Στην 3η θέση παγκοσμίως σε αξία στόλου η Ελλάδα με 169,3 δισ. ευρώ
27.02.2024
14:28
Πρώτη η Ιαπωνία με 206,3 δισεκ. Και ακολουθεί η Κίνα με 204 δισεκ. Την 5άδα συμπληρώνουν οι ΗΠΑ με 99,8 δισεκ. Και η Σιγκαπούρη με 85,6 δισεκ.
Η VesselsValue αποκαλύπτει τα 10 κορυφαία ναυτιλιακά κράτη με βάση την πλοιοκτησία για το 2024, εξετάζοντας τις συνολικές αξίες περιουσιακών στοιχείων για τα πλοία ανά χώρα πραγματικού ιδιοκτήτη. Από την αποφασιστική ηγεσία της Ιαπωνίας στην πρώτη θέση με στόλο 206,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως την εμφάνιση του Χονγκ Κονγκ με 44,7 δισεκατομμύρια δολάρια, οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων και οι στρατηγικές ιδιοκτησίας έχουν αλλάξει σημαντικά τους τελευταίους 12 μήνες.
Η VesselsValue αποκαλύπτει τα 10 κορυφαία ναυτιλιακά κράτη με βάση την πλοιοκτησία για το 2024, εξετάζοντας τις συνολικές αξίες περιουσιακών στοιχείων για τα πλοία ανά χώρα πραγματικού ιδιοκτήτη. Από την αποφασιστική ηγεσία της Ιαπωνίας στην πρώτη θέση με στόλο 206,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως την εμφάνιση του Χονγκ Κονγκ με 44,7 δισεκατομμύρια δολάρια, οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων και οι στρατηγικές ιδιοκτησίας έχουν αλλάξει σημαντικά τους τελευταίους 12 μήνες.
1. Ιαπωνία
Η Ιαπωνία συνεχίζει να ηγείται, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση κατέχοντας τον στόλο με την υψηλότερη αξία και κατέχοντας συνολικά περίπου 206,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία. Πρόκειται για αύξηση περίπου 5% από την τελευταία έκθεση τον Νοέμβριο του 2022.
Σημαντικές επενδύσεις έχουν πραγματοποιηθεί στον τομέα των δεξαμενόπλοιων με σχεδόν 100 πλοία να προστίθενται στο στόλο, αυξάνοντας τη συνολική αξία κατά περίπου 15,5%.
Επιπλέον, οι τιμές για τον τομέα αυτό συνέχισαν να ενισχύονται σε όλους σχεδόν τους επιμέρους τομείς και τις ηλικιακές κατηγορίες κατά το τελευταίο έτος. Για παράδειγμα, τα 10 YO Suezmaxes των 160.000 DWT αυξήθηκαν κατά περίπου 19,8% σε ετήσια βάση από 53,43 εκατ. δολάρια ΗΠΑ σε 64,01 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.
Από τις κορυφαίες πλοιοκτήτριες χώρες, η Ιαπωνία κατέχει τους υψηλότερους σε αξία στόλους πλοίων LNG και LPG, τόσο σε αξία με USD 37,8 δισ. και USD 13,4 δισ. αντίστοιχα όσο και σε όγκο με 202 πλοία LNG και 344 LPG. Η Ιαπωνία κατέχει επίσης τον μεγαλύτερο και πολυτιμότερο στόλο μεταφορέων οχημάτων με 334 πλοία και συνολική αξία 22,9 δισ. δολ.
2. Κίνα
Για άλλη μια φορά, η Κίνα διατηρεί την πρώτη θέση σε επίπεδο ιδιοκτησίας πλοίων, διαθέτοντας συνολικά 6.084 πλοία και μια τρέχουσα αξία στόλου που ανέρχεται σε 204 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Η Κίνα κατέχει τον μεγαλύτερο στόλο Bulker, τόσο από πλευράς πλοίων όσο και από πλευράς αξίας. Ως αποτέλεσμα των βελτιωμένων θεμελιωδών μεγεθών της αγοράς, τα κέρδη για τα Bulkers ήταν σταθερά, ιδίως για τα Capesizes. Αυτό είχε θετικό αντίκτυπο στις αξίες, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 30,36% περίπου σε ετήσια βάση για τα νεότευκτα πλοία 0YO των 180.000 DWT, τα οποία αυξήθηκαν από 54,75 εκατ. δολάρια ΗΠΑ σε 71,37 εκατ. δολάρια ΗΠΑ, τα υψηλότερα επίπεδα από τον Μάρτιο του 2010.
Η Κίνα κατέχει επίσης τον μεγαλύτερο αριθμό δεξαμενόπλοιων και εμπορευματοκιβωτίων. Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων αποτελείται από 1.576 πλοία συνολικής αξίας 47,4 δισ. δολαρίων και ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων διαθέτει 1.011 πλοία, αξίας εντυπωσιακών 42,6 δισ. δολαρίων. Παρόλο που ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί από την τελευταία φορά που συντάχθηκε αυτή η έκθεση, η αξία του στόλου έχει μειωθεί κατά 23,8% περίπου. Αυτό συμβαίνει καθώς η αγορά έχει επιβραδυνθεί σημαντικά από τα υψηλά επίπεδα του 2022 και αυτό είχε αντίκτυπο στις αξίες που έχουν μειωθεί σε πολλούς τομείς. Για παράδειγμα, οι αξίες για τα πλοία 20YO Handy Container των 1.750 TEU, έχουν μειωθεί κατά περίπου 20,1% σε ετήσια βάση από 8,55 εκατ. δολάρια ΗΠΑ σε 6,76 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.
3. Ελλάδα
Η Ελλάδα με αξία στόλου 169,3 δισεκατομμύρια δολάρια διατήρησε τη θέση της ως η τρίτη χώρα στην κατάταξη τόσο με βάση τον συνολικό αριθμό των πλοίων του στόλου της όσο και με βάση τη συνολική αξία. Ενώ η Κίνα διαθέτει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ο ελληνικός στόλος δεξαμενόπλοιων έχει την υψηλότερη αξία με 69,5 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας την Κίνα κατά 22,1 δισ. δολάρια.
Τα τελευταία δύο χρόνια, οι συνεχιζόμενες ρωσικές κυρώσεις και η συνακόλουθη αύξηση της ζήτησης σε τονοχιλιόμετρα συνέχισαν να ενισχύουν τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων. Επιπλέον, η κατάσταση που εκτυλίσσεται στην Ερυθρά Θάλασσα παρέχει περαιτέρω στήριξη στα κέρδη, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Αυτό έχει διατηρήσει τις τιμές των δεξαμενόπλοιων στα υψηλότερα επίπεδα από το 2010 για τους περισσότερους τομείς, για παράδειγμα, οι τιμές των 15YO Suezmaxes των 160.000 DWT είναι σήμερα αυξημένες κατά 20,62% περίπου σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, από 38,37 εκατ. δολάρια ΗΠΑ σε 46,28 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.
Η Ελλάδα είναι επίσης ο ιδιοκτήτης του δεύτερου μεγαλύτερου στόλου LNG, με 143 πλοία και αξία στόλου 31,1 δισ. δολ. Οι αξίες στον τομέα αυτό παραμένουν σταθερά σε υψηλά επίπεδα από το 2022, λόγω της αύξησης της ζήτησης.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Πράσινο φως από ΕΕ για αλλαγές στην ΚΑΠ πριν τις ευρωεκλογές - Τέλος τα μπλόκα στην Ελλάδα
Ο Τηλέμαχος Χυτήρης περιέγραψε τη στιγμή του θανάτου του Ανδρέα Παπανδρέου όπως την έζησε: Του έκλεισα τα μάτια
Μιχάλης Μπλέτσας στον Δανίκα: Τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα θα φτάσουν τα 100 και η επόμενη γενιά στα 130
Η VesselsValue αποκαλύπτει τα 10 κορυφαία ναυτιλιακά κράτη με βάση την πλοιοκτησία για το 2024, εξετάζοντας τις συνολικές αξίες περιουσιακών στοιχείων για τα πλοία ανά χώρα πραγματικού ιδιοκτήτη. Από την αποφασιστική ηγεσία της Ιαπωνίας στην πρώτη θέση με στόλο 206,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως την εμφάνιση του Χονγκ Κονγκ με 44,7 δισεκατομμύρια δολάρια, οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων και οι στρατηγικές ιδιοκτησίας έχουν αλλάξει σημαντικά τους τελευταίους 12 μήνες.
1. Ιαπωνία
Η Ιαπωνία συνεχίζει να ηγείται, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση κατέχοντας τον στόλο με την υψηλότερη αξία και κατέχοντας συνολικά περίπου 206,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία. Πρόκειται για αύξηση περίπου 5% από την τελευταία έκθεση τον Νοέμβριο του 2022.
Σημαντικές επενδύσεις έχουν πραγματοποιηθεί στον τομέα των δεξαμενόπλοιων με σχεδόν 100 πλοία να προστίθενται στο στόλο, αυξάνοντας τη συνολική αξία κατά περίπου 15,5%.
Επιπλέον, οι τιμές για τον τομέα αυτό συνέχισαν να ενισχύονται σε όλους σχεδόν τους επιμέρους τομείς και τις ηλικιακές κατηγορίες κατά το τελευταίο έτος. Για παράδειγμα, τα 10 YO Suezmaxes των 160.000 DWT αυξήθηκαν κατά περίπου 19,8% σε ετήσια βάση από 53,43 εκατ. δολάρια ΗΠΑ σε 64,01 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.
Από τις κορυφαίες πλοιοκτήτριες χώρες, η Ιαπωνία κατέχει τους υψηλότερους σε αξία στόλους πλοίων LNG και LPG, τόσο σε αξία με USD 37,8 δισ. και USD 13,4 δισ. αντίστοιχα όσο και σε όγκο με 202 πλοία LNG και 344 LPG. Η Ιαπωνία κατέχει επίσης τον μεγαλύτερο και πολυτιμότερο στόλο μεταφορέων οχημάτων με 334 πλοία και συνολική αξία 22,9 δισ. δολ.
2. Κίνα
Για άλλη μια φορά, η Κίνα διατηρεί την πρώτη θέση σε επίπεδο ιδιοκτησίας πλοίων, διαθέτοντας συνολικά 6.084 πλοία και μια τρέχουσα αξία στόλου που ανέρχεται σε 204 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Η Κίνα κατέχει τον μεγαλύτερο στόλο Bulker, τόσο από πλευράς πλοίων όσο και από πλευράς αξίας. Ως αποτέλεσμα των βελτιωμένων θεμελιωδών μεγεθών της αγοράς, τα κέρδη για τα Bulkers ήταν σταθερά, ιδίως για τα Capesizes. Αυτό είχε θετικό αντίκτυπο στις αξίες, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 30,36% περίπου σε ετήσια βάση για τα νεότευκτα πλοία 0YO των 180.000 DWT, τα οποία αυξήθηκαν από 54,75 εκατ. δολάρια ΗΠΑ σε 71,37 εκατ. δολάρια ΗΠΑ, τα υψηλότερα επίπεδα από τον Μάρτιο του 2010.
Η Κίνα κατέχει επίσης τον μεγαλύτερο αριθμό δεξαμενόπλοιων και εμπορευματοκιβωτίων. Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων αποτελείται από 1.576 πλοία συνολικής αξίας 47,4 δισ. δολαρίων και ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων διαθέτει 1.011 πλοία, αξίας εντυπωσιακών 42,6 δισ. δολαρίων. Παρόλο που ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί από την τελευταία φορά που συντάχθηκε αυτή η έκθεση, η αξία του στόλου έχει μειωθεί κατά 23,8% περίπου. Αυτό συμβαίνει καθώς η αγορά έχει επιβραδυνθεί σημαντικά από τα υψηλά επίπεδα του 2022 και αυτό είχε αντίκτυπο στις αξίες που έχουν μειωθεί σε πολλούς τομείς. Για παράδειγμα, οι αξίες για τα πλοία 20YO Handy Container των 1.750 TEU, έχουν μειωθεί κατά περίπου 20,1% σε ετήσια βάση από 8,55 εκατ. δολάρια ΗΠΑ σε 6,76 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.
3. Ελλάδα
Η Ελλάδα με αξία στόλου 169,3 δισεκατομμύρια δολάρια διατήρησε τη θέση της ως η τρίτη χώρα στην κατάταξη τόσο με βάση τον συνολικό αριθμό των πλοίων του στόλου της όσο και με βάση τη συνολική αξία. Ενώ η Κίνα διαθέτει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ο ελληνικός στόλος δεξαμενόπλοιων έχει την υψηλότερη αξία με 69,5 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας την Κίνα κατά 22,1 δισ. δολάρια.
Τα τελευταία δύο χρόνια, οι συνεχιζόμενες ρωσικές κυρώσεις και η συνακόλουθη αύξηση της ζήτησης σε τονοχιλιόμετρα συνέχισαν να ενισχύουν τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων. Επιπλέον, η κατάσταση που εκτυλίσσεται στην Ερυθρά Θάλασσα παρέχει περαιτέρω στήριξη στα κέρδη, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Αυτό έχει διατηρήσει τις τιμές των δεξαμενόπλοιων στα υψηλότερα επίπεδα από το 2010 για τους περισσότερους τομείς, για παράδειγμα, οι τιμές των 15YO Suezmaxes των 160.000 DWT είναι σήμερα αυξημένες κατά 20,62% περίπου σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, από 38,37 εκατ. δολάρια ΗΠΑ σε 46,28 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.
Η Ελλάδα είναι επίσης ο ιδιοκτήτης του δεύτερου μεγαλύτερου στόλου LNG, με 143 πλοία και αξία στόλου 31,1 δισ. δολ. Οι αξίες στον τομέα αυτό παραμένουν σταθερά σε υψηλά επίπεδα από το 2022, λόγω της αύξησης της ζήτησης.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Πράσινο φως από ΕΕ για αλλαγές στην ΚΑΠ πριν τις ευρωεκλογές - Τέλος τα μπλόκα στην Ελλάδα
Ο Τηλέμαχος Χυτήρης περιέγραψε τη στιγμή του θανάτου του Ανδρέα Παπανδρέου όπως την έζησε: Του έκλεισα τα μάτια
Μιχάλης Μπλέτσας στον Δανίκα: Τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα θα φτάσουν τα 100 και η επόμενη γενιά στα 130
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr