Το ένα μετά το άλλο κλείνουν τα καταστήματα στη Ρώμη
18.08.2011
13:04
Σύμφωνα με τις εμπορικές ενώσεις της Ιταλίας, τα μέχρι τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων είναι σαφώς απογοητευτικά....
Σύμφωνα με τις εμπορικές ενώσεις της Ιταλίας, τα μέχρι τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων είναι σαφώς απογοητευτικά.
Τα στοιχεία που δημοσιοποίησαν οι εμπορικές ενώσεις Confesercenti και Confcommercio δείχνουν ότι στην ιταλική πρωτεύουσα οι μέχρι τώρα πωλήσεις της περιόδου των εκπτώσεων σημείωσαν πτώση 20% στις κεντρικές περιοχές της Ρώμης σε σύγκριση με το 2010, και 40% στις περιφερειακές συνοικίες.
Οι αγορές των ρωμαίων, ιδίως σε ότι αφορά τα υποδήματα και τα είδη ρουχισμού, έχουν μειωθεί στα απολύτως αναγκαία και μόνο. Είναι σίγουρα ενδεικτικό ότι από την αρχή του έτους στην Αιώνια Πόλη έκλεισαν χίλια καταστήματα. Ο πρόεδρος της ένωσης Confesercenti, Βάλτερ Τζανμαρία, δήλωσε στον ιταλικό τύπο ότι «η κατάσταση τον Σεπτέμβριο πρόκειται σίγουρα να επιδεινωθεί εξαιτίας και των έκτακτων μέτρων που ενέκρινε η κυβέρνηση και που πρόκειται να μειώσουν τις οικονομικές δυνατότητες των οικογενειών. Πολλά καταστήματα δεν πρόκειται να ξανανοίξουν».
Παρά το ότι οι αφίξεις τουριστών στην Ρώμη συνεχίζουν να σημειώνουν αύξηση, ο τομέας του εμπορίου δεν καταφέρνει να βρει τον δρόμο της ανάκαμψης. Και σε αυτή την περίπτωση, σύμφωνα με τον Τζανμαρία, «η κατάσταση έχει αλλάξει ριζικά, σε σχέση με το παρελθόν: οι τουρίστες, όταν πηγαίνουν να φάνε στο εστιατόριο, πολύ συχνά, πλέον, παραγγέλλουν μια μόνο πίτσα και την μοιράζονται στα δύο».
Τα στοιχεία της ένωσης καταναλωτών Federconsumatori, επιβεβαιώνουν ότι η οικονομία της χώρας και η αγοραστική ισχύς των ιταλών περνά όντως ιδιαίτερα κρίσιμη φάση.
«Επωφελήθηκε των εκπτώσεων μόνον μια στις τρεις οικογένειες, ξοδεύοντας κατά μέσον όρο εκατόν τριάντα τέσσερα ευρώ. Πολύ λιγότερο από τις αρχικές προβλέψεις», τονίζει και η Federconsumatori. Πολλές οικογένειες ακολούθησαν μια άκρως «πρακτική» λογική: αρκετοί γονείς προτίμησαν να αγοράσουν σχολικές τσάντες και κασετίνες της περασμένης χρονιάς με έκπτωση, ήδη από τον Αύγουστο, προκειμένου να καταφέρουν να εξοικονομήσουν χρήματα, ενόψει και των διάφορων περικοπών και αυξήσεων (σε εισιτήρια, σχολικά, δημοτικά λεωφορεία και συνδρομή για το φαγητό των παιδιών και όλες τις άλλες υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης) που πρόκειται να ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο.
Τα στοιχεία που δημοσιοποίησαν οι εμπορικές ενώσεις Confesercenti και Confcommercio δείχνουν ότι στην ιταλική πρωτεύουσα οι μέχρι τώρα πωλήσεις της περιόδου των εκπτώσεων σημείωσαν πτώση 20% στις κεντρικές περιοχές της Ρώμης σε σύγκριση με το 2010, και 40% στις περιφερειακές συνοικίες.
Οι αγορές των ρωμαίων, ιδίως σε ότι αφορά τα υποδήματα και τα είδη ρουχισμού, έχουν μειωθεί στα απολύτως αναγκαία και μόνο. Είναι σίγουρα ενδεικτικό ότι από την αρχή του έτους στην Αιώνια Πόλη έκλεισαν χίλια καταστήματα. Ο πρόεδρος της ένωσης Confesercenti, Βάλτερ Τζανμαρία, δήλωσε στον ιταλικό τύπο ότι «η κατάσταση τον Σεπτέμβριο πρόκειται σίγουρα να επιδεινωθεί εξαιτίας και των έκτακτων μέτρων που ενέκρινε η κυβέρνηση και που πρόκειται να μειώσουν τις οικονομικές δυνατότητες των οικογενειών. Πολλά καταστήματα δεν πρόκειται να ξανανοίξουν».
Παρά το ότι οι αφίξεις τουριστών στην Ρώμη συνεχίζουν να σημειώνουν αύξηση, ο τομέας του εμπορίου δεν καταφέρνει να βρει τον δρόμο της ανάκαμψης. Και σε αυτή την περίπτωση, σύμφωνα με τον Τζανμαρία, «η κατάσταση έχει αλλάξει ριζικά, σε σχέση με το παρελθόν: οι τουρίστες, όταν πηγαίνουν να φάνε στο εστιατόριο, πολύ συχνά, πλέον, παραγγέλλουν μια μόνο πίτσα και την μοιράζονται στα δύο».
Τα στοιχεία της ένωσης καταναλωτών Federconsumatori, επιβεβαιώνουν ότι η οικονομία της χώρας και η αγοραστική ισχύς των ιταλών περνά όντως ιδιαίτερα κρίσιμη φάση.
«Επωφελήθηκε των εκπτώσεων μόνον μια στις τρεις οικογένειες, ξοδεύοντας κατά μέσον όρο εκατόν τριάντα τέσσερα ευρώ. Πολύ λιγότερο από τις αρχικές προβλέψεις», τονίζει και η Federconsumatori. Πολλές οικογένειες ακολούθησαν μια άκρως «πρακτική» λογική: αρκετοί γονείς προτίμησαν να αγοράσουν σχολικές τσάντες και κασετίνες της περασμένης χρονιάς με έκπτωση, ήδη από τον Αύγουστο, προκειμένου να καταφέρουν να εξοικονομήσουν χρήματα, ενόψει και των διάφορων περικοπών και αυξήσεων (σε εισιτήρια, σχολικά, δημοτικά λεωφορεία και συνδρομή για το φαγητό των παιδιών και όλες τις άλλες υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης) που πρόκειται να ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr