Πέθανε ο Γιώργος Αλεξανδρίδης, στενός συνεργάτης του Βαρδή Βαρδινογιάννη

Η ανακοίνωση της Motor Oil - Έλαβε ενεργά μέρος ως πρωταγωνιστής σε όλα τα γεγονότα που διαμόρφωσαν την ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ στην πολυετή διαδρομή της - Η γνωριμία του με τον Νίκο Ι. Βαρδινογιάννη και οι αναμνήσεις που ξετυλίγουν το κουβάρι της διαδρομής του - Η κηδεία του θα γίνει στη Σκιάθο που αγαπούσε και ευεργέτησε

Πέθανε χθες Κυριακή σε ηλικία 93 χρονών, ο Γιώργος Αλεξανδρίδης, στέλεχος της Motor Oil και στενός συνεργάτης του Βαρδή Βαρδινογιάννη.

Το ιστορικό στέλεχος της Motor Oil και κοντικό πρόσωπο απόλυτης εμπιστοσύνης του κ. Βαρδή Βαρδινογιάννη, όπως αναφέρει το newmoney.gr άφησε την τελευταία του πνοή στο σπίτι του, στο Παλαιό Φάληρο.

Γεννήθηκε το 1930, στη Σκιάθο. Σπούδασε Οικονομικά στην Ανώτατη Σχολή Οικονομικών & Εμπορικών Επιστημών (Α.Σ.Ο.Ε.Ε.). Υπήρξε μέλος της ανώτατης διοικητικής στελεχιακής ομάδας της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. επί σειρά ετών και ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου από συστάσεως της Εταιρείας. Τα τελευταία χρόνια ήταν μη εκτελεστικό μέλος του Συμβουλίου, ενώ υπήρξε και στέλεχος και της Τράπεζας Πειραιώς.

Μεγάλη ήταν η προσφορά του, στη γενέτειρά του, τη Σκιάθο την οποία αγαπούσε και ευεργέτησε, όπου θα πραγματοποιηθεί και η κηδεία του.

Η ανακοίνωση της Motor Oil

«Με βαθύτατη οδύνη αποχαιρετάμε τον Γιώργο Π. Αλεξανδρίδη, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Motor Oil. Έναν άνθρωπο που υπήρξε πυλώνας δημιουργίας και ανάπτυξης της Motor Oil, πηγή έμπνευσης και συνοδοιπόρος της διαδρομής της Εταιρείας μας από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας της.

Ένα λαμπρό μυαλό, μια πηγαία ψυχή, ένα πνεύμα με μοναδική οξύνοια. Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους οικείους του. Η οικογένεια της Motor Oil, καθεμία και καθένας από εμάς, θα τον θυμόμαστε με απεριόριστο σεβασμό.

Παράκληση της οικογενείας όπως αντί στεφάνων δοθούν δωρεές στο Σύλλογο Φίλων Παιδιών με
Καρκίνο. Εις μνήμην η Motor Oil πραγματοποιεί δωρεά 100.000 στον Σύλλογο Φίλων Παιδιών με Καρκίνο, «Ελπίδα».

Ο Γιώργος Π. Αλεξανδρίδης γεννήθηκε το 1930. Σπούδασε Οικονομικά στην Ανώτατη Σχολή Οικονομικών & Εμπορικών Επιστημών (Α.Σ.Ο.Ε.Ε.). Υπήρξε μέλος της ανώτατης διοικητικής στελεχιακής ομάδας της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. επί σειρά ετών και ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου από συστάσεως της Εταιρείας».

Γεώργιος Π. Αλεξανδρίδης: Τα δικά μου 50 χρόνια της Motor Oil

Ο Γ.Π. Αλεξανδρίδης σε παλαιότερες δηλώσεις του είχε καταθέσει την δική του -προσωπική και βιωματική- αναδρομή, μοναδική στα 50 χρόνια της Motor Oil, όπως την έζησε από την πρώτη ημέρα σκέψης και της λειτουργίας της, αλλά ακόμη και πριν από αυτήν. Ήταν παρών και έλαβε ενεργά μέρος ως δρων πρωταγωνιστής σε όλες τις εξελίξεις, σε όλα τα γεγονότα που διαμόρφωσαν την Εταιρεία στην 50χρονη διαδρομή της.

«Η υπερηφάνεια που νιώθω για τη Motor Oil πηγάζει από τη σωστή παρουσία της και προσφορά στην ελληνική κοινωνία και τη συμμετοχή της στο κοινωνικό σύνολο, στην ανάπτυξη της χώρας. Στο εξωτερικό, όλοι την αποκαλούν “η Ελληνική Motor Oil”. Απετέλεσε το θεμέλιο ανάπτυξης πλειάδας επιχειρήσεων και τον σχηματισμό του Ομίλου, με στοιχεία και μέτρα υγιούς ανάπτυξης και έκδηλης αγάπης, για εκείνο που ευρύτερα είναι όφελος της Ελλάδας μας (μεγέθη φόρων, επιβαρύνσεων, παροχών αμέσως/εμμέσως, αυτάρκεια της χώρας σε ενέργεια, και πρώτα απ’ όλα ανθρώπινο δυναμικό, απασχόληση κ.λπ.)», είχε δηλώσει.

Στις αναμνήσεις και τις απόψεις του συμπυκνώνεται, όχι μόνο η ιστορία, αλλά και ο χαρακτήρας της Motor Oil, όλα όσα την καθιστούν μοναδική ως επιχειρηματικό οργανισμό. Γι’ αυτό, άλλωστε, παρουσιάζει μοναδικά εξαιρετικό ενδιαφέρον η αφήγηση του Γεώργιου Π. Αλεξανδρίδη:

«Η φιλία μου με τον Νίκο Ι. Βαρδινογιάννη ξεκίνησε το 1962, όταν υπηρετούσε ως Ανθυποπλοίαρχος στο Πολεμικό Ναυτικό. Από ’κεί και πέρα συνεχίσαμε μαζί από τη λήψη απόφασης με την αποστράτευσή του από το Πολεμικό Ναυτικό, μέχρι την τελευταία στιγμή της ζωής του. Όταν λέω “μαζί”, το εννοώ. Και το εννοούσε κι εκείνος μέχρι το αιφνίδιο από καρδιάς, ακαριαίο ατυχές γεγονός του συγκλονιστικού θανάτου του. Η περαιτέρω συνέχεια τού γίγνεσθαι είναι μετά τού εν συνεχεία φίλου μου Βαρδή.

» Το ξεκίνημα της συνεργασίας μου με τον Νίκο Βαρδινογιάννη έγινε με την απαρχή του επιχειρηματικού γίγνεσθαι στους Καλούς Λιμένες της νότιας Κρήτης, όπου, για την εταιρεία που στήσαμε SEKA A.E. το 1963, αρχίσαμε τη λειτουργία του κατ’ αρχήν πλωτού σταθμού ανεφοδιασμού ποντοπόρων πλοίων – depotships (Δ/Ξ ARISTOFANIS, Δ/Ξ ARISTON), τότε χάρη και σε κάποια θεόσταλτη, και όχι μόνο, συνεργασία με τις επιχειρήσεις του Αριστοτέλη Ωνάση και τη Mobil.

» Η 11η Νοεμβρίου 1972, όταν έγιναν τα εγκαίνια στο Διυλιστήριο, σηματοδότησε την επιτυχή έκβαση ενός μεγάλου αγώνα, όταν και όπου το “θέλω” έγινε “μπορώ”! Πιστεύω πως αυτό είναι χαραγμένο στην προτομή του Νίκου Βαρδινογιάννη, στο προαύλιο του Διυλιστηρίου, μα και στη μνήμη μου, εκεί που αντιστοιχεί.

» Η Motor Oil είναι ξεχωριστή μέσα στον χρόνο, διότι και όταν έπεσε η δρυς, δηλαδή ο Νίκος έφυγε, η Εταιρεία συνέχισε τον δρόμο της επιτυχώς, ως απέδειξε η διαδρομή της στον χρόνο επί πολλά έτη. Διακρίνεται για την εντιμότητα και τον δυναμισμό στις διεθνείς αγορές, την ποιότητα της ψυχής της που είναι το μοναδικό της, επιτρέψτε μου να σημειώσω, ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ, καθώς και την κοινωνική της πλαισίωση.

» Από την περίοδο της δημιουργίας και λειτουργίας της, από την πρώτη στιγμή, η Motor Oil κέρδισε τον σεβασμό διότι χαρακτηρίστηκε για την εντιμότητά της στις συναλλαγές και την κοινωνική της παρουσία.

» Καθοριστικά γεγονότα από την πορεία της Motor Oil είναι η κάθε μέρα προσπάθειας και πάλης. Ξεχωρίζουν, ωστόσο, η συνεργασία με τη Saudi Aramco, η ημέρα τοποθετήσεως της Εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών, όπως και η ημέρα εκείνη που απεδείχθη ότι η Motor Oil επέτυχε, διότι –αυτό το μοναδικό “διότι”– το είχε το δυναμικό του προσωπικού της, που εργαζόταν στην εταιρεία συνειδητά και δυναμικά. Διότι οι άνθρωποί της, όλοι, ήθελαν συνειδητά, όπως αναφέρω και εννοώ, η Motor Oil να πρωτοστατεί.

» H Διοίκηση της Motor Oil έγκαιρα και άμεσα, προβλεπτικά, δημιούργησε τις συνθήκες ανταποκρινόμενη στη νέα τεχνολογία. Γι’ αυτό και πάντα εθεωρείτο, χωρίς υπερβολή, ένα από τα καλύτερα και πλέον σύγχρονα διυλιστηριακά συγκροτήματα στην Ευρώπη. Και έχει “ψυχή”. ΠΡΟΠΑΝΤΩΝ ΑΥΤH!
Πάντοτε στην πορεία αυτών των 50 χρόνων, ανταποκρίνεται στις τελευταίες τεχνικές, όσον αφορά τη διύλιση και τα συν αυτή επιτεύγματα και βεβαίως στον εξοπλισμό της με σύγχρονα μέσα και μονάδες αντιμετώπισης και περιορισμού της ρύπανσης, με σημαία την επιμόρφωση του προσωπικού της, ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ…

» Η πορεία και πλεύση 50 χρόνων της Motor Oil είχε να αντιμετωπίσει σοβαρές δυσκολίες, λόγω των διεθνών συγκυριών στο ευαίσθητο σημείο της ενέργειας, όπου συντελούντο και συντελούνται σοβαρές μεταβολές. Διότι η μη άμεση προσαρμοστικότητα στο παρόν είχε και έχει τις συνέπειές της, οι οποίες εις το διεθνές εμπόριο που συναλλάσσετο και συναλλάσσεται η Motor Oil, θα είχαν, αν δεν ελαμβάνοντο προβλεπτικά τα μέτρα, άμεσες, αρνητικές επιπτώσεις γι’ αυτήν, καθοριστικές.

» Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Motor Oil αναγκάστηκε να ιδρυθεί, λόγω προστατευτισμού της ελληνικής εσωτερικής αγοράς καυσίμων, και ιδρύθηκε ως εξαγωγικό διυλιστήριο καυσίμων, καθότι το δικαίωμα της εσωτερικής αγοράς καυσίμων στην Ελλάδα είχε παραχωρηθεί, λόγω προστατευτισμού, μονοπωλιακά σε επενδυτή (Σ. Νιάρχος) Επομένως, ο στίβος της Motor Oil ήταν και είναι το διεθνές ελεύθερο εμπόριο, εκεί όπου κρίνεται η ικανότητα, χωρίς προστατευτισμό, και επί του συγκεκριμένου που μας αφορούσε, χωρίς κρατική ενίσχυση στον διεθνή στίβο εμπορίου, καθόσον το Ελληνικό Δημόσιο (το κράτος) ήταν και είναι συμμέτοχος και προστάτης στον ανταγωνιστή της “Ελληνικά Πετρέλαια”!

» Ανέφερα ότι η Motor Oil ιδρύθηκε ως εξαγωγικό διυλιστήριο, διότι η τότε κυβέρνηση είχε παραχωρήσει τα εγχώρια δικαιώματα κατανάλωσης (οιονεί premium) και προστατευτισμού εν γένει, κατ' αποκλειστικότητα στο διυλιστήριο άλλου ιδιώτη επιχειρηματία, του Νιάρχου στον Ασπρόπυργο, όπως αναφέρω.

» Ως εκ τούτου, η Motor Oil απαρχής επιζεί κι αναπτύσσεται στο διεθνές εμπόριο της ενέργειας, χωρίς παραχωρήσεις και προνομιακά κυβερνητικά στηρίγματα, είναι διεθνής και μόνο στον ελεύθερο διεθνή ανταγωνισμό, και όσο σε αυτόν συμμετέχει η ελληνική αγορά. Ας μην ξεχνούμε, και το εννοώ ότι ανταγωνιστικά στα Διυλιστήρια Ασπροπύργου μετείχε και μετέχει ως μέτοχος το κράτος, με ό,τι αυτό σημαίνει και συνεπάγεται στον ανταγωνισμό, ενώ στον τομέα υπήρχε τόση επενδυτική πληρότητα-κάλυψη από ιδιωτική πρωτοβουλία! Που αυτό σημαίνει επίσης, ότι όφειλε το κράτος να αποχωρήσει της συμμετοχής του, άλλως … Και όμως, συνέχισε μέχρι σήμερα!

» Θυμούμαι με υπερηφάνεια ότι οι εργαζόμενοι στη Motor Oil είχαν κατορθώσει να παράγουν έργο μοναδικό και διότι όλοι αισθάνοντο τη Motor Oil κομμάτι από το “είναι” τους και την ψυχή τους. Βεβαίως, διότι πάντα υπήρχε κατανόηση και αγάπη μεταξύ Διοίκησης και προσωπικού, διότι εμμέσως και το προσωπικό ήταν Διοίκηση με τις σωστές υποδείξεις του κ.τ.λ.

» Oι θεμελιώδεις αξίες που συνθέτουν το ήθος της Motor Oil, άρχονται από το ήθος και τον χαρακτήρα των ιδρυτών, την κοινωνική θέση αυτών των δημιουργών και τη συμμετοχή τους σε προσφορές για το καλό του συμπολίτη και της ελληνικής κοινωνίας, όπου η αγάπη, ως στοιχείο μέσα στις ενέργειες, εκδηλώνεται δημιουργικά σε κάθε επιμέρους ενέργεια σπάταλα!

» Σημαντική είναι η κοινωνική προσφορά της Motor Oil. Αρκούμαι να αναφέρω την πυραμίδα των προσφορών και σε συνεργασία προσωπικά με την οικογένεια του Βαρδή Ι. Βαρδινογιάννη. Ιδιαίτερα, την αναφέρω ως ναυαρχίδα, το έργο προσωπικά της Μαριάννας Βαρδή Βαρδινογιάννη, το Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων μεταξύ πολλών άλλων σημαντικών πρωτοβουλιών. Η προσφορά στην κάθε ημέρα και στιγμή προς ό,τι ελληνικό –και όχι μόνο– της Μαριάννας Βαρδή Βαρδινογιάννη.

» Για το παρελθόν της Motor Oil, υπήρξε και χαρακτηρίζεται υγιές, όσον αφορά τα λάθη αυτοδιδακτικό, με πλήρεις επισημάνσεις αυτών, προς αποφυγή τους στο μέλλον. Διδάγματα και διατήρηση των θετικών εκτιμήσεων, παθήματα-μαθήματα, κι ανάπτυξη των ευρηματικών πρωτοβουλιών. Επίσης, λελογισμένες πρωτοβουλίες και τόλμη, αφοσιωμένο εργατικό δυναμικό, έτσι ώστε να αποτελέσουν τα κεκτημένα, στέρεα δυναμικά επίπεδα συντελεστών για μελετημένες εξορμήσεις και πλεύση στο αναπτυξιακό μέλλον, όπως αυτός που ξέρει να τιμά το χθες (διδάγματα) και τις υποχρεώσεις του, βρίσκεται εν δυνάμει με συναγωνιστές που διαθέτουν αρχές και ήθος, κερδίζει τη συμπαράσταση όλων για την κατάκτηση τού αύριο. Άρα, μέλλον λαμπρόν!

» Και ο ηγέτης της σήμερα το εγγυάται ήδη και σε ήθος και σε ανάπτυξη!

» Θα ήθελα, στην κατάληξη, να σημειώσω ότι και η Τύχη είχε θετικές συμπτώσεις, ευνοώντας τη μοίρα των τολμηρών κι έντιμων αγωνιστών, στον αγώνα της δημιουργίας μας, όταν κάτι θετικό εχρειάζετο στις συγκυρίες μας».




Ειδήσεις σήμερα:


Άγρια δικαστική διαμάχη με εμφύλιο των αδελφών στα «Μάρμαρα Παυλίδη» για 600 εκατ. ευρώ

«Από ποιο κόμμα είσαι φίλε;»: Δείτε την αμήχανη συνάντηση Κασσελάκη με Snik - Κανείς δεν ήξερε τον άλλο

Πώς ο Ελληνικός Στρατός έφτασε 60 χιλιόμετρα έξω από την Άγκυρα (22 Αυγούστου/ 4 Σεπτεμβρίου 1921)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr