Black Friday: Τι απαντούν ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ - Attica για τα πρόστιμα από το Υπουργείο Ανάπτυξης

ΥΠΑΝ: Πρόστιμα σε 14 εταιρείες για παραπλανητικές εκπτώσεις στην Black Friday - Τι υποστηρίζει η επιχειρηματίας Δήμητρα Κατσαφάδου για το πρόστιμο 300.000 ευρώ στην εταιρεία της

Πρόστιμα σε 14 εταιρείες, οι οποίες τις τελευταίες εβδομάδες προέβησαν σε παραπλανητικές εκπτώσεις, στην περίοδο της Black Friday, επιβλήθηκαν από τις ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης.

Κατ’ εφαρμογή του άρθρου 9ι του Ν.2251/1994 επιβάλλεται πρόστιμο συνολικού ύψους 2.220.000 ευρώ. Στο άρθρο 13α προβλέπεται η δημοσίευση των συγκεκριμένων εταιρειών, εφόσον το πρόστιμο είναι άνω των 50.000 ευρώ.

Οι 5 εταιρείες στις οποίες έχει ολοκληρωθεί η νόμιμη διαδικασία, τα πρόστιμα έχουν ως εξής:

500.000 ευρώ – ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ Α.Ε.
400.000 ευρώ – ΑΤΤΙΚΑ ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, ανώνυμη μονοπρόσωπη εταιρεία
300.000 ευρώ – LA VIE EN ROSE by Dimitra Katsafadou, εταιρεία παρασκευής και εμπορίας καλλυντικών προϊόντων
200.000 ευρώ – NOTOS COM ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ, ανώνυμη εμπορική και βιομηχανική εταιρεία
55.000 ευρώ – SNEAKERS MARKET

Στις υπόλοιπες 9 εταιρείες, εκκρεμεί η διαδικασία της γνωστοποίησης στις ίδιες και αμέσως μετά θα δημοσιευτούν τα στοιχεία τους. Σε δύο περιπτώσεις τα πρόστιμα είναι κάτω των 50.000 ευρώ, οπότε και δεν θα ανακοινωθούν τα ονόματά τους όπως ο Νόμος ορίζει, καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου.

Τι απαντούν ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ - Attica για τα πρόστιμα από το Υπουργείο Ανάπτυξης

Η θέση της ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ

«30 Νοεμβρίου 2024. Αναφορικά με την αιφνίδια ανακοίνωση επιβολής διοικητικού προστίμου από το Υπουργείο Ανάπτυξης και η οποία αφορά στην πιθανή παραπλάνηση των καταναλωτών με ανακριβείς ανακοινώσεις τιμών, η ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ επιθυμεί να ενημερώσει για τα εξής:

Ο έλεγχος της υπηρεσίας αναφέρεται σε δύο (2) από τους 20.000+ κωδικούς του ηλεκτρονικού Οutlet καταστήματος https://www.sportsfactory.gr, κατά την περίοδο 7/10/2024 έως και 29/10/2024.

Στο ένα και μόνο προϊόν που πωλήθηκε από το εν λόγω Outlet ηλεκτρονικό κατάστημα στα 50,92 ευρώ, η αναφερόμενη παράβαση από το Υπουργείο Ανάπτυξης εστίαζε στην ανακοίνωση μείωση τιμής που δεν ήταν η χαμηλότερη των 30 ημερών ως βάση αναφοράς της μείωσης αυτής.

Τα προϊόντα αυτά διατίθενται πραγματικά και συνεχώς σε μειωμένη τιμή, όντας σε καθεστώς Outlet , σε σχέση με την αρχική τιμή τους, ενώ η όποια διακύμανση τιμής παρατίθεται για σκοπούς σύγκρισης και μόνο.

Οι συστημικές ενημερώσεις τιμών γίνονται σε καθημερινή βάση, ενώ οι τεχνικοί έλεγχοι τιμών βελτιστοποιούνται συνεχώς και διορθώνουν άμεσα ενδεχόμενες αποκλίσεις, ώστε οι εμπορικές πρακτικές μας να είναι εναρμονισμένες με τον Νόμο και τον Κώδικα Δεοντολογίας.
Θεωρούμε ότι η επιβολή του εν λόγω προστίμου, ιδιαίτερα λόγω της περιόδου, αλλά και του τρόπου που επιβλήθηκε, είναι κατάφορη αδικία και σε καμία περίπτωση το περιστατικό δεν αντιπροσωπεύει τις εμπορικές πρακτικές της ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ.

Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι παρόλο που κληθήκαμε να υποβάλλουμε εξηγήσεις μέχρι και τις 29/11/2024, τις οποίες και καταθέσαμε μέσω αναλυτικού υπομνήματος εμπρόθεσμα, το Υπουργείο επέλεξε να επικοινωνήσει πρώτα την επιβολή προστίμου μέσω δελτίου τύπου και κατόπιν να κοινοποιήσει τη σχετική απόφαση στην εταιρεία μας, έχοντας στερήσει το νόμιμο δικαίωμα της εταιρείας για επαρκή ακρόαση.

Η ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ επιδιώκει συνεχείς διαβουλεύσεις με τους αρμόδιους φορείς, για την ορθότερη δυνατή συμμόρφωση με τις επιταγές του νόμου, λειτουργώντας ως αρωγός των συμφερόντων του Καταναλωτή. Είναι δεδομένο όμως ότι θα είμαστε συνεπείς ως προς την προάσπιση των δικαιωμάτων μας με κάθε νόμιμο μέσο, για την αποκατάσταση της οποιαδήποτε βλάβης προκαλείται στην εταιρεία μας και προσκαλούμε τις αρμόδιες αρχές σε ανοιχτό διάλογο, με στόχο την πλήρη διαφάνεια στο θέμα των τιμών, προς όφελος εντέλει των καταναλωτών και του συνόλου της αγοράς.

Η παρουσία της ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ από το 1982 εστιάζει στην ικανοποίηση και τον σεβασμό του καταναλωτή, στο προϊόν και στην αθλητική κουλτούρα, αξίες που έχουν αναγνωριστεί από το καταναλωτικό κοινό, που μας έχει αναδείξει ως πρωταγωνιστές στην αγορά αθλητικών ειδών. Όλα αυτά τα χρόνια όλοι οι άνθρωποι της εταιρίας μας δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για την προάσπιση αυτών των αξιών και την εξυπηρέτηση του αγοραστικού κοινού».

Η ανακοίνωση των πολυκαταστημάτων Attica 

Σε συνέχεια της σημερινής ανακοίνωσης του Υπουργείου Ανάπτυξης για την επιβολή διοικητικού προστίμου στην εταιρία μας για παράβαση των διατάξεων του Ν. 2251/94 αναφορικά θα θέλαμε να ενημερώσουμε ότι:

-Ο έλεγχος στο ηλεκτρονικό κατάστημα των attica έλαβε χώρα τον Ιούλιο του 2024
-Ανακοινώθηκε με καθυστέρηση 4ων μηνών και μάλιστα την ημέρα του Black Friday

Αφορά σε έναν μόνον συγκεκριμένο κωδικό καλλυντικού προϊόντος και τη διάθεσή του στην τιμή των €34,93 με τιμή αναφοράς €49,90 αντί της χαμηλότερης τιμής των προηγούμενων τελευταίων 30 ημερών (δηλ. €32,97 με τιμή αναφοράς €47,10).

Αν και αναγνωρίζουμε ότι το πρόστιμο που επιβλήθηκε συνδέεται με προηγούμενη παράβαση, που αφορούσε πωλήσεις περίπου €300, τονίζουμε ότι το πρόστιμο ύψους €400.000 για μηδενικές πωλήσεις προϊόντων είναι άδικο καθώς:
-δεν έχει προκύψει βλάβη σε καταναλωτή γιατί καμία πώληση δεν πραγματοποιήθηκε στην «εσφαλμένη» τιμή επειδή στο λογιστικό σύστημα είχε καταχωρηθεί η ορθή τιμή πώλησης
-αφορά σε ένα μεμονωμένο κωδικό μεταξύ των 30.000 κωδικών που φιλοξενούνται στο ψηφιακό κατάστημα
-οφείλεται σε τεχνικό σφάλμα
-εντοπίστηκε άμεσα και διορθώθηκε την ίδια μέρα
-κινηθήκαμε άμεσα για να εξαλείψουμε την πιθανότητα αντίστοιχων περιστατικών στο μέλλον, επενδύοντας σε ένα αυτοματοποιημένο ελεγκτικό λογισμικό, συνολικής αξίας €30.000, που δεν επιτρέπει την ανατίμηση σε προϊόν που έχει μπει σε έκπτωση.

Για την Αττικά Πολυκαταστήματα, μια εταιρία με πολύχρονη παρουσία στην Ελλάδα, η πιστή τήρηση του ισχύοντος νομικού πλαισίου και ο σεβασμός στους πελάτες παραμένουν αδιαπραγμάτευτες αρχές.

Με στόχο να προστατεύσουμε την φήμη της εταιρίας μας, τους 2.200 εργαζομένους της, καθώς και τους 300 συνεργάτες μας, θα προβούμε σε όλα τα νόμιμα μέσα προστασίας που μας δίνει η Ελληνική νομοθεσία.

Δήμητρα Κατσαφάδου: Τι απαντά για το πρόστιμο 300.000 ευρώ στην εταιρεία της

Η Δήμητρα Κατσαφάδου δημοσίευσε ένα βίντεο στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram, στο οποίο απαντά μετά το πρόστιμο 300.000 ευρώ που έλαβε η εταιρεία καλλυντικών της, La Vie En Rose.

Σύμφωνα με τις ελεγκτικές υπηρεσίες, το πρόστιμο το έλαβαν συνολικά 14 εταιρείες και αφορά παραπλανητικές εκπτώσεις σε προϊόντα.

Η Δήμητρα Κατσαφάδου δήλωσε ότι το πρόστιμο το οποίο έλαβε η εταιρεία της δεν αφορά την Black Friday, αλλά προηγούμενη χρονική περίοδο.

Στο βίντεο που ανέβασε αναφέρει: «Βγαίνω να σας μιλήσω για το πρόστιμο που έφαγε η La Vie En Rose, 300.000 ευρώ πρόστιμο για ένα λαδάκι και να σας πω κι έναν ακόμα λόγο, για τον οποίο με αγαπάτε και η αγάπη σας δεν έχει κλονιστεί για αυτό και καλά κάνετε. Γιατί ο λόγος που έφαγα το πρόστιμο κι έχω και το ιστορικό είναι ότι στις 23/8/24 παρουσιάστηκε το λάδι μαλλιών που αρνούμαι να το βάλω στην αρχική τιμή που είναι στα 37 ευρώ και το έχω στα 22 και τους πείραξε το γεγονός ότι για 30 μέρες σύμφωνα με τη νέα διάταξη του υπουργείου, δεν θέλουν να έχουν σε χαμηλές τιμές όλα τα προϊόντα. Επειδή λοιπόν, εγώ το λάδι μαλλιών όχι μόνο το δίνω με 40%, αλλά το δίνω και δωρεάν σε καρκινοπαθείς μέσα από την καρδιά μου, τους πείραξε. Ήθελαν να είναι στην αρχική τιμή για να μην μπορεί να το αγοράσει κανείς. Κι εμένα μου υπεβλήθη πρόστιμο 300.000 ευρώ για την καλή μου την καρδιά. Γιατί δεν κράτησα παραπάνω την αρχική τιμή. Αυτή δεν είναι κοροΐδία του καταναλωτή; Εγώ πάντως δεν θα σταματήσω ούτε να δίνω δωρεάν το λάδι μαλλιών, ούτε θα σταματήσω να έχω έκπτωση όλο τον χρόνο για να μπορώ να προσφέρω στον κόσμο».

Δείτε το βίντεο


Στη συνέχεια, πρόσθεσε: «Δεν έχει καμία σχέση με το Black Friday αυτό, αλλά το ανήρτησαν σήμερα, γιατί πολλοί ανταγωνιστές χτυπάνε τη La Vie En Rose. Το να έχουμε συνέχεια ουρές έξω από τα καταστήματα είναι ανήκουστο, και για αυτούς και για μένα, γιατί δεν περίμενα από μία κατσαρόλα να γίνει αυτό. Αλλά το μυστικό δεν είναι το λαδάκι, αλλά ότι πάλλεται η καρδιά μου και τους λατρεύω πραγματικά. Όντως δίνουμε και σε ΑΜΕΑ και σε καρκινοπαθείς το λάδι μαλλιών και κανείς δεν θα μου πει να ανεβάσω την τιμή, γιατί εκεί έξω υπάρχουν νοικοκυρές που έχουν συνηθίσει σε αυτό».

Κατέληξε λέγοντας: «Αν νομίζετε ότι σας παραπλανεί η εταιρεία μου ελάτε να με βρείτε στο γραφείο μου. Εγώ ξεκίνησα από το πουθενά, ξεκίνησα από το πάτωμα και δεν θα συζητήσω ποτέ να έχω ακριβότερες τιμές όλο τον χρόνο. Σας βόλεψε να γίνει αυτό τη Black Friday και να μειώσετε την απήχηση του κόσμου».

Δείτε την ανάρτηση

Στην ανάρτηση που συνοδεύει το βίντεο, αναφέρει: «300.000 ευρώ πρόστιμο γιατί το λαδάκι μαλλιών αντί να το έχω για ένα μήνα στα 37ευρώ εγώ το είχα το καλοκαίρι συγκεκριμένα, στα 22ευρώ! Εγώ θα κάνω πάντα χαμηλές τιμές για να μπορείτε να αγοράζετε! Λυπάμαι πολύ γιατί πληρώνω αμέτρητα χρήματα σε ΦΠΑ και φόρους εισοδήματος και δεν μπορούσαν παρά να με χτυπήσουν με αυτό τον τρόπο! Η επιτυχία πονάει! Και κάτι για όλους εσάς που με αγαπάτε: Η αγάπη δεν νικιέται από κανέναν νόμο, γιατί υπακούει στον δικό της, σε αυτόν της προσφοράς».



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr