Ναυτιλία: Μία ευκαιρία για επενδύσεις και κέρδη

Στα σχέδια των Ελλήνων εφοπλιστών συμμετέχουν και ιδιωτικά funds και δημιουργούν νέα groups αφού εμπιστεύονται το ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο.

Οι Έλληνες διακρίνουν στη ναυτιλία μια ευκαιρία για επενδύσεις και κέρδη χωρίς κρατική παρέμβαση. Δεν είναι τυχαίο ότι γνωστοί επιχειρηματίες που δεν δραστηριοποιούνταν ποτέ στη θάλασσα ασχολήθηκαν τα τελευταία χρόνια
με την ναυτιλία. Καθώς μεγαλώνουν οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακοί όμιλοι εισέρχονται σε αυτούς και καθιερώνονται οι νεότερες γενιές των Ελλήνων εφοπλιστών. Πολλοί από νεότερους βλέπουν υπό άλλο πρίσμα την θαλάσσια επιχειρηματικότητα με αποτέλεσμα να ανεξαρτητοποιούνται, να κάνουν δικές τους εταιρείες και να χαράσσουν τη δικής τους πετυχημένη επιχειρηματική ρότα.

Στα σχέδια των Ελλήνων εφοπλιστών συμμετέχουν και ιδιωτικά funds και δημιουργούν νέα groups αφού εμπιστεύονται το ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο. Εκείνο που υπογραμμίζεται στην έρευνα είναι ότι οι Έλληνες ακόμη και σε πολύ
δύσκολες οικονομικές συγκυρίες το «παλεύουν» και πολλοί από αυτούς δεν επιλέγουν την κοινοπραξία αλλά προσπαθούν από μόνοι τους κάνοντας μείωση λειτουργικού κόστους. Επίσης εκείνοι που διαχειρίζονται μικρούς στόλους με πλοία μεγάλης ηλικίας δεν εγκαταλείπουν τον αγώνα αφού ξέρουν ότι εάν πουλήσουν για παλιοσίδερα τα βαπόρια τους τότε πολύ δύσκολα θα καταφέρουν κάτω από τις υφιστάμενες οικονομικές συγκυρίες αν επιστρέψουν στην αγορά.

Για τον λόγο αυτό, εν μέσω οικονομικής κρίσης που έχει οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις σε λουκέτο και χιλιάδες εργαζόμενους στην ανεργία, ενώ η κατάσταση αναμένεται να χειροτερέψει από το φθινόπωρο, οι ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν έδρα τους την Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 0,5% το 2011 ενώ πέρσι το 2010 είχαν μειωθεί κατά 2%.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα της Petrofin Research και είναι αξιοσημείωτα αφού η πορεία της ναυτιλίας πήγε αντίστροφα από την οικονομική κρίση καταδεικνύοντας ότι ο σημαντικός αυτός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας μπορεί να δώσει λύσεις στην Ελλάδα που .. «ζορίζεται» .

Ειδικότερα, οι ναυτιλιακές εταιρείες έφθασαν τις 762, κατά τέσσερις περισσότερες σε σύγκριση με το 2010. Η μεγάλη πτώση είχε σημειωθεί το 2005 όταν οι εταιρείες είχαν μειωθεί σε 690 για να φθάσουν μέσα έξι χρόνια τις 762.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr