι που σημαίνει ότι και η αξία της εταιρείας θα είναι μεγαλύτερη. Δυστυχώς εμείς θεμελιωδώς είχαμε πρόβλημα στο να προσφέρουμε αυτό το business story. Μιλάμε για έναν κλάδο, μία αγορά όπου από το 2005 επικρατούσε τρικυμία. Και εμείς επίσης σαν DNA δεν είχαμε και πολύ ψηλά τις επενδυτικές σχέσεις. Ημασταν περισσότερο επικεντρωμένοι στο επιχειρηματικό κομμάτι. Γι’ αυτό πρώτα και κύρια λέμε ότι έχουμε ευθύνη για το γεγονός ότι τελικά η διαδρομή στο Χ.Α. δεν είχε το αποτέλεσμα που θα θέλαμε. Και πάλι, ακόμα κι έτσι… είναι μια εταιρεία που η λογιστική της αξία είναι 100 εκατ. ευρώ και η αξία της στο χρηματιστηριακό ταμπλό μόλις 60 και κάτι εκατ. ευρώ. Και μάλιστα αυτό όταν τα τελευταία δύο χρόνια σπάμε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στις οικονομικές επιδόσεις. Κι όμως, η μετοχή ακούνητη! Μάλιστα υποχώρησε κιόλας. Οπότε εκεί σηκώνεις τα χέρια, δεν υπάρχει μέλλον σε κάτι τέτοιο. Είμαι σε ένα “όχημα” του οποίου τα πλεονεκτήματα δεν μπορώ να εκμεταλλευτώ, αλλά πληρώνω κανονικά το κόστος του. Και δεν εννοώ μόνο το οικονομικό. Κάθε τρίμηνο ανακοινώνω τις οικονομικές επιδόσεις κινδυνεύοντας, αν δεν πάμε καλά σε ένα, από PR stories που θα λένε ότι η Πλαίσιο δεν τα πάει καλά. Επίσης, έτσι είμαστε ανοιχτό βιβλίο για τους ανταγωνιστές μας, οι οποίοι ενημερώνονται για τις επιδόσεις μας, τα αποθέματά μας κ.ο.κ., όταν αυτοί δεν έχουν την υποχρέωση να κοινοποιούν οτιδήποτε πέραν του ετήσιου ισολογισμού τους. Και μέσα σε όλα αυτά υπάρχει και η γραφειοκρατία των επιτροπών, παραεπιτροπών, που μπορεί ένα κομμάτι της συγκεκριμένης δραστηριότητας να είναι σωστό, ένα άλλο όμως αποτελεί τυπική διαδικασία, η οποία όμως απαιτεί δυναμικό και ιδιαίτερη προσοχή», τονίζει.
Το επενδυτικό πλάνο των 30 εκατ.
Ηδη μέσω της προαιρετικής δημόσιας πρότασης ο κ. Γιώργος Γεράρδος μαζί με τον γιο του, Κώστα, έχουν συγκεντρώσει πάνω από το 97% των μετοχών. Η διαδικασία για να ολοκληρωθεί μπορεί να χρειαστεί ακόμα 3-4 μήνες, εντούτοις, όπως λέει ο Κώστας Γεράρδος, είναι ήδη έτοιμο το πλάνο της επόμενης μέρας, το οποίο περιλαμβάνει ένα επενδυτικό σχέδιο τριετούς διάρκειας και συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ.
«Η λογική του βασίζεται στην προτεραιότητα που έχουμε δώσει για να είναι οργανική η ανάπτυξη», λέει ο κ. Γεράρδος. Και εξηγεί: «Η περίοδος του COVID-19 ήταν που επέβαλε σε όλους να ψωνίζουν διαδικτυακά. Οπότε εκπαιδεύτηκε όλη η υφήλιος και όλες οι ηλικίες σε αυτή τη διαδικασία. Μάλιστα τότε θα έλεγε κανείς πως έπειτα από μία περίοδο αναγκαστικής εκπαίδευσης και μύησης στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το τελευταίο θα γινόταν αρκετά επικίνδυνο να σβήσει το κομμάτι των καταστημάτων. Κι όμως, ναι, το διαδικτυακό κανάλι είναι σαφώς μεγαλύτερο σε σχέση με το 2019, ωστόσο έχει σταθεροποιηθεί, ακολουθώντας, μάλιστα, μία ελαφρά φθίνουσα πορεία. Στην περίπτωση της Πλαίσιο έχει φτάσει να αποτελεί το 14% του κύκλου εργασιών μας, από 7% που ήταν προ πανδημίας. Τα καταστήματα όμως πηγαίνουν πολύ καλά. Επομένως έχουμε καταλήξει πως αυτή τη στιγμή το μέλλον δείχνει πως είναι όχι μόνο η “πολυκαναλική προσέγγιση” (omni channel) που ούτως ή άλλως ήταν το ζητούμενο, αλλά το λεγόμενο “seamless omni channel”. Η αίσθηση δηλαδή ότι ο καταναλωτής έχει πολλούς ρόλους… είναι επαγγελματίας, είναι γονιός, gamer, άνθρωπος που θέλει απλά να χαλαρώσει κ.ά. Επομένως, πιστεύουμε ότι ο καταναλωτής θέλει πλέον να μπορεί να ψωνίζει με κάθε τρόπο που τον βολεύει, φορώντας το “καπέλο” που τον βολεύει. Τι εννοώ με αυτό… Εχω έναν πελάτη που είναι επιχειρηματίας που ψωνίζει για την επιχείρησή του από την πλατφόρμα Β2Β. Παράλληλα όμως θέλει να πεταχτεί και να δει κάτι καινούριο από το κατάστημά μας π.χ. στο Mall ή στην Αγία Παρασκευή και να “χαζολογήσει”, ή θα πάει το Σαββατοκύριακο με τον γιο ή την κόρη του για να κάνει shopping therapy. Αλλά για τον εαυτό του μπορεί να αγοράσει κάτι γρήγορο από το plaisio.gr.
Αυτό τι σημαίνει για εμάς; Πρώτα, να έχεις πάρα πολύ προχωρημένα logistics ώστε να μπορείς να πεις στον πελάτη “σε βολεύει να περάσεις να παραλάβεις κάτι απ’ το κατάστημα; Μπες στο site, παράγγειλέ το και θα το έχω έτοιμο σε μισή με μία ώρα στο κατάστημα να το παραλάβεις. Σε βολεύει μήπως να το φέρω το απόγευμα στο σπίτι σου και σε συγκεκριμένη ώρα; Θα το κάνω”. Θα ήθελες επίσης να έχεις ένα όμορφο κατάστημα και να πας με κάποιον αγαπημένο σου να περάσεις ωραία; Να δεις νέα προϊόντα; Ναι, πρέπει να μπορούμε να το παρέχουμε και αυτό. Αρα για εμάς η λογική είναι πως ο πελάτης δεν είναι ένας, αλλά έχει πολλές πτυχές. Ετσι, ανά περίπτωση, επιλέγει διαφορετικό μέσο και τρόπο για να κάνει την αγορά του. Εμείς ως Πλαίσιο πρέπει να στήσουμε τις υποδομές με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορούμε να εξυπηρετούμε με αυτή τη λογική. Κάτι που σημαίνει πως προτεραιότητά μας είναι να καταλάβουμε τον πελάτη μας ώστε να ξέρουμε τι θέλει. Επομένως επενδύουμε πολύ σε τεχνολογίες προσωποποίησης και CRM. Επειτα, να έχεις όλη την υποδομή logistics για να μπορείς να παραδίδεις τόσο τα μεγάλα προϊόντα, π.χ. ένα ψυγείο, το οποίο όχι μόνο πρέπει να το παραδώσεις, αλλά να πάρεις και το παλιό και να το στείλεις για ανακύκλωση, όσο και τα μικρά. Και γι’ αυτά τα δύο απαιτείται διαφορετική οργάνωση στα logistics. Οπότε, λοιπόν, επενδύουμε σε software και hardware για logistics, σε personalization και CRM τεχνολογίες για να μπορούμε να ξέρουμε τον πελάτη και να του μιλάμε με τον τρόπο που αυτός θέλει, σε ecommerce τεχνολογίες και σε νέα layouts καταστημάτων ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν τον πελάτη με αυτή τη λογική».
Πρώτα όμως οι διευκρινίσεις και οι απαντήσεις επί της φημολογίας περί επικείμενου πωλητήριου… «Οχι, η εταιρεία δεν τίθεται προς πώληση», απαντά ορθά κοφτά ο κ. Γεράρδος. «Ούτε ψάχνουμε να κάνουμε κάποιο deal», συμπληρώνει, αν και παραδέχεται πως μετά τη δημόσια πρόταση υπήρξαν πολλές βολιδοσκοπήσεις από τρίτους. «Εχουμε ταμειακές ροές 50 εκατ. ευρώ, να πάμε να βάλουμε κάποιον πάνω απ’ το κεφάλι μας να μας λέει “πέτυχες το ένα; Πέτυχες το άλλο;” Οχι!», ξεκαθαρίζει.
«Αυτό που πάντα λέγαμε και εξακολουθούμε να λέμε είναι πως εάν κάποια στιγμή μπορούσαμε, θα παίρναμε (σ.σ. εξαγοράζαμε) κάποιον που θα μας βοηθούσε να χτίσουμε ένα διευρυμένο φάσμα προϊοντικό και εταιρικό, πολύ ισχυρότερο από το σημερινό. Ή το αντίστροφο, να έμπαινε κάποιος σε εμάς μετοχικά, πολύ μεγάλος, που θα προσέδιδε αξία στο Πλαίσιο ώστε να γίνουμε ακόμα πιο μεγάλοι. Αυτή όμως είναι μία συζήτηση στην οποία ήμασταν ανοιχτοί πριν από το Χ.Α., κατά τη διάρκειά του, αλλά και μετά… Μία στρατηγική συνεργασία δηλαδή, ώστε να πάμε σε συνέργειες αλλά και επέκταση», σημειώνει ο κ. Γεράρδος, σπεύδοντας ωστόσο να διευκρινίσει: «Αυτό παραμένει σε θεωρητική βάση. Εξάλλου πιστεύουμε ακράδαντα πως η σημερινή εποχή ευνοεί την οργανική ανάπτυξη. Είναι ίσως η καλύτερη στιγμή που έχουμε τα τελευταία 18 χρόνια!», προσθέτει και εξηγεί: «Την περίοδο 2005-2008 είχαμε τέλεια τρικυμία στην αγορά, αφού είχαμε να ανταγωνιστούμε 11 αξιόπιστους και μεγάλους ανταγωνιστές. Επειτα, το 2008, μας καίνε το κατάστημα στην οδό Στουρνάρη. Το 2009 μπαίνουμε στην κρίση, οπότε έως το 2012 έχουν εξαφανιστεί και οι μισοί παίκτες από την αγορά. Το 2014 παίρνουμε μια ανάσα, για να έρθει το 2015 και τα capital controls. Ερχεται μετά ο COVID-19, τώρα ο Πούτιν… Και φτάνουμε στο σήμερα, λοιπόν, όπου μπορεί να υπάρχει πάλι μια δυσχερής συνθήκη στην οικονομία, όμως η αγορά εξακολουθεί να κρατά και επίσης οι ανταγωνιστές έχουν περιοριστεί σε τρεις, ο καθένας με το δικό του προφίλ και τα δικά του θέματα να αντιμετωπίσει. Κάτι που επίσης σημαίνει ότι δεν απαιτούνται κινήσεις με τεράστιο ρίσκο στο πλαίσιο μιας άκρως επιθετικής εμπορικής πολιτικής. Οπότε για την Πλαίσιο μπορώ να πω ότι είναι η καλύτερή της φάση εδώ και 18 χρόνια. Γι’ αυτό και επιμένουμε στην αρχή μας για οργανική ανάπτυξη. Τώρα, εάν μέσα σε όλα αυτά κάτσει μια συνεργασία που θα μπορούσε να μας προσφέρει αξία, θα τη δούμε, όπως θα τη βλέπαμε και επί των ημερών του Χ.Α. Επαναλαμβάνω, αυτό είναι κάτι θεωρητικό».
«Θα μπορούσατε να φανταστείτε τον εαυτό σας εκτός του Πλαισίου κάποια στιγμή;», τον ρωτάμε. «Τελείως εκτός; Δύσκολα! Ξέρετε, το Πλαίσιο είναι μια κοινότητα. Δεν είναι απλά εγώ ή ο πατέρας μου. Είναι ένας ιστός που έχει φτιαχτεί από ανθρώπους που δουλεύουν πολλά χρόνια. Δεν είναι ένα μαγαζί όπου θα πρέπει να δεχθώ ότι κάποια στιγμή π.χ. μπορεί να θέλω να κάνω κάτι άλλο, θα το πουλήσω και απλά θα πρέπει να διαχειριστώ τον “χωρισμό” μου με αυτό. Η κοινότητα στηρίζεται σε εμάς. Κι εμείς στην κοινότητα. Είναι πιο πολύπλοκο απ’ ό,τι ακούγεται. Και σίγουρα δεν είναι θέμα χρημάτων. Δεν είναι π.χ. ένα startup που έχανε χρήματα αλλά έχει momentum και λες “πρέπει να το διώξω από πάνω μου διότι θα κάτσω με την κιμωλία’’. Εμείς έχουμε κερδοφορία 52 χρόνια, από την πρώτη ημέρα λειτουργίας… Ταμειακές ροές μεγάλες! Γενικά τα νούμερά μας είναι μια χαρά. Δεν υπάρχει κάποια ανάγκη πίσω από αυτό», ξεκαθαρίζει ο κ. Γεράρδος.
Η έξοδος
Σε κάθε περίπτωση η δημόσια πρόταση και η δρομολογούμενη έξοδος της Πλαίσιο Computers από το ΧΑ φέρνουν ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες στον ίδιο και τον κ. Γιώργο Γεράρδο, αφού αναμένεται να ανακτήσουν το σύνολο των μετοχών της εταιρείας. Μία διαδικασία που ξεκίνησε ως ιδέα περίπου το περασμένο καλοκαίρι, όπως λέει.
Ετσι θα κλείσει και ένα κεφάλαιο 24 ετών για την εταιρεία που ξεκίνησε από το μαγαζάκι των 12 τ.μ. το 1969 στην οδό Στουρνάρη, πλησίον του ΕΜΠ, και έχει εξελιχθεί σε μία δυναμική αλυσίδα λιανικής που πρωταγωνιστεί.
«Το Χ.Α. είναι ένα όχημα που μπορείς να αντλήσεις κεφάλαια και να αυξήσεις την αξία της εταιρείας σου χρησιμοποιώντας το με έναν τρόπο θεσμικό και συγκεκριμένο. Και όλα αυτά ξεκινούν από ένα business story που πρέπει να δώσεις στο επενδυτικό κοινό ώστε να προσελκύεις ενδιαφέρον και αργότερα να αυξάνεις σιγά σιγά την ελεύθερη διασπορά της μετοχής, με τρόπο όμως που θα σου δίνει αξία ώστε αυτό που απομένει στον βασικό μέτοχο να είναι μεγαλύτερο από αυτό που είχε πριν. Κάτι που σημαίνει ότι και η αξία της εταιρείας θα είναι μεγαλύτερη. Δυστυχώς εμείς θεμελιωδώς είχαμε πρόβλημα στο να προσφέρουμε αυτό το business story. Μιλάμε για έναν κλάδο, μία αγορά όπου από το 2005 επικρατούσε τρικυμία. Και εμείς επίσης σαν DNA δεν είχαμε και πολύ ψηλά τις επενδυτικές σχέσεις. Ημασταν περισσότερο επικεντρωμένοι στο επιχειρηματικό κομμάτι. Γι’ αυτό πρώτα και κύρια λέμε ότι έχουμε ευθύνη για το γεγονός ότι τελικά η διαδρομή στο Χ.Α. δεν είχε το αποτέλεσμα που θα θέλαμε. Και πάλι, ακόμα κι έτσι… είναι μια εταιρεία που η λογιστική της αξία είναι 100 εκατ. ευρώ και η αξία της στο χρηματιστηριακό ταμπλό μόλις 60 και κάτι εκατ. ευρώ. Και μάλιστα αυτό όταν τα τελευταία δύο χρόνια σπάμε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στις οικονομικές επιδόσεις. Κι όμως, η μετοχή ακούνητη! Μάλιστα υποχώρησε κιόλας. Οπότε εκεί σηκώνεις τα χέρια, δεν υπάρχει μέλλον σε κάτι τέτοιο. Είμαι σε ένα “όχημα” του οποίου τα πλεονεκτήματα δεν μπορώ να εκμεταλλευτώ, αλλά πληρώνω κανονικά το κόστος του. Και δεν εννοώ μόνο το οικονομικό. Κάθε τρίμηνο ανακοινώνω τις οικονομικές επιδόσεις κινδυνεύοντας, αν δεν πάμε καλά σε ένα, από PR stories που θα λένε ότι η Πλαίσιο δεν τα πάει καλά. Επίσης, έτσι είμαστε ανοιχτό βιβλίο για τους ανταγωνιστές μας, οι οποίοι ενημερώνονται για τις επιδόσεις μας, τα αποθέματά μας κ.ο.κ., όταν αυτοί δεν έχουν την υποχρέωση να κοινοποιούν οτιδήποτε πέραν του ετήσιου ισολογισμού τους. Και μέσα σε όλα αυτά υπάρχει και η γραφειοκρατία των επιτροπών, παραεπιτροπών, που μπορεί ένα κομμάτι της συγκεκριμένης δραστηριότητας να είναι σωστό, ένα άλλο όμως αποτελεί τυπική διαδικασία, η οποία όμως απαιτεί δυναμικό και ιδιαίτερη προσοχή», τονίζει.
Το επενδυτικό πλάνο των 30 εκατ.
Ηδη μέσω της προαιρετικής δημόσιας πρότασης ο κ. Γιώργος Γεράρδος μαζί με τον γιο του, Κώστα, έχουν συγκεντρώσει πάνω από το 97% των μετοχών. Η διαδικασία για να ολοκληρωθεί μπορεί να χρειαστεί ακόμα 3-4 μήνες, εντούτοις, όπως λέει ο Κώστας Γεράρδος, είναι ήδη έτοιμο το πλάνο της επόμενης μέρας, το οποίο περιλαμβάνει ένα επενδυτικό σχέδιο τριετούς διάρκειας και συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ.
«Η λογική του βασίζεται στην προτεραιότητα που έχουμε δώσει για να είναι οργανική η ανάπτυξη», λέει ο κ. Γεράρδος. Και εξηγεί: «Η περίοδος του COVID-19 ήταν που επέβαλε σε όλους να ψωνίζουν διαδικτυακά. Οπότε εκπαιδεύτηκε όλη η υφήλιος και όλες οι ηλικίες σε αυτή τη διαδικασία. Μάλιστα τότε θα έλεγε κανείς πως έπειτα από μία περίοδο αναγκαστικής εκπαίδευσης και μύησης στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το τελευταίο θα γινόταν αρκετά επικίνδυνο να σβήσει το κομμάτι των καταστημάτων. Κι όμως, ναι, το διαδικτυακό κανάλι είναι σαφώς μεγαλύτερο σε σχέση με το 2019, ωστόσο έχει σταθεροποιηθεί, ακολουθώντας, μάλιστα, μία ελαφρά φθίνουσα πορεία. Στην περίπτωση της Πλαίσιο έχει φτάσει να αποτελεί το 14% του κύκλου εργασιών μας, από 7% που ήταν προ πανδημίας. Τα καταστήματα όμως πηγαίνουν πολύ καλά. Επομένως έχουμε καταλήξει πως αυτή τη στιγμή το μέλλον δείχνει πως είναι όχι μόνο η “πολυκαναλική προσέγγιση” (omni channel) που ούτως ή άλλως ήταν το ζητούμενο, αλλά το λεγόμενο “seamless omni channel”. Η αίσθηση δηλαδή ότι ο καταναλωτής έχει πολλούς ρόλους… είναι επαγγελματίας, είναι γονιός, gamer, άνθρωπος που θέλει απλά να χαλαρώσει κ.ά. Επομένως, πιστεύουμε ότι ο καταναλωτής θέλει πλέον να μπορεί να ψωνίζει με κάθε τρόπο που τον βολεύει, φορώντας το “καπέλο” που τον βολεύει. Τι εννοώ με αυτό… Εχω έναν πελάτη που είναι επιχειρηματίας που ψωνίζει για την επιχείρησή του από την πλατφόρμα Β2Β. Παράλληλα όμως θέλει να πεταχτεί και να δει κάτι καινούριο από το κατάστημά μας π.χ. στο Mall ή στην Αγία Παρασκευή και να “χαζολογήσει”, ή θα πάει το Σαββατοκύριακο με τον γιο ή την κόρη του για να κάνει shopping therapy. Αλλά για τον εαυτό του μπορεί να αγοράσει κάτι γρήγορο από το plaisio.gr.
Αυτό τι σημαίνει για εμάς; Πρώτα, να έχεις πάρα πολύ προχωρημένα logistics ώστε να μπορείς να πεις στον πελάτη “σε βολεύει να περάσεις να παραλάβεις κάτι απ’ το κατάστημα; Μπες στο site, παράγγειλέ το και θα το έχω έτοιμο σε μισή με μία ώρα στο κατάστημα να το παραλάβεις. Σε βολεύει μήπως να το φέρω το απόγευμα στο σπίτι σου και σε συγκεκριμένη ώρα; Θα το κάνω”. Θα ήθελες επίσης να έχεις ένα όμορφο κατάστημα και να πας με κάποιον αγαπημένο σου να περάσεις ωραία; Να δεις νέα προϊόντα; Ναι, πρέπει να μπορούμε να το παρέχουμε και αυτό. Αρα για εμάς η λογική είναι πως ο πελάτης δεν είναι ένας, αλλά έχει πολλές πτυχές. Ετσι, ανά περίπτωση, επιλέγει διαφορετικό μέσο και τρόπο για να κάνει την αγορά του. Εμείς ως Πλαίσιο πρέπει να στήσουμε τις υποδομές με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορούμε να εξυπηρετούμε με αυτή τη λογική. Κάτι που σημαίνει πως προτεραιότητά μας είναι να καταλάβουμε τον πελάτη μας ώστε να ξέρουμε τι θέλει. Επομένως επενδύουμε πολύ σε τεχνολογίες προσωποποίησης και CRM. Επειτα, να έχεις όλη την υποδομή logistics για να μπορείς να παραδίδεις τόσο τα μεγάλα προϊόντα, π.χ. ένα ψυγείο, το οποίο όχι μόνο πρέπει να το παραδώσεις, αλλά να πάρεις και το παλιό και να το στείλεις για ανακύκλωση, όσο και τα μικρά. Και γι’ αυτά τα δύο απαιτείται διαφορετική οργάνωση στα logistics. Οπότε, λοιπόν, επενδύουμε σε software και hardware για logistics, σε personalization και CRM τεχνολογίες για να μπορούμε να ξέρουμε τον πελάτη και να του μιλάμε με τον τρόπο που αυτός θέλει, σε ecommerce τεχνολογίες και σε νέα layouts καταστημάτων ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν τον πελάτη με αυτή τη λογική».
Μάλιστα το νέο επενδυτικό πλάνο έχει ήδη ενεργοποιηθεί, αφού ήδη έχει υπάρξει συμφωνία για μία καινούρια πλατφόρμα ecommerce, οι επενδύσεις στα logistics εξελίσσονται, ενώ τρέχουν οι διαδικασίες για ένα ή δύο νέα καταστήματα που θα ανοίξουν έως το τέλος της χρονιάς.
Η χρονιά για την Πλαίσιο έχει ξεκινήσει θετικά. «Ενώ ήμουν αρκετά επιφυλακτικός στην αρχή, φτιάχνοντας μάλιστα ένα πλάνο με την παραδοχή για αρνητική χρονιά λόγω υποχώρησης της αγοράς, τελικά αυτό τον πρώτο μήνα δεν επιβεβαιώθηκε. Τα πράγματα προσώρας εξελίσσονται πολύ καλά. Βέβαια υπάρχει ο παράγοντας εκλογές μπροστά και η άγνωστη μεταβλητή του γεωπολιτικού και του Ερντογάν… οπότε θα δούμε τελικά τι θα γίνει», καταλήγει ο κ. Γεράρδος.
Πηγή: newmoney.gr
Η χρονιά για την Πλαίσιο έχει ξεκινήσει θετικά. «Ενώ ήμουν αρκετά επιφυλακτικός στην αρχή, φτιάχνοντας μάλιστα ένα πλάνο με την παραδοχή για αρνητική χρονιά λόγω υποχώρησης της αγοράς, τελικά αυτό τον πρώτο μήνα δεν επιβεβαιώθηκε. Τα πράγματα προσώρας εξελίσσονται πολύ καλά. Βέβαια υπάρχει ο παράγοντας εκλογές μπροστά και η άγνωστη μεταβλητή του γεωπολιτικού και του Ερντογάν… οπότε θα δούμε τελικά τι θα γίνει», καταλήγει ο κ. Γεράρδος.
Πηγή: newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr