Γιατί γερνάει ο παγκόσμιος στόλος των φορτηγών πλοίων
24.11.2024
09:56
Το 9% είναι άνω των 20 ετών σύμφωνα με ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal
Η δραστηριότητα διάλυσης πλοίων σε όλους τους τομείς είναι ιδιαίτερα υποτονική μέχρι στιγμής φέτος. Τα ναυπηγεία παλεύουν με την αδύναμη ζήτηση χάλυβα και τις πιεσμένες τιμές, οι οποίες περιορίζουν τη δυνατότητα προσφοράς υψηλότερων ποσοστών παλιοσίδερου. Επιπλέον, η ανατίμηση του δολαρίου και η περιορισμένη ρευστότητα εμποδίζουν περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα των διαλυτηρίων εν μέσω της επικρατούσας δυναμικής της αγοράς ναύλων. Κατά συνέπεια, η δραστηριότητα διάλυσης έχει παραμείνει σημαντικά περιορισμένη και, καθώς απομένει σχεδόν ένας μήνας για το τέλος του έτους, μια ουσιαστική αλλαγή στο σημερινό τοπίο φαίνεται απίθανη.
Οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου INTERMODAL αναφέρουν: «Η παρούσα ανάλυση επικεντρώνεται στη δραστηριότητα κατεδάφισης στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου. Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2024, συνολικά 51 πλοία ξηρού χύδην φορτίου είχαν πωληθεί για παλιοσίδερα. Για λόγους σύγκρισης, οι συναλλαγές κατεδάφισης ανήλθαν σε 91 το 2023, 48 το 2022, 59 το 2021 και 142 το 2020. Μεταξύ των κατηγοριών πλοίων, ο τομέας Capesize έχει αποδειχθεί ότι είναι ο λιγότερο πιθανός για διάλυση, με μόνο τέσσερα πλοία που κατεδαφίστηκαν – σημειώνοντας το χαμηλότερο επίπεδο από το 2007, όταν κανένα πλοίο Capesize δεν στάλθηκε σε διαλυτήρια. Αντίθετα, οι τομείς Panamax, Handymax/Supramax και Handysize κατέγραψαν 17, 13 και 17 κατεδαφίσεις, αντίστοιχα» και προσθέτουν:
«Με τον αριθμό των νέων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που εισέρχονται στην αγορά να βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2018, η μέση ηλικία των πλοίων σε όλους τους τομείς αυξάνεται σταδιακά. Από τώρα, η συνολική μέση ηλικία του στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου έχει φθάσει στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2011.
Διαβάστε περισσότερα: newmoney.gr
Οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου INTERMODAL αναφέρουν: «Η παρούσα ανάλυση επικεντρώνεται στη δραστηριότητα κατεδάφισης στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου. Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2024, συνολικά 51 πλοία ξηρού χύδην φορτίου είχαν πωληθεί για παλιοσίδερα. Για λόγους σύγκρισης, οι συναλλαγές κατεδάφισης ανήλθαν σε 91 το 2023, 48 το 2022, 59 το 2021 και 142 το 2020. Μεταξύ των κατηγοριών πλοίων, ο τομέας Capesize έχει αποδειχθεί ότι είναι ο λιγότερο πιθανός για διάλυση, με μόνο τέσσερα πλοία που κατεδαφίστηκαν – σημειώνοντας το χαμηλότερο επίπεδο από το 2007, όταν κανένα πλοίο Capesize δεν στάλθηκε σε διαλυτήρια. Αντίθετα, οι τομείς Panamax, Handymax/Supramax και Handysize κατέγραψαν 17, 13 και 17 κατεδαφίσεις, αντίστοιχα» και προσθέτουν:
«Με τον αριθμό των νέων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που εισέρχονται στην αγορά να βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2018, η μέση ηλικία των πλοίων σε όλους τους τομείς αυξάνεται σταδιακά. Από τώρα, η συνολική μέση ηλικία του στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου έχει φθάσει στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2011.
Διαβάστε περισσότερα: newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr