Φτηνό να’ναι κι ό,τι να’ναι!

Να που τελικά η κρίση μάς κάνει καλύτερους και πιο ενημερωμένους καταναλωτές. Την προοπτική δυτικοποίησης των Ελλήνων καταναλωτών ως προς την αγοραστική τους συμπεριφορά έρχεται να καταδείξει δημοσκόπηση που διενήργησε η εταιρεία GPO για λογαριασμό του ΕΒΕΑ και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος.

Οπως τόνισε σήμερα το μεσημέρι ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος «είναι καταρχήν άξιο προσοχής το γε

Να που τελικά η κρίση μάς κάνει καλύτερους και πιο ενημερωμένους καταναλωτές. Την προοπτική δυτικοποίησης των Ελλήνων καταναλωτών ως προς την αγοραστική τους συμπεριφορά έρχεται να καταδείξει δημοσκόπηση που διενήργησε η εταιρεία GPO για λογαριασμό του ΕΒΕΑ και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος.

Οπως τόνισε σήμερα το μεσημέρι ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος «είναι καταρχήν άξιο προσοχής το γεγονός ότι πλέον οι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές δηλώνουν ότι κάνουν έρευνα αγοράς και τιμών προκειμένου να επιλέξουν το προϊόν και την υπηρεσία που θα αγοράσουν».

Πρόκειται, όπως τόνισαν και οι εκπρόσωποι τω επιχειρηματικών φορέων, για μια πρώτη φάση συνειδητοποίησης που θα οδηγήσει σε ωρίμανση της αγοράς. Δεν είναι τυχαίο πως το εν λόγω ποσοστό όσων μελετούν τις τιμές πριν από την αγορά φτάνει στο υψηλό 58,4%, κάτι που δεν συνέβαινε σε τέτοια έκταση κατά το παρελθόν.

Πιο ανησυχητικό όμως για τα οικονομικά μας είναι το γεγονός ότι το 48% των ερωτηθέντων δήλωσε πως επιλέγει ένα προϊόν με μοναδικό γνώμονα την τιμή του, κάτι που αποδεικνύει τις συνθήκες ανέχειας, καθώς η ποιότητα έρχεται πλέον σε δεύτερη μοίρα.

Οπως τονίζεται στην έρευνα οι περισσότεροι καταναλωτές εμπιστεύονται τα τοπικά καταστήματα που υπάρχουν σε κάθε περιοχή. Θεωρούν σημαντική την προσωπική επαφή και την εξατομικευμένη εξυπηρέτηση που μπορεί να παρέχει μια μικρομεσαία εμπορική επιχείρηση. Επιβεβαιώνεται, επομένως, το γεγονός ότι η μικρομεσαία επιχείρηση μπορεί να έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και μπορεί να το αξιοποιήσει προς όφελος της ίδιας και του καταναλωτή.

Αντίστοιχα, είναι ενδιαφέρον ότι η προσβασιμότητα προβάλλεται ως βασικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές επιλέγουν τα μεγάλα εμπορικά κέντρα. Και είναι λογικό κάποιοι να προτιμούν να μετακινηθούν πιο μακριά, από τη στιγμή που οι περισσότερες τοπικές περιφερειακές αγορές έχουν γίνει πλέον δυσπρόσιτες λόγω της κίνησης και της έλλειψης χώρων στάθμευσης.

Δεν θέλουν τις διαδηλώσεις

Να όμως που η έρευνα της GPO είχε και πολιτικές προεκτάσεις. Σε μια πρωτότυπη προσέγγιση υπήρξε εύρημα το οποίο λίγο πολύ έλεγε πως οι καταναλωτές δεν θέλουν να γίνονται διαδηλώσεις στο κέντρο της Αθήνας.

Χαρακτηριστικό πάντως της οικονομικής ανέχειας η οποία έχει χτυπήσει τα ελληνικά νοικοκυριά την τελευταία 5ετία είναι το συμπέρασμα πως σε ποσοστό 82% οι Ελληνες θα ήθελαν ελεύθερες εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ το 62,4% θέλει κι επέκταση των εκπτωτικών περιόδων.

Τέλος, σε ποσοστό 75% οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν μονάχα κατά την Παρασκευή και το Σάββατο.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr