Τι θα συζητηθεί σήμερα στο Μαξίμου για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
11.07.2023
07:49
Προβληματισμός για το πλήγμα που έχει δεχτεί ο νησιωτικός τουρισμός - Η «υπερασπιστική γραμμή» των ακτοπλοϊκών εταιρειών για τα πανάκριβα εισιτήρια -Οι ενισχύσεις που έχουν λάβει εν μέσω πανδημίας και ενεργειακής κρίσης
Τριγμούς στο οικοδόμημα του νησιωτικού τουρισμού αποδεικνύεται ότι προκαλούν οι ακριβές τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας. Το θέμα έχει πολύ μεγαλύτερη διάσταση από ό,τι φαίνεται με μία πρώτη ματιά και για τον λόγο αυτό θα τεθεί επί τάπητος σήμερα στο πρωθυπουργικό γραφείο.
Η ανάδειξη του ζητήματος από το «Πρώτο ΘΕΜΑ» της Κυριακής κινητοποίησε την κυβέρνηση και έχει συγκληθεί για το πρωί ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, ώστε να συζητηθούν οι τρόποι με τους οποίους θα δοθεί λύση στο ζήτημα εν όψει της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου.
Το απόγευμα της Τρίτης, δε θα κληθούν στο Μαξίμου οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων, προκειμένου να εκφράσουν τις απόψεις τους και να αναζητηθούν λύσεις. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες του protothema.gr τις εταιρείες θα εκπροσωπήσει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης.
«Ο πρωθυπουργός θέλει να σχηματίσει συνολική εικόνα της κατάστασης πριν πάνε οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων στο Μαξίμου. Δεν θα είναι ήρεμη η συζήτηση αλλά η κυβέρνηση πρέπει να δείξει και έτσι είναι, ότι η ακτοπλοΐα αποτελεί εθνική συγκοινωνία και ορίζει τα σύνορα της θάλασσας», ανέφεραν στο protothema κυβερνητικοί κύκλοι.
Στο κάδρο μπαίνουν και οι ξενοδόχοι αφού υπάρχουν διαμαρτυρίες ότι λόγω των ακριβών εισιτηρίων έχει μειωθεί η τουριστική κίνηση στα νησιά αυτή την χρονική περίοδο με αποτέλεσμα να υπάρχουν άδειες κλίνες. Με πρόχειρους υπολογισμούς τουριστικοί φορείς κάνουν λόγο για μείωση σε ποσοστό γύρω στο 20%.
Από την άλλη πλευρά, οι ακτοπλόοι σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες θα προσέλθουν για να δικαιολογήσουν την πολιτική της μη μείωσης των ακριβών τιμών των εισιτηρίων. Ήδη έχουν αρχίσει να επικοινωνούν τις θέσεις τους μέσω των ΜΜΕ στη λογική του «ναι μεν αλλά».
Ότι δεν μειώνουν τις τιμές γιατί:
- Το μισθολογικό κόστος είναι αυξημένο κατά 8%,
-Υπάρχει ανατίμηση κατά 18% στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών αλλά και στα και τα αυξημένα ασφάλιστρα κατά 29%
-Άνοδος των επιτοκίων
Επίσης, θα θέσουν στο τραπέζι της συζήτησης το μεγάλο κόστος που πρέπει να επωμιστούν στον δρόμο για την πράσινη μετάβαση και την ανανέωση του γερασμένου ακτοπλοϊκού στόλου.
«Αν η συζήτηση στο Μαξίμου με τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων ανοίξει για όλα τα θέματα του κλάδου τότε… θα χαθεί η μπάλα», υπογράμμισαν κύκλοι της αγοράς.
Σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού αναφέρει το εξής: «Υπενθυμίζουμε ότι μέσα στην υγειονομική κρίση οι ακτοπλόοι εφοπλιστές ενισχύθηκαν γενναιόδωρα από την κυβέρνηση με 75 εκατομμύρια ευρώ και επιπλέον 37 εκατομμύρια δόθηκαν σε όλους εκείνους που τα πλοία τους εκτελούν άγονες γραμμές!
Έτσι η συνολική κρατική δαπάνη για τις άγονες γραμμές έχει εκτοξευτεί ετησίως στα 139 εκατομμύρια ευρώ!!» και προσθέτει:
«Φέτος ενώ οι τιμές των Ναυτιλιακών καυσίμων έχουν μειωθεί πάνω από 35% αλλά οι αντίστοιχες τιμές των εισιτηρίων παραμένουν στα υψηλά περσινά επίπεδα”.
Η ανάδειξη του ζητήματος από το «Πρώτο ΘΕΜΑ» της Κυριακής κινητοποίησε την κυβέρνηση και έχει συγκληθεί για το πρωί ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, ώστε να συζητηθούν οι τρόποι με τους οποίους θα δοθεί λύση στο ζήτημα εν όψει της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου.
Το απόγευμα της Τρίτης, δε θα κληθούν στο Μαξίμου οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων, προκειμένου να εκφράσουν τις απόψεις τους και να αναζητηθούν λύσεις. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες του protothema.gr τις εταιρείες θα εκπροσωπήσει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης.
«Ο πρωθυπουργός θέλει να σχηματίσει συνολική εικόνα της κατάστασης πριν πάνε οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων στο Μαξίμου. Δεν θα είναι ήρεμη η συζήτηση αλλά η κυβέρνηση πρέπει να δείξει και έτσι είναι, ότι η ακτοπλοΐα αποτελεί εθνική συγκοινωνία και ορίζει τα σύνορα της θάλασσας», ανέφεραν στο protothema κυβερνητικοί κύκλοι.
Στο κάδρο μπαίνουν και οι ξενοδόχοι αφού υπάρχουν διαμαρτυρίες ότι λόγω των ακριβών εισιτηρίων έχει μειωθεί η τουριστική κίνηση στα νησιά αυτή την χρονική περίοδο με αποτέλεσμα να υπάρχουν άδειες κλίνες. Με πρόχειρους υπολογισμούς τουριστικοί φορείς κάνουν λόγο για μείωση σε ποσοστό γύρω στο 20%.
Από την άλλη πλευρά, οι ακτοπλόοι σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες θα προσέλθουν για να δικαιολογήσουν την πολιτική της μη μείωσης των ακριβών τιμών των εισιτηρίων. Ήδη έχουν αρχίσει να επικοινωνούν τις θέσεις τους μέσω των ΜΜΕ στη λογική του «ναι μεν αλλά».
Ότι δεν μειώνουν τις τιμές γιατί:
- Το μισθολογικό κόστος είναι αυξημένο κατά 8%,
-Υπάρχει ανατίμηση κατά 18% στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών αλλά και στα και τα αυξημένα ασφάλιστρα κατά 29%
-Άνοδος των επιτοκίων
Επίσης, θα θέσουν στο τραπέζι της συζήτησης το μεγάλο κόστος που πρέπει να επωμιστούν στον δρόμο για την πράσινη μετάβαση και την ανανέωση του γερασμένου ακτοπλοϊκού στόλου.
«Αν η συζήτηση στο Μαξίμου με τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων ανοίξει για όλα τα θέματα του κλάδου τότε… θα χαθεί η μπάλα», υπογράμμισαν κύκλοι της αγοράς.
Σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού αναφέρει το εξής: «Υπενθυμίζουμε ότι μέσα στην υγειονομική κρίση οι ακτοπλόοι εφοπλιστές ενισχύθηκαν γενναιόδωρα από την κυβέρνηση με 75 εκατομμύρια ευρώ και επιπλέον 37 εκατομμύρια δόθηκαν σε όλους εκείνους που τα πλοία τους εκτελούν άγονες γραμμές!
Έτσι η συνολική κρατική δαπάνη για τις άγονες γραμμές έχει εκτοξευτεί ετησίως στα 139 εκατομμύρια ευρώ!!» και προσθέτει:
«Φέτος ενώ οι τιμές των Ναυτιλιακών καυσίμων έχουν μειωθεί πάνω από 35% αλλά οι αντίστοιχες τιμές των εισιτηρίων παραμένουν στα υψηλά περσινά επίπεδα”.
Στη σύσκεψη θα λάβουν μέρος, εκτός από τους τρεις στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού, υπουργούς Επικρατείας Άκη Σκέρτσο, Σταύρο Παπασταύρου και Γιάννη Μπρατάκο, οι καθ' ύλην αρμόδιοι υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, καθώς και υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς που σχετίζονται με το αντικείμενο.
Την ίδια ώρα, ακόμα και στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών επισημαίνουν στο protothema:
«Αντικειμενικά τα εισιτήρια είναι δυσβάσταχτα για το πορτοφόλι του μέσου Έλληνα . Κι αν καταφέρει να τα δώσει δεν θα τα δώσει για ένα τριήμερο θα τα δώσει μονάχα όταν πάει να καθίσει αρκετές ημέρες. Κοινώς τα πέρα-δώθε τα Σαββατοκύριακα και τριημεράκια στα νησιά έχουν κοπεί . Για την Κω την Ρόδο και την Μύκονο “δουλεύει” πολύ το αεροπλάνο. Ακόμη και όσοι έχουν αυτοκίνητο το στέλνουν ασυνόδευτο με το πλοίο και αυτοί πάνε με το αεροπλάνο».
Για το θέμα αυτό οικονομικός αναλυτής, με βαθειά γνώση στα θέματα της ακτοπλοΐας ανέφερε στο protothema.gr: «Αν ήμουν Κυριάκος θα έβαζα να βγάλουν πρόγραμμα με βάση μιλιομετρικές αποστάσεις και θα μείωνα άμεσα όλες τις υπέρ τρίτων κρατήσεις. Και σε όλα τα έκτακτα δρομολόγια θα έλεγα στους ακτοπλόους να κάνουν,μείωση 15% οριζόντια στον ναύλο επιβατών στην οικονομική θέση και 20% στα οχήματα» και προσέθεσε:
«Ελπίζω να μην πάνε σε πολιτική market pass γιατί τότε θα έχουμε πρόβλημα με τους ξένους που θα ξεσηκωθούν και ο αντίκτυπος θα είναι αρνητικός για την χώρα και τον τουρισμό. Θα κάνουν λόγο για πολίτες δύο ταχυτήτων: Αλλοδαποί και ντόπιοι».
Ειδήσεις σήμερα:
ΝΑΤΟ: Η υπαναχώρηση Ερντογάν για τη Σουηδία με το βλέμμα στα F-16 - Γιατί το deal δεν ανησυχεί την Αθήνα
Μυστήριο με το κίνητρο της δολοφονίας της Κουβανής τρανς στον Άγιο Παντελεήμονα - Τη βρήκε η σπιτονοικοκυρά της
Χαμός στο Twitter από την αναβολή της συναυλίας της Άννας Βίσση στη Θεσσαλονίκη - «Ήρθα από το εξωτερικό»
Την ίδια ώρα, ακόμα και στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών επισημαίνουν στο protothema:
«Αντικειμενικά τα εισιτήρια είναι δυσβάσταχτα για το πορτοφόλι του μέσου Έλληνα . Κι αν καταφέρει να τα δώσει δεν θα τα δώσει για ένα τριήμερο θα τα δώσει μονάχα όταν πάει να καθίσει αρκετές ημέρες. Κοινώς τα πέρα-δώθε τα Σαββατοκύριακα και τριημεράκια στα νησιά έχουν κοπεί . Για την Κω την Ρόδο και την Μύκονο “δουλεύει” πολύ το αεροπλάνο. Ακόμη και όσοι έχουν αυτοκίνητο το στέλνουν ασυνόδευτο με το πλοίο και αυτοί πάνε με το αεροπλάνο».
Για το θέμα αυτό οικονομικός αναλυτής, με βαθειά γνώση στα θέματα της ακτοπλοΐας ανέφερε στο protothema.gr: «Αν ήμουν Κυριάκος θα έβαζα να βγάλουν πρόγραμμα με βάση μιλιομετρικές αποστάσεις και θα μείωνα άμεσα όλες τις υπέρ τρίτων κρατήσεις. Και σε όλα τα έκτακτα δρομολόγια θα έλεγα στους ακτοπλόους να κάνουν,μείωση 15% οριζόντια στον ναύλο επιβατών στην οικονομική θέση και 20% στα οχήματα» και προσέθεσε:
«Ελπίζω να μην πάνε σε πολιτική market pass γιατί τότε θα έχουμε πρόβλημα με τους ξένους που θα ξεσηκωθούν και ο αντίκτυπος θα είναι αρνητικός για την χώρα και τον τουρισμό. Θα κάνουν λόγο για πολίτες δύο ταχυτήτων: Αλλοδαποί και ντόπιοι».
Ειδήσεις σήμερα:
ΝΑΤΟ: Η υπαναχώρηση Ερντογάν για τη Σουηδία με το βλέμμα στα F-16 - Γιατί το deal δεν ανησυχεί την Αθήνα
Μυστήριο με το κίνητρο της δολοφονίας της Κουβανής τρανς στον Άγιο Παντελεήμονα - Τη βρήκε η σπιτονοικοκυρά της
Χαμός στο Twitter από την αναβολή της συναυλίας της Άννας Βίσση στη Θεσσαλονίκη - «Ήρθα από το εξωτερικό»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr