Σταϊκούρας: Στο τέλος του '25 η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά - Το 2026 οι μετροπόντικες της Αττικής θα συναντηθούν στον Ευαγγελισμό

Θα αναζητήσουμε χρηματοδοτικά εργαλεία για την επέκταση προς τα δυτικά, στόχος το 2028 να είναι έτοιμος ο προαστιακός της Θεσσαλονίκης, είπε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών

Το χρονοδιάγραμμα της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά και Δυτικά, την πρόοδο των έργων για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας αλλά και τις ενέργειες που γίνονται για τους συρμούς στις 3 γραμμές της Αττικής παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Αρχικά είπε ότι «στο τέλος του 2025 θα είναι έτοιμη η επέκταση για την Καλαμαριά του Μετρό Θεσσαλονίκης» ώστε να εξυπηρετούνται συνολικά 350.000 πολίτες και οι σταθμοί του μετρό να γίνουν 18 από 13 που είναι σήμερα. Όσο για τα δυτικά είπε ότι ξεκινά μελέτη για την επέκταση και και δευτερευόντως για την επέκταση σε Τούμπα, Χαριλάου και αεροδρόμιο. «Θα αναζητήσουμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία, ναι χρειάζονται επεκτάσεις» είπε ο κ. Σταϊκούρας.

Ειδικά, δε, για τον προαστιακό της δυτικής Θεσσαλονίκης είπε ότι «μπορεί να δημοπρατηθεί σε 18 μήνες, προφανώς θα συνδέεται με το μετρό, με στόχο να είμαστε έτοιμοι το 2028. Θα φτάνει μέχρι το διεθνές πανεπιστήμιο.



Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας

Για τη γραμμή 4 του μετρό, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών είπε ότι ο μετροπόντικας Νίκη «ξεκίνησε από το Γαλάτσι και φτάνει στον δεύτερο σταθμό, έχει διανύσει 600 μέτρα και θα φτάσει Ευαγγελισμό» ενώ ο μετροπόντικας Αθηνά «έχει ανοίξει πάνω από 2χλμ. και έχει φτάσει στου ζωγράφου. Οι δύο μετροπόντικες το 2026 θα έχουν συναντηθεί στον Ευαγγελισμό». «Το έργο εκτιμούμε ότι θα είναι έτοιμο στο τέλος της 10ετιας» πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας.

Ερωτηθείς για τη συντήρηση τόσο του υφιστάμενου δικτύου του μετρό στην Αθήνα όσο και των συρμών, ο κ. Σταϊκούρας απάντησε «έχουν δοθεί 8 εκατ. ευρώ για να συντηρηθεί το μετρό. Για τους συρμούς στη θεσσαλονίικη έχουμε 18 και έχουμε παραγγείλει άλλους 15, στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ επισκευάζουμε 14 συρμούς, ξεκίνησε η επισκευή στον Βόλο και θα είμαστε έτοιμοι το 2026 και στις γραμμές 2 και 3 στους 52 συρμούς οι 20 παρελήφθησαν πριν από 25 χρόνια χωρίς ερ κοντίσιον και επισκευάζουμε υφιστάμενους κα ετοιμαζόμαστε για επόμενους και αυτό θέλει 3-4 χρόνια».

Υποδομές και έργα

Ο Χρήστος Σταϊκούρας εξήγησε, επίσης, με αφορμή τις καταστροφές από την κακοκαιρία Bora, ότι «οι υποδομές στην Ελλάδα είχαν φτιαχτεί με άλλες κλιματικές συνθήκες, εδώ δεν είναι η υπέρβαση ενός φαινομένου. Κάνουμε τώρα πιο ανθεκτικές υποδομές, οι γέφυρες που κάναμε μετά τον Ιανό άντεξαν στον Ντάνιελ».

Για τη Θεσσαλία, ειδικότερα, είπε ότι «είμαστε στη διαδικασία να τρέξουμε 8 έργα τις επόμενες εβδομάδες ώστε να φτιάξουμε πιο ανθεκτικές υποδομές σε οδικά έργα» ενώ διευκρίνισε ότι «τα αντιπλημμυρικά είναι ευθύνη των περιφερειών, είναι ευθύνη δική μας όταν ανακηρυχθεί κάποιο έργο στρατηγικής σημασίας. Στην Αττική έχουμε επτά τέτοια έργα, κάποια θα παραδοθούν το 2025 και σε κάποια έχουμε εκπλήξεις, όπως με τα αττικόψαρα που δημιουργούν προβλήματα στη χρηματοδότηση».

Ειδήσεις σήμερα:

Ο Μπάιντεν απονέμει χάρη στον γιο του Χάντερ και τον γλιτώνει από την πιθανότητα φυλάκισης μετά τις καταδίκες του σε δυο υποθέσεις

Πώς έγινε «πρίγκιπας» στο Μονακό ο Σπανούλης - Το παρασκήνιο με τον Ρώσο «Μίδα» και η νέα ζωή στη Νίκαια

Αγωνία για τον Μποβέ της Φιορεντίνα που είναι σε τεχνητό κώμα - Η στιγμή της κατάρρευσής του στον αγώνα με την Ίντερ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr