Χειμερινές εκπτώσεις 2024: Πόσο θα διαρκέσουν - Ποιες Κυριακές θα λειτουργήσουν τα καταστήματα
Χειμερινές εκπτώσεις 2024: Πόσο θα διαρκέσουν - Ποιες Κυριακές θα λειτουργήσουν τα καταστήματα
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές στις χειμερινές εκπτώσεις
Ξεκίνησαν εδώ και μερικές ημέρες οι χειμερινές εκπτώσεις 2024, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι και τις 29 Φεβρουαρίου 2024 ενώ τα καταστήματα αναμένεται να ανοίξουν και την Κυριακή που μας έρχεται στις 14 Ιανουαρίου.
Με αφορμή την χειμερινή εκπτωτική περίοδο, επιτρέπεται η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές 14 και 21 Ιανουαρίου 2024.
Κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα προσφέρουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων σε πολύ χαμηλές τιμές, με άψογη εξυπηρέτηση και σεβασμό στο καταναλωτικό κοινό.
Ο εμπορικός κόσμος αναμένει πως οι χαμηλότερες τιμές των προϊόντων στα ράφια κατά τη διάρκεια της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου θα προσελκύσουν τους καταναλωτές και εκείνοι, παρά την πίεση που συνεχίζει να δέχεται το διαθέσιμο εισόδημά τους, θα πραγματοποιήσουν αγορές προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Τι προτιμούν οι καταναλωτές
Οι προτιμήσεις των καταναλωτών, κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων του χειμώνα, είναι καθιερωμένες και οι αγοραστικές συνήθειες εστιάζουν σε προσωπικές και οικογενειακές αγορές, όπως ένδυση και υπόδηση.
Οι προτιμήσεις των καταναλωτών, κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων του χειμώνα, είναι καθιερωμένες και οι αγοραστικές συνήθειες εστιάζουν σε προσωπικές και οικογενειακές αγορές, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη.
«Τουλάχιστον όσον αφορά στην αγορά της Αττικής, αυτό που επιβεβαιώνεται από τα περισσότερα καταστήματα είναι πως υπάρχουν αρκετά αποθέματα, ενώ τα της ένδυσης και υπόδησης θα είναι και πάλι πρώτα σε επισκεψιμότητα με την αγοραστική κίνηση να επικεντρώνεται στα χειμερινά ρούχα. Όπως κάθε χρόνο, το ενδιαφέρον των καταναλωτών αναμένεται να προσελκύσουν και φέτος τα επώνυμα προϊόντα, καθώς και οι οικιακές συσκευές, έπιπλα και όλα τα είδη σπιτιού».
Εκπτώσεις: Στόχος για 6 δισ. ευρώ με προσφορές έως 70%
Οι εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς τοποθετούν τον τζίρο της χειμερινής περιόδου εκπτώσεων στα 6 δισ. ευρώ, πρόβλεψη που μένει να αποδειχθεί.
«Ο στόχος της αύξησης των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο εκτιμάται πως θα επιτευχθεί κυρίως λόγω των αυξήσεων στους μισθούς 660.000 δημόσιων υπαλλήλων μετά από 14 χρόνια, της αύξησης 3% σε σχεδόν 2 εκατ. συνταξιούχους και στην αύξηση των αποδοχών των μισθωτών από το ξεπάγωμα των τριετιών.
Τέλος, επισημαίνω πως τα φαινόμενα αισχροκέρδειας ή εξαπάτησης των καταναλωτών, παρατηρούνται κυρίως, όπου οι επιλογές του καταναλωτή είναι καθορισμένες και περιορισμένες. Είναι θετικό πως πέρυσι την περίοδο των εκπτώσεων στην αγορά της Αττικής, όπου διενεργήθηκαν και οι περισσότεροι έλεγχοι, η παραβατικότητα μειώθηκε σε καταγγελίες και κυμάνθηκε σε χαμηλότερο ποσοστό του 6%. Φέτος και πάλι ο στόχος είναι να μειωθεί μέχρι να μηδενιστεί με κάθε μέσο που ενισχύει τους μηχανισμούς προστασίας του καταναλωτή όπως η σωστή ενημέρωση και η συνέπεια κάθε καταστηματάρχη σε κάθε μικρή ή μεγάλη αγορά της Αττικής, ανεξαρτήτως μεγέθους και φήμης της εμπορικής επιχείρησης», έχει τονίσει ο Βασίλης Κορκίδης.
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές στις χειμερινές εκπτώσεις
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματά τους, κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών:
Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.
Ειδήσεις σήμερα:
«Πόλεμος» Νέας Αριστεράς - Πολάκη: «Ως εδώ με τον βούρκο της σκανδαλολογίας» απαντούν στην ανάρτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ
Φρίκη στα Μέγαρα: Ο 4χρονος που ξυλοκόπησε ο πατριός του, είχε νοσηλευτεί ξανά μετά από ξυλοδαρμό
ΑΑΔΕ: Μόνιμο πλέον το... «φορολογικό διαζύγιο» για συζύγους - Τα οφέλη και οι παγίδες
Με αφορμή την χειμερινή εκπτωτική περίοδο, επιτρέπεται η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές 14 και 21 Ιανουαρίου 2024.
Κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα προσφέρουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων σε πολύ χαμηλές τιμές, με άψογη εξυπηρέτηση και σεβασμό στο καταναλωτικό κοινό.
Ο εμπορικός κόσμος αναμένει πως οι χαμηλότερες τιμές των προϊόντων στα ράφια κατά τη διάρκεια της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου θα προσελκύσουν τους καταναλωτές και εκείνοι, παρά την πίεση που συνεχίζει να δέχεται το διαθέσιμο εισόδημά τους, θα πραγματοποιήσουν αγορές προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Τι προτιμούν οι καταναλωτές
Οι προτιμήσεις των καταναλωτών, κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων του χειμώνα, είναι καθιερωμένες και οι αγοραστικές συνήθειες εστιάζουν σε προσωπικές και οικογενειακές αγορές, όπως ένδυση και υπόδηση.
Οι προτιμήσεις των καταναλωτών, κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων του χειμώνα, είναι καθιερωμένες και οι αγοραστικές συνήθειες εστιάζουν σε προσωπικές και οικογενειακές αγορές, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη.
«Τουλάχιστον όσον αφορά στην αγορά της Αττικής, αυτό που επιβεβαιώνεται από τα περισσότερα καταστήματα είναι πως υπάρχουν αρκετά αποθέματα, ενώ τα της ένδυσης και υπόδησης θα είναι και πάλι πρώτα σε επισκεψιμότητα με την αγοραστική κίνηση να επικεντρώνεται στα χειμερινά ρούχα. Όπως κάθε χρόνο, το ενδιαφέρον των καταναλωτών αναμένεται να προσελκύσουν και φέτος τα επώνυμα προϊόντα, καθώς και οι οικιακές συσκευές, έπιπλα και όλα τα είδη σπιτιού».
Εκπτώσεις: Στόχος για 6 δισ. ευρώ με προσφορές έως 70%
Οι εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς τοποθετούν τον τζίρο της χειμερινής περιόδου εκπτώσεων στα 6 δισ. ευρώ, πρόβλεψη που μένει να αποδειχθεί.
«Ο στόχος της αύξησης των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο εκτιμάται πως θα επιτευχθεί κυρίως λόγω των αυξήσεων στους μισθούς 660.000 δημόσιων υπαλλήλων μετά από 14 χρόνια, της αύξησης 3% σε σχεδόν 2 εκατ. συνταξιούχους και στην αύξηση των αποδοχών των μισθωτών από το ξεπάγωμα των τριετιών.
Τέλος, επισημαίνω πως τα φαινόμενα αισχροκέρδειας ή εξαπάτησης των καταναλωτών, παρατηρούνται κυρίως, όπου οι επιλογές του καταναλωτή είναι καθορισμένες και περιορισμένες. Είναι θετικό πως πέρυσι την περίοδο των εκπτώσεων στην αγορά της Αττικής, όπου διενεργήθηκαν και οι περισσότεροι έλεγχοι, η παραβατικότητα μειώθηκε σε καταγγελίες και κυμάνθηκε σε χαμηλότερο ποσοστό του 6%. Φέτος και πάλι ο στόχος είναι να μειωθεί μέχρι να μηδενιστεί με κάθε μέσο που ενισχύει τους μηχανισμούς προστασίας του καταναλωτή όπως η σωστή ενημέρωση και η συνέπεια κάθε καταστηματάρχη σε κάθε μικρή ή μεγάλη αγορά της Αττικής, ανεξαρτήτως μεγέθους και φήμης της εμπορικής επιχείρησης», έχει τονίσει ο Βασίλης Κορκίδης.
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές στις χειμερινές εκπτώσεις
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματά τους, κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών:
Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.
Ειδήσεις σήμερα:
«Πόλεμος» Νέας Αριστεράς - Πολάκη: «Ως εδώ με τον βούρκο της σκανδαλολογίας» απαντούν στην ανάρτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ
Φρίκη στα Μέγαρα: Ο 4χρονος που ξυλοκόπησε ο πατριός του, είχε νοσηλευτεί ξανά μετά από ξυλοδαρμό
ΑΑΔΕ: Μόνιμο πλέον το... «φορολογικό διαζύγιο» για συζύγους - Τα οφέλη και οι παγίδες
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα