Petrofin Research: Στα $600 δισ. η παγκόσμια χρηματοδότηση για πλοία

Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός φτάνει τα 375 δισ. δολάρια - Σε 1,5 τρισ. δολάρια υπολογίζεται η αξία του παγκόσμιου στόλου

Εν μέσω γεωπολιτικών αναταραχών και αστάθειας η ναυτιλία ακμάζει και οι τράπεζες, βλέποντας τις ευκαιρίες, αύξησαν τη χρηματοδότηση, ενώ παράλληλα υπάρχουν κι άλλες μορφές δανειοδότησης, όπως, μεταξύ άλλων, η πώληση και η επαναμίσθωση (Sale & Lease Back).

Νέα έρευνα της Petrofin Research καταγράφει αύξηση της ναυτιλιακής χρηματοδότησης από τις 40 συνολικά κορυφαίες τράπεζες το 2023 στα 284,27 δισ. δολάρια, από 282,89 δισ. το 2022, γεγονός που αντιστρέφει ελαφρώς την πτωτική τάση από το 2011.

Ωστόσο ο συνολικός παγκόσμιος τραπεζικός δανεισμός όλων των τραπεζών, συμπεριλαμβανομένων των τοπικών, πλησιάζει τα 375 δισ. δολάρια, δηλαδή περίπου το 62% όλων των τύπων της παγκόσμιας συνολικής χρηματοδότησης πλοίων. Πέρυσι αυτό το ποσοστό ανερχόταν σε 67%.

«Μπορούμε να παράσχουμε ένα προσεκτικό, ενδεικτικό ποσοστό για την παγκόσμια χρηματοδότηση πλοίων, συμπεριλαμβανομένων όλων των μορφών δανεισμού -χρηματοδοτική μίσθωση, χρηματοδότηση εξαγωγών και εναλλακτικοί πάροχοι- το οποίο ανέρχεται περίπου σε 600 δισ. δολάρια», επισημαίνει ο Τεντ Πετρόπουλος, ιδρυτής και επικεφαλής της Petrofin.

Ο παγκόσμιος στόλος

Ενδιαφέρον είναι να σημειωθεί ότι η Clarksons εκτιμά την αξία του παγκόσμιου στόλου σε 1,5 τρισ. δολάρια. Θα πρέπει επίσης να τονιστεί ότι ο μη τραπεζικός δανεισμός παρουσιάζει σημαντικά υψηλότερη αύξηση από τον τραπεζικό δανεισμό.

Οι ελληνικές τράπεζες παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε ετήσια βάση κατά 13% από 13 δισ. δολάρια το 2022 σε 15 δισ. το 2023. Η Ευρώπη εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει τον μεγαλύτερο τομέα χρηματοδότησης πλοίων με το 50% των 40 κορυφαίων τραπεζών που χορηγούν δάνεια 141 δισ. δολάρια. Τα χαρτοφυλάκια των γαλλικών, βελγικών και άλλων ευρωπαϊκών τραπεζών παρουσίασαν, επίσης, αυξήσεις.

Οι τράπεζες της Ασίας και της Αυστραλίας (APAC) παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη, ιδίως το μερίδιο αγοράς τους, που αυξήθηκε από 43% σε 45%. Οσον αφορά την πραγματική έκθεση, το χαρτοφυλάκιό τους ανέρχεται σε 127,94 δισ. δολάρια σε σύγκριση με 120,83 δισ. δολάρια το 2022.

Οι ΗΠΑ παραμένουν δεσμευμένες ως προς το εύρος τους, ενώ η Ευρώπη έχει παρουσιάσει οριακή μείωση. Οι ιαπωνικές τράπεζες κατέχουν πλέον σημαντικότερη θέση στην παγκόσμια ναυτιλιακή χρηματοδότηση, με 22% επί των 40 κορυφαίων τραπεζών. Αυτή η εξέλιξη υποστηρίζεται από το αδύναμο γεν και τη ραγδαία αύξηση των συναλλαγών πώλησης και επαναμίσθωσης (SLB). Ωστόσο, οι ιαπωνικές τράπεζες παρέχουν κυρίως δάνεια είτε σε Ιάπωνες ιδιοκτήτες είτε σε ιαπωνικές εταιρείες, αλλά και σε διεθνείς ναυλωτές χωρίς πλοίο.

Οι Αρχές του Ποσειδώνα (Poseidon Principes) περιλαμβάνουν πλέον 35 υπογράφοντες, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν 300 δισ. δολάρια της ναυτιλιακής χρηματοδότησης.

Οι εκτιμήσεις ESG (δράσεις για Περιβάλλον – Κοινωνία – Διακυβέρνηση) και οι στρατηγικές των τραπεζών εξακολουθούν να ευνοούν τον τραπεζικό δανεισμό για τη ναυπήγηση οικολογικών πλοίων. Υπάρχουν όλο και περισσότερες ενδείξεις ότι η βιωσιμότητα έχει επικρατήσει στον τραπεζικό δανεισμό.

Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr

Ειδήσεις σήμερα:

Ύδρα: Νέο βίντεο από τη φωτιά - Τι πραγματικά συνέβη στον όρμο Μπίστι το βράδυ της Παρασκευής

Στο εδώλιο ακόμα και μέσα σε δύο μήνες o Απόστολος Λύτρας

Τροχαίο στην Αττική Οδό: Φορτηγό συγκρούστηκε με μοτοσικλέτα, ένας σοβαρά τραυματίας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr