Διονύσης Θεοδωράτος: Ενεργειακή καταιγίδα θα πλήξει την ακτοπλοΐα από το 2025
29.08.2024
11:32
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας μιλά για το κόστος της πράσινης μετάβασης που είναι δυσβάσταχτο για τον κλάδο, καθώς θα αυξήσει το λειτουργικό κόστος και κατά συνέπεια το κόστος των εισιτηρίων
Η πράσινη μετάβαση της παγκόσμιας ναυτιλίας, άρα και της ακτοπλοΐας, που έχει στόχο τις μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κοστίζει και θα πλήξει οικονομικά τις εταιρείες.
Ειδικά στην ακτοπλοΐα, το 2025 αναμένεται οι τιμές των εισιτηρίων να αυξηθούν χωρίς να είναι κανείς σε θέση να υπολογίσει το ποσοστό αύξησης. Ο λόγος είναι ότι από την 1η Μαΐου του 2025 όλη η Μεσόγειος γίνεται SECA (Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου), που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι απαλλαγμένη από το θείο. Aρα θα πρέπει να χρησιμοποιεί καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,001%, που είναι πιο ακριβό. Και δεν είναι μόνο αυτό.
Στο πλαίσιο της δέσμης των μέτρων με τον τίτλο «Fit for 55» για το κλίμα, που εγκρίθηκε το 2023 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναθεωρήθηκαν μια σειρά από κοινοτικά νομοθετήματα που αφορούν και τη ναυτιλία. Η σταδιακή επέκταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU-ETS) στις ναυτιλιακές μεταφορές έως το 2026 και οι αναμενόμενες δυσκολίες συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία για καθαρά καύσιμα (FuelEU Maritime Initiative) εκτιμάται ότι θα αυξήσουν το λειτουργικό κόστος του κλάδου της ακτοπλοΐας.
Μιλήσαμε με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Διονύση Θεοδωράτο για τα μελλούμενα στον κλάδο, τα βάλαμε σε μια σειρά και αποσαφηνίσαμε την εικόνα για να ξέρουμε τι μας περιμένει. «Μπορούμε να πούμε ότι “ενεργειακή καταιγίδα” θα πλήξει την ακτοπλοΐα, όπως και όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία», είναι τα πρώτα του λόγια και στη συνέχεια εξηγεί...
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Οι γυναίκες του Αφγανιστάν τραγουδούν στο διαδίκτυο, αψηφώντας τους Ταλιμπάν - «Η φωνή μου δεν απαγορεύεται»
Φωτογραφία σοκ από άγρια επίθεση νεαρών με μαχαιριές σε 54χρονο στο Μαρούσι
Βρέθηκαν 447 ακίνητα του δημοσίου και ετοιμάζονται προς διάθεση για το στεγαστικό
Ειδικά στην ακτοπλοΐα, το 2025 αναμένεται οι τιμές των εισιτηρίων να αυξηθούν χωρίς να είναι κανείς σε θέση να υπολογίσει το ποσοστό αύξησης. Ο λόγος είναι ότι από την 1η Μαΐου του 2025 όλη η Μεσόγειος γίνεται SECA (Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου), που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι απαλλαγμένη από το θείο. Aρα θα πρέπει να χρησιμοποιεί καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,001%, που είναι πιο ακριβό. Και δεν είναι μόνο αυτό.
Στο πλαίσιο της δέσμης των μέτρων με τον τίτλο «Fit for 55» για το κλίμα, που εγκρίθηκε το 2023 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναθεωρήθηκαν μια σειρά από κοινοτικά νομοθετήματα που αφορούν και τη ναυτιλία. Η σταδιακή επέκταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU-ETS) στις ναυτιλιακές μεταφορές έως το 2026 και οι αναμενόμενες δυσκολίες συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία για καθαρά καύσιμα (FuelEU Maritime Initiative) εκτιμάται ότι θα αυξήσουν το λειτουργικό κόστος του κλάδου της ακτοπλοΐας.
Μιλήσαμε με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Διονύση Θεοδωράτο για τα μελλούμενα στον κλάδο, τα βάλαμε σε μια σειρά και αποσαφηνίσαμε την εικόνα για να ξέρουμε τι μας περιμένει. «Μπορούμε να πούμε ότι “ενεργειακή καταιγίδα” θα πλήξει την ακτοπλοΐα, όπως και όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία», είναι τα πρώτα του λόγια και στη συνέχεια εξηγεί...
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ειδήσεις σήμερα:
Οι γυναίκες του Αφγανιστάν τραγουδούν στο διαδίκτυο, αψηφώντας τους Ταλιμπάν - «Η φωνή μου δεν απαγορεύεται»
Φωτογραφία σοκ από άγρια επίθεση νεαρών με μαχαιριές σε 54χρονο στο Μαρούσι
Βρέθηκαν 447 ακίνητα του δημοσίου και ετοιμάζονται προς διάθεση για το στεγαστικό
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr