H General Motors… αντεπιτίθεται!

Η General Motors αντιμετωπίζει ένα μεγάλο πρόβλημα, που όμοιό του ουδέποτε χρειάστηκε να επιλύσει τα τόσες δεκάδες χρόνια λειτουργίας της: εκατοντάδες αυτοκίνητα «στοκαρισμένα» στις αποθήκες των εργοστασίων της και στις προθήκες των αντιπροσώπων της σε όλη την επικράτεια. Ο κολοσσός της αυτοκίνησης, η εταιρεία που ξεπουλούσε τα μοντέλα της προτού καν αυτά φτάσουν στις εκθέσεις των κατά τόπους εμπόρων, τους τελευταίους μήνες βιώνει κι αυτή το σκληρό πρόσωπο της κρίσης, με τα στοιχεία των πωλήσ

Η General Motors αντιμετωπίζει ένα μεγάλο πρόβλημα, που όμοιό του ουδέποτε χρειάστηκε να επιλύσει τα τόσες δεκάδες χρόνια λειτουργίας της: εκατοντάδες αυτοκίνητα «στοκαρισμένα» στις αποθήκες των εργοστασίων της και στις προθήκες των αντιπροσώπων της σε όλη την επικράτεια. Ο κολοσσός της αυτοκίνησης, η εταιρεία που ξεπουλούσε τα μοντέλα της προτού καν αυτά φτάσουν στις εκθέσεις των κατά τόπους εμπόρων, τους τελευταίους μήνες βιώνει κι αυτή το σκληρό πρόσωπο της κρίσης, με τα στοιχεία των πωλήσεών της να καταγράφουν τεράστια πτώση, τις νέες παραγγελίες ουσιαστικά ανύπαρκτες και, το κυριότερο, τους τοπικούς εμπόρους να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, εκτιμώντας ότι η μέχρι πριν από λίγους μήνες μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη δεν μπορεί πια να υπερασπιστεί τον… τίτλο της.

Η αντίδραση της διοίκησης του ομίλου της G.M. υπήρξε ακαριαία: αρχικά ανακοίνωσε δραστικές περικοπές στο πρόγραμμα παραγωγής αρκετών ενεργοβόρων μοντέλων της, κατόπιν εκπόνησε ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης των μελλοντικών της σχεδίων αλλά και των κατά τόπους ανεξάρτητων συνεργατών - προμηθευτών της. Στόχος η εξασφάλιση των κατά το δυνατόν οικονομικότερων συνεργασιών, και η δραστική περικοπή του κόστους παραγωγής των όποιων νέων μοντέλων της θα φτάσουν τελικά μέχρι την παραγωγή.

Κι αυτά τα μέτρα όμως αποδείχθηκαν «λίγα» στην προσπάθεια ανάκαμψης του ομίλου. Χρειαζόταν η λήψη ακόμα πιο ριζικών μέτρων και τέτοια ήταν τελικά αυτά που ανακοινώθηκαν σήμερα διά στόματος του εκπροσώπου Τύπου της εταιρείας, του κ. John McDonald, ο οποίος ανακοίνωσε πως εφεξής τα αυτοκίνητα της G.M. θα πωλούνται σε κάθε γωνιά των ΗΠΑ, και για κάθε ιδιώτη πελάτη στις ειδικές τιμές που μέχρι σήμερα πωλούνταν στους εργαζομένους και στα στελέχη του ομίλου!

Με δυο λόγια, από σήμερα η G.M., στην προσπάθειά της να ανακάμψει και να επιστρέψει στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς (θέση που προσώρας καταλαμβάνει η ιαπωνική Τοyota), θα πουλάει ΟΛΑ τα αμάξια της με έκπτωση 10% επί της ονομαστικής τους τιμής ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ τρόπου πληρωμής. Μια έκπτωση που ίσχυε ΜΟΝΟ για τους εργαζομένους της. Επειδή το προφανές ερώτημα είναι πώς θα αντιδράσουν οι κατά τόπους έμποροι - συνεργάτες του ομίλου, η απάντηση είναι πως το κόστος -τη διαφορά αυτή του 10% επί της τιμής- θα επωμιστεί η ίδια η G.M., η οποία πάντως ΔΕΝ έχει διευκρινίσει εάν αυτή η ειδική προσφορά θα ισχύσει και για τα νέα μοντέλα της (του 2009), όταν βέβαια αυτά θα φτάσουν στις εκθέσεις. Οψόμεθα…

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr