Βιομηχανία τροφίμων: Βατερλό για τις πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων

Σε περίοδο παρατεταμένης ύφεσης εισέρχεται, όπως δείχνουν όλα τα δεδομένα, ο κλάδος των τροφίμων με τις περισσότερες βιομηχανίες να μην έχουν πολλές επιλογές. Κι αυτό επειδή έχουν εισέλθει σε έναν φαύλο κύκλο, όπου και αυξήσεις θέλουν να επιβάλλουν και οι πωλήσεις τους, όμως, παρουσιάζουν ραγδαία επιδείνωση.

Δεν είναι τυχαίο πως, σύμφωνα με πηγές των σούπερ μάρκετ, οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων έχο

Σε περίοδο παρατεταμένης ύφεσης εισέρχεται, όπως δείχνουν όλα τα δεδομένα, ο κλάδος των τροφίμων με τις περισσότερες βιομηχανίες να μην έχουν πολλές επιλογές. Κι αυτό επειδή έχουν εισέλθει σε έναν φαύλο κύκλο, όπου και αυξήσεις θέλουν να επιβάλλουν και οι πωλήσεις τους, όμως, παρουσιάζουν ραγδαία επιδείνωση.

Δεν είναι τυχαίο πως, σύμφωνα με πηγές των σούπερ μάρκετ, οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων έχουν παρουσιάσει μεγάλη κάμψη τους τελευταίους έξι μήνες - κυρίως λόγω της οικονομικής δυσπραγίας των ελληνικών νοικοκυριών.

Ειδικότερα, κάμψη της τάξης του 10%-15% εμφανίζουν οι πωλήσεις επώνυμων τροφίμων, ενώ στο 12%-14% είναι το ποσοστό αύξησης των μεριδίων στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που πουλούν τα σούπερ μάρκετ.

Πρόκειται κυριολεκτικά για μια επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι Ελληνες καταναλωτές συμπεριφέρονται, ενώ ενδιαφέρον έχει η ανάλυση των κλάδων. Ειδικότερα, στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας παρουσιάζουν καθίζηση των πωλήσεων στο φρέσκο γάλα και ειδικότερα στις «ακριβές» συσκευασίες του 1 λίτρου.

Οι καταναλωτές, θεωρώντας πως υπάρχουν σαφείς υπερβολές στην τελική τιμή διάθεσης του προϊόντος, επιλέγουν τις συσκευασίες που κυμαίνονται κάτω του 1 ευρώ και οι οποίες πλέον διαθέτονται σε πολλές αλυσίδες τροφίμων. Ανάλογη είναι η εικόνα και στα όσπρια, τα σοκολατοειδή, τους ξηρούς καρπούς, τα άλευρα κ.ά.

Ομως, να που το καμπανάκι έχει ξεκινήσει να χτυπά για έναν κλάδο που στο παρελθόν είχε συνηθίσει σε… αυτοκρατορικές συμπεριφορές. Η είδηση της περασμένης εβδομάδας πως επίκειται λουκέτο σε τουλάχιστον μία μεγάλη βιομηχανία του κλάδου έπεσε σαν κεραυνός. Για όσους, όμως, γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις ήτανε παραπάνω από αναμενόμενη.

Τρεις … με την πλάτη στον τοίχο

Ηδη τρεις είναι οι βιομηχανίες που αυτή τη στιγμή βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο. Οι δύο εξ αυτών είναι εισηγμένες και παρουσιάζουν μεγάλο δανεισμό, όμως παρά ταύτα επ’ ουδενί δεν μείωσαν τις τιμές τους, ώστε να έλθουν πιο κοντά στον καταναλωτή.

Πρόκειται για τις ΦΑΓΕ και Elbisco, οι οποίες όμως δίνουν μάχη το τελευταίο διάστημα και φαίνεται πως σταδιακά ίσως να ξεφύγουν από τον κίνδυνο.

Η τρίτη εταιρεία είναι η Cardico των αδελφών Καρδασιλάρη, η οποία εδώ και δύο χρόνια έχει περιπέσει σε δίνη απανωτών δυσχερειών. Ομως, κι εκτός αυτών δεν λείπουν οι φωνές αγωνίας και για άλλες βιομηχανίες.

Δεν ήταν μάλιστα λίγοι αυτοί οι οποίοι στον πρόσφατο εορτασμό του Συνδέσμου Βιομηχανιών Τροφίμων αναφέρονταν σε «δύσκολες ημέρες» και σε ενδεχόμενο κύμα συγχωνεύσεων.

Στα παραπάνω φαίνεται να εντάσσεται και η τύχη της αλλαντοβιομηχανίας Νίκας, την οποία ο κ. Αγγελος Πλακόπητας σύντομα θα επιδιώξει να πουλήσει. Ισως, μάλιστα, να μην είναι τυχαία η συμμετοχή στελέχους της Vivartia στο Διοικητικό Συμβούλιό της...

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr