Η ιστορία του «παλατιού» της Ηρώδου Αττικού: Το ρετιρέ του Φιξ που έχτισε ο Τάκης Ζενέτος
Η ιστορία του «παλατιού» της Ηρώδου Αττικού: Το ρετιρέ του Φιξ που έχτισε ο Τάκης Ζενέτος
Aπό το 1960 που κατασκευάστηκε η επταώροφη πολυκατοικία, δίπλα στο Μαξίμου, αποτέλεσε μέχρι και τον θάνατό του το αγαπημένο σπίτι του Καρόλου Φιξ, του πιο διάσημου απογόνου της οικογένειας που από το 1864 έχει συνδέσει το όνομά της με τη ζυθοποιία στην Ελλάδα
Στα ύψη εκτοξεύτηκαν οι τιμές των ακινήτων στην περιοχή του Προεδρικού Μεγάρου μετά την πώληση στον δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία Τόμας Φλορ, πεθερό του Φίλιππου, γιου του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου, του ρετιρέ επί της οδού Ηρώδου Αττικού 17 έναντι 18 εκατ. ευρώ.
Το «αγαπημένο σπίτι» του «βασιλιά» της ελληνικής ζυθοποιίας εκτίναξε την τιμή του τετραγωνικού μέτρου στην πιο ακριβή περιοχή της Αθήνας από τα 24.000/τ.μ. στα 56.000/τ.μ.
Κανένα άλλο διαμέρισμα της εμβληματικής επταώροφης πολυκατοικίας, που βρίσκεται μια ανάσα από το Μέγαρο Μαξίμου και σχεδίασε ο πρωτοπόρος για την εποχή του '60 αρχιτέκτονας Τάκης Ζενέτος, δεν έχει πουληθεί μέσα στα χρόνια σε τέτοια τιμή, αλλά και δεν απασχόλησε τόσο όσο το ρετιρέ με την πανοραμική θέα από την Ακρόπολη έως τον Λυκαβηττό και τον Σαρωνικό.
Αυτή η θέα σε συνδυασμό με την ιστορία του δρόμου, στον οποίο φιλοξενούνταν τα πρώην βασιλικά ανάκτορα πριν τη μετατροπή τους σε Προεδρικό Μέγαρο, έγιναν η αφορμή ώστε ο Ελβετός ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας εκμίσθωσης ιδιωτικών αεροσκαφών VistaJet, Τόμας Φλορ, πατέρας της Νίνας Φλορ, συζύγου του μικρότερου γιου του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου, Φίλιππου, να δώσει σκληρή μάχη για να το αποκτήσει.
Οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών είχαν ξεκινήσει λίγους μήνες μετά τον γάμο του Φίλιππου με τη Νίνα, τον Οκτώβριο του 2021 στη Μητρόπολη Αθηνών. Το νεαρό ζευγάρι είχε εκφράσει την επιθυμία απόκτησης ενός σπιτιού στην περιοχή, όπου ήδη είχε μετακομίσει από το Πόρτο Χέλι ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος με τη σύζυγό του Αννα-Μαρία.
Από τότε κιόλας ο Τόμας Φλορ είχε μπει στη διαδικασία αναζήτησης κατοικίας, με τους συνεργάτες του να προσπαθούν να βρουν και να προσεγγίσουν ιδιοκτήτες πολυτελών διαμερισμάτων, που ενδιαφέρονταν να πουλήσουν το ακίνητό τους σε πολύ υψηλή τιμή.
Η πρόθεσή του αυτή δεν άργησε μάλιστα να διαρρεύσει λίγο διάστημα μετά τον θάνατο του τέως βασιλιά τον Ιανουάριο και συγκεκριμένα τότε που όλοι πίστευαν πως πίσω από το ενδιαφέρον της αγοράς κατοικίας γύρω από το Προεδρικό Μέγαρο βρισκόταν ο πρωτότοκος γιος της οικογένειας Παύλος, με τη σύζυγό του Μαρί Σαντάλ.
Εκτός όμως από την κόρη του Νίνα και τον σύζυγό της Φίλιππο, λάτρης της Αθήνας και γενικότερα της χώρας μας είναι και ο δισεκατομμυριούχος Ελβετός επιχειρηματίας Τόμας Φλορ, κι αυτό φαίνεται από τις φωτογραφίες που μοιράζεται με τους διαδικτυακούς του φίλους από διάφορα μέρη, είτε με θέα την Ακρόπολη και τη θάλασσα, είτε από τα ελληνικά νησιά.
Ενα ρετιρέ με ιστορία
Το ρετιρέ της Ηρώδου Αττικού, από τότε που κατασκευάστηκε η επταώροφη πολυκατοικία το 1960, αποτέλεσε μέχρι και τον θάνατό του το αγαπημένο σπίτι του Καρόλου Φιξ, του πιο διάσημου απογόνου της οικογένειας που από το 1864 συνέδεσε το όνομά της με τη δημιουργία της ζυθοποιίας στην Ελλάδα.
Δεν είναι τυχαίο που λίγα χρόνια πριν από τον θάνατό του το 2019, σε ηλικία 92 ετών, είχε ζητήσει από την τελευταία του σύζυγο Νινέτα να εγκαταλείψουν το σαλέ τους στο Γκστάαντ της Ελβετίας, όπου ζούσαν από τη δεκαετία του '80, με προορισμό το διαμέρισμα των 320 τ.μ. της Ηρώδου Αττικού 17.
Ολόκληρο το οίκημα, όπως και το οικόπεδο στο οποίο είναι χτισμένο, έχει τη δική του ιστορία, για την οποία είχε μιλήσει μία και μοναδική φορά ο Κάρολος Φιξ το 2013 σε μια ομάδα σπουδαστών που έκαναν την εργασία τους πάνω στο πρωτοποριακό αρχιτεκτονικό έργο του Τάκη Ζενέτου. Για την ολοκλήρωση της μελέτης τους μάλιστα ο Κάρολος Φιξ είχε επιτρέψει στους νεαρούς φοιτητές να φωτογραφίσουν τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά όλους τους χώρους της πολυκατοικίας και του ρετιρέ που του ανήκε. Φωτογραφίες στη μελέτη υπάρχουν και από το διαμέρισμα του τρίτου ορόφου που είχε φτιάξει ο Κάρολος Φιξ για την αδελφή του.
Το Αμαλίειον Ορφανοτροφείο
Στη θέση της πολυκατοικίας και μεταξύ των οδών Στησιχόρου και μέχρι την Ηρώδου Αττικού βρισκόταν το Αμαλίειον, το πρώτο ορφανοτροφείο, το οποίο ιδρύθηκε το 1855 με βασιλικό διάταγμα που υπέγραψαν ο βασιλιάς Οθων και ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος ως αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών. Το ορφανοτροφείο ήταν μια επιθυμία της βασίλισσας Αμαλίας προκειμένου στους χώρους του να φιλοξενούνται παιδιά τα οποία έμεναν ορφανά από τη θανατηφόρο επιδημία της χολέρας που είχε εκδηλωθεί στο στρατόπεδο της γαλλικής στρατιωτικής δύναμης στον Πειραιά από τον Ιούλιο του 1854 και κατά τη διάρκεια του Κριμαϊκού Πολέμου.
Στην πορεία το Αμαλίειον μεταφέρθηκε σε κτίριο της λεωφόρου Κηφισίας, οι πρώτες του εγκαταστάσεις κατεδαφίστηκαν και το οικόπεδο χωρίστηκε τελικά σε μικρότερες ιδιοκτησίες, οι οποίες πουλήθηκαν σε γνωστούς πλούσιους Αθηναίους. Το μοναδικό που σώζεται μέχρι σήμερα από την εποχή εκείνη και το οποίο είχε κτιστεί μαζί με το κεντρικό κτίριο του ορφανοτροφείου είναι ο ιερός ναός, αφιερωμένος στους Ταξιάρχες. Ανάμεσα στους ενδιαφερομένους για την αγορά οικοπέδου ήταν και ο Κάρολος Φιξ, ο οποίος σχεδίαζε να χτίσει εκεί μια πολυκατοικία στην οποία θα έμεναν επίσης η μητέρα του Μαριάνθη και η αδελφή του.
Εκείνος μάλιστα ήταν που το 1956 κάλεσε τον νεαρό τότε αρχιτέκτονα Τάκη Ζενέτο, με τον οποίο θα συνεργάζονταν στην πορεία και για τον σχεδιασμό του εργοστασίου της «Φιξ» στη λεωφόρο Συγγρού, προκειμένου να αναλάβει τη μελέτη για την πολυκατοικία. Οπως έλεγε μάλιστα ο Κάρολος Φιξ, την πρώτη αρχιτεκτονική μελέτη την είχε αναλάβει ο επίσης σπουδαίος αρχιτέκτονας Περικλής Σακελλάριος, που είχε γίνει γνωστός για τις ανακαινίσεις και τις προσθήκες που έγιναν στα βασιλικά ανάκτορα του Τατοΐου, του Ψυχικού και στο Μον Ρεπό της Κέρκυρας μετά από εντολή του βασιλιά Γεωργίου Β’.
Από τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα του ίδιου αρχιτέκτονα είναι και το παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου στο Καβούρι, που χτίστηκε το 1950. Ο Σακελλάριος είχε σχεδιάσει για τον Κάρολο Φιξ μια πολυκατοικία σε μυκονιάτικο στυλ, η οποία δεν άρεσε καθόλου στον ιδιοκτήτη.
«Μεγαλοφυής» δημιουργός
Ετσι κάλεσε τον νεαρό τότε Τάκη Ζενέτο, που μόλις είχε ολοκληρώσει τις σπουδές του στο Παρίσι, να αναλάβει το έργο: «Ηταν μεγαλοφυΐα, αλλά δυστυχώς δεν αναγνώρισε κανείς την ικανότητά του. Εγώ τον αγαπούσα πολύ, τον σεβόμουνα τον Ζενέτο, ήταν πραγματικά αξιόλογος. Κατ’ αρχάς του μιλούσες και σχεδίαζε... προοπτικά» είχε πει ο Κάρολος Φιξ για τον αρχιτέκτονα, το έργο του οποίου αναγνωρίστηκε μετά την αυτοκτονία του το 1977.
Το μοντέρνο για την εποχή του σχέδιο ήταν επηρεασμένο από τις αρχιτεκτονικές αρχές του διεθνούς στυλ που είχε ξεκινήσει να επικρατεί στις μεγάλες πόλεις του εξωτερικού. Αρχικά η επταώροφη πολυκατοικία αποτελούνταν από πέντε οροφοδιαμερίσματα, με δύο επιπλέον εσοχές από πάνω τους που αποτελούσαν μια κατοικία με εσωτερική σκάλα. Αυτή τη μεζονέτα κράτησε για τον εαυτό του ο Κάρολος Φιξ, που μετά από χρόνια διαμορφώθηκε σε δύο ξεχωριστά διαμερίσματα.
Ολα τα διαμερίσματα έχουν ανοιχτές κατόψεις, με ελάχιστα μόνιμα διαχωριστικά στοιχεία (τοίχους) και πολλά κινητά χωρίσματα (από ξύλο) που παρέχουν ευελιξία στη διαμόρφωση του χώρου. H ωραία θέα των διαμερισμάτων των πρώτων ορόφων προς τον Εθνικό Κήπο και την Ακρόπολη και τον Σαρωνικό όσο ανεβαίνει κανείς πιο ψηλά πλαισιώνεται ανάμεσα στις πλάκες των ορόφων, που δημιουργούν την ψευδαίσθηση της συνέχειας εσωτερικού και εξωτερικού χώρου.
Oι αφαιρετικές όψεις διαμορφώθηκαν με ελάχιστα, αλλά πολυτελή υλικά: λευκό μάρμαρο Διονύσου, αλουμίνιο και κρύσταλλο. Μπαίνοντας στα διαμερίσματα συναντά κανείς αρχικά το καθιστικό, το οποίο αποτελεί τον κύριο χώρο φιλοξενίας των επισκεπτών. Αυτό βρίσκεται δίπλα στο γραφείο και την τραπεζαρία, ενώ στην ίδια ανοιχτή ευθεία βρίσκεται και η κουζίνα. Από την άλλη πλευρά του χολ συναντά κανείς τα υπνοδωμάτια, με το καθένα να διαθέτει ξεχωριστό μπάνιο.
Ιδιαίτερη εντύπωση στο κτίριο προκαλεί και η είσοδός του, στην οποία υπάρχει έντονο το υδάτινο στοιχείο, παραπέμποντας σε σχέδια του Βραζιλιάνου αρχιτέκτονα Οσκαρ Νιμάγιερ. Η είσοδος διαμορφώνεται με γυαλί περιμετρικά, ενώ υπάρχουν και θέσεις στάθμευσης για τους ενοίκους.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΕΣ: William Faithful, Studio Panoulis
Το «αγαπημένο σπίτι» του «βασιλιά» της ελληνικής ζυθοποιίας εκτίναξε την τιμή του τετραγωνικού μέτρου στην πιο ακριβή περιοχή της Αθήνας από τα 24.000/τ.μ. στα 56.000/τ.μ.
Κανένα άλλο διαμέρισμα της εμβληματικής επταώροφης πολυκατοικίας, που βρίσκεται μια ανάσα από το Μέγαρο Μαξίμου και σχεδίασε ο πρωτοπόρος για την εποχή του '60 αρχιτέκτονας Τάκης Ζενέτος, δεν έχει πουληθεί μέσα στα χρόνια σε τέτοια τιμή, αλλά και δεν απασχόλησε τόσο όσο το ρετιρέ με την πανοραμική θέα από την Ακρόπολη έως τον Λυκαβηττό και τον Σαρωνικό.
Αυτή η θέα σε συνδυασμό με την ιστορία του δρόμου, στον οποίο φιλοξενούνταν τα πρώην βασιλικά ανάκτορα πριν τη μετατροπή τους σε Προεδρικό Μέγαρο, έγιναν η αφορμή ώστε ο Ελβετός ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας εκμίσθωσης ιδιωτικών αεροσκαφών VistaJet, Τόμας Φλορ, πατέρας της Νίνας Φλορ, συζύγου του μικρότερου γιου του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου, Φίλιππου, να δώσει σκληρή μάχη για να το αποκτήσει.
Οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών είχαν ξεκινήσει λίγους μήνες μετά τον γάμο του Φίλιππου με τη Νίνα, τον Οκτώβριο του 2021 στη Μητρόπολη Αθηνών. Το νεαρό ζευγάρι είχε εκφράσει την επιθυμία απόκτησης ενός σπιτιού στην περιοχή, όπου ήδη είχε μετακομίσει από το Πόρτο Χέλι ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος με τη σύζυγό του Αννα-Μαρία.
Από τότε κιόλας ο Τόμας Φλορ είχε μπει στη διαδικασία αναζήτησης κατοικίας, με τους συνεργάτες του να προσπαθούν να βρουν και να προσεγγίσουν ιδιοκτήτες πολυτελών διαμερισμάτων, που ενδιαφέρονταν να πουλήσουν το ακίνητό τους σε πολύ υψηλή τιμή.
Η πρόθεσή του αυτή δεν άργησε μάλιστα να διαρρεύσει λίγο διάστημα μετά τον θάνατο του τέως βασιλιά τον Ιανουάριο και συγκεκριμένα τότε που όλοι πίστευαν πως πίσω από το ενδιαφέρον της αγοράς κατοικίας γύρω από το Προεδρικό Μέγαρο βρισκόταν ο πρωτότοκος γιος της οικογένειας Παύλος, με τη σύζυγό του Μαρί Σαντάλ.
Εκτός όμως από την κόρη του Νίνα και τον σύζυγό της Φίλιππο, λάτρης της Αθήνας και γενικότερα της χώρας μας είναι και ο δισεκατομμυριούχος Ελβετός επιχειρηματίας Τόμας Φλορ, κι αυτό φαίνεται από τις φωτογραφίες που μοιράζεται με τους διαδικτυακούς του φίλους από διάφορα μέρη, είτε με θέα την Ακρόπολη και τη θάλασσα, είτε από τα ελληνικά νησιά.
Ενα ρετιρέ με ιστορία
Το ρετιρέ της Ηρώδου Αττικού, από τότε που κατασκευάστηκε η επταώροφη πολυκατοικία το 1960, αποτέλεσε μέχρι και τον θάνατό του το αγαπημένο σπίτι του Καρόλου Φιξ, του πιο διάσημου απογόνου της οικογένειας που από το 1864 συνέδεσε το όνομά της με τη δημιουργία της ζυθοποιίας στην Ελλάδα.
Δεν είναι τυχαίο που λίγα χρόνια πριν από τον θάνατό του το 2019, σε ηλικία 92 ετών, είχε ζητήσει από την τελευταία του σύζυγο Νινέτα να εγκαταλείψουν το σαλέ τους στο Γκστάαντ της Ελβετίας, όπου ζούσαν από τη δεκαετία του '80, με προορισμό το διαμέρισμα των 320 τ.μ. της Ηρώδου Αττικού 17.
Ολόκληρο το οίκημα, όπως και το οικόπεδο στο οποίο είναι χτισμένο, έχει τη δική του ιστορία, για την οποία είχε μιλήσει μία και μοναδική φορά ο Κάρολος Φιξ το 2013 σε μια ομάδα σπουδαστών που έκαναν την εργασία τους πάνω στο πρωτοποριακό αρχιτεκτονικό έργο του Τάκη Ζενέτου. Για την ολοκλήρωση της μελέτης τους μάλιστα ο Κάρολος Φιξ είχε επιτρέψει στους νεαρούς φοιτητές να φωτογραφίσουν τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά όλους τους χώρους της πολυκατοικίας και του ρετιρέ που του ανήκε. Φωτογραφίες στη μελέτη υπάρχουν και από το διαμέρισμα του τρίτου ορόφου που είχε φτιάξει ο Κάρολος Φιξ για την αδελφή του.
Το Αμαλίειον Ορφανοτροφείο
Στη θέση της πολυκατοικίας και μεταξύ των οδών Στησιχόρου και μέχρι την Ηρώδου Αττικού βρισκόταν το Αμαλίειον, το πρώτο ορφανοτροφείο, το οποίο ιδρύθηκε το 1855 με βασιλικό διάταγμα που υπέγραψαν ο βασιλιάς Οθων και ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος ως αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών. Το ορφανοτροφείο ήταν μια επιθυμία της βασίλισσας Αμαλίας προκειμένου στους χώρους του να φιλοξενούνται παιδιά τα οποία έμεναν ορφανά από τη θανατηφόρο επιδημία της χολέρας που είχε εκδηλωθεί στο στρατόπεδο της γαλλικής στρατιωτικής δύναμης στον Πειραιά από τον Ιούλιο του 1854 και κατά τη διάρκεια του Κριμαϊκού Πολέμου.
Στην πορεία το Αμαλίειον μεταφέρθηκε σε κτίριο της λεωφόρου Κηφισίας, οι πρώτες του εγκαταστάσεις κατεδαφίστηκαν και το οικόπεδο χωρίστηκε τελικά σε μικρότερες ιδιοκτησίες, οι οποίες πουλήθηκαν σε γνωστούς πλούσιους Αθηναίους. Το μοναδικό που σώζεται μέχρι σήμερα από την εποχή εκείνη και το οποίο είχε κτιστεί μαζί με το κεντρικό κτίριο του ορφανοτροφείου είναι ο ιερός ναός, αφιερωμένος στους Ταξιάρχες. Ανάμεσα στους ενδιαφερομένους για την αγορά οικοπέδου ήταν και ο Κάρολος Φιξ, ο οποίος σχεδίαζε να χτίσει εκεί μια πολυκατοικία στην οποία θα έμεναν επίσης η μητέρα του Μαριάνθη και η αδελφή του.
Εκείνος μάλιστα ήταν που το 1956 κάλεσε τον νεαρό τότε αρχιτέκτονα Τάκη Ζενέτο, με τον οποίο θα συνεργάζονταν στην πορεία και για τον σχεδιασμό του εργοστασίου της «Φιξ» στη λεωφόρο Συγγρού, προκειμένου να αναλάβει τη μελέτη για την πολυκατοικία. Οπως έλεγε μάλιστα ο Κάρολος Φιξ, την πρώτη αρχιτεκτονική μελέτη την είχε αναλάβει ο επίσης σπουδαίος αρχιτέκτονας Περικλής Σακελλάριος, που είχε γίνει γνωστός για τις ανακαινίσεις και τις προσθήκες που έγιναν στα βασιλικά ανάκτορα του Τατοΐου, του Ψυχικού και στο Μον Ρεπό της Κέρκυρας μετά από εντολή του βασιλιά Γεωργίου Β’.
Από τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα του ίδιου αρχιτέκτονα είναι και το παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου στο Καβούρι, που χτίστηκε το 1950. Ο Σακελλάριος είχε σχεδιάσει για τον Κάρολο Φιξ μια πολυκατοικία σε μυκονιάτικο στυλ, η οποία δεν άρεσε καθόλου στον ιδιοκτήτη.
«Μεγαλοφυής» δημιουργός
Ετσι κάλεσε τον νεαρό τότε Τάκη Ζενέτο, που μόλις είχε ολοκληρώσει τις σπουδές του στο Παρίσι, να αναλάβει το έργο: «Ηταν μεγαλοφυΐα, αλλά δυστυχώς δεν αναγνώρισε κανείς την ικανότητά του. Εγώ τον αγαπούσα πολύ, τον σεβόμουνα τον Ζενέτο, ήταν πραγματικά αξιόλογος. Κατ’ αρχάς του μιλούσες και σχεδίαζε... προοπτικά» είχε πει ο Κάρολος Φιξ για τον αρχιτέκτονα, το έργο του οποίου αναγνωρίστηκε μετά την αυτοκτονία του το 1977.
Το μοντέρνο για την εποχή του σχέδιο ήταν επηρεασμένο από τις αρχιτεκτονικές αρχές του διεθνούς στυλ που είχε ξεκινήσει να επικρατεί στις μεγάλες πόλεις του εξωτερικού. Αρχικά η επταώροφη πολυκατοικία αποτελούνταν από πέντε οροφοδιαμερίσματα, με δύο επιπλέον εσοχές από πάνω τους που αποτελούσαν μια κατοικία με εσωτερική σκάλα. Αυτή τη μεζονέτα κράτησε για τον εαυτό του ο Κάρολος Φιξ, που μετά από χρόνια διαμορφώθηκε σε δύο ξεχωριστά διαμερίσματα.
Ολα τα διαμερίσματα έχουν ανοιχτές κατόψεις, με ελάχιστα μόνιμα διαχωριστικά στοιχεία (τοίχους) και πολλά κινητά χωρίσματα (από ξύλο) που παρέχουν ευελιξία στη διαμόρφωση του χώρου. H ωραία θέα των διαμερισμάτων των πρώτων ορόφων προς τον Εθνικό Κήπο και την Ακρόπολη και τον Σαρωνικό όσο ανεβαίνει κανείς πιο ψηλά πλαισιώνεται ανάμεσα στις πλάκες των ορόφων, που δημιουργούν την ψευδαίσθηση της συνέχειας εσωτερικού και εξωτερικού χώρου.
Oι αφαιρετικές όψεις διαμορφώθηκαν με ελάχιστα, αλλά πολυτελή υλικά: λευκό μάρμαρο Διονύσου, αλουμίνιο και κρύσταλλο. Μπαίνοντας στα διαμερίσματα συναντά κανείς αρχικά το καθιστικό, το οποίο αποτελεί τον κύριο χώρο φιλοξενίας των επισκεπτών. Αυτό βρίσκεται δίπλα στο γραφείο και την τραπεζαρία, ενώ στην ίδια ανοιχτή ευθεία βρίσκεται και η κουζίνα. Από την άλλη πλευρά του χολ συναντά κανείς τα υπνοδωμάτια, με το καθένα να διαθέτει ξεχωριστό μπάνιο.
Ιδιαίτερη εντύπωση στο κτίριο προκαλεί και η είσοδός του, στην οποία υπάρχει έντονο το υδάτινο στοιχείο, παραπέμποντας σε σχέδια του Βραζιλιάνου αρχιτέκτονα Οσκαρ Νιμάγιερ. Η είσοδος διαμορφώνεται με γυαλί περιμετρικά, ενώ υπάρχουν και θέσεις στάθμευσης για τους ενοίκους.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΕΣ: William Faithful, Studio Panoulis
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα