Ναυτιλία : Μεγάλη πτώση στα φορτηγά, καλύτερα τα δεξαμενόπλοια

Σαν εφιάλτη από τον οποίο θα ξυπνήσουν, αντιμετωπίζουν την μεγάλη πτώση της ναυλαγοράς οι εφοπλιστές σε παγκόσμιο επίπεδο.

Μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν όσοι έχουν επενδύσει σε φορτηγά πλοία, αφού η πτώση της αγοράς στον τομέα αυτό έχει φτάσει στο 60% σε σύγκριση με πέρσι.

Πολλοί ήταν εκείνοι που προσπάθησαν να χρεώσουν την ύφεση στο κινεζικό slow-down που προηγήθηκε της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Πεκίνο. Ο

Σαν εφιάλτη από τον οποίο θα ξυπνήσουν, αντιμετωπίζουν την μεγάλη πτώση της ναυλαγοράς οι εφοπλιστές σε παγκόσμιο επίπεδο.

Μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν όσοι έχουν επενδύσει σε φορτηγά πλοία, αφού η πτώση της αγοράς στον τομέα αυτό έχει φτάσει στο 60% σε σύγκριση με πέρσι.

Πολλοί ήταν εκείνοι που προσπάθησαν να χρεώσουν την ύφεση στο κινεζικό slow-down που προηγήθηκε της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Πεκίνο. Ομως, δυστυχώς για αυτούς, τα αίτια είναι πιο βαθιά.

Πολλοί αναλυτές δεν περίμεναν τόσο μεγάλη πτώση της ναυλαγοράς, παρά το γεγονός ότι η πράξη έχει αποδείξει πως λόγω της παγκοσμιοποίησης τίποτα δεν μπορεί να κινηθεί ανεξάρτητα από τους οικουμενικούς οικονομικούς δείκτες. Ολα είναι ένα ντόμινο.

Για να έχετε μία καλύτερη εικόνα, θα σας παραθέσουμε το ακόλουθο παράδειγμα. Ενα πλοίο τύπου capsize είχε ημερήσια ναύλωση που έφτανε τα 200.000 δολάρια την ημέρα. Σήμερα, ένα τέτοιο πλοίο ναυλώνεται για 35.000 δολάρια την ημέρα.

Μεγάλο πρόβλημα θα έχουν, εφόσον συνεχιστεί η πτώση της αγοράς, όσοι αγόρασαν ακριβά τα πλοία, κόστους 130 με 160 εκατ. δολάρια και δεν πρόλαβαν να τα ναυλώσουν με μακράς διάρκειας συμβόλαια, όταν η αγορά ήταν στα πάνω της.

Καθώς πέφτουν τα ναύλα, οι εφοπλιστές με τις ακριβές επενδύσεις στη ναυτιλία δεν θα έχουν τα χρήματα να πληρώσουν τα τοκοχρεωλύσια ούτε και τα έξοδα του πλοίου.

Επίσης, πρόβλημα θα έχουν όσοι παρήγγειλαν τη ναυπήγηση πλοίων και δεν φρόντισαν να τα χρηματοδοτήσουν εγκαίρως, περιμένοντας να το κάνουν όταν τα παραλάβουν.

Τώρα με την τραπεζική κρίση, οι τράπεζες των ΗΠΑ αλλά και κάποιες ευρωπαϊκές δεν χορηγούν δάνεια, με αποτέλεσμα ο εφοπλιστής να πρέπει να καλύψει το κόστος κατασκευής από δικά του κεφάλαια.

«Οσοι εφοπλιστές δεν έκαναν καλή διαχείριση των τεράστιων κερδών τους και αναλώθηκαν σε άσκοπες επενδύσεις και πολυτελή ζωή, τότε θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα εφόσον η κρίση συνεχιστεί για 6 με 9 μήνες ακόμη», επεσήμαναν τραπεζικοί κύκλοι και προσέθεσαν:

«Η ύφεση συνέπεσε και με τις αυξημένες παραδόσεις νεότευκτων κατά το 2009. Μια τέτοια παράταση πιέσεων δεν μπορεί να αφήσει άθικτες και τις τιμές μεταχειρισμένου τονάζ, δηλαδή αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων αλλά και των resales, δηλαδή της πώλησης υπό ναυπήγηση πλοίων».

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη, αφού η πτώση που σημειώθηκε είναι της τάξεως του 30%-35%.

Πολύ δύσκολα είναι τα πράγματα στον τομέα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οσοι εφοπλιστές έχουν προνοήσει να κάνουν ναυλώσεις μεγάλης χρονικής διάρκειας, δεν έχουν πρόβλημα. Οσων τα συμβόλαια ναύλωσης τελειώνουν τώρα, θα αντιμετωπίσουν… δύσκολες θάλασσες.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr