Αποκαλύπτοντας τη μυστηριώδη αγορά των έργων Τέχνης – Το «μαύρο κουτί» των αποτιμήσεων
Αποκαλύπτοντας τη μυστηριώδη αγορά των έργων Τέχνης – Το «μαύρο κουτί» των αποτιμήσεων
H αγορά έργων τέχνης χαρακτηρίζεται από αδιαφανείς πρακτικές πώλησης, αφού γκαλερί και συλλέκτες, συχνά, προσπαθούν να επηρεάσουν τις τιμές, αναφέρει το CNBC
Ο δικηγόρος Τζέι Ντι. Χάριμαν, εταίρος της Foundation Law Group, ανησυχεί για τις αδιαφανείς πρακτικές πώλησης που εφαρμόζονται στην αγορά τέχνης. «Υπάρχουν ελάχιστες αξιόπιστες πληροφορίες σχετικά με τις τιμές», σημείωσε μιλώντας στο CNBC. Σπανίως, οι γκαλερί δημοσιεύουν τιμές για τα έργα που εκθέτουν.
«Όταν οι γκαλερί προωθούν έναν νέο καλλιτέχνη, δεν αναρτούν τιμές. Περιμένουν να δουν πόσα χρήματα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι πελάτες», εξηγεί ο Χάριμαν. «Αν, για παράδειγμα, ένα έργο πουλήθηκε για 50.000 δολάρια και το ποσό αυτό παραμείνει κρυφό, η γκαλερί μπορεί να ξεκινήσει από υψηλότερη τιμή, ας πούμε 100.000 δολάρια, για τον επόμενο ενδιαφερόμενο».
Ο Χάριμαν αποκαλύπτει, ότι οι γκαλερί, ενίοτε, μειώνουν την τιμή ενός έργου, εάν αυτό δεν έχει πωληθεί άμεσα, χωρίς, ωστόσο να γνωστοποιούν την αλλαγή, διατηρώντας έτσι την καλλιτεχνική φήμη αλώβητη. Σε αντίθεση με τις μετοχές εταιρειών, η αγορά έργων τέχνης δεν απαιτεί δημοσιοποίηση στοιχείων σχετικά με την αξία ή την ιδιοκτησία τους. Όπως συμβαίνει και με την αγορά ακινήτων, η αποτίμηση ενός έργου τέχνης εξαρτάται συχνά από το ποσό που κάποιος είναι διατεθειμένος να πληρώσει.
Το CNBC επικοινώνησε με δώδεκα γκαλερί έργων τέχνης στη Νέα Υόρκη και άλλες τόσες στο Λονδίνο, ζητώντας καταλόγους τιμών για τις τρέχουσες εκθέσεις τους. Ενώ εννέα γκαλερί της Νέας Υόρκης ανταποκρίθηκαν παρέχοντας πληροφορίες, καμία από τις γκαλερί του Λονδίνου δεν αποκάλυψε τις τιμές της. Σε ηλεκτρονική επικοινωνία με το CNBC, ο Πολ Χίουιτ, γενικός διευθυντής της Society of London Art Dealers, δήλωσε ότι ο οργανισμός ενθαρρύνει τα μέλη του να δημοσιοποιούν τις τιμές των έργων. «Η ενίσχυση της εμπιστοσύνης του κοινού στη διαφανή και υπεύθυνη διαπραγμάτευση έργων τέχνης αποτελεί πρωταρχικό μας στόχο», ανέφερε.
Διαβάστε περισσότερα στο Newmoney.gr
«Όταν οι γκαλερί προωθούν έναν νέο καλλιτέχνη, δεν αναρτούν τιμές. Περιμένουν να δουν πόσα χρήματα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι πελάτες», εξηγεί ο Χάριμαν. «Αν, για παράδειγμα, ένα έργο πουλήθηκε για 50.000 δολάρια και το ποσό αυτό παραμείνει κρυφό, η γκαλερί μπορεί να ξεκινήσει από υψηλότερη τιμή, ας πούμε 100.000 δολάρια, για τον επόμενο ενδιαφερόμενο».
Ο Χάριμαν αποκαλύπτει, ότι οι γκαλερί, ενίοτε, μειώνουν την τιμή ενός έργου, εάν αυτό δεν έχει πωληθεί άμεσα, χωρίς, ωστόσο να γνωστοποιούν την αλλαγή, διατηρώντας έτσι την καλλιτεχνική φήμη αλώβητη. Σε αντίθεση με τις μετοχές εταιρειών, η αγορά έργων τέχνης δεν απαιτεί δημοσιοποίηση στοιχείων σχετικά με την αξία ή την ιδιοκτησία τους. Όπως συμβαίνει και με την αγορά ακινήτων, η αποτίμηση ενός έργου τέχνης εξαρτάται συχνά από το ποσό που κάποιος είναι διατεθειμένος να πληρώσει.
Το CNBC επικοινώνησε με δώδεκα γκαλερί έργων τέχνης στη Νέα Υόρκη και άλλες τόσες στο Λονδίνο, ζητώντας καταλόγους τιμών για τις τρέχουσες εκθέσεις τους. Ενώ εννέα γκαλερί της Νέας Υόρκης ανταποκρίθηκαν παρέχοντας πληροφορίες, καμία από τις γκαλερί του Λονδίνου δεν αποκάλυψε τις τιμές της. Σε ηλεκτρονική επικοινωνία με το CNBC, ο Πολ Χίουιτ, γενικός διευθυντής της Society of London Art Dealers, δήλωσε ότι ο οργανισμός ενθαρρύνει τα μέλη του να δημοσιοποιούν τις τιμές των έργων. «Η ενίσχυση της εμπιστοσύνης του κοινού στη διαφανή και υπεύθυνη διαπραγμάτευση έργων τέχνης αποτελεί πρωταρχικό μας στόχο», ανέφερε.
Διαβάστε περισσότερα στο Newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα