Βουλιάζει στα προβλήματα η ακτοπλοΐα
08.09.2011
08:18
Ζητούνται λύσεις για χρέη και εισφορές
Στα απόνερα της παραίτησης του Χάρη Παμπούκη κλυδωνίζεται η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία στην ευρύτερη μορφή της και παρακολουθεί «παγωμένη» τις πολιτικές εξελίξεις. Δέκα ημέρες μετά ο προβληματισμός είναι μεγάλος, αφού τα θέματα της ναυτιλίας που ζητούν λύσεις είναι πολλά και «καυτά» και απ’ ό,τι φαίνεται θα τραβήξουν σε μάκρος, αφού κανείς δεν ασχολείται με τη μετά Χάρη Παμπούκη εποχή.
Ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας είχε ξεκινήσει να δρομολογεί και να προωθεί ορισμένες λύσεις στα συσσωρευμένα χρονίζοντα προβλήματα όλων των κλάδων της ναυτιλίας από την ποντοπόρο μέχρι την ακτοπλοΐα, τα οχηματαγωγά και τα κρουαζιερόπλοια μέχρι τα ταχύπλοα και το γιότινγκ.
Στην ακτοπλοΐα, οι εταιρείες βουλιάζουν στα χρέη. Το λειτουργικό κόστος αυξάνει και ο Χάρης Παμπούκης είχε αναλάβει πρωτοβουλίες για να δοθούν λύσεις προκειμένου να μη μείνουν τα νησιά τον χειμώνα χωρίς θαλάσσια συγκοινωνία. Τώρα όλα θα ξεκινήσουν από την αρχή, όμως χρονικά περιθώρια δεν υπάρχουν.
Η πρόσφατη ανακοίνωση για μερική κατάργηση των μη ανταποδοτικών τελών είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ωστόσο παραμένει εν ισχύ ο ΦΠΑ 23% στις μεταφορές από και προς τα νησιά, ενώ για να ενισχυθεί η ανάπτυξή τους, ο ΦΠΑ θα έπρεπε να ήταν ενιαίος, 13% για οχήματα και επιβάτες.
Επίσης, σε εκκρεμότητα παραμένει η εναρμόνιση της ακτοπλοΐας με τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ήτοι με την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 και της STCW του ΙΜΟ, ώστε τελικά να συγκλίνει το κόστος των εισιτηρίων με τα ευρωπαϊκά επίπεδα.
«Ο κλάδος που εξυπηρετεί τα νησιά μας και απασχολεί το μεγαλύτερο ποσοστό Ελλήνων ναυτικών αντιμετωπίζει άμεσα προβλήματα επιβίωσης διότι τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων μετά τις αλματώδεις αυξήσεις των καυσίμων είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν, με αποτέλεσμα οι ισολογισμοί αυτής της κατηγορίας των πλοίων να αντιμετωπίζουν και κατά το έτος 2011 τεράστιες ζημίες, κάτι που αδυνατούν πλέον να σηκώσουν στους ώμους τους οι πλοιοκτήτες» επισημαίνει στο protothema.gr ο Μιχάλης Λάμπρος, αντιπρόεδρος ΣΕΕΝ, κλάδου κρουαζιεροπλοίων, γενικός διευθυντής Majestic International Cruises Inc. και προσθέτει:
Ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας είχε ξεκινήσει να δρομολογεί και να προωθεί ορισμένες λύσεις στα συσσωρευμένα χρονίζοντα προβλήματα όλων των κλάδων της ναυτιλίας από την ποντοπόρο μέχρι την ακτοπλοΐα, τα οχηματαγωγά και τα κρουαζιερόπλοια μέχρι τα ταχύπλοα και το γιότινγκ.
Στην ακτοπλοΐα, οι εταιρείες βουλιάζουν στα χρέη. Το λειτουργικό κόστος αυξάνει και ο Χάρης Παμπούκης είχε αναλάβει πρωτοβουλίες για να δοθούν λύσεις προκειμένου να μη μείνουν τα νησιά τον χειμώνα χωρίς θαλάσσια συγκοινωνία. Τώρα όλα θα ξεκινήσουν από την αρχή, όμως χρονικά περιθώρια δεν υπάρχουν.
Η πρόσφατη ανακοίνωση για μερική κατάργηση των μη ανταποδοτικών τελών είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ωστόσο παραμένει εν ισχύ ο ΦΠΑ 23% στις μεταφορές από και προς τα νησιά, ενώ για να ενισχυθεί η ανάπτυξή τους, ο ΦΠΑ θα έπρεπε να ήταν ενιαίος, 13% για οχήματα και επιβάτες.
Επίσης, σε εκκρεμότητα παραμένει η εναρμόνιση της ακτοπλοΐας με τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ήτοι με την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 και της STCW του ΙΜΟ, ώστε τελικά να συγκλίνει το κόστος των εισιτηρίων με τα ευρωπαϊκά επίπεδα.
«Ο κλάδος που εξυπηρετεί τα νησιά μας και απασχολεί το μεγαλύτερο ποσοστό Ελλήνων ναυτικών αντιμετωπίζει άμεσα προβλήματα επιβίωσης διότι τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων μετά τις αλματώδεις αυξήσεις των καυσίμων είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν, με αποτέλεσμα οι ισολογισμοί αυτής της κατηγορίας των πλοίων να αντιμετωπίζουν και κατά το έτος 2011 τεράστιες ζημίες, κάτι που αδυνατούν πλέον να σηκώσουν στους ώμους τους οι πλοιοκτήτες» επισημαίνει στο protothema.gr ο Μιχάλης Λάμπρος, αντιπρόεδρος ΣΕΕΝ, κλάδου κρουαζιεροπλοίων, γενικός διευθυντής Majestic International Cruises Inc. και προσθέτει:
«Εκτός από κάποιου είδους επιδότηση στις τιμές των καυσίμων, εκκρεμούν επίσης η κατάργηση των υπολοίπων εισφορών υπέρ τρίτων, μερικές πρόφθασε και κατήργησε ο κ. Γιάννης Διαμαντίδης, η επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών πλοιοκτήτου και πληρώματος υπέρ του ΝΑΤ και των λοιπών Ταμείων κατά το πρότυπο της επιδότησης στην κατηγορία των κρουαζιερόπλοιων και η ενίσχυση της κρατικής επιδότησης στις άγονες γραμμές.
Εάν δεν γίνει κάτι στο άμεσο μέλλον, θα εξαναγκαστούν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες είτε να διακόψουν την εξυπηρέτηση ορισμένων προορισμών αποσύροντας τα πλοία είτε να πωλήσουν πλοία σε τρίτους, κάτι που σίγουρα θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην εξυπηρέτηση των νησιών μας».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr