Με μείωση της ταχύτητας των πλοίων απαντά η ναυτιλία στο στόχο μείωσης των εκπομπών
22.04.2023
10:07
Η ναυτιλία προσδοκά μέσω του ταμείου του ΙΜΟ τη χρηματοδότηση της παραγωγής φθηνών εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών που θα καταστήσουν εφικτή την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας
Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας είναι ένα σχέδιο αξίας πολλών δισεκατομμυρίων, με τα συμφέροντα να είναι τεράστια. Νέοι κανονισμοί σε παγκόσμιο και περιφερειακό επίπεδο, στους οποίους πρέπει να προσαρμοστούν σε πρώτη φάση οι εφοπλιστές και κατόπιν οι ναυλωτές, έρευνες για χρήση εναλλακτικών καυσίμων, χιλιάδες εταιρείες που συμμετέχουν στις έρευνες, καθώς και δάνεια βασισμένα σε όρους βιωσιμότητας, αποτελούν το νέο σκηνικό. Η καταιγίδα πληροφοριών προκαλεί τις περισσότερες φορές σύγχυση, ενώ όλοι προσπαθούν να πουλήσουν τα προϊόντα τους σε έναν σκληρό ανταγωνισμό.
Το «business stories» μίλησε με στελέχη της αγοράς σε μια προσπάθεια να αποτυπώσει την κατάσταση. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Η εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα παύει σύντομα να είναι δωρεάν για τα ποντοπόρα και όχι μόνο πλοία που θα προσεγγίζουν ευρωπαϊκά λιμάνια και πιο συγκεκριμένα του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ). Η νέα νομοθετική πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ενωσης καθιστά υποχρεωτική την ένταξη της διεθνούς ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου της Ε.Ε. (ΣΕΔΕ-EU ETS) και αλλάζει δραστικά τους κανόνες του παιχνιδιού στις θαλάσσιες μεταφορές.
Από την 1η Ιανουαρίου του 2024 οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και από 1/1/26 μεθανίου (CH4) και υποξειδίου του αζώτου (N2O) εντός του ΕΟΧ γίνονται οικονομικό αγαθό και η αγορά δικαιωμάτων για τις εκπομπές του από τα πλοία με χωρητικότητα 5.000 gross tonnage και άνω προστίθεται στο μεταφορικό τους κόστος με τρόπο ανάλογο με αυτό που ήδη συμβαίνει στις μεγάλες χερσαίες πηγές εκπομπών, αλλά και στην αεροπλοΐα εντός της Ε.Ε.
Η εξέλιξη αυτή προσθέτει επίσης διοικητικό και χρηματοδοτικό βάρος στη διαχειρίστρια ναυτιλιακή εταιρεία αυξάνοντας περαιτέρω το μεταφορικό κόστος ακόμη και σε περίπτωση χροναύλωσης, όπου ο ναυλωτής του πλοίου καλείται να επωμιστεί και το κόστος δικαιωμάτων εκπομπών του πλοίου κατά την περίοδο χρονοναύλωσής του. Με την ένταξη της διεθνούς ναυτιλίας στο EU ETS που αναμένεται να οριστικοποιηθεί με την υιοθέτηση από την Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου της Αναθεωρημένης Οδηγίας 2003/87/ΕΚ εντός του μήνα, στις 23 Απριλίου, απαιτείται πλέον από το ημερολογιακό έτος 2024 και εφεξής να αγοράζονται δικαιώματα εκπομπών (EU allowances – EUA) των πλοίων που διαχειρίζεται μια ναυτιλιακή εταιρεία όταν αυτά προσεγγίζουν, παραμένουν ή αποπλέουν από λιμάνια του ευρύτερου ευρωπαϊκού χώρου (ΕΟΧ).
Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Μυτιλήνη: «Έπινε και έπαιρνε φάρμακα η γυναίκα που περιέλουσε τον άνδρα της με βενζίνη», λέει ο δικηγόρος της
Μετά από 80 χρόνια εντοπίστηκε ναυάγιο από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο
Καιρός: Βροχές σήμερα στα ηπειρωτικά και την Κρήτη
Το «business stories» μίλησε με στελέχη της αγοράς σε μια προσπάθεια να αποτυπώσει την κατάσταση. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Η εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα παύει σύντομα να είναι δωρεάν για τα ποντοπόρα και όχι μόνο πλοία που θα προσεγγίζουν ευρωπαϊκά λιμάνια και πιο συγκεκριμένα του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ). Η νέα νομοθετική πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ενωσης καθιστά υποχρεωτική την ένταξη της διεθνούς ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου της Ε.Ε. (ΣΕΔΕ-EU ETS) και αλλάζει δραστικά τους κανόνες του παιχνιδιού στις θαλάσσιες μεταφορές.
Από την 1η Ιανουαρίου του 2024 οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και από 1/1/26 μεθανίου (CH4) και υποξειδίου του αζώτου (N2O) εντός του ΕΟΧ γίνονται οικονομικό αγαθό και η αγορά δικαιωμάτων για τις εκπομπές του από τα πλοία με χωρητικότητα 5.000 gross tonnage και άνω προστίθεται στο μεταφορικό τους κόστος με τρόπο ανάλογο με αυτό που ήδη συμβαίνει στις μεγάλες χερσαίες πηγές εκπομπών, αλλά και στην αεροπλοΐα εντός της Ε.Ε.
Η εξέλιξη αυτή προσθέτει επίσης διοικητικό και χρηματοδοτικό βάρος στη διαχειρίστρια ναυτιλιακή εταιρεία αυξάνοντας περαιτέρω το μεταφορικό κόστος ακόμη και σε περίπτωση χροναύλωσης, όπου ο ναυλωτής του πλοίου καλείται να επωμιστεί και το κόστος δικαιωμάτων εκπομπών του πλοίου κατά την περίοδο χρονοναύλωσής του. Με την ένταξη της διεθνούς ναυτιλίας στο EU ETS που αναμένεται να οριστικοποιηθεί με την υιοθέτηση από την Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου της Αναθεωρημένης Οδηγίας 2003/87/ΕΚ εντός του μήνα, στις 23 Απριλίου, απαιτείται πλέον από το ημερολογιακό έτος 2024 και εφεξής να αγοράζονται δικαιώματα εκπομπών (EU allowances – EUA) των πλοίων που διαχειρίζεται μια ναυτιλιακή εταιρεία όταν αυτά προσεγγίζουν, παραμένουν ή αποπλέουν από λιμάνια του ευρύτερου ευρωπαϊκού χώρου (ΕΟΧ).
Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Μυτιλήνη: «Έπινε και έπαιρνε φάρμακα η γυναίκα που περιέλουσε τον άνδρα της με βενζίνη», λέει ο δικηγόρος της
Μετά από 80 χρόνια εντοπίστηκε ναυάγιο από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο
Καιρός: Βροχές σήμερα στα ηπειρωτικά και την Κρήτη
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr