Νέα προσπάθεια της κυβέρνησης για είσοδο στο ΧΑ της ποντοπόρου ναυτιλίας
Ύστατη προσπάθεια-αντεπίθεση για να συγκινήσει τους έλληνες εφοπλιστές για να επενδύσουν τα κέρδη τους στην Ελλάδα και να δρομολογήσουν την είσοδό των ναυτιλιακών εταιρειών στο ελληνικό χρηματιστήριο ετοιμάζεται να κάνει η ελληνική κυβέρνηση.
Ήδη ο πρόεδρος του ΧΑ, Σπύρος Καπράλος έχει κάποιους άσους στο συρτάρι του, ενώ βρίσκεται σε συνεχή επαφή με το
Ύστατη προσπάθεια-αντεπίθεση για να συγκινήσει τους έλληνες εφοπλιστές για να επενδύσουν τα κέρδη τους στην Ελλάδα και να δρομολογήσουν την είσοδό των ναυτιλιακών εταιρειών στο ελληνικό χρηματιστήριο ετοιμάζεται να κάνει η ελληνική κυβέρνηση.
Ήδη ο πρόεδρος του ΧΑ, Σπύρος Καπράλος έχει κάποιους άσους στο συρτάρι του, ενώ βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους εφοπλιστές προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή. Μπορεί το κλίμα στο ΧΑ να μην είναι πολύ καλό, όμως ο εφοπλισμός είναι ο μόνος τομέας που έχει ζεστό και πολύ χρήμα ακόμη. Η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Οικονομίας, Γιώργου Αλογοσούφη και ΥΕΝ, Γιώργου Βουλγαράκη, στις αρχές του καλοκαιριού ξεκίνησε μία πρώτη συζήτηση-επαφή με όλους του αρμόδιους φορείς της ναυτιλίας, με τη Μεσογειακή Ναυτιλία να αποτελεί αιχμή του δόρατος προκειμένου να δοκιμαστεί το σύστημα.
Οι προσπάθειες του Σπύρου Καπράλου προς τις ποντοπόρες εταιρείες για να εισέλθουν στο ΧΑ αντιμετωπίστηκαν έως τώρα με διστακτικότητα. Ο λόγος είναι προφανής: «Ήδη αυτές οι εταιρείες λειτουργούν σε χρηματιστήρια του εξωτερικού και κατά τα φαινόμενα η άντληση χρημάτων δεν αποτελεί πρόβλημα για αυτές. Συνεπώς, δεν υπάρχει και λόγος για να δείξουν ιδιαίτερη σπουδή για την είσοδό τους στο ελληνικό χρηματιστήριο, παρά τις σημαντικές απλοποιήσεις που έχει επιφέρει στο πλαίσιο του ΧΑ ο Σπ. Καπράλος» επισημαίνουν εφοπλιστικοί κύκλοι.
Οι έλληνες ενδιαφερόμενοι
Οι έλληνες πλοιοκτήτες έχουν βάλει κάτω από τον μεγεθυντικό τους φακό το ελληνικό χρηματιστήριο, αναλύοντας όλα τα δεδομένα και τις πιθανότητες. Ενδιαφέρον έχουν εκφράσει, εκτός από την οικογένεια Τσάκου, η οικογένεια Φράγκου, η οικογένεια Γουρδομιχάλη, ο Γιώργος Οικονόμου της Dryships, ο Γιάννης Κούστας της Danaos, οι Νίκος και Χάρης Βαφειάς του Ομίλου Stealth, o Πέτρος Παπάς αλλά και ο Ευάγγελος Μαρινάκης της Capital.
Στα θετικά της υπόθεσης είναι ο νέος χρηματιστηριακός κανονισμός που έχει λύσει τα χέρια των εφοπλιστών όσον αφορά την παράλληλα διαπραγμάτευση των ναυτιλιακών εταιρειών που διαπραγματεύονται τις μετοχές τους στα διεθνή χρηματιστήρια. Όμως, από μόνη της, η ελληνική αγορά δεν μπορεί να αντέξει το \βάρος\ της κεφαλαιοποίησης των ναυτιλιακών εταιρειών, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορούν να \αντέξουν\ και οι αμερικάνικες αγορές.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr