Ακτοπλοϊκές: Τα μέτρα που έχουν ληφθεί για τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα

Γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι, τα πληρώματα έχουν ειδικές κουβέρτες σε περίπτωση πυρκαγιάς και ειδικά μηχανήματα με τα οποία ελέγχουν για πιθανή διαρροή στο γκαράζ από υγραεριοκίνητα ΙΧ

Το θέμα της μεταφοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων υβριδικών ή με υγραέριο ως καύσιμο συνεχίζει να προβληματίζει τους οδηγούς ενώ υπάρχουν και καταγγελίες για καθυστερήσεις στη διάρκεια της φόρτωσης.

Σε περίοδο που η επιβατική κίνηση εντείνεται ρωτήσαμε στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών οι οποίοι ξεκαθάρισαν:

1. Υπάρχει σύσταση προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και όχι νόμος. Πρέπει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι φορτισμένα κατά 40%. Για το θέμα αυτό υπάρχει ενημέρωση στις ιστοσελίδες των περισσότερων εταιρειών ενώ είναι ενημερωμένα και τα ναυτικά πρακτορεία. Η κάθε εταιρεία εφαρμόζει τη δική της πολιτική. Όμως σε γενικές γραμμές, γίνεται κατά την είσοδο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου

2. Κατά την είσοδο του ηλεκτρικού ΙΧ γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος από το πλήρωμα το οποίο ρωτάει τον οδηγό πόσο είναι φορτισμένη η μπαταρία, βάση της ένδειξης του ΙΧ. Οι ίδιοι δεν έχουν δικαιοδοσία να μπουν στο ΙΧ και να το ελέγξουν μόνοι τους.

3. Υπήρξε περιστατικά σε λιμάνι της δυτικές Ελλάδας όπου το ΙΧ ήταν φορτισμένο κατά 90% και επειδή υπήρχε χρόνος αρκετός μέχρι την αναχώρηση του πλοίου είπαν στον οδηγό να το κάνει μία βόλτα στην πόλη για να μειωθεί το ποσοστό φόρτισης!!!

4. Όμως αν το ποσοστό είναι άνω του 40% δεν αφήνουν κανένα αυτοκίνητο έξω από το πλοίο και κάνουν σύσταση στον οδηγό για την επόμενη φορά.

5. Τα πλοία είναι εφοδιασμένα με ειδικές κουβέρτες τις οποίες αν πάρει φωτιά κάποιο ηλεκτρικό ιχ τις ρίχνουν πάνω στο όχημα και περιορίζουν τη φλόγα.

6. Το 40% ισχύει και για τα υβριδικά ΙΧ όμως εκεί όπως ανέφεραν στο newmoney στελέχη εταιρειών δεν είναι σοβαρό το πρόβλημα αφού η μπαταρία που έχουν τα οχήματα αυτά είναι πολύ μικρή.

7. Για τα ΙΧ με υγραέριο οι εταιρείες έχουν εξοπλίσει τα πλοία με ειδικά μηχανήματα που ανιχνεύουν τυχόν διαρροή. Οι έλεγχοι γίνονται από τα μέλη πληρώντας που βρίσκονται στα γκαράζ ανά τακτά χρονιά διαστήματα.

Kατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 & 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό την ενημέρωση, πρόληψη και τον περιορισμό πιθανών κινδύνων, έχει εκδώσει το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.

Σημειώνεται ότι στα AFVs περιλαμβάνονται: α) τα αμιγώς ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες) και β) τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.

Διαβάστε αναλυτικά στο newmoney.gr

Ειδήσεις σήμερα:

Νέο έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ για μπουρίνια σήμερα - Πέφτει κι άλλο η θερμοκρασία

Όλα όσα έγιναν στο Προεδρικό για τα 50 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας: Οι διάλογοι, τα μηνύματα, οι καλεσμένοι

Αλλάζουν όλα στη χρήση POS για εστίαση και delivery - Στο στόχαστρο τα «κόλπα» με τις ταμειακές
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr