Υπουργείο Οικονομικών μετά την επίθεση του Ιράν: Πρώτη γραμμή άμυνας οι έλεγχοι στα αποθέματα και στον εφοδιασμό καυσίμων
15.04.2024
07:48
Το οικονομικό επιτελείο βάζει φρένο σε οποιαδήποτε κίνηση ή διάθεση για αδικαιολόγητες ανατιμήσεις
Φρένο σε οποιαδήποτε κίνηση ή διάθεση για αδικαιολόγητες ανατιμήσεις λόγω της ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή, βάζει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο σχεδιάζει ελέγχους στα αποθέματα και στον εφοδιασμό καυσίμων, ενόψει και της αυξημένης ζήτησης κατά την περίοδο του Πάσχα.
Στο οικονομικό επιτελείο συνιστούν ψυχραιμία και στάση αναμονής, καθώς υπάρχουν ενδείξεις ότι τα χειρότερα (προς το παρόν τουλάχιστον) μπορεί να απεφεύχθησαν. Η ανησυχία παραμένει στα ύψη παγκοσμίως και όλοι αναμένουν την πρώτη αντίδραση των διεθνών χρηματιστηρίων από σήμερα.
Επιπλέον, για τη χώρα μας, ιδιαίτερα μεγάλη ανησυχία γεννάται για το αν θα συνεχιστεί απρόσκοπτη η ναυσιπλοοία μέσω του Σουέζ των εμπορευμάτων και πρώτων υλών από Κίνα και Ασία, καθώς επίσης και των καυσίμων από Ιράν προς Πειραιά και στην υπόλοιπη Μεσόγειο.
Τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις άφιξης και παράδοσης εμπορευμάτων στον Πειραιά ξεκίνησαν ήδη από τα τέλη του 2023, μετά τις συστηματικές επιθέσεις των Χούθι. Ποτέ όμως δεν είχε περάσει στην επίθεση επισήμως το Ιραν, το οποίο θεωρείται υποκινητής των ενόπλων αυτών ομάδων.
Τα «καλά νέα» προς ώρας είναι πως «η διπλωματία μίλησε» και «η επίθεση τελείωσε» μέσα σε ελάχιστες ώρες. Τα κακά νέα είναι πως κανείς δεν ξέρει σε ποια αντίποινα θα καταφύγει το Ισραήλ κατά του Ιραν μετά την επίθεση, και αν αυτά σταθούν αιτία για:
1. περισσότερες επιθέσεις και τα εμπόδια στην νασυπλοοΐα μέσω της Ερυθράς θάλασσας. Μια τέτοια εξέλιξη μπορεί να «ακυρώσει» τον Πειραιά ως κόμβο μεταφοράς από Κίνα-Ασία προς Ευρώπη, στο βαθμό που επιβάλει στα καράβια να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής προς την Δύση και να εισέρχονται στη Μεσόγειο από το Γιβραλτάρ αντί της Διώρυγος του Σουέζ. Και μόνο οι καθυστερήσεις παράδοσης, απειλούν με καθυστερήσεις τα εργοστάσια που αναμένουν α΄ύλες για να λειτουργήσουν προχωρήσει η παραγωγή, απώλεια παραγγελιών και πελατών λόγω αθέτησης συμβολαίων, ακρίβεια ή και ύφεση λόγω έλλειψης επάρκειας αγαθών κλπ.
2. παρακώλυση ή διακοπή μεταφοράς πετρελαίου σε Ελλάδα και Ευρώπη, με αποτέλεσμα νέα πετρελαϊκή κρίση, που θα έρχεται να προστεθεί στα δεδομένα προβλήματα και ελλείψεις σε ρωσικό πετρέλαιο από τα Ουράλια, αλλά και σε ρωσικό φυσικό αέριο.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Αποκαλυπτήρια σήμερα για το ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ: «Κληρώνει» για Μπελέρη, υποψήφια η Ελεονώρα Μελέτη
Τα δύο σενάρια για την επόμενη κίνηση του Τελ Αβίβ μετά την ιρανική επίθεση
Μεταμορφώθηκαν και έδωσαν ρεσιτάλ αφωνίας στο πάρτι ένωσης του Survivor - Δείτε βίντεο
Στο οικονομικό επιτελείο συνιστούν ψυχραιμία και στάση αναμονής, καθώς υπάρχουν ενδείξεις ότι τα χειρότερα (προς το παρόν τουλάχιστον) μπορεί να απεφεύχθησαν. Η ανησυχία παραμένει στα ύψη παγκοσμίως και όλοι αναμένουν την πρώτη αντίδραση των διεθνών χρηματιστηρίων από σήμερα.
Επιπλέον, για τη χώρα μας, ιδιαίτερα μεγάλη ανησυχία γεννάται για το αν θα συνεχιστεί απρόσκοπτη η ναυσιπλοοία μέσω του Σουέζ των εμπορευμάτων και πρώτων υλών από Κίνα και Ασία, καθώς επίσης και των καυσίμων από Ιράν προς Πειραιά και στην υπόλοιπη Μεσόγειο.
Τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις άφιξης και παράδοσης εμπορευμάτων στον Πειραιά ξεκίνησαν ήδη από τα τέλη του 2023, μετά τις συστηματικές επιθέσεις των Χούθι. Ποτέ όμως δεν είχε περάσει στην επίθεση επισήμως το Ιραν, το οποίο θεωρείται υποκινητής των ενόπλων αυτών ομάδων.
Τα «καλά νέα» προς ώρας είναι πως «η διπλωματία μίλησε» και «η επίθεση τελείωσε» μέσα σε ελάχιστες ώρες. Τα κακά νέα είναι πως κανείς δεν ξέρει σε ποια αντίποινα θα καταφύγει το Ισραήλ κατά του Ιραν μετά την επίθεση, και αν αυτά σταθούν αιτία για:
1. περισσότερες επιθέσεις και τα εμπόδια στην νασυπλοοΐα μέσω της Ερυθράς θάλασσας. Μια τέτοια εξέλιξη μπορεί να «ακυρώσει» τον Πειραιά ως κόμβο μεταφοράς από Κίνα-Ασία προς Ευρώπη, στο βαθμό που επιβάλει στα καράβια να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής προς την Δύση και να εισέρχονται στη Μεσόγειο από το Γιβραλτάρ αντί της Διώρυγος του Σουέζ. Και μόνο οι καθυστερήσεις παράδοσης, απειλούν με καθυστερήσεις τα εργοστάσια που αναμένουν α΄ύλες για να λειτουργήσουν προχωρήσει η παραγωγή, απώλεια παραγγελιών και πελατών λόγω αθέτησης συμβολαίων, ακρίβεια ή και ύφεση λόγω έλλειψης επάρκειας αγαθών κλπ.
2. παρακώλυση ή διακοπή μεταφοράς πετρελαίου σε Ελλάδα και Ευρώπη, με αποτέλεσμα νέα πετρελαϊκή κρίση, που θα έρχεται να προστεθεί στα δεδομένα προβλήματα και ελλείψεις σε ρωσικό πετρέλαιο από τα Ουράλια, αλλά και σε ρωσικό φυσικό αέριο.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Αποκαλυπτήρια σήμερα για το ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ: «Κληρώνει» για Μπελέρη, υποψήφια η Ελεονώρα Μελέτη
Τα δύο σενάρια για την επόμενη κίνηση του Τελ Αβίβ μετά την ιρανική επίθεση
Μεταμορφώθηκαν και έδωσαν ρεσιτάλ αφωνίας στο πάρτι ένωσης του Survivor - Δείτε βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr