Ρύποι : Περί τα 50 δισ. δολάρια τον χρόνο το κόστος για τη ναυτιλία
Το κόστος συμμετοχής της εμπορικής ναυτιλίας συνολικά στο Σύστημα Εμπορίας Αέριων Ρύπων θα επιβαρύνει τα πλοία κατά 50 δισ. δολάρια ετησίως, όπως επισημαίνουν θεσμικοί παράγοντες της ελληνικής ναυτιλίας.
Αν το ποσό αυτό συγκριθεί με τον αριθμό των εμπορικών πλοίων που σύμφωνα με το Ινστιτούτο ISL της Βρέμης ήταν 42.872 στα τέλη του 2006, εμπορικά πλοία άνω των 300 GT, προκύπτει μέση επιβάρυνση της τάξεως το
Το κόστος συμμετοχής της εμπορικής ναυτιλίας συνολικά στο Σύστημα Εμπορίας Αέριων Ρύπων θα επιβαρύνει τα πλοία κατά 50 δισ. δολάρια ετησίως, όπως επισημαίνουν θεσμικοί παράγοντες της ελληνικής ναυτιλίας.
Αν το ποσό αυτό συγκριθεί με τον αριθμό των εμπορικών πλοίων που σύμφωνα με το Ινστιτούτο ISL της Βρέμης ήταν 42.872 στα τέλη του 2006, εμπορικά πλοία άνω των 300 GT, προκύπτει μέση επιβάρυνση της τάξεως του 1.166.262 δολαρίων ετησίως ανά πλοίο, δηλαδή κοντά στα 3.500 δολάρια την ημέρα με 335 εργάσιμες ημέρες το χρόνο.
Αν το δούμε ανά τόνο DWT, το ποσό έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Με βάση την ίδια πηγή και για το ίδιο έτος, τα 50 δισ. δολάρια διαιρούμενα δια του συνολικού DWT που ήταν λίγο πάνω από το ένα δισ., δίνει 49,5 δολάρια επιβάρυνση ανά τόνο ετησίως. Αυτό μεταφράζεται ως εξής:
- Για πλοίο 25.000...........USD 1.237.500..........USD 3.694 ανά ημέρα.
- 50.000...........USD 2.475.000.........USD 7.388
- 75.000...........USD 3.712.000.........USD 11.082
- 170.000...........USD 8.415.000.........USD 25.119
Εν όψει των σημαντικών επιβαρύνσεων θα πρέπει να υπάρξει επιβεβαίωση ότι ο αρχικός υπολογισμός των 50 δισ. δολ. είναι αξιόπιστος ώστε να κάνει ο καθένας τους υπολογισμούς του.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr