Έτσι θα είναι το νέο «Μινιόν» – Καταστήματα, γραφεία, κατοικίες και εστίαση (πίνακας + pics)
08.04.2023
09:10
Μια πρώτη εικόνα με τις ολοκληρωμένες εξωτερικές όψεις να αποκαλυφθεί πολύ σύντομα, το προσεχές καλοκαίρι, και σε δεύτερη φάση, από το πρώτο ή δεύτερο τρίμηνο του 2024, να ακολουθήσει η σταδιακή του λειτουργία
Ενα κτίριο του χθες που φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως ένας ακόμη μεγάλος καταλύτης για το αύριο στο κέντρο της Αθήνας, γύρω από την Ομόνοια.
Ο λόγος για το νέο «Μινιόν» στην οδό Πατησίων, όπου τις εργασίες έχει αναλάβει η Dimand, με στόχο μια πρώτη εικόνα με τις ολοκληρωμένες εξωτερικές όψεις να αποκαλυφθεί στους Αθηναίους πολύ σύντομα, το προσεχές καλοκαίρι, και σε δεύτερη φάση, από το πρώτο ή δεύτερο τρίμηνο του 2024, να ακολουθήσει η σταδιακή του λειτουργία. Καταστήματα, γραφεία, κατοικίες με 40-42 διαμερίσματα και εστίαση θα αποτελέσουν τις νέες χρήσεις για το έργο, με αξία ανάπτυξης κατά την ολοκλήρωσή του πέριξ των 80 εκατ. ευρώ.
«Το σκεπτικό πίσω από την ιδέα είναι να γίνει το ακίνητο ένας νέος πυρήνας με πολλαπλές χρήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της κατοικίας, ώστε να δημιουργήσει ένα ακόμη νέο σημείο αναφοράς στην περιοχή, αφού το μεγάλο στοίχημα σε συνδυασμό και με τις λοιπές επενδύσεις που έχουν γίνει ή δρομολογούνται στα πέριξ της πλατείας είναι να δοθεί νέα ζωή γύρω από την Ομόνοια», δηλώνει ο αρχιτέκτονας Μίνως Διγενής για το κτίριο που έγινε σήμα κατατεθέν της Αθήνας και αγαπημένος προορισμός των κατοίκων και των επισκεπτών της τον περασμένο αιώνα, παίρνοντας το όνομά του από το πρώτο περίπτερο που ίδρυσε τη δεκαετία του ’30 με έναν συνέταιρό του ο Γιάννης Γεωργακάς.
Όλγα Ιτσιου – Επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Λειτουργικής Δραστηριότητας (Chief Operations Officer)
Από πλευράς της Dimand, σε αυτή τη φάση «προχωρούν η κατασκευή των όψεων και οι μελέτες που ουσιαστικά θα αφορούν τις εσωτερικές διατάξεις και διαμορφώσεις σύμφωνα με τις απαιτήσεις των μισθωτών», όπως επισημαίνει η κυρία Ολγα Ιτσιου, επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Λειτουργικής Δραστηριότητας (Chief Operations Officer) της εταιρείας.
Ο συνδυασμός κατοικιών, εμπορίου, γραφείων και εστίασης θα εκπέμπει ζωή όλο το 24ωρο και θα δημιουργεί κίνηση σε όλη τη γειτονιά
«Είμαστε σε προχωρημένο στάδιο για τις επαγγελματικές μισθώσεις, ενώ εισπράττουμε μεγάλο ενδιαφέρον και για τις κατοικίες και, όπως φαίνεται, υπάρχει μεγάλο κοινό που πράγματι πιστεύει ότι μπορεί να γίνει η επανεκκίνηση της περιοχής ως οικιστικής και ζωντανής όλο το 24ωρο.
Τα διαμερίσματα που ξεκινούν από ένα μέγεθος, στην πλειονότητά τους, 60-65 τ.μ. έως 115 τ.μ. προσελκύουν ένα κοινό ηλικίας 30-55 ετών, προερχόμενο και από το εξωτερικό, Ελληνες του εξωτερικού που έχουν ταξιδέψει πολύ και πιστεύουν στην αναβίωση του κέντρου των πόλεων. Η Dimand πραγματικά πιστεύει στην επιστροφή της κατοικίας στο κέντρο της Αθήνας, και αυτό ακριβώς το κομμάτι θέλουμε να το αναπτύξουμε περαιτέρω και με νέα έργα».
Το στίγμα του νέου «Μινιόν»
Το στίγμα για το νέο «Μινιόν» -πέραν των υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών του έργου με βιοκλιματικά στοιχεία και διεθνείς πιστοποιήσεις- δίνουν η αρχιτεκτονική γραμμή που παραπέμπει σε αθηναϊκό μοντερνισμό, το χρώμα και οι αψίδες, «με στόχο να αποτελέσει ένα κτίριο πλήρως ενταγμένο στον αρχιτεκτονικό ιστό της Αθήνας», σύμφωνα με τον κ. Διγενή, ο οποίος ζει στη Βαρκελώνη, έχει όμως και ο ίδιος παιδικές μνήμες από το κτίριο της οδού Πατησίων. Η ανάθεση για την ανακατασκευή του ακινήτου ήταν αποτέλεσμα διεθνούς διαγωνισμού στον οποίο συμμετείχαν δέκα εταιρείες από τις οποίες επιλέχθηκε τελικά το γραφείο Minos Digenis Arquitectos.
Μίνως Διγενής
Γεννημένος το 1971 στην Αθήνα, ο κ. Διγενής, μετά την αποφοίτησή του από το Πολυτεχνείο του Μιλάνου, το 1996, εγκαταστάθηκε μόνιμα στη Βαρκελώνη. Κατά την τετραετή επαγγελματική του πρακτική στο γραφείο Ramos Bach Asociados, διετέλεσε τοπικός συνεργάτης του Richard Meier & Partners για την ανέγερση του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Βαρκελώνης MACBA. Το 2000 δημιούργησε την ομάδα 160bis Arquitectura Diseno y paisaje και στη συνέχεια, το 2002, τη Minos Digenis Arquitectos με την οποία δραστηριοποιείται μέχρι σήμερα. Η εταιρεία του, στα 21 έτη σταδιοδρομίας, έχει αποπερατώσει πάνω από 120 projects στην Ισπανία, και δη την Καταλονία, αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Το 2018 ξεκίνησε η συνεργασία του με την Dimand, για την ανάπτυξη μιας σειράς νέων projects στην ανάπλαση που πραγματοποιείται στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου στον Πειραιά.
Ο λόγος για το νέο «Μινιόν» στην οδό Πατησίων, όπου τις εργασίες έχει αναλάβει η Dimand, με στόχο μια πρώτη εικόνα με τις ολοκληρωμένες εξωτερικές όψεις να αποκαλυφθεί στους Αθηναίους πολύ σύντομα, το προσεχές καλοκαίρι, και σε δεύτερη φάση, από το πρώτο ή δεύτερο τρίμηνο του 2024, να ακολουθήσει η σταδιακή του λειτουργία. Καταστήματα, γραφεία, κατοικίες με 40-42 διαμερίσματα και εστίαση θα αποτελέσουν τις νέες χρήσεις για το έργο, με αξία ανάπτυξης κατά την ολοκλήρωσή του πέριξ των 80 εκατ. ευρώ.
«Το σκεπτικό πίσω από την ιδέα είναι να γίνει το ακίνητο ένας νέος πυρήνας με πολλαπλές χρήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της κατοικίας, ώστε να δημιουργήσει ένα ακόμη νέο σημείο αναφοράς στην περιοχή, αφού το μεγάλο στοίχημα σε συνδυασμό και με τις λοιπές επενδύσεις που έχουν γίνει ή δρομολογούνται στα πέριξ της πλατείας είναι να δοθεί νέα ζωή γύρω από την Ομόνοια», δηλώνει ο αρχιτέκτονας Μίνως Διγενής για το κτίριο που έγινε σήμα κατατεθέν της Αθήνας και αγαπημένος προορισμός των κατοίκων και των επισκεπτών της τον περασμένο αιώνα, παίρνοντας το όνομά του από το πρώτο περίπτερο που ίδρυσε τη δεκαετία του ’30 με έναν συνέταιρό του ο Γιάννης Γεωργακάς.
Όλγα Ιτσιου – Επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Λειτουργικής Δραστηριότητας (Chief Operations Officer)
Από πλευράς της Dimand, σε αυτή τη φάση «προχωρούν η κατασκευή των όψεων και οι μελέτες που ουσιαστικά θα αφορούν τις εσωτερικές διατάξεις και διαμορφώσεις σύμφωνα με τις απαιτήσεις των μισθωτών», όπως επισημαίνει η κυρία Ολγα Ιτσιου, επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Λειτουργικής Δραστηριότητας (Chief Operations Officer) της εταιρείας.
Ο συνδυασμός κατοικιών, εμπορίου, γραφείων και εστίασης θα εκπέμπει ζωή όλο το 24ωρο και θα δημιουργεί κίνηση σε όλη τη γειτονιά
«Είμαστε σε προχωρημένο στάδιο για τις επαγγελματικές μισθώσεις, ενώ εισπράττουμε μεγάλο ενδιαφέρον και για τις κατοικίες και, όπως φαίνεται, υπάρχει μεγάλο κοινό που πράγματι πιστεύει ότι μπορεί να γίνει η επανεκκίνηση της περιοχής ως οικιστικής και ζωντανής όλο το 24ωρο.
Τα διαμερίσματα που ξεκινούν από ένα μέγεθος, στην πλειονότητά τους, 60-65 τ.μ. έως 115 τ.μ. προσελκύουν ένα κοινό ηλικίας 30-55 ετών, προερχόμενο και από το εξωτερικό, Ελληνες του εξωτερικού που έχουν ταξιδέψει πολύ και πιστεύουν στην αναβίωση του κέντρου των πόλεων. Η Dimand πραγματικά πιστεύει στην επιστροφή της κατοικίας στο κέντρο της Αθήνας, και αυτό ακριβώς το κομμάτι θέλουμε να το αναπτύξουμε περαιτέρω και με νέα έργα».
Το στίγμα του νέου «Μινιόν»
Το στίγμα για το νέο «Μινιόν» -πέραν των υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών του έργου με βιοκλιματικά στοιχεία και διεθνείς πιστοποιήσεις- δίνουν η αρχιτεκτονική γραμμή που παραπέμπει σε αθηναϊκό μοντερνισμό, το χρώμα και οι αψίδες, «με στόχο να αποτελέσει ένα κτίριο πλήρως ενταγμένο στον αρχιτεκτονικό ιστό της Αθήνας», σύμφωνα με τον κ. Διγενή, ο οποίος ζει στη Βαρκελώνη, έχει όμως και ο ίδιος παιδικές μνήμες από το κτίριο της οδού Πατησίων. Η ανάθεση για την ανακατασκευή του ακινήτου ήταν αποτέλεσμα διεθνούς διαγωνισμού στον οποίο συμμετείχαν δέκα εταιρείες από τις οποίες επιλέχθηκε τελικά το γραφείο Minos Digenis Arquitectos.
Μίνως Διγενής
Γεννημένος το 1971 στην Αθήνα, ο κ. Διγενής, μετά την αποφοίτησή του από το Πολυτεχνείο του Μιλάνου, το 1996, εγκαταστάθηκε μόνιμα στη Βαρκελώνη. Κατά την τετραετή επαγγελματική του πρακτική στο γραφείο Ramos Bach Asociados, διετέλεσε τοπικός συνεργάτης του Richard Meier & Partners για την ανέγερση του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Βαρκελώνης MACBA. Το 2000 δημιούργησε την ομάδα 160bis Arquitectura Diseno y paisaje και στη συνέχεια, το 2002, τη Minos Digenis Arquitectos με την οποία δραστηριοποιείται μέχρι σήμερα. Η εταιρεία του, στα 21 έτη σταδιοδρομίας, έχει αποπερατώσει πάνω από 120 projects στην Ισπανία, και δη την Καταλονία, αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Το 2018 ξεκίνησε η συνεργασία του με την Dimand, για την ανάπτυξη μιας σειράς νέων projects στην ανάπλαση που πραγματοποιείται στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου στον Πειραιά.
Η αλλαγή της Ομόνοιας
Οπως αναφέρει ο ίδιος για την περιοχή της Ομόνοιας, «έχει ήδη αρχίσει να μεταλλάσσεται τα τελευταία χρόνια, υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και έχουν γίνει περισσότερες επενδύσεις για ξενοδοχεία. Βλέπουμε μια μεταστροφή της Αθήνας που εξελίσσεται σταδιακά στο πρότυπο άλλων ευρωπαϊκών πόλεων και όσο δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για νέες υποδομές, συμπεριλαμβανομένης και της τελευταίας μελέτης για την επέκταση και αναβάθμιση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου από τα αρχιτεκτονικά γραφεία David Chipperfield Architects του Βερολίνου και Αλέξανδρου Τομπάζη, τόσο θα αλλάζει και η πρωτεύουσα, η οποία θα μπορεί να υποστηρίξει -εκτός από τις χρήσεις γραφείων που είχε ανέκαθεν το κέντρο- και την κατοικία.
Προσωπικά έχω ωριμάσει επαγγελματικά στη Βαρκελώνη που άλλαξε με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1992, κλείνω σχεδόν τρεις δεκαετίες σε μια πόλη που εξελίχθηκε και μεταμορφώθηκε στην πάροδο των ετών και αυτό που γνωρίζω καλά είναι ότι η αρχιτεκτονική είναι κάτι που μένει, άρα υπάρχει και μεγάλη ευθύνη. Οταν λάβαμε την πρόταση για να συμμετάσχουμε στην ανάπλαση του “Μινιόν” σκεφτόμασταν ακριβώς αυτό, να προτείνουμε κάτι που πράγματι να είναι καταλύτης για να αλλάξει η περιοχή. Επομένως, σε αυτή την εποχή ο σχεδιασμός δεν θα μπορούσε απλά και μόνο να στηριχθεί στη χρήση ενός πολυκαταστήματος. Το γεγονός ότι έχω μεγαλώσει στην Αθήνα επίσης λειτούργησε καταλυτικά, δεδομένου ότι είχα τις εικόνες και τις αναμνήσεις από την παιδική ηλικία όταν ο πατέρας μου μού πήρε το πρώτο ποδήλατο από το “Μινιόν”, ένα πράσινο Mercier».
Η νέα εικόνα του «Μινιόν»
Το συγκρότημα του «Μινιόν» αποτελείται από πέντε κτίρια και έχουν περάσει πάνω από 30 χρόνια από τότε που παραμένει εγκαταλελειμμένο, έχοντας αφήσει στο μακρινό παρελθόν την παλιά του αίγλη. Είναι χαρακτηριστικό ότι τη δεκαετία του ’70 το πολυκατάστημα, που ήταν μάλιστα το πρώτο που χρησιμοποίησε εσωτερικές κυλιόμενες σκάλες, έφτασε να είναι το ενδέκατο μεγαλύτερο στο είδος του στην Ευρώπη, με ετήσιο τζίρο 1 δισ. δραχμές, νούμερο αστρονομικό για την εποχή. Η τεράστια καταστροφή με την πυρκαγιά του 1980 ήταν ένα μεγάλο ορόσημο που σηματοδότησε την αρχή του τέλους για το δημιούργημα του Γιάννη Γεωργακά. Εκτοτε, έστω κι αν το «Μινιόν» αναγεννήθηκε, ουδέποτε κατάφερε να ανακτήσει την παλιά του λάμψη, χάνοντας το τρένο των εξελίξεων στο εγχώριο λιανεμπόριο, αντιμετωπίζοντας ουκ ολίγα προβλήματα ρευστότητας και έχοντας τελικά τον χαρακτηρισμό της «προβληματικής επιχείρησης». Το οριστικό λουκέτο μπήκε το 1998, με την τελευταία ιδιοκτήτρια, τη Folli Follie, να έχει επεξεργαστεί διάφορα σενάρια αξιοποίησης την περίοδο των παχιών αγελάδων για την ίδια, ενώ το 2021, στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης της εταιρείας, το ακίνητο άλλαξε χέρια περνώντας στην Dimand.
Τα διαμερίσματα, στην πλειονότητά τους, είναι 60-65 τ.μ. έως 115 τ.μ. και προσελκύουν ένα κοινό ηλικίας 30-55 ετών, προερχόμενο και από το εξωτερικό, Ελληνες του εξωτερικού που έχουν ταξιδέψει πολύ και πιστεύουν στην αναβίωση του κέντρου των πόλεων
«Τώρα έχουμε ένα κέλυφος και η ιδέα είναι να το “ανακυκλώσουμε”, να το ανακατασκευάσουμε και να έχουμε μια νέα ιστορία, με τη μνήμη του ιστορικού πολυκαταστήματος. Αναλύοντας το κτίριο, για εμάς ήταν πολύ ιδιαίτερο και δύσκολο γιατί ο πρώτος ιδιοκτήτης, ο Γεωργακάς, προσέθετε στη διάρκεια των ετών σταδιακά και νέες ιδιοκτησίες. Αυτό ήταν για εμάς και το μεγάλο ερέθισμα στην ιδέα της “προσαρμογής”, η οποία μαζί με την “ανακύκλωση” είναι δύο βασικές αρχές για το project. Πήραμε την απόφαση λοιπόν ώστε να μην υπάρχει ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό ύφος, δίνοντας παράλληλα και το νέο στίγμα με τις νέες χρήσεις για κατοικία από την πλευρά του πεζόδρομου. Ετσι υπάρχουν δύο διακριτοί σχεδιασμοί σε σχέση με την κατοικία, που βρίσκεται ξεχωριστά από το υπόλοιπο “Μινιόν”, στη συμβολή των πεζοδρόμων Σατωβριάνδου και Δώρου, και τις επαγγελματικές χρήσεις. Πήραμε τη λογική ενός νεοκλασικού παραθύρου της παλιάς αστικής Αθήνας και τη συνδυάσαμε με αφαιρετικές γραμμές για το τμήμα των κατοικιών, με μια σκεπαστή αγορά στη βάση του.
Επιπλέον, στην αρχιτεκτονική ιδέα εντάξαμε κι έναν σκελετό με αλουμινένιο κάνναβο, με πιο ανάλαφρη αρχιτεκτονική, ενώ υπάρχει ένα τρίτο στοιχείο, η αψίδα στη βάση του κτιρίου, δίνοντας ένα διαφορετικό ύφος και έναν πιο αστικό χαρακτήρα που ταιριάζει στον δρόμο της Πατησίων. Το υπόλοιπο κτίριο είναι πολύ γραμμικό, οπότε η αψίδα δίνει ένα στοιχείο πιο ήπιο και έστω κι αν δεν είναι πολύ διαδεδομένη στην Αθήνα -αν και η Βαρβάκειος έχει αψίδες- δίνει μια άλλη στάθμη και παραπέμπει σε μια πιο ευρωπαϊκή αναφορά. Ο στόχος είναι το νέο “Μινιόν”, αρχιτεκτονικά, να αποτελέσει ένα κτίριο πολύ ενταγμένο στον αρχιτεκτονικό ιστό της Αθήνας, διατηρώντας τη μοντερνιστική γραμμή της Πατησίων και δίνοντας παράλληλα και χρώμα. Σε σχέση με τις χρήσεις, ο συνδυασμός κατοικιών, εμπορίου, γραφείων και εστίασης εξυπηρετεί γιατί θέλουμε το κτίριο να είναι ζωντανό, κάτι που θα εκπέμπει ζωή όλο το 24ωρο και θα δημιουργεί κίνηση σε όλη τη γειτονιά. Αυτό ήταν που λειτούργησε και στη Βαρκελώνη και αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα για τη συγκεκριμένη περιοχή της Αθήνας».
Κεντρική φωτό κειμένου: Το στίγμα για το νέο «Μινιόν» δίνουν η αρχιτεκτονική γραμμή που παραπέμπει σε αθηναϊκό μοντερνισμό, το χρώμα και οι αψίδες
Οπως αναφέρει ο ίδιος για την περιοχή της Ομόνοιας, «έχει ήδη αρχίσει να μεταλλάσσεται τα τελευταία χρόνια, υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και έχουν γίνει περισσότερες επενδύσεις για ξενοδοχεία. Βλέπουμε μια μεταστροφή της Αθήνας που εξελίσσεται σταδιακά στο πρότυπο άλλων ευρωπαϊκών πόλεων και όσο δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για νέες υποδομές, συμπεριλαμβανομένης και της τελευταίας μελέτης για την επέκταση και αναβάθμιση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου από τα αρχιτεκτονικά γραφεία David Chipperfield Architects του Βερολίνου και Αλέξανδρου Τομπάζη, τόσο θα αλλάζει και η πρωτεύουσα, η οποία θα μπορεί να υποστηρίξει -εκτός από τις χρήσεις γραφείων που είχε ανέκαθεν το κέντρο- και την κατοικία.
Προσωπικά έχω ωριμάσει επαγγελματικά στη Βαρκελώνη που άλλαξε με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1992, κλείνω σχεδόν τρεις δεκαετίες σε μια πόλη που εξελίχθηκε και μεταμορφώθηκε στην πάροδο των ετών και αυτό που γνωρίζω καλά είναι ότι η αρχιτεκτονική είναι κάτι που μένει, άρα υπάρχει και μεγάλη ευθύνη. Οταν λάβαμε την πρόταση για να συμμετάσχουμε στην ανάπλαση του “Μινιόν” σκεφτόμασταν ακριβώς αυτό, να προτείνουμε κάτι που πράγματι να είναι καταλύτης για να αλλάξει η περιοχή. Επομένως, σε αυτή την εποχή ο σχεδιασμός δεν θα μπορούσε απλά και μόνο να στηριχθεί στη χρήση ενός πολυκαταστήματος. Το γεγονός ότι έχω μεγαλώσει στην Αθήνα επίσης λειτούργησε καταλυτικά, δεδομένου ότι είχα τις εικόνες και τις αναμνήσεις από την παιδική ηλικία όταν ο πατέρας μου μού πήρε το πρώτο ποδήλατο από το “Μινιόν”, ένα πράσινο Mercier».
Η νέα εικόνα του «Μινιόν»
Το συγκρότημα του «Μινιόν» αποτελείται από πέντε κτίρια και έχουν περάσει πάνω από 30 χρόνια από τότε που παραμένει εγκαταλελειμμένο, έχοντας αφήσει στο μακρινό παρελθόν την παλιά του αίγλη. Είναι χαρακτηριστικό ότι τη δεκαετία του ’70 το πολυκατάστημα, που ήταν μάλιστα το πρώτο που χρησιμοποίησε εσωτερικές κυλιόμενες σκάλες, έφτασε να είναι το ενδέκατο μεγαλύτερο στο είδος του στην Ευρώπη, με ετήσιο τζίρο 1 δισ. δραχμές, νούμερο αστρονομικό για την εποχή. Η τεράστια καταστροφή με την πυρκαγιά του 1980 ήταν ένα μεγάλο ορόσημο που σηματοδότησε την αρχή του τέλους για το δημιούργημα του Γιάννη Γεωργακά. Εκτοτε, έστω κι αν το «Μινιόν» αναγεννήθηκε, ουδέποτε κατάφερε να ανακτήσει την παλιά του λάμψη, χάνοντας το τρένο των εξελίξεων στο εγχώριο λιανεμπόριο, αντιμετωπίζοντας ουκ ολίγα προβλήματα ρευστότητας και έχοντας τελικά τον χαρακτηρισμό της «προβληματικής επιχείρησης». Το οριστικό λουκέτο μπήκε το 1998, με την τελευταία ιδιοκτήτρια, τη Folli Follie, να έχει επεξεργαστεί διάφορα σενάρια αξιοποίησης την περίοδο των παχιών αγελάδων για την ίδια, ενώ το 2021, στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης της εταιρείας, το ακίνητο άλλαξε χέρια περνώντας στην Dimand.
Τα διαμερίσματα, στην πλειονότητά τους, είναι 60-65 τ.μ. έως 115 τ.μ. και προσελκύουν ένα κοινό ηλικίας 30-55 ετών, προερχόμενο και από το εξωτερικό, Ελληνες του εξωτερικού που έχουν ταξιδέψει πολύ και πιστεύουν στην αναβίωση του κέντρου των πόλεων
«Τώρα έχουμε ένα κέλυφος και η ιδέα είναι να το “ανακυκλώσουμε”, να το ανακατασκευάσουμε και να έχουμε μια νέα ιστορία, με τη μνήμη του ιστορικού πολυκαταστήματος. Αναλύοντας το κτίριο, για εμάς ήταν πολύ ιδιαίτερο και δύσκολο γιατί ο πρώτος ιδιοκτήτης, ο Γεωργακάς, προσέθετε στη διάρκεια των ετών σταδιακά και νέες ιδιοκτησίες. Αυτό ήταν για εμάς και το μεγάλο ερέθισμα στην ιδέα της “προσαρμογής”, η οποία μαζί με την “ανακύκλωση” είναι δύο βασικές αρχές για το project. Πήραμε την απόφαση λοιπόν ώστε να μην υπάρχει ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό ύφος, δίνοντας παράλληλα και το νέο στίγμα με τις νέες χρήσεις για κατοικία από την πλευρά του πεζόδρομου. Ετσι υπάρχουν δύο διακριτοί σχεδιασμοί σε σχέση με την κατοικία, που βρίσκεται ξεχωριστά από το υπόλοιπο “Μινιόν”, στη συμβολή των πεζοδρόμων Σατωβριάνδου και Δώρου, και τις επαγγελματικές χρήσεις. Πήραμε τη λογική ενός νεοκλασικού παραθύρου της παλιάς αστικής Αθήνας και τη συνδυάσαμε με αφαιρετικές γραμμές για το τμήμα των κατοικιών, με μια σκεπαστή αγορά στη βάση του.
Επιπλέον, στην αρχιτεκτονική ιδέα εντάξαμε κι έναν σκελετό με αλουμινένιο κάνναβο, με πιο ανάλαφρη αρχιτεκτονική, ενώ υπάρχει ένα τρίτο στοιχείο, η αψίδα στη βάση του κτιρίου, δίνοντας ένα διαφορετικό ύφος και έναν πιο αστικό χαρακτήρα που ταιριάζει στον δρόμο της Πατησίων. Το υπόλοιπο κτίριο είναι πολύ γραμμικό, οπότε η αψίδα δίνει ένα στοιχείο πιο ήπιο και έστω κι αν δεν είναι πολύ διαδεδομένη στην Αθήνα -αν και η Βαρβάκειος έχει αψίδες- δίνει μια άλλη στάθμη και παραπέμπει σε μια πιο ευρωπαϊκή αναφορά. Ο στόχος είναι το νέο “Μινιόν”, αρχιτεκτονικά, να αποτελέσει ένα κτίριο πολύ ενταγμένο στον αρχιτεκτονικό ιστό της Αθήνας, διατηρώντας τη μοντερνιστική γραμμή της Πατησίων και δίνοντας παράλληλα και χρώμα. Σε σχέση με τις χρήσεις, ο συνδυασμός κατοικιών, εμπορίου, γραφείων και εστίασης εξυπηρετεί γιατί θέλουμε το κτίριο να είναι ζωντανό, κάτι που θα εκπέμπει ζωή όλο το 24ωρο και θα δημιουργεί κίνηση σε όλη τη γειτονιά. Αυτό ήταν που λειτούργησε και στη Βαρκελώνη και αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα για τη συγκεκριμένη περιοχή της Αθήνας».
Κεντρική φωτό κειμένου: Το στίγμα για το νέο «Μινιόν» δίνουν η αρχιτεκτονική γραμμή που παραπέμπει σε αθηναϊκό μοντερνισμό, το χρώμα και οι αψίδες
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr