Υποδομές: Στο τραπέζι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και ο άξονας Ελευσίνας – Οινόης
28.06.2024
08:55
Με ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις τα έργα της Αττικής –Χωρίς χρηματοδότηση η επέκταση της Κύμης- Αιχμηρές δηλώσεις για την γραμμή 4 του μετρό και το σχεδιασμό του έργου
Στα έργα της Αττικής που θα ανακουφίσουν την πόλη από το κυκλοφοριακό που προκαλεί πλέον συνθήκες ασφυξίας στις μεταφορές θα δώσει προτεραιότητα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη.
Ο σχεδιασμός όπως παρουσιάστηκε χθες από την πολιτική ηγεσία στους διαπιστευμένους συντάκτες του υπουργείου προβλέπει την υλοποίηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και του άξονα Ελευσίνα -Οινόφυτα, με τη διαφορά ότι για τα έργα αυτά προτεραιότητα θα δοθεί στην ελαχιστοποίηση της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου καθώς στόχος είναι να γίνουν μέσω συμβάσεων παραχώρησης και ΣΔΙΤ.
Καρφιά για τη γραμμή 4
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν όμως και τα όσα δήλωσε ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος σχετικά με την γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. Όπως είπε, το μετρό δεν προχωράει με τους ρυθμούς του χρονοδιαγράμματος, τονίζοντας ότι όταν η πολιτική εισέρχεται σε ένα έργο δημιουργεί πρόβλημα.
Χαρακτήρισε προβληματικό σημείο τον τρόπο ανάθεσης της σύμβασης και την ξεχωριστή εργολαβία των πρόδρομων εργασιών καθώς οι δύο διαγωνισμοί που έπρεπε να γίνουν σε διαφορετικούς χρόνους ουσιαστικά υπογράφθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα. Συνεχίζοντας στους ίδιους τόνους, ο υφυπουργός χαρακτήρισε εξωπραγματικό και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου των οκτώ ετών, το οποίο είναι σαφές ότι δεν θα τηρηθεί. Όπως αναφέρθηκε, η καθυστέρηση που υφίστανται στην γραμμή 4 δεν μπορεί προς το παρόν να προσδιοριστεί. Τα προβλήματα του έργου εντοπίζονται στο σταθμό Εξαρχείων που ακολουθεί τους δικούς τους ρυθμούς, στον σταθμό Ευαγγελισμός για το Πάρκο Ριζάρη που εκκρεμεί η τεχνική μελέτη (ΤΕΠΕΜ) και για το σταθμό στην Κυψέλη σε σχέση με τις μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας.
Αύξηση ΠΔΕ
Η πολιτική ηγεσία απέφυγε να δώσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τα έργα της Αττικής, τα οποία δεν έχουν ούτε εξασφαλισμένους πόρους, όπως για παράδειγμα η επέκταση προς της Λ. Κύμης που αποτελεί την μεγάλη εκκρεμότητα του κυβερνητικού σχεδιασμού για τα οδικά έργα εντός του αστικού ιστού και έχει από καιρό ανάδοχο.
Πρόκειται πάντως για υποδομές που όπως επισήμανε ο υπουργός υποδομών κ. Χρήστος Σταϊκούρας θα έχουν μεσοπρόθεσμο ορίζοντα και προβλέπονται για τον σχεδιασμό του υπουργείου τα επόμενα 5 έως 10 χρόνια. « Δεν είμαστε σε θέση να μιλήσουμε για συγκεκριμένα έργα στην Αττική» τόνισε χθες ο υπουργός και μίλησε για αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων στα 500 εκ. από 320 εκ. που ήταν η πρόβλεψη λόγω δημοσιονομικού χώρου.
Ο σχεδιασμός
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος μίλησε για τα έργα της Αττικής για τα οποία υπάρχει ενδιαφέρον να υλοποιηθούν από ιδιώτες στο πλαίσιο των λεγόμενων πρότυπων προτάσεων. Τα έργα αυτά είναι η προέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό μέσω της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης που θεωρείται αναγκαία μετά και την ανάπτυξη του Ελληνικού στα νότια προάστια της Αθήνας αλλά και για τον οδικό άξονα Ελευσίνα- Οινόφυτα που εκτιμάται ότι θα αποσυμφορήσει την κίνηση στον Κηφισό κυρίως για τα φορτηγά. Και οι δύο αυτές προτάσεις έχουν υποβληθεί προς το υπουργείο, η μεν πρώτη από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ η δε δεύτερη μόνο από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Για το μοντέλο των προτύπων προτάσεων, ο κ. Ταχιάος επανέλαβε χθες ότι θα υπάρξουν νομοθετικές αλλαγές που θα διαφοροποιούν τον τρόπο που θα εφαρμοστούν.
Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι τα έργα αυτά θα έχουν προϋπολογισμό πάνω από 200 εκατομμύρια και ότι στις επιτροπές αξιολόγησης δεν θα συμμετέχει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποδομών όπως αρχικά προέβλεπε το νομοθετικό πλαίσιο.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Επίθεση στο σπίτι της προέδρου του Αρείου Πάγου: Τα πρώτα λόγια του αστυνομικού στους συναδέλφους του - «Ένιωθα να καίγομαι»
ΣΥΡΙΖΑ: Ο αδελφός Κασσελάκη επιτίθεται στους 87 - Βουλευτές, μέλη, ξαδέλφια και τρολ στον εμφύλιο
Σπέτσες: Απόβαση celebrities - Καρντάσιαν, Χάντσον, Γκόλντι Χόουν, Κερτ Ράσελ κάνουν διακοπές στο νησί
Ο σχεδιασμός όπως παρουσιάστηκε χθες από την πολιτική ηγεσία στους διαπιστευμένους συντάκτες του υπουργείου προβλέπει την υλοποίηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και του άξονα Ελευσίνα -Οινόφυτα, με τη διαφορά ότι για τα έργα αυτά προτεραιότητα θα δοθεί στην ελαχιστοποίηση της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου καθώς στόχος είναι να γίνουν μέσω συμβάσεων παραχώρησης και ΣΔΙΤ.
Καρφιά για τη γραμμή 4
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν όμως και τα όσα δήλωσε ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος σχετικά με την γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. Όπως είπε, το μετρό δεν προχωράει με τους ρυθμούς του χρονοδιαγράμματος, τονίζοντας ότι όταν η πολιτική εισέρχεται σε ένα έργο δημιουργεί πρόβλημα.
Χαρακτήρισε προβληματικό σημείο τον τρόπο ανάθεσης της σύμβασης και την ξεχωριστή εργολαβία των πρόδρομων εργασιών καθώς οι δύο διαγωνισμοί που έπρεπε να γίνουν σε διαφορετικούς χρόνους ουσιαστικά υπογράφθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα. Συνεχίζοντας στους ίδιους τόνους, ο υφυπουργός χαρακτήρισε εξωπραγματικό και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου των οκτώ ετών, το οποίο είναι σαφές ότι δεν θα τηρηθεί. Όπως αναφέρθηκε, η καθυστέρηση που υφίστανται στην γραμμή 4 δεν μπορεί προς το παρόν να προσδιοριστεί. Τα προβλήματα του έργου εντοπίζονται στο σταθμό Εξαρχείων που ακολουθεί τους δικούς τους ρυθμούς, στον σταθμό Ευαγγελισμός για το Πάρκο Ριζάρη που εκκρεμεί η τεχνική μελέτη (ΤΕΠΕΜ) και για το σταθμό στην Κυψέλη σε σχέση με τις μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας.
Αύξηση ΠΔΕ
Η πολιτική ηγεσία απέφυγε να δώσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τα έργα της Αττικής, τα οποία δεν έχουν ούτε εξασφαλισμένους πόρους, όπως για παράδειγμα η επέκταση προς της Λ. Κύμης που αποτελεί την μεγάλη εκκρεμότητα του κυβερνητικού σχεδιασμού για τα οδικά έργα εντός του αστικού ιστού και έχει από καιρό ανάδοχο.
Πρόκειται πάντως για υποδομές που όπως επισήμανε ο υπουργός υποδομών κ. Χρήστος Σταϊκούρας θα έχουν μεσοπρόθεσμο ορίζοντα και προβλέπονται για τον σχεδιασμό του υπουργείου τα επόμενα 5 έως 10 χρόνια. « Δεν είμαστε σε θέση να μιλήσουμε για συγκεκριμένα έργα στην Αττική» τόνισε χθες ο υπουργός και μίλησε για αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων στα 500 εκ. από 320 εκ. που ήταν η πρόβλεψη λόγω δημοσιονομικού χώρου.
Ο σχεδιασμός
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος μίλησε για τα έργα της Αττικής για τα οποία υπάρχει ενδιαφέρον να υλοποιηθούν από ιδιώτες στο πλαίσιο των λεγόμενων πρότυπων προτάσεων. Τα έργα αυτά είναι η προέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό μέσω της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης που θεωρείται αναγκαία μετά και την ανάπτυξη του Ελληνικού στα νότια προάστια της Αθήνας αλλά και για τον οδικό άξονα Ελευσίνα- Οινόφυτα που εκτιμάται ότι θα αποσυμφορήσει την κίνηση στον Κηφισό κυρίως για τα φορτηγά. Και οι δύο αυτές προτάσεις έχουν υποβληθεί προς το υπουργείο, η μεν πρώτη από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ η δε δεύτερη μόνο από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Για το μοντέλο των προτύπων προτάσεων, ο κ. Ταχιάος επανέλαβε χθες ότι θα υπάρξουν νομοθετικές αλλαγές που θα διαφοροποιούν τον τρόπο που θα εφαρμοστούν.
Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι τα έργα αυτά θα έχουν προϋπολογισμό πάνω από 200 εκατομμύρια και ότι στις επιτροπές αξιολόγησης δεν θα συμμετέχει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποδομών όπως αρχικά προέβλεπε το νομοθετικό πλαίσιο.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Επίθεση στο σπίτι της προέδρου του Αρείου Πάγου: Τα πρώτα λόγια του αστυνομικού στους συναδέλφους του - «Ένιωθα να καίγομαι»
ΣΥΡΙΖΑ: Ο αδελφός Κασσελάκη επιτίθεται στους 87 - Βουλευτές, μέλη, ξαδέλφια και τρολ στον εμφύλιο
Σπέτσες: Απόβαση celebrities - Καρντάσιαν, Χάντσον, Γκόλντι Χόουν, Κερτ Ράσελ κάνουν διακοπές στο νησί
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr