Ακρίβεια: Ερχονται νέα μέτρα για να περιοριστούν οι προσφορές στo ράφι που κρύβουν ανατιμήσεις
23.10.2024
10:46
Mέσα στο πρώτο δίμηνο του 2025 αναμένεται να υπάρξουν οι απαιτούμενες αλλαγές έτσι ώστε να καταπολεμηθούν οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές
Αν και μετά την επιβολή του μέτρου για τη μείωση των παροχών των προμηθευτών προς τους λιανεμπόρους και τη μετατόπιση του οφέλους στην τιμή τιμοκαταλόγου επήλθε μερικός εξορθολογισμός στο άναρχο πεδίο των προωθητικών ενεργειών, τα φαινόμενα πλασματικών προσφορών που συνιστούν παραπλανητικές πρακτικές δεν έχουν εκλείψει.
Κι αυτό διότι, αν και ισχύει η προαναφερθείσα νομοθεσία αλλά και ο «Κώδικας δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/προωθητικές ενέργειες)», για την ώρα εφαρμόζονται στο υπόλοιπο λιανεμπόριο και όχι στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.
Αιτία, σύμφωνα με τις εμπλεκόμενες πλευρές, είναι η πολυπλοκότητα που διέπει τον καθορισμό των τιμών στα σούπερ μάρκετ, τόσο λόγω των χιλιάδων κωδικών που αυτά διαθέτουν, όσο και λόγω του γεγονότος ότι οι προσφορές αποτελούν μέρος των εμπορικών συμφωνιών με τους προμηθευτές.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής, μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2025 θα υπάρξουν προς αυτή την κατεύθυνση οι απαιτούμενες αλλαγές και σε αυτόν τον κλάδο, έτσι ώστε να καταπολεμηθούν οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, ειδικά όσον αφορά το πεδίο των προσφορών και εκπτώσεων.
Οι αλλαγές, οι οποίες θα υπάρχουν και στη σήμανση, και στον τρόπο παρουσίασης των προϊόντων μέσα στο κατάστημα, αλλά και στις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων, θα επικεντρωθούν στο εάν εφαρμόζεται σωστά η νομοθεσία περί ανακοίνωσης μείωσης τιμής, στις προσφορές «1+1 δώρο», ενώ αποσαφήνιση του πλαισίου αναμένεται να υπάρξει και όσον αφορά τα προγράμματα επιβράβευσης.
Μάλιστα, για το αντικείμενο αυτό έχουν συσταθεί ειδικές ομάδες εργασίας από στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης με τη συμμετοχή και εκπροσώπων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Οι τελευταίοι, πάντως, ζητούν να υπάρξει μεταβατική περίοδος για τα αποθέματα προϊόντων σε προσφορά που θα βρίσκονται στις αποθήκες όταν τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι κανόνες για τις προωθητικές ενέργειες.
Κανόνες αναμένεται να μπουν και στα προγράμματα επιβράβευσης πελατών, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα παραπλανητικών εκπτώσεων που υποκρύπτονται πίσω από φαινομενικά εξατομικευμένες προσφορές.Ετσι, για παράδειγμα, εάν μια αλυσίδα διαφημίζει ότι μια μέρα διαθέτει όλα τα κατεψυγμένα λαχανικά με έκπτωση 20% σε όσους πελάτες έχουν κάρτα πιστότητας (είναι δηλαδή μέλη του προγράμματος επιβράβευσης), τότε αυτό δεν συνιστά προσωπική έκπτωση –που εν προκειμένω δεν θα ενέπιπτε στη νομοθεσία περί ανακοινώσεων μείωσης τιμής– αλλά γενική, ειδικά εάν πολλοί καταναλωτές διαθέτουν κάρτα ή είναι εύκολο να την αποκτήσουν εκείνη τη στιγμή στο κατάστημα.
Ειδήσεις σήμερα:
O Ομπάμα ραπάρει στίχους του «Lose Yourself» μπροστά στον Eminem σε συγκέντρωση της Χάρις - Δείτε βίντεο
Μία στις τρεις αποβολές μαθητών για χρήση κινητών στα σχολεία είναι στην Αττική
Επιτέθηκε στη σύζυγό του επειδή τον κλείδωσε έξω όταν άργησε να επιστρέψει από βραδινή έξοδο στη Θεσσαλονίκη
Κι αυτό διότι, αν και ισχύει η προαναφερθείσα νομοθεσία αλλά και ο «Κώδικας δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/προωθητικές ενέργειες)», για την ώρα εφαρμόζονται στο υπόλοιπο λιανεμπόριο και όχι στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.
Αιτία, σύμφωνα με τις εμπλεκόμενες πλευρές, είναι η πολυπλοκότητα που διέπει τον καθορισμό των τιμών στα σούπερ μάρκετ, τόσο λόγω των χιλιάδων κωδικών που αυτά διαθέτουν, όσο και λόγω του γεγονότος ότι οι προσφορές αποτελούν μέρος των εμπορικών συμφωνιών με τους προμηθευτές.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής, μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2025 θα υπάρξουν προς αυτή την κατεύθυνση οι απαιτούμενες αλλαγές και σε αυτόν τον κλάδο, έτσι ώστε να καταπολεμηθούν οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, ειδικά όσον αφορά το πεδίο των προσφορών και εκπτώσεων.
Οι αλλαγές, οι οποίες θα υπάρχουν και στη σήμανση, και στον τρόπο παρουσίασης των προϊόντων μέσα στο κατάστημα, αλλά και στις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων, θα επικεντρωθούν στο εάν εφαρμόζεται σωστά η νομοθεσία περί ανακοίνωσης μείωσης τιμής, στις προσφορές «1+1 δώρο», ενώ αποσαφήνιση του πλαισίου αναμένεται να υπάρξει και όσον αφορά τα προγράμματα επιβράβευσης.
Μάλιστα, για το αντικείμενο αυτό έχουν συσταθεί ειδικές ομάδες εργασίας από στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης με τη συμμετοχή και εκπροσώπων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Οι τελευταίοι, πάντως, ζητούν να υπάρξει μεταβατική περίοδος για τα αποθέματα προϊόντων σε προσφορά που θα βρίσκονται στις αποθήκες όταν τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι κανόνες για τις προωθητικές ενέργειες.
Κανόνες αναμένεται να μπουν και στα προγράμματα επιβράβευσης πελατών, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα παραπλανητικών εκπτώσεων που υποκρύπτονται πίσω από φαινομενικά εξατομικευμένες προσφορές.Ετσι, για παράδειγμα, εάν μια αλυσίδα διαφημίζει ότι μια μέρα διαθέτει όλα τα κατεψυγμένα λαχανικά με έκπτωση 20% σε όσους πελάτες έχουν κάρτα πιστότητας (είναι δηλαδή μέλη του προγράμματος επιβράβευσης), τότε αυτό δεν συνιστά προσωπική έκπτωση –που εν προκειμένω δεν θα ενέπιπτε στη νομοθεσία περί ανακοινώσεων μείωσης τιμής– αλλά γενική, ειδικά εάν πολλοί καταναλωτές διαθέτουν κάρτα ή είναι εύκολο να την αποκτήσουν εκείνη τη στιγμή στο κατάστημα.
Ειδήσεις σήμερα:
O Ομπάμα ραπάρει στίχους του «Lose Yourself» μπροστά στον Eminem σε συγκέντρωση της Χάρις - Δείτε βίντεο
Μία στις τρεις αποβολές μαθητών για χρήση κινητών στα σχολεία είναι στην Αττική
Επιτέθηκε στη σύζυγό του επειδή τον κλείδωσε έξω όταν άργησε να επιστρέψει από βραδινή έξοδο στη Θεσσαλονίκη
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr