«Μπαίνουν» νέα πλοία στην ελληνική ακτοπλοΐα
03.09.2024
11:11
Στον δρόμο για την πράσινη μετάβαση οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στρέφονται σε μεταχειρισμένα πλοία τα οποία μετασκευάζονται και ανακαινίζονται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας
Η πιο πρόσφατη αγορά πλοίου από την Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου έστρεψε ξανά την προσοχή στις κινήσεις για ενίσχυση των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.
Μπορεί η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου να είναι αναγκαία στον δρόμο για την πράσινη μετάβαση, όμως, όπως όλα δείχνουν, η προσοχή έχει στραφεί σε μεταχειρισμένα πλοία τα οποία μετασκευάζονται και ανακαινίζονται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας προκειμένου να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Εξάλλου όλοι συγκλίνουν στο ότι είναι αδύνατον να αντικατασταθεί όλος στόλος με νεότευκτα πλοία – και αυτό δεν αφορά μόνο την Ελλάδα και την ακτοπλοΐα, αλλά όλη την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Για τον λόγο αυτό επικρατεί η άποψη ότι πρώτα απ’ όλα πρέπει να εκσυγχρονιστεί ο υπάρχων στόλος. Πρόβλημα δημιουργείται από το γεγονός ότι κανείς δεν γνωρίζει ποια εναλλακτικά καύσιμα θα επικρατήσουν και αν θα επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών του παγκόσμιου στόλου, αν θα είναι ασφαλή και αν θα υπάρχει διαθεσιμότητα σε όλα λιμάνια του κόσμου.
Σύμφωνα με επικαιροποιημένα στοιχεία για το 2024, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που εξυπηρετούν τις ακτοπλοϊκές γραμμές αγγίζει πλέον τα 30 έτη. Σε σύνολο 115 πλοίων, τα 50 από αυτά (ποσοστό 43,5%) είναι ήδη άνω των 30 ετών.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Μπορεί η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου να είναι αναγκαία στον δρόμο για την πράσινη μετάβαση, όμως, όπως όλα δείχνουν, η προσοχή έχει στραφεί σε μεταχειρισμένα πλοία τα οποία μετασκευάζονται και ανακαινίζονται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας προκειμένου να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Εξάλλου όλοι συγκλίνουν στο ότι είναι αδύνατον να αντικατασταθεί όλος στόλος με νεότευκτα πλοία – και αυτό δεν αφορά μόνο την Ελλάδα και την ακτοπλοΐα, αλλά όλη την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Για τον λόγο αυτό επικρατεί η άποψη ότι πρώτα απ’ όλα πρέπει να εκσυγχρονιστεί ο υπάρχων στόλος. Πρόβλημα δημιουργείται από το γεγονός ότι κανείς δεν γνωρίζει ποια εναλλακτικά καύσιμα θα επικρατήσουν και αν θα επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών του παγκόσμιου στόλου, αν θα είναι ασφαλή και αν θα υπάρχει διαθεσιμότητα σε όλα λιμάνια του κόσμου.
Σύμφωνα με επικαιροποιημένα στοιχεία για το 2024, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που εξυπηρετούν τις ακτοπλοϊκές γραμμές αγγίζει πλέον τα 30 έτη. Σε σύνολο 115 πλοίων, τα 50 από αυτά (ποσοστό 43,5%) είναι ήδη άνω των 30 ετών.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Τσακωθήκαμε, αλλά δεν θέλαμε να τον σκοτώσουμε, λένε οι δύο που παραδόθηκαν για τον ξυλοδαρμό του Ελληνοκαναδού
Σχεδόν διπλάσια τα ενοίκια φοιτητικών κατοικιών στη δεκαετία – Στο +15% σε σχέση με πέρυσι
ΠΑΣΟΚ, το κόμμα - φαινόμενο που άλλαξε την Ελλάδα έγινε 50 χρόνων: H άνοδος, η πτώση και το άδηλο αύριο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr