The Lipstick Effect: Πώς οι γυναίκες μπορούν να σώσουν την οικονομία με τα… καλλυντικά
31.10.2024
10:08
Καλώς ήρθατε στην οικονομία του «treat yourself», όπου η περιποίηση της επιδερμίδας και τα μακριά μαλλιά κυριαρχούν - Πώς οι περιποιημένες μπούκλες και η τέλεια περιποιημένη επιδερμίδα αποτελούν σημάδια ότι η οικονομία βρίσκεται σε ανοδική πορεία
Η προσμονή μιας απόλαυσης είναι μια ιστορία τόσο παλιά όσο και ο άνθρωπος ή τουλάχιστον τόσο παλιά όσο και ο καπιταλισμός.
Είναι το παιχνίδι της καθυστερημένης ικανοποίησης: Μόλις τελειώσετε με το διάβασμα, μπορείτε να δείτε τηλεόραση, όταν τελειώσετε τη δουλειά, μπορείτε να διασκεδάσετε.
Το «φαινόμενο του κραγιόν» (Lipstick Effect) λοιπόν, είναι μια οικονομική θεωρία που υποστηρίζει ότι οι πωλήσεις προσιτών ειδών πολυτελείας, όπως το κραγιόν, αυξάνονται κατά τη διάρκεια της ύφεσης, καθώς οι άνθρωποι αναζητούν μια «συναισθηματική ανάταση χωρίς να ξοδέψουν υπερβολικά χρήματα».
Ο όρος αποδίδεται στον Λέοναρντ Λόντερ, πρόεδρο της γνωστής εταιρείας ομορφιάς Estée Lauder, οποίος υποστήριξε το 2008 ότι σε περιόδους ύφεσης οι καταναλωτές δεν αγοράζουν πανάκριβα είδη πολυτελείας, αλλά ενδίδουν σε μικρότερες, και λιγότερες ακριβές «απολαύσεις», όπως τα πολυτελή κραγιόν. Από που το συμπέρανε αυτό; Μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ, με την οικονομία να βρίσκεται σε ύφεση, παρατήρησε ότι η εταιρεία του πουλούσε περισσότερα κραγιόν από ποτέ. «Να ένας ιδανικός τρόπος για να δοθεί ώθηση στην οικονομία», κατέληξε. Αντί για πανάκριβες τσάντες οι γυναίκες αγοράζουν κραγιόν σε πολυτελείς συσκευασίες.
Διαβάστε περισσότερα στο Newmoney.gr
Είναι το παιχνίδι της καθυστερημένης ικανοποίησης: Μόλις τελειώσετε με το διάβασμα, μπορείτε να δείτε τηλεόραση, όταν τελειώσετε τη δουλειά, μπορείτε να διασκεδάσετε.
Το «φαινόμενο του κραγιόν» (Lipstick Effect) λοιπόν, είναι μια οικονομική θεωρία που υποστηρίζει ότι οι πωλήσεις προσιτών ειδών πολυτελείας, όπως το κραγιόν, αυξάνονται κατά τη διάρκεια της ύφεσης, καθώς οι άνθρωποι αναζητούν μια «συναισθηματική ανάταση χωρίς να ξοδέψουν υπερβολικά χρήματα».
Ο όρος αποδίδεται στον Λέοναρντ Λόντερ, πρόεδρο της γνωστής εταιρείας ομορφιάς Estée Lauder, οποίος υποστήριξε το 2008 ότι σε περιόδους ύφεσης οι καταναλωτές δεν αγοράζουν πανάκριβα είδη πολυτελείας, αλλά ενδίδουν σε μικρότερες, και λιγότερες ακριβές «απολαύσεις», όπως τα πολυτελή κραγιόν. Από που το συμπέρανε αυτό; Μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ, με την οικονομία να βρίσκεται σε ύφεση, παρατήρησε ότι η εταιρεία του πουλούσε περισσότερα κραγιόν από ποτέ. «Να ένας ιδανικός τρόπος για να δοθεί ώθηση στην οικονομία», κατέληξε. Αντί για πανάκριβες τσάντες οι γυναίκες αγοράζουν κραγιόν σε πολυτελείς συσκευασίες.
Διαβάστε περισσότερα στο Newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr