Λιγότερες κατά 2/3 οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων το 2008

Σημαντικά μειωμένες ήταν οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων το α’ εξάμηνο του 2008, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007. Πιο συγκεκριμένα, υπεγράφησαν συμβόλαια για τη ναυπήγηση συνολικά 119 πλοίων χωρητικότητας 1,4 εκατ. τόνων και αξίας 8,2 δισ. δολαρίων. Πέρσι είχαν υπογραφεί συμβόλαια για την κατασκευή 303 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 25,3 εκατ. τόνων και αξίας 16,8 δισ. δολαρίων.

Σύμφωνα με την έκθεση της εταιρείας Moundreas and Company S.A.:

  1. Το α

Σημαντικά μειωμένες ήταν οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων το α’ εξάμηνο του 2008, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007. Πιο συγκεκριμένα, υπεγράφησαν συμβόλαια για τη ναυπήγηση συνολικά 119 πλοίων χωρητικότητας 1,4 εκατ. τόνων και αξίας 8,2 δισ. δολαρίων. Πέρσι είχαν υπογραφεί συμβόλαια για την κατασκευή 303 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 25,3 εκατ. τόνων και αξίας 16,8 δισ. δολαρίων.

Σύμφωνα με την έκθεση της εταιρείας Moundreas and Company S.A.:

  1. Το α’ εξάμηνο του 2008 οι παραγγελίες ήταν το 1/3 σε σύγκριση με εκείνες του 2007. Παρ’ όλα αυτά η χωρητικότητα αλλά και η αξία των πλοίων είναι η μισή. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δόθηκαν φέτος πολλές παραγγελίες για τη ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων VLCCs αλλά και άλλων τύπων μεγάλης χωρητικότητας, ενώ και το κόστος ναυπήγησης ενός πλοίου είναι αυξημένο.
  2. Ενώ το ενδιαφέρον για τα φορτηγά πλοία είναι δεδομένο και ζεστό, υπάρχει στροφή προς τα δεξαμενόπλοια, γεγονός που οφείλεται στην επικείμενη απόσυρση των πλοίων μονού τοιχώματος.

Υπάρχει πλέον διστακτικότητα λόγω της παγκόσμιας τραπεζικής κρίσης, η οποία κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να φανεί και στη συγκεκριμένη αγορά.

Σύγκριση ανά τύπο πλοίου

Οσον αφορά στους τύπους πλοίων, το α’ εξάμηνο του 2008 δόθηκαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση:

  1. 65 φορτηγών, χωρητικότητας 5,1 εκατ. τόνων, αξίας 3,6 δισ. δολαρίων, έναντι 190 πλοίων, χωρητικότητας 21,2 εκατ. τόνων και αξίας 10,6 δισ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα το 2007.
  2. 41 δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 7,3 εκατ. τόνων, αξίας 4,1 δισ. δολ., έναντι 69 δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 4,1 εκατ. τόνων και αξίας 3,3 δισ. δολ. το 2007
  3. 13 LPG’s, χωρητικότητας 102,8 εκατ. κυβικών μέτρων και αξίας 387 εκατ. δολ. έναντι 14 πλοίων, χωρητικότητας 402,6 εκατ. κυβικών μέτρων και αξίας 780 εκατ. δολ. το 2007.

Επίσης, το α’ εξάμηνο του 2008 δεν δόθηκαν παραγγελίες για containerships και για πλοία μεταφοράς οχημάτων.

Οι παραγγελίες

Από τις 119 παραγγελίες, οι 77 δόθηκαν σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας, που έχει τη μερίδα του λέοντος, 33 στην Κίνα, επτά στην Ιαπωνία και δύο στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr