Εγνατία Οδός : 650 χιλιόμετρα εντός του έτους

Μέχρι το τέλος του έτους προβλέπεται να έχει παραδοθεί το κεντρικό οδικό δίκτυο της Εγνατίας Οδού από την Ηγουμενίτσα έως και τους Κήπους του Eβρου, δηλαδή, θα τεθούν σε λειτουργία 647 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου.

Oπως ανακοίνωσε κατά την τριήμερη περιοδεία του στη Βόρεια Ελλάδα, που ολοκληρώνεται σήμερα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, απομένουν οι κάθετοι οδικοί άξονες της Εγνατίας, οι οποίοι προβλέπεται

Μέχρι το τέλος του έτους προβλέπεται να έχει παραδοθεί το κεντρικό οδικό δίκτυο της Εγνατίας Οδού από την Ηγουμενίτσα έως και τους Κήπους του Eβρου, δηλαδή, θα τεθούν σε λειτουργία 647 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου.

Oπως ανακοίνωσε κατά την τριήμερη περιοδεία του στη Βόρεια Ελλάδα, που ολοκληρώνεται σήμερα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, απομένουν οι κάθετοι οδικοί άξονες της Εγνατίας, οι οποίοι προβλέπεται να ξεκινήσουν να παραδίδονται σταδιακά από φέτος για να ολοκληρωθoύν έως το τέλος του 2009.

Πρόκειται για τα παράλληλα έργα της Εγνατίας Οδού, στα οποία περιλαμβάνονται οι κάθετοι άξονες Σιάτιστα -Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας και Αρδάνιο -Ορμένιο, έργα τα οποία θα συνδέσουν τη Θεσσαλονίκη με τις πύλες εισόδου της Ελλάδας και τις γειτονικές χώρες.

Χτες, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επισκέφτηκε τον άξονα από Δερβένι έως Προμαχώνα, που είναι ο σημαντικότερος της Εγνατίας Οδού καθώς αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού άξονα 4 που ξεκινά από τη Γερμανία και μέσω Τσεχίας, Ουγγαρίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας καταλήγει στη Θεσσαλονίκη.

Το συνολικό κόστος της Εγνατίας ανέρχεται σε 6,5 δισ. ευρώ από τα οποία τα 2,5 δισ. ευρώ είναι η κοινοτική χρηματοδότηση.

Οπως υπογράμμισε ο κ. Σουφλιάς με την ολοκλήρωση του έργου, η Βόρεια Ελλάδα θα είναι η πρώτη περιοχή της χώρας που θα αποκτήσει ένα υπερσύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμου. Από το Φθινόπωρο αναμένεται να εγκατασταθούν και τα πρώτα διόδια στην περιοχή τα οποία θα ξεκινήσουν να λειτουργούν στη θέση Πολύμηλος Κοζάνης. Συνολικά υπολογίζεται ότι θα τεθούν σε λειτουργία 9 σταθμοί διοδίων, αν και ο σχεδιασμός δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα όπως επίσης και το ύψος των διοδίων.

Κατά την επίσκεψή του στα εργοτάξια της Εγνατίας, ο κ. Σουφλιάς υπεραμύνθηκε του έργου του, ισχυριζόμενος ότι το μεγαλύτερο τμήμα της Εγνατίας κατασκευάστηκε επί θητείας του στο υπουργείο (το 54% του συνόλου του έργου) επικρίνοντας την αντιπολίτευση, που υποστηρίζει ότι τα  έργα της Εγνατίας προγραμματίστηκαν επί ΠΑΣΟΚ.

Μάλιστα ο κ. Σουφλιάς, παρουσία και του πρώην υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Αχιλλέα Καραμανλή, ο οποίος τον υποδέχτηκε στην περιοχή της Καβάλας, επισήμανε ότι οι αρχικές μελέτες του έργου ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του ’60.

Φυσικά, από τότε, κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι, μέχρι να ξεκινήσουν να υλοποιούνται τα πρώτα έργα στην περιοχή του Μετσόβου επί κυβέρνησης Μητσοτάκη. Η εταιρεία Εγνατία Οδός, που εποπτεύει το έργο, φέτος συμπληρώνει 12 χρόνια λειτουργίας.

Ο κ. Σουφλιάς αμέσως μετά την επιθεώρηση των έργων της Εγνατίας, κατευθύνθηκε προς τις Σέρρες, όπου και γευμάτισε στο σπίτι του κ. Αχιλλέα Καραμανλή.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr