Μαύρα μαντάτα για το εμπόριο

Δύσκολες ημέρες περνά η αγορά μετά και την ταφόπλακα που έπεσε στα όνειρα των εμπόρων για καλύτερη πορεία στις θερινές εκπτώσεις

Δύσκολες ημέρες περνά η αγορά μετά και την ταφόπλακα που έπεσε στα όνειρα των εμπόρων για καλύτερη πορεία στις θερινές εκπτώσεις. Έρευνα του ΙΝ.ΕΜ.Υ της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου από 84 Εμπορικούς Συλλόγους, όλης της χώρας, επιβεβαίωσαν  τη δύσκολη κατάσταση της αγοράς.

Οι πωλήσεις των εμπορικών επιχειρήσεων ήταν, κατά γενική ομολογία, μειωμένες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου χρόνου, ενώ όσοι δήλωσαν είτε αύξηση είτε ότι κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα ανήκουν στις νησιωτικές περιοχές και επηρεάζονται άμεσα από την αύξηση της επισκεψιμότητας των αλλοδαπών τουριστών. Επίσης, χαρακτηριστικό είναι ότι στις νησιωτικές και τουριστικές περιοχές ήταν αξιοσημείωτη η έλλειψη των Ελλήνων τουριστών και αντίστοιχα αισθητή η μείωση στα ταμεία των καταστημάτων των θερινών  προορισμών που προτιμούν οι ελληνικές οικογένειες.

Τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα επιβεβαιώνονται και από το Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Λιανεμπόριο για το μήνα Ιούνιο της ΕΛΣΤΑΤ. Η πτώση στο δείκτη για τις κατηγορίες των επιχειρήσεων που πραγματοποιούν εκπτώσεις κυμαίνεται μεταξύ 10% και 15% ακόμα και στην προ των εκπτώσεων περίοδο, κάτι που όχι μόνο δεν φαίνεται να ανατράπηκε από τις εκπτώσεις αλλά μάλλον επιδεινώθηκε.

Σημαντική πτώση του τζίρου κατέγραψαν όλοι οι κλάδοι του εμπορίου φέτος το καλοκαίρι σε σύγκριση με πέρυσι και συγκεκριμένα:
- έπιπλα, οικιακός εξοπλισμός και ηλεκτρικά είδη -14%
- καλλυντικά, φαρμακευτικά -13%
- ένδυση, υπόδηση  -10%
- βιβλία, χαρτικά είδη -10%


Η μείωση του τζίρου στις θερινές εκπτώσεις είναι η μεγαλύτερη της τελευταίας τριετίας, αφού ανέρχεται στο -25%,  σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή μείωση που δεν ξεπέρασε το -15%, ενώ το 2009 ο αντίστοιχος μέσος όρος κατέγραψε  μείωση -20%. Παρ’ όλα αυτά, είναι ενδεικτικό, όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα, ότι ένα μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η πτώση της αγοραστικής δύναμης κυμάνθηκε από - 30% έως - 45%.






Για μία ακόμα φορά επιβεβαιώθηκε η άποψη της δυναμικής έναρξης των εκπτώσεων, αφού σχεδόν το σύνολο των επιχειρήσεων του δείγματος  δήλωσε ότι η καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων είναι ο πρώτος μήνας (15/7 έως 15/8).




Η χρήση των πιστωτικών καρτών τη θερινή περίοδο περιορίστηκε στις περιπτώσεις άτοκων δόσεων ή σε συνδυασμό με μετρητά, ενώ γενικά ήταν και πάλι μειωμένη, γεγονός που συνεχίζει να οφείλεται στην υπερχρέωση των καρτών των καταναλωτών και φυσικά στα υψηλά επιτόκια χρέωσης.






Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr