Keyvoto: Ποια είναι η ελληνική startup που αλλάζει το retail (pics)

Keyvoto: Ποια είναι η ελληνική startup που αλλάζει το retail (pics)

Η αυτοματοποίηση της διανομής πληροφοριών για χιλιάδες προϊόντα που αυξάνει τις πωλήσεις, οι μεγάλες συνεργασίες, η χρηματοδότηση και τα πλάνα για επέκταση στο εξωτερικό

Keyvoto: Ποια είναι η ελληνική startup που αλλάζει το retail (pics)
Λύσεις που υπόσχονται να αλλάξουν και να βελτιώσουν τη σχέση των προμηθευτών με τους retailers –κατ’ επέκταση και αυτή με τους καταναλωτές- παρέχει η πλατφόρμα της Keyvoto. Πρόκειται για μια ταχέως αναπτυσσόμενη retail tech εταιρεία.

Μια οικογενειακή ελληνική startup με έδρα την Πτολεμαΐδα και συνιδρυτές της τα αδέλφια, τον CEO Γιώργο Παπαδημητρίου και την Άσπα Παπαδημητρίου, διευθύντρια μάρκετινγκ (CMO).

Η δυναμική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου από την περίοδο της πανδημίας και μετά έφερε μεν σημαντικές επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα και υψηλούς τζίρους στο on line κανάλι, από τα σούπερ μάρκετ μέχρι οποιονδήποτε άλλον κλάδο, αλλά «το θέμα είναι ότι δεν υπάρχει σωστή επικοινωνία των προϊόντων στο e commerce», όπως τονίστηκε σε συνέντευξη τύπου.

Με την κάλυψη του κενού αυτού, δημιουργείται η προσδοκία για την περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων από το ψηφιακό ράφι.

«Η πλατφόρμα μας προσφέρει τη δυνατότητα αυτοματοποίησης της διανομής πληροφοριών για τα προϊόντα, δίνοντας τέλος στη χειροκίνητη εισαγωγή και εξαγωγή δεδομένων», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της νεοφυούς εταιρείας Γιώργος Παπαδημητρίου, η οποία φιλοδοξεί να γίνει «πλοηγός στο λιανεμπόριο του μέλλοντος» με την προσθήκη κωδικών στο σύστημά της από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, την τεχνολογία, την ένδυση, τον φαρμακευτικό τομέα κ.ά.

Η Keyvoto εισάγει ουσιαστικά νέα δεδομένα στη διαχείριση των πληροφοριών για τα προϊόντα που είναι διαθέσιμα μέσω των καναλιών λιανικής πώλησης και «πακετάρει» δεδομένα από e-shops και ηλεκτρονικές σελίδες επιχειρήσεων.

Με το καινοτόμο σύστημα της δραστηριοποιείται στον χώρο της διαχείρισης εμπειρίας προϊόντων (product experience management – PXM), προσφέροντας τη δυνατότητα σε προμηθευτές, εταιρείες λιανικής και εξωτερικούς συνεργάτες να ενημερώνουν και να διαχειρίζονται τις πληροφορίες των προϊόντων σε διάφορα κανάλια, μέσω της πλατφόρμας της.

Η Keyvoto συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά για κάθε ένα προϊόν του λιανεμπορίου (συστατικά, περιγραφή προϊόντος, συσκευασίες, προωθητικές ενέργειες, βάρος κ.ά) και για εκατομμύρια κωδικούς, τυποποιεί την πληροφορία και την κάνει διαθέσιμη ενιαία – σε προμηθευτές και λιανοπωλητές, ανεξάρτητα από την πλατφόρμα ή το κανάλι πωλήσεων που θα χρησιμοποιήσουν.

Ως παράδειγμα αναφέρθηκε η μεγάλη διαφορά του Skroutz σε σύγκριση με μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καθώς διαθέτει περισσότερους από 200 content creators οι οποίοι δημιουργούν την ψηφιακή προϊοντική πληροφορία και συνεχίζει να επενδύει σε αυτό το κομμάτι.

Κλείσιμο
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδημητρίου το ελληνικό e-commerce αντιμετωπίζει δυο προβλήματα, την οργάνωσή του σε επίπεδο logistics και στο ότι ο κόσμος δεν αγοράζει όσο θα έπρεπε επειδή δεν του προσφέρεται το απαιτούμενο customer experience και του παρέχεται ελλιπής πληροφόρηση σχετικά με το προϊόν της επιλογής του.

Από την στιγμή δε, που θα κλείσει μια συμφωνία μεταξύ ενός retailer και ενός παραγωγού, πρόσθεσε, για να ανοίξει ο κωδικός και να πουληθεί το προϊόν, η διαδικασία μπορεί να πάρει μέχρι και 6 μήνες και πλέον επιταχύνεται.

ΝΑ Ευρώπη, Σ.Αραβία και VCs

Η ελληνική startup άρχισε να διαθέτει από το 2022 την πλατφόρμα της σε πελάτες στην Έλλάδα. Αν και μετρά μόλις ένα χρόνο ζωής το πελατολόγιο της περιλαμβάνει τουλάχιστον 20 από τους μεγαλύτερους προμηθευτές προϊόντων λιανικής (Procter & Gamble, Nestle, Henkel, Reckitt, AS Company, Barilla κ.ά.), οι οποίοι διαχειρίζονται περισσότερα από 200 brands και συνεργάζεται με μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, την Amazon, το Skroutz κ.ά.

Η μέχρι τώρα επένδυση που έχει κάνει η Keyvoto ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ, με δικά της κεφάλαια, υπάρχει ισόποσο επενδυτικό πλάνο της στον αναπτυξιακό και επιπλέον βρίσκεται σε επαφές με ξένα και εγχώρια VCs για την άντληση χρηματοδότησης Pre Series A εντός των επόμενων 3 ή 4 μηνών, με την προϋπόθεση να συμπεριληφθεί η ομάδα της στην επόμενη μέρα της εταιρείας.

Το πρόβλημα της ελλιπούς προϊοντικής πληροφορίας διαπιστώθηκε από την ομάδα της Keyvoto (η οποία αποτελεί spinoff της Deva, με 15ετή εμπειρία και full service στο digital transformation του Retail και τα AI Loyalty systems) όταν το 2019 δημιούργησε την κάρτα bonus της αλυσίδας Γαλαξίας.

Η πρώτη startup από τη Δυτική Μακεδονία απασχολεί 30 άτομα και εκτιμάται ότι ο αριθμός των εργαζομένων θα αυξηθεί στους 50 έως το τέλος του 2023. Τα σχέδια της περιλαμβάνουν την άμεση επέκταση στο εξωτερικό, όπου η αγορά του PXM αναπτύσσεται με εξαιρετικά ταχείς ρυθμούς, με στόχο τέλη του 2023 με αρχές του 2024, τη ΝΑ Ευρώπη και την Σαουδική Αραβία.

Υπολογίζεται μάλιστα ότι η αγορά αυτή θα κινηθεί τα επόμενα χρόνια με έναν μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 20%, για να διαμορφωθεί -σε παγκόσμιο επίπεδο- στα 68 δισ. δολάρια μέχρι το 2030. Τα έσοδά της προέρχονται από ετήσιες συνδρομές, το ύψος των οποίων εξαρτάται από το μέγεθος του πελάτη.

«Πολύτιμος συνεργάτης»

Η προηγμένη δομή δεδομένων και το ολοκληρωμένο API της πλατφόρμας της Keyvoto συγκεντρώνουν αυτόματα όλες τις πληροφορίες για τα προϊόντα, καθιστώντας τη σύνδεση μεταξύ προμηθευτών και λιανοπωλητών εξαιρετικά εύκολη και εύχρηστη, σύμφωνα με τα στελέχη της.

«Παρά τη σχετικά σύντομη δραστηριοποίησή μας στην αγορά, έχουμε καταφέρει να αποτελούμε ήδη έναν πολύτιμο συνεργάτη για πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της λιανικής πώλησης», επισήμανε η Άσπα Παπαδημητρίου.

Η πλατφόρμα της Keyvoto απαρτίζεται από μια σειρά από modules, στα οποία περιλαμβάνονται:

- MDM (Master Data Management), για πρόσβαση στα δεδομένα που αφορούν ένα προϊόν.
- DAM (Digital Asset Movement), για τη διαχείριση των δεδομένων σε ένα σημείο.
- PIM (Product Information Management), που προσφέρει πλήρη και σαφή εικόνα των πληροφοριών του προϊόντος για τους πελάτες λιανικής.
- PIDS (Product Information Distribution Services), για τη διασύνδεση των πληροφοριών των προϊόντων σε όλα τα διαφορετικά κανάλια ενδιαφέροντος της επιχείρησης.
- ACI (Automated Commerce Insights), μέσω του οποίου ο χρήστης μπορεί να παρακολουθεί την τιμή, τη διαθεσιμότητα, την τοποθέτηση των προϊόντων στο ψηφιακό ράφι των λιανοπωλητών ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και τη συμμόρφωση του περιεχομένου των merchandisers.

Πηγή: newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης