Γόρδιος η προβλήτα ΙΙΙ στις συζητήσεις ΟΛΠ -Cosco

Μία μεγάλη ιδιαιτερότητα- πρόβλημα του διαγωνισμού  για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ ΑΕ στην Cosco  είναι η κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ. Η κατασκευή της και η εγκατάσταση του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού, υπολογίζεται από το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ στα 250 με 280 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την μεγαλύτερη επένδυση στο Σ.ΕΜΠΟ αφού οι επενδύσεις στον προβλήτα ΙΙ υπολογίζονται στα 100

Μία μεγάλη ιδιαιτερότητα- πρόβλημα του διαγωνισμού  για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ ΑΕ στην Cosco  είναι η κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ. Η κατασκευή της και η εγκατάσταση του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού, υπολογίζεται από το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ στα 250 με 280 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την μεγαλύτερη επένδυση στο Σ.ΕΜΠΟ αφού οι επενδύσεις στον προβλήτα ΙΙ υπολογίζονται στα 100 εκατ. ευρώ. Παράλληλα όμως πρόκειται και για την πλέον αμφιλεγόμενη αφού ο Δήμος Περάματος έχει δηλώσει ότι δεν επιθυμεί την κατασκευή του και έχει προσφύγει για περιβαλλοντικούς λόγους στο ΣτΕ. «Σε ό,τι έχει σχέση με την 3η προβλήτα, επιτέλους οι κύριοι του ΟΛΠ, ας το καταλάβουν. Δεν πρόκειται να ανεχθεί, η πόλη της ναυτοσύνης, περαιτέρω επεκτάσεις του ΟΛΠ. Δεν πρόκειται να δεχθεί την κατασκευή της 3ης προβλήτας», δήμαρχος Περάματος Γ.Γλύκας.

Για τον λόγο αυτό η  διάρκεια της παραχώρησης που προσδιορίζεται σε 30 συν πέντε έτη (τα πέντε αφού γίνει ο προβλήτας ΙΙΙ) θα είναι το πρώτο θέμα που θα θέσει ο κινέζικος κολοσσός στις διαπραγματεύσεις με την διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ.

Η Cosco βλέπει ότι υπάρχει μία πιθανότητα να μην είναι δυνατή η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ μετά την προσφυγή του Δήμου Περάματος στο ΣτΕ κατά της συγκεκριμένης κατασκευής για περιβαλλοντικούς όρους.

 Η Cosco αναμένεται να ζητήσει από την διοίκηση του ΟΛΠ στην σύμβαση να υπάρχει όρος που να αναφέρει ότι στην περίπτωση που δεν πραγματοποιηθεί το έργο ανέγερσης του τρίτου προβλήτα χωρίς δική της υπαιτιότητα, να μην μειωθεί στα 30 χρόνια η διάρκεια της σύμβασης. Το πρόβλημα είναι μεγάλο γιατί αν σκεφτεί κανείς ότι η  επένδυση στον προβλήτα ΙΙΙ,  έχει χρονοδιάγραμμα μέχρι το 2015, και περιλαμβάνει μεγάλες ρήτρες καθυστέρησης, ενώ και τα ελάχιστα εγγυημένα ενοίκια θα καταβάλλονται κανονικά.

Οι συζητήσεις με την Cosco αρχίσει. Η πρώτη φάση αφορά την περίοδο που θα είναι και οι δύο στην προβλήτα ΙΙ, δηλαδή για 12+6 μήνες, όμως τη διαχείριση θα την έχει ο ΟΛΠ. Η δεύτερη φάση θα είναι για τα έργα που αφορούν την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ και τη σύμβαση με την MSC.

Παράλληλα 7 Νοεμβρίου είναι προγραμματισμένη η συζήτηση στο ΣτΕ της προσφυγής που έχουν καταθέσει  τα μέλη του Προεδρείου της Ομοσπονδίας Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος  Εργαζομένων.

Μάλιστα στα μέσα του περασμένου Ιουλίου, σε έκτακτη ΓΣ της ΟΛΠ ΑΕ, ελήφθη απόφαση με την οποία καλύφθηκε εκ των υστέρων το νομικό κενό  προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων από τους εργαζομένους.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr