Νίκος Τσάκος στο NYSE: «Η Ελλάδα είναι η Silicon Valley της Ναυτιλίας»
Νίκος Τσάκος στο NYSE: «Η Ελλάδα είναι η Silicon Valley της Ναυτιλίας»
«Εδώ χτυπάει η καρδιά της παγκόσμιας οικονομίας» - «Για την ΤΕΝ το 2022 ήταν χρονιά ρεκόρ κερδών και το ίδιο θα συμβεί και το 2023»
Ο δρ Νίκος Τσάκος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά του NYSE, Tsakos Energy Navigation, μίλησε σήμερα το βράδυ, ώρα Ελλάδος, στο Schwab Network για την εταιρεία που γιορτάζει 30 χρόνια στα διεθνή χρηματιστήρια, για το ρόλο της ναυτιλίας στην απανθρακοποίηση, για το ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα, για τις μεγάλες καθυστερήσεις λόγω του προβλήματος ξηρασίας στη διώρυγα του Παναμά που αυξάνει τον χρόνο ενός ταξιδιού αφού τα πλοία δεν μπορούν να περάσουν με τη συχνότητα που το έκαναν από τη διώρυγα διότι έχει πέσει η στάθμη του νερού και πηγαίνουν μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας ή του Σουέζ στην Ασία και στη Μέση Ανατολή, με αποτέλεσμα να αυξάνεται και το μεταφορικό κόστος που μετακυλύεται στους καταναλωτές, ενώ αναφέρθηκε και στη συνεχή μείωση της τιμής του πετρελαίου και πως επηρεάζει τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.
«Οι γεωπολιτικές εξελίξεις και οι αναταράξεις που προκάλεσαν στο διεθνές εμπόριο είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξει μεγαλύτερη ζήτηση για πετρέλαιο να αυξηθούν οι αποστάσεις τα μίλια και ο τομέας των δεξαμενόπλοιων για δύο χρόνια πήγε πάρα πολύ καλά. Για την ΤΕΝ το 2022 ήταν χρονιά ρεκόρ κερδών και το ίδιο θα συμβεί και το 2023» είπε ο δρ Νίκος Τσάκος και προσέθεσε: «Ο στόλος της ΤΕΝ είναι χρονοναυλωμένος σε ποσοστό 95% και το γεγονός αυτό εξασφαλίζει κέρδη και μερίσματα για τους μετόχους».
Για τις κυρώσεις της Δύσης σε βάρος της Ρωσίας και πόσο επηρέασαν τη ναυλαγορά ανέφερε: «Η Ρωσία είναι μεγάλη εξαγωγική χώρα σε πετρέλαιο και LNG. Οι κυρώσεις είχαν ως αποτέλεσμα να αλλάξουν οι εμπορικές διαδρομές μεταφοράς πετρελαίου. Η Ρωσία εξάγει στην Άπω Ανατολή, την Ινδία και τη Βραζιλία και η Ευρώπη φέρνει πετρέλαιο για τις ανάγκες της από την μακρινή Άπω Ανατολή και τις ΗΠΑ. Άρα έχει αυξηθεί η απόσταση μεταφοράς, κατά συνέπεια έχουν αυξηθεί οι ναύλοι και το κόστος μεταφοράς».
Για την Ελληνική Ναυτιλία τόνισε: «Η Ελλάδα είναι μία μικρή χώρα των 11 εκατομμυρίων κατοίκων και όμως οι Έλληνες ελέγχουν ανάλογα με τον τύπο των πλοίων από 20% έως 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Από ό,τι βλέπετε γύρω σας, το οτιδήποτε πράγμα, να ξέρετε ότι το ¼ έχει μεταφερθεί και φτάσει μέχρι εσάς με ελληνικά πλοία» και συνέχισε μιλώντας για την ΤΕΝ: «Η εταιρεία δραστηριοποιείται κυρίως στις δυτικές ΗΠΑ, τη Βόρεια Ευρώπη και τη Βραζιλία. Δεν κάνουμε πολλές δουλειές με την Ελλάδα παρά το γεγονός ότι τα γραφεία μας είναι στην Ελλάδα. Η ναυτιλία είναι μία διεθνής βιομηχανία. Υπάρχει όμως μεγάλη τεχνογνωσία στην Ελλάδα και δικαίως αποκαλείται η Silicon Valley της Ναυτιλίας».
Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες στο Newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Πρώτη υποβοηθούμενη αυτοκτονία στην Ιταλία μετά από δικαστική απόφαση
Χάος στη Βουλή της Πολωνίας: Ακροδεξιός βουλευτής έσβησε με πυροσβεστήρα τα κεριά για την εβραϊκή Χάνουκα – Δείτε βίντεο
Είναι η τρίτη φορά που γίνεται και το σχολείο δεν κάνει κάτι, λέει η μητέρα του 7χρονου θύματος άγριου bullying στον Βόλο
«Οι γεωπολιτικές εξελίξεις και οι αναταράξεις που προκάλεσαν στο διεθνές εμπόριο είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξει μεγαλύτερη ζήτηση για πετρέλαιο να αυξηθούν οι αποστάσεις τα μίλια και ο τομέας των δεξαμενόπλοιων για δύο χρόνια πήγε πάρα πολύ καλά. Για την ΤΕΝ το 2022 ήταν χρονιά ρεκόρ κερδών και το ίδιο θα συμβεί και το 2023» είπε ο δρ Νίκος Τσάκος και προσέθεσε: «Ο στόλος της ΤΕΝ είναι χρονοναυλωμένος σε ποσοστό 95% και το γεγονός αυτό εξασφαλίζει κέρδη και μερίσματα για τους μετόχους».
Για τις κυρώσεις της Δύσης σε βάρος της Ρωσίας και πόσο επηρέασαν τη ναυλαγορά ανέφερε: «Η Ρωσία είναι μεγάλη εξαγωγική χώρα σε πετρέλαιο και LNG. Οι κυρώσεις είχαν ως αποτέλεσμα να αλλάξουν οι εμπορικές διαδρομές μεταφοράς πετρελαίου. Η Ρωσία εξάγει στην Άπω Ανατολή, την Ινδία και τη Βραζιλία και η Ευρώπη φέρνει πετρέλαιο για τις ανάγκες της από την μακρινή Άπω Ανατολή και τις ΗΠΑ. Άρα έχει αυξηθεί η απόσταση μεταφοράς, κατά συνέπεια έχουν αυξηθεί οι ναύλοι και το κόστος μεταφοράς».
Για την Ελληνική Ναυτιλία τόνισε: «Η Ελλάδα είναι μία μικρή χώρα των 11 εκατομμυρίων κατοίκων και όμως οι Έλληνες ελέγχουν ανάλογα με τον τύπο των πλοίων από 20% έως 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Από ό,τι βλέπετε γύρω σας, το οτιδήποτε πράγμα, να ξέρετε ότι το ¼ έχει μεταφερθεί και φτάσει μέχρι εσάς με ελληνικά πλοία» και συνέχισε μιλώντας για την ΤΕΝ: «Η εταιρεία δραστηριοποιείται κυρίως στις δυτικές ΗΠΑ, τη Βόρεια Ευρώπη και τη Βραζιλία. Δεν κάνουμε πολλές δουλειές με την Ελλάδα παρά το γεγονός ότι τα γραφεία μας είναι στην Ελλάδα. Η ναυτιλία είναι μία διεθνής βιομηχανία. Υπάρχει όμως μεγάλη τεχνογνωσία στην Ελλάδα και δικαίως αποκαλείται η Silicon Valley της Ναυτιλίας».
Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες στο Newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Πρώτη υποβοηθούμενη αυτοκτονία στην Ιταλία μετά από δικαστική απόφαση
Χάος στη Βουλή της Πολωνίας: Ακροδεξιός βουλευτής έσβησε με πυροσβεστήρα τα κεριά για την εβραϊκή Χάνουκα – Δείτε βίντεο
Είναι η τρίτη φορά που γίνεται και το σχολείο δεν κάνει κάτι, λέει η μητέρα του 7χρονου θύματος άγριου bullying στον Βόλο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα