Ψηφιακή κάρτα εργασίας - Χατζηδάκης: Θετικός ο πρώτος απολογισμός

Επίσκεψη Χατζηδάκη στην Εθνική Ασφαλιστική για την ψηφιακή κάρτα εργασίας

Την ικανοποίησή τους για την έναρξη εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας εξέφρασαν οι εργαζόμενοι και η διοίκηση της Εθνικής Ασφαλιστικής με την ευκαιρία της επίσκεψης σήμερα του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας.

Υπενθυμίζεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας επεκτάθηκε από την προηγούμενη Πέμπτη 16/2 στους κλάδους των ασφαλιστικών εταιρειών και των εταιρειών security, ενώ ήδη από το προηγούμενο καλοκαίρι εφαρμόζεται στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους. Αυτό σημαίνει ότι την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας χρησιμοποιούν ήδη περισσότεροι από 150.000 εργαζόμενοι, που απασχολούνται στους συγκεκριμένους κλάδους (και θα ακολουθήσουν η βιομηχανία, οι ΔΕΚΟ, ο τουρισμός και η εστίαση). Οι εργαζόμενοι στους κλάδους αυτούς «σκανάρουν» την κάρτα τους (η οποία μπορεί να είναι τυπωμένη ή συνηθέστερα μια εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο) κατά την είσοδό τους στην εργασία και την αποχώρησή τους και η δήλωση έναρξης/ λήξης μεταδίδεται αυτόματα στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Με τον τρόπο αυτό θωρακίζεται η τήρηση του ωραρίου εργασίας, η καταγραφή των υπερωριών, η διαφάνεια στους ελέγχους από την Επιθεώρηση Εργασίας, καθώς και η διασφάλιση όρων ισότιμου ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.

Ο κ. Χατζηδάκης συνομίλησε με στελέχη και εργαζόμενους της Εθνικής Ασφαλιστικής, οι οποίοι τόνισαν ότι το σύστημα εφαρμόζεται χωρίς προβλήματα και οι όποιες τεχνικές δυσκολίες αντιμετωπίζονται σε συνεννόηση με το Υυπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Σημείωσαν δε ότι η διεύρυνση εφαρμογής του μέτρου θα συμβάλει στην καταπολέμηση της μαύρης εργασίας.



Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη εταιρεία διέθετε ήδη σύστημα ωρομέτρησης για την καταγραφή του ωραρίου των εργαζομένων. Από την περασμένη εβδομάδα χρησιμοποιεί για τη συγκεκριμένη λειτουργία το σύστημα και τις εφαρμογές card scanner του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, που διατίθενται δωρεάν στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις που εντάσσονται στο σύστημα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.

Ο κ. Χατζηδάκης είχε ξεχωριστή συνάντηση με τη διοίκηση του Σωματείου των Εργαζομένων στην Εθνική Ασφαλιστική, οι οποίοι ζήτησαν να ληφθούν τα κατάλληλα τεχνικά μέτρα που απαιτούνται για να εφαρμοστεί πλήρως η Ψηφιακή Κάρτα και στους εργολαβικούς εργαζόμενους, καθώς και σε όσους απασχολούνται σε πρακτορεία ή βρίσκονται σε τηλεργασία, όπως επίσης να θωρακιστεί η διατήρηση του ευέλικτου ωραρίου που μπορούν (σύμφωνα με την επιχειρησιακή σύμβαση) να εφαρμόζουν οι εργαζόμενοι στο πλαίσιο της συμφιλίωσης της επαγγελματικής με την οικογενειακή ζωή. Για παράδειγμα, να εργάζονται επί 15 λεπτά περισσότερο τις 4 ημέρες της εβδομάδας προκειμένου να φεύγουν μία ώρα νωρίτερα την πέμπτη ημέρα. Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι τα τεχνικά ζητήματα θα αντιμετωπιστούν στην κατεύθυνση που ζητούν οι εργαζόμενοι, ενώ για την τηλεργασία που αφορά περισσότερους κλάδους θα υπάρξει γενική ρύθμιση. Τάχθηκε εξάλλου ρητά υπέρ της δυνατότητας των εργαζομένων να επιλέγουν ευέλικτο ωράριο για να εξυπηρετούν τις οικογενειακές τους ανάγκες, όπως άλλωστε προβλέπει ο νόμος 4808/2021 «Για την προστασία της εργασίας», δυνατότητα η οποία διατηρείται με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.

Σε δηλώσεις του ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε: «Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας είναι μια επανάσταση στην αγορά εργασίας και στέλνει ένα μήνυμα κοινωνικής δικαιοσύνης. Πρώτα απ’ όλα γιατί με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας διασφαλίζουμε ότι γίνεται σεβαστό το ωράριο του εργαζομένου και ότι πληρώνονται οι υπερωρίες του, με έναν αδιαμφισβήτητο τρόπο. Και από την άλλη, γιατί κατοχυρώνεται ένας δίκαιος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων. Θα στηρίξουμε λοιπόν την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Ξεκινήσαμε από τράπεζες και σούπερ μάρκετ. Τώρα προχωρούμε με τις ασφαλιστικές εταιρείες και τις εταιρείες security και ακολουθούν η βιομηχανία, οι ΔΕΚΟ, ο τουρισμός και η εστίαση. Η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών είναι ένα πρόσθετο όφελος από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας. Διότι, με την εφαρμογή αυτού του νέου εργαλείου αντιμετωπίζεται η παραβατικότητα. Και με την αντιμετώπιση της παραβατικότητας υπάρχει μεγαλύτερη ασφαλιστική ύλη. Έχοντας λοιπόν μεγαλύτερη ασφαλιστική ύλη μπορεί κανείς να μειώσει με έναν υγιή τρόπο τις ασφαλιστικές εισφορές».

Η Γενική Γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων, Άννα Στρατινάκη, επεσήμανε: «Μπήκαμε σε έναν καλό δρόμο με τον δεύτερο κύκλο πλέον. Δύσκολο το εγχείρημα αντικειμενικά, διότι μπαίνουμε σε κλάδους οι οποίοι έχουν ιδιαιτερότητες. Οι ασφαλιστικές εταιρείες -μπορεί να βλέπετε ανθρώπους οι οποίοι είναι κυρίως γραφειακής λειτουργίας- είναι κλάδος ο οποίος έχει πολύ ιδιαίτερα σημεία, που χρήζουν προσοχής. Υπάρχουν δηλαδή εργαζόμενοι, όπως για παράδειγμα οι εκτιμητές ή αντίστοιχα οι πραγματογνώμονες, οι οποίοι δεν έχουν μια σταθερή παρουσία. Επίσης στις εταιρείες security, είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό εγχείρημα, αν σκεφτεί κανείς ότι η κάρτα εργασίας έρχεται κοντά σε εργαζόμενους που λειτουργούν πλέον εξ αποστάσεως. Ανοίγοντας έτσι και τον δρόμο στην τεχνική μεταφορά και την επιχειρησιακή μεταφορά της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Και στην τηλεργασία που θα δούμε λίγο παρακάτω. Οι οδηγίες ούτως η άλλως της πολιτικής ηγεσίας, σε συνδυασμό και πάντοτε συνεργασία με την Επιθεώρηση Εργασίας θα δώσουν μια ασφαλή μετάβαση και των υπολοίπων κλάδων. Όπως είπε και ο Υπουργός, ακολουθεί η βιομηχανία και κατ’ επέκταση ο τουρισμός και η εστίαση. Είναι ένα εγχείρημα το οποίο χτίζει κουλτούρα υποστήριξης δικαιωμάτων και από την πλευρά των εργαζομένων και από την πλευρά των εργοδοτών. Διασφαλίζει δηλαδή και τις δύο πλευρές αλλά ταυτόχρονα κάνει καλύτερο και το έργο της Επιθεώρησης Εργασίας».



Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής, Robert Gauci, δήλωσε: «Πρώτα απ’ όλα πήγαμε πολύ καλά. Είχαμε ετοιμάσει πάρα πολύ αυτό το ταξίδι. Και είναι ένα εργαλείο παραπάνω για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους μας να έχουν μια καλή ισορροπία μεταξύ της προσωπικής και επαγγελματικής τους ζωής. Βέβαια είχαμε αρχίσει πολύ πριν. Αλλά αν το κάνουμε σωστά και αν καταλάβουμε πραγματικά τι χρειάζεται ο άνθρωπος και η εταιρεία, όπως έχει γίνει τώρα, λειτουργεί πολύ καλά. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι πάμε στην σωστή κατεύθυνση. Αλλά πρέπει να είμαστε ευέλικτοι και να καταλάβουμε ακριβώς, πώς μπορεί να γίνει στην πραγματικότητα. Και αυτό έχει αρχίσει ήδη να γίνεται σωστά. Είμαι πολύ αισιόδοξος για το μέλλον και πρέπει να μπει σε όλους τους κλάδους με τον σωστό τρόπο».

Η Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της Εθνικής Ασφαλιστικής, Ντάλια Τόμπρου, ανέφερε: «Πήγε πολύ καλά η διαδικασία με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Ξεκινήσαμε αρκετά νωρίς. Είχαμε ενημέρωση και συνεχή επαφή με το Υπουργείο, μας έδωσαν οδηγίες. Τα συστήματα του ΕΡΓΑΝΗ δουλεύουν καλά, εμείς έχουμε την πλατφόρμα. Ο κόσμος μας ήταν προετοιμασμένος γιατί είχαμε τη νοοτροπία της κάρτας ούτως ή άλλως. Νομίζω θα πάει καλά, με μικρορυθμίσεις και επίλυση τυχόν τεχνικών θεμάτων που βλέπουμε τώρα στην πορεία».

Η Χρυσάνθη Ποτοτσίδη, υπάλληλος στη Διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού σημείωσε: «Κάθε αρχή και δύσκολη, αλλά οι συνάδελφοι από τη διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού έτρεξαν όλο το έργο από την αρχή πάρα πολύ σωστά, ακολουθώντας όλες τις οδηγίες από το Υπουργείο, καθώς και από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών. Έχει πάει πάρα πολύ καλά μέχρι σήμερα. Ο κόσμος το έχει αγκαλιάσει, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Θεωρώ ότι είναι ένα μέτρο που έπρεπε να έχει προσαρμοστεί. Πέρα από την ψηφιοποίηση του ωραρίου που έπρεπε να γίνει, είναι και ένα σκαλί παραπάνω για να καταπολεμηθεί η “μαύρη” εργασία, κάτι που είναι νομίζω και ο απώτερος στόχος του εγχειρήματος αυτού. Πιστεύω ότι θα πάνε όλα καλά και από την πλευρά των διοικήσεων των εταιρειών και του ανθρώπινου δυναμικού και θεωρώ ότι είναι καιρός να πάει και σε άλλους κλάδους, ώστε να ακολουθήσουν κι εκείνοι τον ίδιο δρόμο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr