O Λευκός Οίκος στη δεύτερη εποχή Τραμπ, ο Κ.Μ και η μεσαία τάξη, το HeliKon και ο ΑΔΜΗΕ, ο γλυκός καφές των εκπαιδευτηρίων Δούκα, το χρυσό μέρισμα της Αττικής Οδού

Χαίρετε, λοιπόν θα χρειαστεί λίγη υπομονή ακόμη για να βγει… λευκός καπνός για τον επόμενο Λευκό Οίκο και μετά πολλή δουλειά και ίσως χάραξη νέας στρατηγικής και από εμάς για το νέο σχήμα που ουσιαστικά καθαρίζει τις παγκόσμιες ισορροπίες

Μεσαία τάξη-Κ.Μ

-Τώρα, αναμένοντας τα κρίσιμα αποτελέσματα από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, να πούμε και μερικά εγχώρια. Λοιπόν, η πηγή μου λέει ότι ο Κ.Μ έχει έναν ευρύτερο σχεδιασμό για την επόμενη διετία ενίσχυσης της μεσαίας τάξης. Γιατί φυσικά ξέρει πολύ καλά ότι η επανάκτηση υψηλών ποσοστών στο τέλος της τετραετίας περνάει από εκεί. «Ό,τι προκύπτει από τα πλεονάσματα της ανάπτυξης θα πηγαίνει κατά προτεραιότητα στη μεσαία τάξη» και αυτό θα το καθιστά σαφές ο πρωθυπουργός, σε κάθε ευκαιρία.

ΣΥΡΙΖΑ

-Για να μην πλήξουμε καθόλου μετά το ντέρμπι της Κάμαλα με τον Τραμπ, θα πάμε σχεδόν back to back που λένε και οι αγγλοσάξωνες στο ντέρμπι του Συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ που… παίζεται πώς θα τελειώσει. Ρώτησα την καλή πηγή μου ποιος κέρδισε στην ψηφοφορία μελών και μου απάντησε «ελαφρώς οι 87», οπότε όπως καταλαβαίνετε θα έχουμε… ελαφρώς ένα μπάχαλο. Παρατήρησα επίσης ότι ο Παύλος Πολάκης… παρατήρησε τώρα τις ιστορίες για τις offshore του Κασσελάκη και για το χρέος των 11,2 εκατ. ευρώ στην εφορία του πατρός Κασσέλ. Εεεεε, ζαβολιάρη Παύλο, φυσικά και τα ήξερες, απλά δεν μίλαγες τότε. Τέλος πάντων, η ίδια πηγή το έχει προδιαγεγραμμένο το τέλος της ιστορίας. Κερδίζουν οι υπόλοιποι, φεύγει ο Κασσελάκης και απ’ ό,τι φαίνεται «βαστάει» για νέο κόμμα. Αν βέβαια κερδίσει ο Στέφανος τού μένει και το ταμείο δώρο και αρχίζουν τα δύσκολα για τους υπόλοιπους. Αν και αν συμβεί αυτό και χάσουν οι υπόλοιποι θα πάνε κατευθείαν στην αγκαλιά του Τσίπρα!

Το HeliKon αγοράζει ΑΔΜΗΕ

-Η στήλη δεν θα έδινε ιδιαίτερη σημασία αν το HeliKon δεν το συνόδευε στη χρηματιστηριακή αγορά μια ιδιαίτερη φήμη τόσο για τις καλές πηγές του, όσο και για τον μάλλον λίγο άτσαλο τρόπο που ρευστοποιεί τις θέσεις του. Η πληροφορία λοιπόν, που όπως καταλαβαίνετε δεν είναι από αυτές που επιβεβαιώνονται εύκολα, είναι ότι τον τελευταίο ενάμιση μήνα το HeliKon χτίζει θέση στη μετοχή του ΑΔΜΗΕ και έχει συγκεντρώσει το 1%. Ταυτόχρονα στην αγορά κυκλοφορούν διάφορα συγκεχυμένα σενάρια για τον ΑΔΜΗΕ με φημολογίες άλλοτε για τα καλώδια διασύνδεσης, άλλοτε για αύξηση κεφαλαίου.

Το ίδρυμα Jacobs εξαγόρασε τα εκπαιδευτήρια Δούκα

-Γράφαμε χθες πως σύμφωνα με πληροφορίες ένα ισχυρό family office ή Ίδρυμα που δεν έχει ξαναεμφανιστεί στην Ελλάδα μπήκε στο μετοχικό κεφάλαιο των εκπαιδευτηρίων Δούκα. Πριν αλέκτωρ φωνήσαι, ο CEO των εκπαιδευτηρίων Δούκα, K. Δούκας και ο managing director της Cognita Europe & US, G. Rigau δίνουν σήμερα το μεσημέρι κοινή συνέντευξη Τύπου. Όπως μας πληροφορεί το site της Cognita, τα κεντρικά της είναι στο Λονδίνο αλλά έχουν τοπικούς διευθυντές σε κάθε περιοχή, ενώ βασικός μέτοχος είναι η Jacobs Holding AG, μια διεθνής επενδυτική εταιρεία η οποία φροντίζει τα συμφέροντα της οικογένειας Jacobs. Το ίδρυμα έχει και φιλανθρωπικό σκοπό και στο πλαίσιο αυτό επενδύει στην εκπαίδευση με στόχο να βελτιώσει τη ζωή νέων ανθρώπων. Ως μέρος της στρατηγικής του για το 2030, το ίδρυμα Jacobs έχει δεσμευτεί να επενδύσει 500 εκατ. ελβετικά φράγκα για να υποστηρίξει ανά τον κόσμο σχολεία που προσφέρουν ποιοτική εκπαίδευση και βελτιώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

Άλλο ένα χρυσό μέρισμα από την Αττική Οδό

-Η «χρυσοτόκος όρνιθα» της Αττικής Οδού εξακολουθεί να… γεννά πλούσια μερίσματα για τους πρώην παραχωρησιούχους Ελλάκτωρ και Άβαξ, καθώς πλέον τα ηνία έχει αναλάβει η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Όπως πληροφορείται η στήλη, το ΔΣ της εταιρείας αποφάσισε στις 29 Οκτωβρίου τη διανομή προσωρινού μερίσματος για το εννεάμηνο του 2024. Το προμέρισμα είναι ύψους 40 εκατ. ευρώ και έρχεται να προστεθεί στα άνω των 500 εκατ. ευρώ που έχουν εισπράξει οι δύο όμιλοι από την Αττική Οδό τα τελευταία χρόνια. Αξίζει να τονίσω, παράλληλα, ότι οι επιδόσεις της εταιρείας όλο και ανεβαίνουν. Έτσι, στο φετινό εννεάμηνο έκανε τζίρο 171,18 εκατ. ευρώ, έναντι 158,83 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2023, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 102,82 εκατ. ευρώ, έναντι 82,95 εκατ. ευρώ πέρυσι, τα καθαρά (μετά φόρων) κέρδη σε 80,23 εκατ. ευρώ, έναντι 64,73 εκατ. ευρώ και τα EBITDA σε 129,82 εκατ. ευρώ έναντι 118,25 εκατ. ευρώ. Αυξημένο μαζί με τις άλλες επιδόσεις ήταν και το προμέρισμα των 40 εκατ. ευρώ, έναντι 35,12 εκατ. ευρώ για το εννεάμηνο του 2023. Να θυμίσω ότι στη χρήση του 2023 η Αττική Οδός έκλεισε με τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου να ανέρχονται σε 215 εκατ. ευρώ και τα κέρδη να φτάνουν σε επίπεδο ρεκόρ, με τα προ φόρων στα 107,7 εκατ. ευρώ και τα καθαρά στα 83,4 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα πλουσιοπάροχο ήταν και το συνολικό μεικτό μέρισμα των 82 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι Ελλάκτωρ και Αβαξ, για την περίοδο που διαχειρίστηκαν την Αττική Οδό, εκτός από το προμέρισμα, έχουν να λάβουν και έτερο μέρισμα, καθώς και τα κεφάλαια που έχουν εισφέρει στη εταιρεία. Οπότε οι εισπράξεις προβλέπεται να συνεχιστούν και το 2025. Όπως όλα δείχνουν, τα ρεκόρ είναι για να «σπάνε»…

Κ. Μπήτρος: Ενοποίηση των εταιριών Ιogistics και επενδύσεις 50 εκατ.

-Εξαγορές εκτός συνόρων και νέες επενδύσεις 50 εκατ. στον όμιλο logistics σχεδιάζει ο επικεφαλής της INVENTIO και της OB Streem Κων. Μπήτρος, όπως δήλωσε χθες μιλώντας σε συνέδριο. Εμείς, είπε, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε ευκαιρίες για πιθανές εξαγορές στα Ιogistics, κυρίως εκτός συνόρων και εξήγησε πως o όμιλος Ιogistics που δημιούργησε έχει περάσει σε μια φάση ανάπτυξης και εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού για την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στον κλάδο. Συμπλήρωσε επίσης πως για την εφαρμογή του πλάνου πράσινης μετάβασης και την ανανέωση όλου του στόλου, υπάρχει επενδυτικό σχέδιο περίπου 50 εκατ. για την επόμενη τριετία. Τώρα, συνέχισε ο Κ. Μπήτρος, επικεντρωνόμαστε στη συγχώνευση των εταιρειών, ώστε το 2025 ώστε να υπάρχει μια εταιρική οντότητα που θα ενοποιεί όλες τις εργασίες. Διατύπωσε επίσης την πρόβλεψη ότι ακόμη κι αν υπάρξει ένας μικρός υφεσιακός κύκλος, οι οικονομικές προοπτικές για την Ελλάδα είναι καλές, τουλάχιστον για τα επόμενα 5 με 7 χρόνια.

Η αναδιάρθρωση του MSCI Greece Standard και η ΤΙΤΑΝ

-Μέσα σε όλον αυτόν τον χαμό με τις αμερικάνικες εκλογές, σήμερα το βράδυ έχουμε και τις ανακοινώσεις για την αναδιάρθρωση του MSCI Greece Standard. Μετά την αφαίρεση της Motor Oil τον περασμένο Αύγουστο, ο δείκτης αποτελείται από εννέα μετοχές (Alpha Bank, Eurobank, Εθνική Τράπεζα, Piraeus, ΟΤΕ, ΟΠΑΠ, Metlen, Jumbo και ΔΕΗ). H μεταφορά της ΜΟΗ στον Small Cap είχε κοστίσει αρκετά στον τίτλο καθώς υπήρξαν σημαντικές εκροές κυρίως από track index funds. Κατ' αντιστοιχία εφόσον υπάρξει νέα προσθήκη, κάτι που δεν είναι βέβαιο, ο αντίκτυπος θα είναι σημαντικός. Για καιρό στην αγορά γίνονταν υπολογισμοί πως η μετοχή της ΤΙΤΑΝ μπορεί να πληροί τις προϋποθέσεις για να ενταχθεί στον δείκτη, κάτι που μένει να φανεί αν πράγματι θα συμβεί.

Επιβράδυνση της κερδοφορίας

-Με την ευκαιρία που ο λόγος ήρθε στην ΤΙΤΑΝ, να αναφέρουμε πως τα αποτελέσματα 9μήνου που θα ανακοινώσει αύριο η διοίκηση της ΤΙΤΑΝ Cement εκτιμάται ότι θα δείχνουν μια επιβράδυνση κερδοφορίας σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Αυτό οφείλεται κυρίως στις δυσμενείς συναλλαγματικές εξελίξεις όσον αφορά τις αγορές στην Αίγυπτο και την Τουρκία, αλλά στον κυκλώνα Μίλτον που έπληξε τον Ατλαντικό Ωκεανό αφού διέγραψε μια καταστροφική πορεία κατά μήκος της Φλόριντας. Οι αναλυτές περιμένουν να ακούσουν καθαρή κερδοφορία της τάξης των 75 εκατ. ευρώ που συγκρίνεται με τα 87 εκατ. του τρίτου τριμήνου πέρυσι. Σε κάθε περίπτωση η μετοχή της ΤΙΤΑΝ βρίσκεται 77,6% υψηλότερα από πέρυσι και έχει μπροστά της ένα σημαντικό χρηματιστηριακό γεγονός, την επικείμενη εισαγωγή της αμερικανικής θυγατρικής TITAN America στο χρηματιστήριο στις ΗΠΑ, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους. Η είσοδος της Titan America στη Wall Street θα βοηθήσει τον Όμιλο να συγκεντρώσει κεφάλαια για την περαιτέρω ανάπτυξή του και να ξεκλειδώσει νέες ευκαιρίες.

Θ. Σκυλακάκης: Μην τα βάζετε με τις ΑΠΕ

-Για τις ιδεοληψίες γύρω από τις ΑΠΕ αλλά και όσους επιβουλεύονται την πράσινη ανάπτυξη, την ώρα που τα έργα παράγουν το 60% της ηλεκτρικής ενέργειας, συμβάλλοντας σε ένα πιο προσιτό τιμολόγιο ρεύματος, αναφέρεται όλο και πιο συχνά τελευταία ο Θεόδωρος Σκυλακάκης. Ο λόγος δεν είναι ότι ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας έγινε περισσότερο δεκτικός στις υποδομές καθαρής ενέργειας από όσο ήταν στο παρελθόν, αλλά γιατί η ανανέωση του ενεργειακού μείγματος με περισσότερη αιολική ενέργεια για να αντιμετωπιστεί η περιορισμένη διάρκεια των φωτοβολταϊκών μέσα στη μέρα, σηκώνει πολύ σκόνη από τις τοπικές κοινωνίες. Χρειάζεται μεγάλες επενδύσεις και χρειάζεται να καταλάβουμε όλοι τα πλεονεκτήματα που υπάρχουν και να αντιμετωπίσουμε το καινούριο φαινόμενο, το λεγόμενο «όχι στη δική μου αυλή», το οποίο έχει παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια, δήλωσε χθες ο Θ. Σκυλακάκης. Στο παρελθόν, όπως είπε, κανένας δεν είχε αρνηθεί να έρθει ηλεκτρικό στο σπίτι του, διότι το δίκτυο είχε οπτική όχληση, διότι είχε κολώνες, οι οποίες κατά γενική ομολογία προκαλούν μια ασχήμια σε σχέση με τις ανεμογεννήτριες. Τις βλέπουμε δίπλα από τα σπίτια μας, στα ωραιότερα νησιά, στα ωραιότερα μέρη. Έχουμε εκατομμύρια μικρές, μεσαίες, μεγάλες κολώνες, οι οποίες έχουν 100 φορές μεγαλύτερη οπτική όχληση, από ό,τι θα έχουν όλες οι ανεμογεννήτριες που μπορεί να περιλαμβάνει το εθνικό σχέδιο για την ενέργεια μέχρι το 2050. Όπως είπε ο υπουργός, κινδυνεύουμε ως κοινωνία να χάσουμε μία τεράστια ευκαιρία, αν παγιδευτούμε στις δικές μας ιδεοληψίες, οι οποίες ξεκινούν κατά βάση από το συναίσθημα ότι η τοπική κοινωνία δεν έχει να κερδίσει από αυτό που έρχεται και ότι κάποιος άλλος θα βγάλει χρήματα.

Η αλλαγή CEO στη Noval

-Μετά από μια 5ετία και πλέον, στη διάρκεια της οποίας πρακτικά δημιουργήθηκε η εταιρεία με «προίκα» ακίνητα της ΒΙΟΧΑΛΚΟ, εκδόθηκε ομόλογο, μεγάλωσε το χαρτοφυλάκιο ακινήτων και εν τέλει μπήκε στο Χρηματιστήριο, η Noval Property αποκτά νέο CEO. Τη θέση του Παναγιώτη Καπετανάκου παίρνει ο Μιχάλης Παναγής, ο οποίος τα τελευταία χρόνια είχε αναλάβει σημαντικά project για τον μητρικό όμιλο και σήμερα είναι μέλος του ΔΣ της ΣΙΔΕΝΟΡ και εκπρόσωπος της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ στo ΔΣ της Cosmos Aluminium. Ο Παναγής έχει στο βιογραφικό του μεταξύ άλλων το στόρι ανάπτυξης της Eurodrip που πουλήθηκε στην αμερικανική Paine και το 2017 απορροφήθηκε από την ισραηλινή Rivulis, καθώς και το turn around της Σελόντα. Για ορισμένους, πάντως, δεν ήταν και ιδιαίτερα αιφνιδιαστική η αλλαγή CΕΟ στη Noval καθώς υπήρχε η εκτίμηση πως η εταιρεία επενδύσεων σε ακίνητα της ΒΙΟΧΑΛΚΟ απαιτούσε ανανέωση σε λειτουργικό επίπεδο. Επί της ουσίας, ωστόσο, η στρατηγική ανάπτυξης της Noval διατηρείται στην ίδια κατεύθυνση, έχοντας ως στόχο την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της με νέα ακίνητα.

Κάθε 2’ ένα αεροπλάνο πετούσε πάνω από την Αθήνα

-Η μετοχή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών δεν ενδείκνυται για κερδοσκοπικές κινήσεις βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα. Είναι μια κλασική επένδυση υψηλής μερισματικής απόδοσης και το μόνο που χρειάζεται να παρακολουθεί ο ενδιαφερόμενος επενδυτής είναι τη σταθερή ροή των εσόδων. Τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες ο ΔΑΑ δείχνουν ότι μόνο τον Οκτώβριο πέρασαν από το αεροδρόμιο της Αθήνας 3 εκατ. επιβάτες. Συνολικά στο δεκάμηνο είχαμε 27,5 εκατ. αφίξεις, δηλαδή 3 φορές ο πληθυσμός της χώρας. Το Αεροδρόμιο της Αθήνας υποδέχθηκε και διαχειρίστηκε 231.859 πτήσεις κι αυτό σημαίνει ότι ολόκληρη αυτή την περίοδο των 10 μηνών πετούσε πάνω από την πρωτεύουσα ένα αεροπλάνο κάθε δύο λεπτά της ώρας. Είναι σίγουρο ότι η διοίκηση του ΔΑΑ έχει δρομολογήσει σημαντικές επενδύσεις για να διευρύνει τις δυνατότητες διαχείρισης τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών, αλλά είναι εξίσου σίγουρο ότι στο τέλος της χρονιάς θα κρατήσει το 90% των καθαρών εσόδων για να τα διανείμει ως μέρισμα, την άνοιξη. Γι’ αυτό άλλωστε η μετοχή σκαρφάλωσε και χθες στα 7,882 ευρώ, ενώ η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ξεπέρασε τα 2,3 δισ. ευρώ.

Χρηματιστηριακή συνεδρίαση 2 μετοχών

-Ο ενθουσιασμός της Wall Street, η εκτίναξη της τιμής του πετρελαίου (που όλοι θεωρούν ότι αποτελεί το αγαπημένο παιδί του Τραμπ) και η επιστροφή σοβαρών θεσμικών επενδυτικών κεφαλαίων στην Piraeus και την Εθνική, ξαναέφεραν τον Γενικό Δείκτη στο οχυρό των 1.400 μονάδων, για την ακρίβεια στις 1.399,73 μονάδες (+0,65%). Η αξία των συναλλαγών ξεπέρασε τα 126,2 εκατ. αλλά τα πακέτα που διακινήθηκαν ήταν πάνω από 44 εκατ. ευρώ, με απόλυτο πρωταγωνιστή την Piraeus Bank στη μετοχή της οποίας, μαζί με τα πακέτα, πραγματοποιήθηκαν συναλλαγές αξίας 50 εκατ. ευρώ. Τη δόξα της ζήλεψε η Εθνική, στη μετοχή της οποίας πραγματοποιήθηκαν συναλλαγές αξίας 22 εκατ. ευρώ, που οδήγησαν σε άνοδο +2,85% στα 7,518 ευρώ. Περισσότερο μετριοπαθή συμπεριφορά επέδειξε η Eurobank στα 1,97 ευρώ (+1,55%) και η Alpha (+0,96%) στα 1,414 ευρώ. Στη μετοχή του ΟΛΠ εμφανίσθηκε ο γνωστός θερμόαιμος αγοραστής που οδήγησε τη μετοχή στα 29,75 ευρώ (+1,88%) αλλά στο σημείο εμφανίσθηκαν πωλητές που έστειλαν τη μετοχή πίσω στα 29 ευρώ (-0,68%). Ο ΟΠΑΠ κάλυψε χθες (μέσα σε δύο μόνον συνεδριάσεις) όλες τις απώλειες από την αποκοπή του μερίσματος και επέστρεψε στα 15,28 €. Η Intalot μετά τη ζημιά που έπαθε στο Οχάιο βρήκε τις δυνάμεις να επιστρέψει πάνω από το 1 € (+3,9%) και η Intracom ακολούθησε με εξίσου εντυπωσιακή άνοδο +3,15%.

Το σκληρό πρόσωπο του καπιταλισμού στην Κίνα

-Όλες οι κυβερνήσεις θέλουν να ρίχνουν πολλά χρήματα στην αγορά ώστε να τονώνεται η οικονομία και να ευημερούν οι πολίτες. Το πρόβλημα ξεκινά από τη στιγμή που τα λεφτά δεν υπάρχουν και οι κυβερνήσεις καταφεύγουν στον δανεισμό. Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη όταν τα χρήματα που ρίχνουν στην αγορά οι κυβερνήσεις τελικά δεν φέρνουν το ποθητό αποτέλεσμα, την ανάκαμψη της οικονομίας. Αυτά τα βασικά μαθήματα καπιταλισμού έφτασαν και στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας. Η Κίνα αντιμετωπίζει σήμερα ένα τεράστιο πρόβλημα χρέους. Ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ της Κίνας έφτασε στο τεράστιο 366% το πρώτο τρίμηνο του 2024, ένα νέο ρεκόρ. Ταυτόχρονα όμως τα χρήματα που τύπωσε η Κεντρική Τράπεζα και τα έριξε στην αγορά για να τονώσει την οικονομία και να περιορίσει τη ζημιά της στεγαστικής κρίσης, δεν έπιασαν τόπο. Η οικονομία της Κίνας υποφέρει από τον αποπληθωρισμό. Οι τιμές στην Κίνα μειώθηκαν για 6ο διαδοχικό τρίμηνο, με βάση επίσημα στοιχεία του 3ου τριμήνου 2024. Αυτή είναι η μεγαλύτερη σε διάρκεια πτώση τιμών στην Κίνα από το 1999. Συγκριτικά, κατά τη διάρκεια της μεγάλης παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008, ο αποπληθωρισμός είχε διάρκεια 2 τριμήνων. Σήμερα, για δεύτερη διαδοχική χρονιά, οι τιμές παραγωγού μειώνονται και η εγχώρια ζήτηση παραμένει συμπιεσμένη. Μέσα σ’ όλα αυτά, οι Κινέζοι δεν μπορούν να αγοράσουν σπίτι, αν και η κινεζική αγορά ακινήτων συνεχίζει να κινείται χαμηλότερα και μετά την πτώση απέχει πάνω από 80% από την κορυφή της.

Γιατί οι Γερμανοί δεν προτιμούν τον Τραμπ

-Όλος ο κόσμος παρακολουθεί την εξέλιξη των αμερικανικών εκλογών, οι Γερμανοί ακόμη περισσότερο. Σε μια χρονική περίοδο που η γερμανική οικονομία διανύει το 2ο έτος αρνητικής ανάπτυξης, ο πιο καλός πελάτης της, η αμερικανική καταναλωτική κοινωνία, μπορεί να στρέψει το βλέμμα της σε μια περισσότερο εσωστρεφή “America First” καταναλωτική συμπεριφορά. Οι ΗΠΑ είναι σήμερα ο κορυφαίος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, το εμπορικό πλεόνασμα της Γερμανίας με τις ΗΠΑ ανήλθε στο εντυπωσιακό ποσό των 67,4 δισ. ευρώ. Με το ΑΕΠ της Γερμανίας στα 4,2 τρισ. ευρώ, αυτό το πλεόνασμα αντιπροσωπεύει μια ώθηση περίπου 1,6%, κάτι που -η επί του παρόντος αποδυναμωμένη γερμανική οικονομία- δεν έχει την πολυτέλεια να χάσει.

Πηγή: newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr