Aκτοπλοϊα: Μείωση του μεταφορικού έργου των εταιρειών

H μείωση της κίνησης σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των καυσίμων δημιουργούν μια ιδιαίτερα κρίσιμη κατάσταση...

H μείωση της κίνησης σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των καυσίμων (περίπου 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης) δημιουργούν μια ιδιαίτερα κρίσιμη κατάσταση στον κλάδο της ακτοπλοΐας ο οποίος, σε αρκετές περιπτώσεις, είναι ο μοναδικός συνδετικός κρίκος της
ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα.

Το μεταφορικό έργο των εταιρειών σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου  είναι τα εξής:

ATTICA GROUP

Κατά το α΄ εξάμηνο του 2011 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με πέντε πλοία Superfast και οκτώ πλοία Blue Star (μέχρι την πώληση του Superferry II). Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ελληνικών λιμεναρχείων, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας σημείωσε μείωση 7% σε επιβάτες, αύξηση 1% σε Ι.Χ. οχήματα και μείωση 6% σε φορτηγά οχήματα σε συνολικά 8% λιγότερα δρομολόγια στο αντίστοιχο εξάμηνο του 2010.

Στις γραμμές αυτές, τα πλοία της Attica Group, Superfast VI, Superfast XI, Superfast I και Superfast II, με 4% λιγότερα δρομολόγια από το α΄ εξάμηνο 2010, μετέφεραν 226.019 επιβάτες (μείωση 10,9%), 59.225 φορτηγά οχήματα (μείωση 2,2%) και 48.307 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 11,5%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες και φορτηγά οχήματα με μερίδια αγοράς 32% στους επιβάτες, 32% στα φορτηγά οχήματα και 29% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα στους πρώτους έξι μήνες του 2011. Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών.

Στις γραμμές εσωτερικού ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε στις θαλάσσιες συνδέσεις Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα και Πειραιάς-Ηράκλειο. Εκτελώντας συνολικά 23% λιγότερα δρομολόγια από το α΄ εξάμηνο του 2010, τα πλοία του Ομίλου Attica, Blue Star 1, Blue Star 2, Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Ithaki, Superferry II (μέχρι τέλη Φεβρουαρίου), Blue Horizon (μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου), Διαγόρας και Superfast XII μετέφεραν 1.388.224 επιβάτες, (μείωση 19,3%), 64.112 φορτηγά οχήματα (μείωση 17,8%) και 164.895 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 27,5%).

ΜΙΝΩΙΚΕΣ

Γραμμές Αδριατικής (Βόρεια Ιταλία)

Στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής (Αγκώνα & Βενετία) η Minoan Lines με γνώμονα την όσο το δυνατόν αποδοτικότερη οικονομική εκμετάλλευση των πλοίων του στόλου της, το α’ εξάμηνο του 2011 πέτυχε σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου υψηλότερη κίνηση και μερίδια σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η εταιρεία πραγματοποιώντας το 36,2% των ταξιδιών στην αγορά της Βόρειας Αδριατικής, διακίνησε το 43,1% των επιβατών, το 41,9% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 43,5% των φορτηγών αυτοκινήτων.
Περαιτέρω, η Minoan Lines κατά το α΄ εξάμηνο 2011 συνολικά μετέφερε 213.000 επιβάτες, 50.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 46.000 φορτηγά αυτοκίνητα.

Γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Αγκώνα (Δρομολόγηση Νεότευκτων Πλοίων)

Τον Οκτώβριο του 2009 δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Αγκώνα το πλοίο Cruise Europa, ενώ τον Ιούλιο του 2010 δρομολογήθηκε στην ίδια γραμμή και το αδελφό του πλοίο Cruise Olympia.
Με χωρητικότητα για το κάθε πλοίο 3.000 επιβατών, 3.000 γραμμικών μέτρων φορτίου (180 φορτηγών διεθνών μεταφορών και 250 Ι.Χ. αυτοκινήτων ή εναλλακτικά 1.000 περίπου Ι.Χ. αυτοκινήτων) τα πλοία Cruise Europa και Cruise Olympia σηματοδοτούν μια νέα εποχή στη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας.

Ήδη η κίνηση αυτή θεωρείται έως τώρα επιτυχημένη και έχει ενισχύσει τη θέση της εταιρείας στη συγκεκριμένη γραμμή αφού στο τρέχον έτος όπου δραστηριοποιούνται και τα δύο πλοία για πρώτη χρονιά μαζί, παρουσιάζεται αύξηση των μεριδίων αγοράς σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου.

Συγκεκριμένα, τα μερίδια αγοράς κατά το α’ εξάμηνο του 2011 ανήλθαν για τους επιβάτες σε 40,3% έναντι 32,3% το α’ εξάμηνο του 2010, για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα σε 36,7% έναντι 26,1% το α’ εξάμηνο του 2010 και για τα φορτηγά αυτοκίνητα σε 46,1% έναντι 36,7% το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)

Στη γραμμή «Ηράκλειο – Πειραιάς» η Minoan Lines το α΄ εξάμηνο του 2011 διατήρησε την ισχυρή της θέση στην αγορά, ενώ πέτυχε να αυξήσει περαιτέρω το μεταφορικό της έργο και τα μερίδια αγοράς τόσο στους επιβάτες όσο και στα Ι.Χ. αυτοκίνητα σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2010.
Η εταιρεία το α΄ εξάμηνο του 2011 μετέφερε 377.000 επιβάτες, 44.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 26.000 φορτηγά αυτοκίνητα. Τα μερίδια αγοράς διαμορφώθηκαν σε 59,6% στους επιβάτες, 56,0% στα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 38,7% στα φορτηγά αυτοκίνητα, ενώ τα πλοία της Εταιρείας πραγματοποίησαν το 37,9% των συνολικών ταξιδιών της γραμμής.

ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ SUPERFAST FERRIES ΚΑΙ ΑΝΕΚ ΣΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΠΑΤΡΑΣ-ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ-ΑΝΚΟΝΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΑ-ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Στις 24 Μαΐου 2011, η Attica A.E. Συμμετοχών και η ΑΝΕΚ Α.Ε. ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας για την εκτέλεση συνδυασμένων δρομολογίων από πλοία των δύο εταιριών στη διεθνή γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο.

Με τη νέα συνεργασία η οποία ξεκίνησε στις αρχές Ιουνίου 2011 και είναι τριετούς διάρκειας, επιτυγχάνεται η σημαντική αναβάθμιση της γραμμής Πειραιά–Ηρακλείου μέσω της δρομολόγησης του νεότευκτου και σύγχρονου πλοίου Olympic Champion. Παράλληλα επιτυγχάνεται η αναπροσαρμογή της προσφερόμενης χωρητικότητας στη γραμμή Πάτρας–Ηγουμενίτσας–Ανκόνα ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της γραμμής, με ταυτόχρονη διατήρηση των υψηλών υπηρεσιών που προσφέρονται.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr